اجاق گاز برقی

اجاق برقی شعله ای

نگاهی کلی به اجاق های برقی تک شعله و دوشعله

اجاق های برقی دستگاه هایی هستند که از انرژی الکتریکی برای تامین گرما جهت پخت و پز استفاده می کنند. این سیستم ها برای اولین بار در سال 1859 اختراع، ثبت و برای استفاده وارد بازار شدند. اجاق گاز برقی طراحی بسیار جالبی دارد و کاربرد آن بسیار راحت می باشد. از مزایای اصلی این اجاق ها، مصرف بهینه انرژی الکتریکی آنها و قابل حمل و جابجایی بودنشان است. گروه صنعتی هیمورا از سازندگان این اجاق ها بوده و در دو مدل تک شعله و دو شعله آنها را طراحی و تولید کرده است. ابعاد اجاق های تک شعله کوچکتر از مدل دو شعله بوده و جمع و جورتر از آن می باشند. مهندسین هیمورا در ساخت این دستگاه ها از فناوری نوین بهره گرفته و تمامی بخش های آنها را بصورت کاملا ایمن تولید کرده اند تا کاربر بدون نگرانی بتواند از آنها جهت پخت و پز استفاده کند.

اجاق گاز برقی
اجاق گاز برقی

ساختار اجاق های برقی تک شعله و دو شعله

بدنه

بدنه این اجاق ها بصورت لعاب دار است و به راحتی قابل تمیزکاری بوده و در برابر حرارت تغییر رنگی در آن ایجاد نمی شود.

صفحه گرمایشی

این اجاق ها دارای صفحه گرمایشی از جنس چدن بوده و بصورت تخت ساخته شده اند. در اجاق های دو شعله همان گونه که از نامشان نیز مشخص است دو صفحه گرمایشی بکار رفته است. قطر این صفحات در اجاق تک شعله 18 سانتیمتر بوده و اجاق های دو شعله در اندازه 15 سانتیمتری هستند. اندازه خود این اجاق گازها نیز متفاوت است؛ برای مثال مدل های دو شعله 26*50*9 سانتیمتر بوده و اجاق های تک شعله بصورت 26*26*9 سانتیمتر ساخته شده اند.

چراغ های نشانگر

بر روی اجاق برقی دو شعله از دو چراغ نشانگر و روی اجاق گاز برقی تک شعله از یک چراغ استفاده شده که روشن بودن اجاق را نشان می دهند.

پایه ها

اجاق های برقی تک شعله و دو شعله هیمورا بصورت پایه دار ساخته شده اند. پایه دار بودن این دستگاه ها از ایجاد سوختگی در سطح زیرین اجاق جلوگیری کرده و قرار گیری اجاق گاز برقی را بر روی میز و یا هر سطح دیگری راحت تر می کند.

ولوم تنظیم شعله

اجاق برقی دو شعله دارای دو ولوم تنظیم شعله و اجاق گاز برقی تک شعله مجهز به یک ولوم است. با استفاده از این ولوم ها می توان میزان گرمای تولیدی اجاق را کم و زیاد کرد. تنظیم دما با استفاده از ولوم ها از 200 تا 500 درجه سانتیگراد امکان پذیر است.

المنت

این اجاق ها بدلیل برقی بودنشان مجهز به المنت هستند. گذر جریان الکتریکی باعث داغ شدن المنت ها شده و گرمای آن به صفحات چدنی منتقل و موجب گرم شدن آنها می شود.

اجاق گاز برقی
اجاق گاز برقی

طریقه استفاده از اجاق های برقی تک شعله و دو شعله

استفاده از این تجهیزات برقی بسیار راحت است. برای شروع به چند نکته باید توجه کنید. اول اینکه اجاق را به دور از مواد اشتعال زا قرار دهید. دوم، سطحی که اجاق را روی آن مستقر می کنید صاف باشد تا در زمان قرار دان قابلمه و یا کتری بر روی آن، خطر سرریز شدن و سوختگی شما را تهدید نکند. کابل برق اجاق گاز برقی را به پریز وصل کرده و آن را روشن کنید. با استفاده از ولوم هایی که بر روی اجاق تعبیه شده می توانید میزان شعله را با توجه به نیازتان کم و زیاد کنید.

بر روی این اجاق ها چراغ نشانگر وجود دارد. زمانی که اجاق روشن باشد، چراغ ها روشن می شوند. اجاق تک شعله دارای یک عدد چراغ و اجاق دو شعله، دو چراغ دارد. مصرف برق هر شعله در اجاق گاز برقی دو شعله 2000 وات و در اجاق تک شعله 2500 وات است. این اجاق های برق در رده سیستم های کم مصرف قرار دارند. لازم به ذکر است که قیمت اجاق گاز برقی با توجه به مصرف انرژی که دارد، تعیین می شود.

اجاق گاز برقی
اجاق گاز برقی

معایب

  • قابل استفاده در محیط های کوچک هستند.
  • تنها یک یا دو قابلمه می توان در هر بار استفاده بر روی آنها قرار داد
  • در محیط هایی که به انرژی الکتریکی دسترسی نیست نمی توان از این اجاق ها استفاده کرد.

مزایا

  • ابعاد کوچک و قابل حمل
  • جنس صفحات اجاق از چدن
  • دارای مصرف بهینه انرژی الکتریکی
  • ساخته شده در دو مدل تک شعله و دو شعله
  • مجهز به چراغ نشانگر
  • سطح قابل تمیزکاری
  • ساخته شده بصورت پایه دار

موارد استفاده از اجاق های تک شعله و دو شعله

  • آزمایشگاه ها
  • ادارات
  • کافه ها
  • کیوسک های نگهبانی
  • فروشگاه ها
  • مغازه ها

بررسی این نوع اجاق های برقی از نظر اقتصادی

اجاق های تک شعله و دو شعله هیمورا از کاربردی ترین تجهیزاتی هستند که برای استفاده در محیط هایی با متراژ کوچک بهترین گزینه به شمار می روند. این دستگاه ها همان گونه که گفته شد در دو مدل تک شعله و دو شعله تولید شده اند و با توجه به نیاز می توان از هر یک از اجاق ها استفاده کرد. مصرف انرژی الکتریکی در این اجاق ها بسیار کم بوده و در رده اجاق های برقی کم مصرف قرار دارند.

با توجه به مطالبی که ذکر شد، استفاده از این اجاق ها در مکان های کوچک مانند کیوسک های نگهبانی، اداره جات و … بهترین گزینه بوده و در صورت نیاز می توانید خیلی راحت آنها را از مکانی به مکان دیگر حمل کنید. از دیگر دلایلی که باعث شده توجیه اقتصادی استفاده از این اجاق ها بالاتر باشد، چدنی بودن صفحات گرمایشی آنهاست. نکته پایانی اینکه قیمت اجاق برقی دو شعله در مقایسه با اجاق گاز برقی تک شعله بالاتر است.

اجاق گاز برقی
اجاق گاز برقی

نکات مهمی که باید در انتخاب اجاق های برقی مد نظر داشته باشید!

در زمان خرید سیستم هایی که با انرژی الکتریکی کار می کنند، اولین مورد قابل توجه، میزان مصرف برق و ایمن بودن آنهاست. اجاق های برقی هیمورا از این قاعده مستثنی نیستند. هر چه دستگاهی توان بالا و مصرف کمی داشته باشد، بهینه بوده و دارای راندمان بالایی است. دقت به امنیت دستگاه نیز مهم می باشد؛ لذا سیستم های برقی را از این نظر که در آنها خطر برق گرفتگی و اتصال وجود نداشته باشد، مورد بررسی قرار می دهند. مهندسین گروه ماشین سازی هیمورا سعی کرده اند تا این اجاق ها را بصورت کاملا ایمن تولید کنند تا کاربر با خیال راحت و بدون هرگونه خطر برق گرفتگی بتواند از آنها استفاده کند. برای مشاهده اجاق های برقی تک شعله و دو شعله به همراه سایر نمونه های اجاق برقی می توانید در لینک مربوطه کلیک کنید.

جنس بدنه و صفحه گرمایشی در اجاق های برقی اهمیت بالایی دارد؛ چرا که باعث افزایش طول عمر دستگاه و ماندگاری طولانی آن می شود. اجاق گازهای برقی هیمورا دارای صفحه چدنی بوده و بدنه آنها بصورت لعاب دار ساخته شده است. استفاده از لعاب در بدنه این دستگاه ها کار تمیز کردن آنها را راحت تر کرده است. همچنین خنک شدن چدن طول می کشد و این امر باعث می شود حتی در صورت خاموش بودن اجاق نیز تا دقایقی چدن گرمای خود را حفظ کند. یکی از مزایای استفاده از اجاق های برقی این است که گرمای چندان زیادی تولید نمی کنند و محیط آشپزخانه در روزهای تابستان گرم نمی شود. آخرین مورد قابل توجه در انتخاب اجاق های برقی، نبود خطر نشت گاز در صورت سرریز شدن قابلمه و یا کتری است که این نکته دلیل منطقی در انتخاب اجاق های برقی به شمار می رود.

اجاق گاز برقی
اجاق گاز برقی

جدول مشخصات فنی

اجاق برقی دو شعله

ابعاد دستگاه

26*50*9 سانتیمتر
null

قابلیت تنظیم دما

دارد
null

جنس صفحه

چدنی
null

قطر صفحه

15 سانتیمتر
null

میزان مصرف برق

4000 وات
null

اجاق برقی تک شعله

ابعاد دستگاه

26*26*9 سانتیمتر
null

قابلیت تنظیم دما

دارد
null

جنس صفحه

چدنی
null

قطر صفحه

18 سانتیمتر
null

میزان مصرف برق

2500 وات
null

سوالات متداول

جنس صفحه گرمایشی اجاق های برقی تک شعله و دو شعله هیمورا چیه؟

این صفحات از چدن ساخته شده اند تا در تماس با حرارت خوردگی در آنها ایجاد نشود.

(Visited 178 times, 1 visits today)

میزان مصرف برق اجاق گاز برقی تک شعله و دو شعله چه مقدار است؟

مصرف برق در مدل های دو شعله 4000 وات و در اجاق های برقی تک شعله 2500 وات است.

(Visited 178 times, 1 visits today)

آیا در صورت سرریز شدن مایعات احتمال نفوذ آن به المنت ها وجود دارد؟

خیر. این اجاق ها بگونه ای طراحی شده اند که احتمال نفوذ مایعات به المنت ها و جرقه وجود ندارد.

(Visited 178 times, 1 visits today)

در صورتی که در سیم کشی این اجاق ها مشکلی پیش بیاید، آیا هیمورا پاسخگو خواهد بود؟

بله دوست عزیز. تمامی تجهیزات هیمورا دارای گارانتی یک ساله به همراه 10 سال خدمات پس از فروش هستند و در طول دوره گارانتی اگر با موردی مواجه شوید می توانید تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

(Visited 178 times, 1 visits today)

تنظیم دما در این اجاق های برقی به چه صورتی انجام می گیرد؟

بر روی این اجاق ها از ولومی جهت تنظیم دما استفاده شده که خیلی راحت با استفاده از آن می توانید شعله را کم و زیاد کنید.

(Visited 178 times, 1 visits today)
(Visited 178 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *