بخاری هیزمی چدنی

بخاری هیزمی چدنی هیمورا🔥+ کارشناسی محیط استفاده✅

لذت گرمایش طبیعی با بخاری چدنی هیزمی

بعید میدونم حتی شمایی که تکنولوژی رو به همه چیز ترجیح میدین، دلتون بیاد از بخاری های هیزمی بگذرید و لذت گرمای اونا رو دوست نداشته باشین. گرمایش طبیعی بخاری چدنی هیزمی حس و حال مطلوبی به آدم میده که قابل مقایسه با هیچ چیز دیگه ای نیست. حتی امروزه که زندگی ها خیلی تجملاتی شده تو بعضی جاها می تونیم، ببینیم که از این بخاری ها استفاده می کنن. اصلا بعضیا استفاده از این مدل بخاری رو به تجهیزات دیگه ترجیح میدن، میدونین چرا؟! چون ظاهر زیبا و خیلی شیکی دارن و یه حس قشنگ نوستالژی به خونه میدن.

فرض کنین یه گوشه از خونتون رو اختصاص دادین به وسایل آنتیک قدیمی و این بخاری بین اونا داره می درخشه، واقعا حس زیباییه. اگه بخواییم نگاهی به تجهیزات گرمایشی امروزی بندازیم، می‌بینیم که همشون از نظر ظاهر و ساختار تغییر کردن و از انرژی الکتریکی و گاز برای تامین گرما استفاده می کنن. این دستگاه ها همشون سادن و شکل آنچنان زیبایی ندارن و تنها باعث گرم شدن محیط میشن. ولی بخاری چدنی هیزمی اینطوری نیست، حتی اون بوی هیزمی که ازش خارج میشه هم حس و حال قشنگی داره و آرامش عجیبی به آدم میده. اگه باهامون همراه باشین بیشتر و بیشتر از این بخاری خوشتون میاد و گرمای طبیعیش جذبتون خواهد کرد.

بخاری هیزمی چدنی
بخاری هیزمی چدنی

نگاهی به ساختار ظاهری بخاری چدنی

بدنه

در ساخت بخاری هیزمی بدلیل تماسی که با آتش و حرارت دارد از متریال هایی بادوام استفاده شده است. بدنه این تجهیزات جنسی از چدن دارد و در ساخت تمامی بخش های آنها این آلیاژ بکار رفته است. چدن دوام بالایی در برابر حرارت دارد و در طول زمان تغییر رنگی در آن نخواهید دید.

آتشدان

به بخشی از این بخاری هیزمی چدنی که هیزم ها به داخل آن ریخته و سوزانده می شوند، آتشدان گفته می شود. آتشدان دارای درب کوچکی است که در زمان وارد کردن هیزم ها به داخل بخاری، آن را باز و بعد از اتمام کار می بندند. در ساخت آتشدان نیز بدلیل تماس مستقیم با آتش از چدن استفاده شده است.

کشوی تخلیه خاکستر

با استفاده از این بخاری یا شومینه چدنی هیزمی هیمورا دیگر نباید نگران خالی کردن خاکستر حاصل از سوختن هیزم ها باشید؛ چرا که دارای بخشی به نام کشوی تخلیه خاکستر هستند که در زیر آتشدان قرار گرفته است. شما تنها کاری که باید انجام دهید خالی کردن این بخش است.

پایه ها

بخار چدنی هیزمی پایه هایی از جنس چدن دارد که باعث شده قرار دادن آن در محل به راحتی انجام گیرد و از سطح زمین فاصله داشته باشد. این پایه ها زیبایی خاصی به بخاری هیزمی دکوراتیور داده‌اند.

درب

درب شومینه هیزمی بخشی است که در قسمت جلویی آن قرار دارد و از آنجا هیزم ها را داخل بخاری می چینند.

بخاری هیزمی چدنی
بخاری هیزمی چدنی

مزایای این شومینه های چدنی هیزمی

  • زیبایی ظاهری بخاری
  • ایجاد حس نوستالژی در محیط
  • ایجاد گرمای دلنشین و طبیعی
  • استفاده از چدن در ساخت بدنه
  • مجهز به پایه های چدنی
  • استفاده از پوشش رنگ الکترواستاتیک بر روی بدنه بخاری
  • به صرفه نسبت به بخاری های معمولی
  • دارای کشوی تخلیه خاکستر
  • مناسب بودن قیمت شومینه هیزمی در مقایسه با سیستم های حرارتی مشابه

چگونگی تولید گرمایی طبیعی با بخاری چدنی هیزمی

برای روشن کردن بخاری چدنی هیزمی هیمورا اول از همه لازمه که محلی برای نصب اون در نظر بگیرین و اونجا رو قشنگ آمادش کنین. سعی کنین برا نصب بخاری جایی از خونه یا ویلا رو انتخاب کنین که زیبایی اون بیشتر به چشم بیاد و هر کسی که وارد خونه میشه اونو ببینه. لوله های دودکش رو به خروجی اصلی روی دیوار وصل کرده و بعدش به بخاری متصلش کنید. راستی از لوله بخاری های استاندارد حتما استفاده کنین. سعی کنین دور و بر بخاری وسیله‌ای که زود آتیش می گیره نباشه؛ مثلا اطراف بخاری پرده نباید باشه که خیلی خطرناکه و ممکن آتیش بگیره.

هیزم ها رو خیلی مرتب داخل بخاری بچینین، روشنشون کنین و درب آتشدان رو ببندین. یکم که بگذره گرمای خیلی مطلوبی محیط رو فرا میگیره و بوی چوب سوخته همه جا میپیچه. از این بخاری می تونین تو خونه باغ و ویلا استفاده کنین و اون حال و حال روزای قدیمی رو دوباره حس کنین.

آیا بخاریهای چدنی هیمورا معایبی دارند؟

  • سوخت این بخاری ها باید مرتبا شارژ شود و دائمی نیست
  • نیاز به تمیزکاری مرتب
  • نیاز به هیزم برای تامین گرما
  • خطر سوختگی در تماس با بدنه داغ بخاری

خرید بخاری هیزمی چدنی چقدر مقرون به صرفه است؟

برای اینکه بدونیم استفاده از این بخاری ها برامون به صرفه است یا نه! لازمه که به چند تا ویژگی این بخاری ها توجه کنیم. بخاری چدنی هیزمی نیازی به سوخت نداره، شما هر جایی که بخوایین می تونین اونو نصب کنین؛ یعنی تو یه مکان بدون برق، خیلی راحت می تونین بخاری چدنی رو نصب و استفاده کنین. جایی که شما این بخاری رو نصب می کنین نیازی به سیستم های حرارتی دیگه نخواهین داشت و خیلی راحت تنها با استفاده از یه بخاری می تونین محیط رو گرم کنین. این بخاری ها گرمای زیادی تولید می کنن و آتش داخل اونا مدت زمان زیادی روشن میمونه و نگهداری و رسیدگی راحتی دارن. در حالت کلی باید بگیم که هزینه ای که صرف خرید و نصب بخاری های چدنی هیزمی میشه با توجه به کاربری اون مقرون به صرفه است.

بخاری هیزمی چدنی
بخاری هیزمی چدنی

کجاها می تونین از بخاری هیزمی مدرن استفاده کنین

  • خانه باغ ها
  • ویلاها
  • خانه های روستایی
  • کلبه ها
  • رستوران ها

برجسته ترین ویژگی های بخاری های هیزمی چدنی هیمورا

تولید گرمای زیاد

بخاری های هیزمی در مقایسه با دیگر تجهیزات حرارتی مانند شومینه ها، گرمای بیشتری تولید می کنند. عملکرد این سیستم ها به گونه ای است که به ازای هر تعداد چوبی که در داخلشان گذاشته شده، گرما تولید می کنند. بدنه این بخاری ها همان طور که در بالا نیز گفته شد از چدن ساخته شده است. چدن گرما را به خود جذب و آن را به محیط اطراف انتقال می دهد. شما حتی اگر با فاصله از این بخاری ها بنشینید باز هم گرمای آن را حس خواهید کرد.

نیاز به سوخت طبیعی

بخاری های هیزمی هیمورا به این ویژگی خاص خود که تجهیزاتی کارآمد هستند، می بالند. این سامانه های زیبای حرارتی با سوختی کار می کنند که دوست دار محیط زیست بوده و در مقایسه با سوخت های فسیلی، آلاینده ای ندارند.

نیازی به برق ندارند

مهم ترین مزیتی که می توان در مورد بخاری هیزمی ذکر کرد، عدم نیاز آن به انرژی الکتریکی است. شما بدون نیاز به انرژی الکتریسیته می توانید خانه خود را گرم و هیچ هزینه ای بابت مصرف آن نداشته باشید. بخاری های هیزمی برخلاف دیگر تجهیزات حرارتی برقی، بلافاصله گرم می شوند.

هزینه ای برای تامین سوخت صرف نمی شود

بخاری های هیزمی بدون نیاز به هرگونه سوخت فسیلی و یا انرژی الکتریکی، گرمایی مطلوب در محیط تولید می کنند. چوب تنها سوختی است که این تجهیزات برای تولید گرما نیاز دارند.

روشن ماندن هیزم ها به مدت طولانی

هیزمی که داخل این بخاری هیزمی چدنی چیده می شود، مدت زمان طولانی روشن می ماند و این امر یعنی احساس گرمای طولانی و مطبوع در محیط و نیاز به چوب کمتر جهت سوزاندن در داخل بخاری.

هزینه کم تعمیرات و نگهداری بخاری هیزمی

هزینه های نگهداری و تعمیرات بخاری های هیزمی ارزان تر از دیگر تجهیزات حرارتی هستند و نیازی به تعمیر و رسیدگی چندانی ندارند.

سفر به گذشته با بخاری هیزمی

برای یه چند دقیقه هم که شده بیایین یه سفر به گذشته داشته باشیم. به اون دورانی که همه جا برق نبود و مردم مجبور بودن با استفاده از چیزایی که تو دسترس دارن، محیطشون رو گرم کنن. به اون خونه های قدیمی کاه گلی که اهل خونه رو زمین می نشتن و با ساده ترین وسایلی که می تونستن،پیدا کنن خونشون رو گرم می کردن. بخاری های هیزمی که تو اون خونه ها استفاده می شدن، خیلی ساده بودن و با سوزوندن چوب محیط رو گرم می کردن و گرمای خیلی دلنشین و مطلوبی هم داشتن. با روشن شدن بخاری هیزمی، بوی چوب سوخته همه جا را پر می کرد و حس خیلی قشنگی تمام وجود آدم رو فرا می گرفت.

تو اون خونه ها برای اینکه همه بتونن از گرمای بخاری استفاده کنن، اونو وسط خونه نصبش می کردن و اعضای خونه همگی به دورش جمع می شدن. حتی رو این بخاری ها غذا هم درست می کردن. البته الانم خیلیا دوست دارن این حس نوستالژی رو داشته باشن و به همین دلیل از این بخاری ها ترجیح میدن تو خونه باغ و یا ویلاشون استفاده کنن. بخاری های هیزمی الان خیلی شیک تر هستن و باعث میشن محیط خونه خیلی قشنگ دیده بشه.

نیاز به برق با سوخت های فسیلی ندارید!!

مهم ترین ویژگی که بخاری هیزمی چدنی دارد و باعث می شود افراد، مشتاق به استفاده از آن باشند، عدم نیاز به انرژی الکتریکی و سوخت های فسیلی است. تاسیسات حرارتی یا گرمایشی که برای تامین گرما وابسته به انرژی الکتریکی و یا سوخت های فسیلی هستند را نمی توان در مکان هایی که دسترسی به این سوخت و انرژی نیست، استفاده کرد. در واقع محدویتی در استفاده از آنها وجود دارد. بخاری های هیزمی به دلیل عدم نیاز به این منابع بدون هرگونه مانع و محدودیتی در هر مکانی قابل نصب و استفاده هستند و فقط به چوب برای تولید گرما احتیاج دارند.

این امر باعث شده هزینه بالایی بابت نصب و راه اندازی این سیستم ها نیاز نباشد و نگرانی بابت پول قبض برق و گاز نباشد. در حالت کلی می توان گفت که شما بخاری هیزمی را بلافاصله بعد از خرید، راحت نصب و استفاده می کنید و نیازی به لوله کشی و سیم کشی ندارید. حتی قیمت بخاری هیزمی هم نسبت به تجهیزات مشابه معقول تر است.

بخاری هیزمی چدنی
بخاری چدنی هیزمی

نکات مهم و ایمنی در استفاده از بخاری هیزمی چدنی

قبل از استفاده

قبل از نصب بخاری و استفاده از آن، در فضای باز آن را روشن کنید تا از عملکرد صحیح آن مطمئن شوید. این کار حتی باعث از بین رفتن بوی ناشی از سوختن رنگ و فلز نیز می شود.

چیدن هیزم ها

چگونگی چیدن هیزم ها در داخل این بخاری ها دارای اهمیت بالایی بوده و در بهتر سوختن آن تاثیر مستقیمی دارد. هیزم ها باید به شکل مخروطی چیده شوند و بهترین کار این است که در ابتدا هیزم های خشک و سپس هیزم های تر چیده شوند. برای روشن کردن چوب ها از مواد اشتعالزا استفاده نکنید، چرا که این کار باعث دود کردن و سیاه و کثیف شدن بخاری می شود.

مراقبت از شیشه(در صورت وجود)

برخی از بخاری های هیزمی مجهز به درب شیشه ای هستند که وجود آن باعث می گردد تا کاربر به تماشای سوختن چوب ها در داخل بخاری بنشیند. این شیشه نیاز به مراقبت دارد و باید از ریختن آب یا هر مایع دیگری روی آن، هنگامی که بخاری هیزمی روشن است، اجتناب شود.

لوله بخاری

مهم ترین بخش در این بخاری ها، لوله بخاری است که باید ایمنی آن رعایت گردد. قبل از استفاده از بخاری اول از همه از عدم مسدود بودن مسیر لوله دودکش در پشت بام، مطمئن شوید. بعد از اینکار اقدام به نصب لوله بخاری کنید. حتما از لوله های استاندارد برای این کار استفاده کنید تا خطری ناشی از نشت گازهای سمی باعث بوجود آمدن مشکلات جبران ناپذیر نشود.

نبود مواد اشتعالزا اطراف بخاری

قبل از روشن کردن بخاری، اطراف آن را کنترل کنید تا ماده اشتعالزایی نباشد و خطر آتش سوزی شما را تهدید نکند.

استفاده از دستگاه مونواکسیدکربن

گازی که در بخاری های گازی و هیزمی تولید می شود، مونواکسید کربن نام دارد که خطرناک و کاملا بی بو است. توصیه ای که ما به شما داریم این است که سعی کنید از دستگاه  سنجش مونواکسیدکربن استفاده کنید تا نگرانی از این بابت نداشته باشید.

بخاری هیزمی چدنی
بخاری هیزمی چدنی

سفارش و خرید بخاری هیزمی چدنی

با مطالعه مطالب ذکر شده در بالا تا حدودی با بخاری های هیزمی هیمورا آشنا شدید و فهمیدید که چگونه سیستم هایی هستند و در چه مکان هایی می توان از آنها استفاده کرد. حال زمان خرید این بخاری ها رسیده است. برای سفارش و خرید می توانید با شماره هایی که در این زیر درج شده با مشاورین ما تماس گرفته و سفارش خود را انجام دهید. حتی بدین روش می توانید اگر سوالی در مورد این تجهیزات و یا قیمت بخاری هیزمی چدنی داشتید، نیز بپرسید. مشاورین ما به صورت روزانه آماده ارائه راهنمایی به شما عزیران هستند.

لازم به ذکر است که تمامی محصولات هیمورا بعلاوه این بخاری ها، مشمول گارانتی و خدمات پس از فروش هستند و در صورتی که در این مدت با مشکلی مواجه شدید، می توانید با مشاورین ما تماس و نسبت به حل آن اقدام کنید. دوست عزیز هیمورا از کیفیت و عملکرد تمامی دستگاه های خود مطمئن بوده و این اطمینان را نیز به شما می دهد که سال ها بدون مشکل از آنها استفاده خواهید کرد. لازم به ذکر است که فروش بخاری هیزمی به صورت آنلاین از سایت هیمورا نیز امکان پذیر است.

جدول مشخصات فنی

بخاری چدنی هیزمی
بخاری چدنی هیزمی

دودکش

دارد
null

گارانتی

یک سال
null

جنس بدنه

چدن
null

انرژی مصرفی

گاز و هیزم
null

سوالات متداول

موقع نصب چقدر باید بخاری از دیوار فاصله داشته باشه؟

خوب برای اینکه خطر آتش گرفتگی وجود نداشته باشه و تغییر رنگی بر روی دیوار ایجاد نشود بهتر است حدود 15 تا 20 سانت با فاصله از دیوار بخاری نصب شود.

(Visited 393 times, 1 visits today)

این بخاری ها با استفاده از چه سوختی روشن می شن؟

برای روشن کردن این بخاری ها تنها به چوب نیاز دارین و برای نوع سفارشی گازی، با گاز شهری و کپسولی قابل استفاده است.

(Visited 393 times, 1 visits today)

آیا بخاری های هیزمی هیمورا تنها در یک ظرفیت و مدل هستند؟

نه، این بخاری ها در چند مدل و ظرفیت تولید شدن و شما می تونین خیلی راحت بخاری مورد نیازتون را انتخاب کنین.

(Visited 393 times, 1 visits today)

برا راه اندازی بخاری لازمه از نصاب استفاده کنیم یا خودمون می تونیم این کارو بکنیم؟

نه، نیازی به فرد متخصص نیست و شما خودتون خیلی راحت می تونین نصب بخاری رو انجام دهید. فقط سعی کنین از لوله بخاری استاندارد استفاده کنید و موقع نصب اون دقت کنین.

(Visited 393 times, 1 visits today)
(Visited 393 times, 1 visits today)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *