دستگاه گلاب گیری صنعتی

عرق گیر و اسانس گیر نوع اول

دستگاه گلاب گیری و اسانس گیری صنعتی نوع اول را بشناسیم!!

آیا تجربه عرق گیری به روش سنتی را دارید؟ آیا تا به حال در جمع های بسیار زیبا و صمیمی که همه دور هم جمع می شدند و روزها به گرفتن عرق گیاهان مشغول می شدند، بوده اید؟ لذت کار عرق گیری و سروکار داشتن با انواع گیاهان معطر، کاری بسیار خوشایند است. اگر بخاطر داشته باشید در آن دوران برای عرق گیری از تجهیزات کاملا ابتدایی استفاده می کردند و روزها زمان صرف انجام این کار می شد. امروزه علاوه بر اینکه دستگاه گلاب گیری و عرق گیری پیشرفته تری طراحی و ساخته شده است، اسانس گیری نیز به این کار زیبا اضافه شده است. حال ببینیم اسانس گیری چیست؟

از هر گیاهی علاوه بر عرق آن مایعی بسیار خوشبو و معطر استخراج می گردد که به آن اسانس می گویند. اسانس گیری با استفاده از دستگاه های خاصی انجام می گیرد که دارای ساختاری به مراتب متفاوت تر از عرق گیری های معمولی هستند و به آنها دستگاه های اسانس گیری (Essential oil extractor machine) می گویند. اگر بخواهیم توضیح مختصری در مورد این دستگاه ها داشته باشیم، باید بگوییم سیستم های مجهزی هستند که از بخش های مختلفی تشکیل شده اند و با شرایط اصولی اسانس گیاه را استخراج می کنند. شما با استفاده از این دستگاه ها علاوه بر اسانس گیری از هر نوع گیاهی می توانید عرق آن را نیز تولید کنید.

گروه ماشین سازی هیمورا از سازندگان دستگاه های اسانس گیری بوده و آنها را در چندین ظرفیت متفاوت تولید و به بازار عرضه کرده است. البته اسانس گیرهای هیمورا در دو مدل یعنی بصورت اسانس گیر نوع اول و دوم ساخته شده اند و ظرفیت های متنوعی دارند. خوب بریم سراغ مطلب اصلیمون که در مورد دستگاه های اسانس گیری نوع اول است.

دستگاه گلاب گیری صنعتی
دستگاه گلاب گیری صنعتی

نگاهی به ساختار دستگاه های اسانس گیری نوع اول

دیگ پخت

دیگ پخت اسانس گیرها که به آن مخزن نیز گفته می شود، بخش اصلی در این دستگاه ها بوده و ماده اولیه تولید عرق و اسانس به داخل آن ریخته می شود. ظرفیت مخزن تعیین کننده ظرفیت کلی دستگاه بوده و براساس آن، میزان عرق و یا اسانس تولید شده مشخص می شود. مهم ترین نکته قابل ذکر در مورد مخزن این دستگاه ها جنس آن است. به منظور رعایت بهداشت در ساخت مخزن از متریال هایی استفاده می شود که شستشوی راحتی داشته و ضدزنگ باشد.

درب مخزن

مخزن این دیگ تقطیر صنعتی دارای دربی است که چفت های فنری داشته و زمانی که شما آن را ببندید به هیچ وجه بخار داخل مخزن به بیرون انتقال نمی یابد. این موضوع باعث می شود محصول نهایی عطری به مراتب بهتر و بیشتری داشته باشد.

سیستم سرمایشی

سیستم سرمایشی در اسانس گیرهای نوع اول متشکل از دو بخش مجزا یعنی کندانسور و کولینگ تاور می باشد. کندانسور قسمتی است که متصل به مخزن دستگاه بوده و آب سردی که برای خنک سازی بخارات حاصل از به جوش آمدن آب و گیاه لازم است در داخل آن جریان پیدا می کند. کولینگ تاور خود سیستمی کاملا مجزا از مخزن بوده و از بخش های متفاوتی تشکیل شده است. وظیفه این سیستم برودتی سرد کردن آب داخل کندانسور می باشد. از مهم ترین مزیت های وجود کولینگ تاور در این دستگاه عرق گیری صنعتی، صرفه جویی در مصرف آب است که دلیل آن وجود مدار بسته و جریان یافتن آب داخل آن است.

بخش اسانس گیری

قسمتی از این دستگاه ها که اسانس استخراج شده از گیاه به داخل آن ریخته می شود، بخش اسانس گیری نام دارد. محفظه اسانس گیری بصورت شیشه ای بوده و متصل به مخزن دستگاه است و مجهز به شیری بوده که با استفاده از آن می توان محتویات داخل اسانس گیر را تخلیه کرد.

بلبرینگ های دیگ پخت

ظرفیت دستگاه گلاب گیری صنعتی هیمورا، بالا و حجم مخزن آن ها زیاد است. این امر باعث شده تا از امکانات ویژه ای برای راحتی کار با این دستگاه ها استفاده شود. از جمله امکانات ذکر شده، وجود دو عدد بلبرینگ در طرفین مخزن این دستگاه ها است که باعث تخلیه راحت محتویات داخل آن می شود.

دیگ بخار

آخرین بخش از دستگاه گلاب گیری و اسانس گیری نوع اول، دیگ بخار آنها بوده که منبع تامین کننده حرارت است. این سیستم، گرمای لازم برای انجام فرآیند عرق گیری و اسانس گیری را با استفاده از مشعلی که به آن متصل می باشد، تامین می کند. دیگ بخار توسط اتصالاتی به مخزن وصل شده و با این عمل بخار را وارد مخزن می کند.

دستگاه گلاب گیری صنعتی
دستگاه گلاب گیری صنعتی

روند تولید اسانس نوع اول قدم به قدم

برای تولید اسانس نوع اول بایستی قبل از شروع، مراحل راه اندازی و نصب دستگاه انجام گیرد. با پایان این کار نوبت به تولید اسانس می رسد. روند تولید این محصول در چندین مرحله کلی است که به شرح زیر می باشد:

شست و شوی مخزن

شروع پروسه کار با عملیات شستشوی داخل مخزن و بخش هایی که اسانس وارد آن می گردد، آغاز می شود. این کار در کیفیت نهایی محصول و تولید عرق و اسانسی بهداشتی تاثیر مستقیمی خواهد داشت.

ورود گیاه به داخل دیگ پخت

بعد از شستن و تمیز کردن گیاه موردنظر، آن را به همراه مقدار کمی آب به داخل دیگ پخت بریزید. توجه داشته باشید که روش مورد استفاده، تقطیر با بخار آب است. در این روش گیاه تازه یا خشک را داخل مخزن قرار می دهند و سپس بخار آب تولید شده بوسیله دیگ بخار را به داخل مخزن تزریق می کنند. گرمای بخار موجب خروج عصاره و عطر گیاه می شود. البته برخی تولید کنندگان از روش تقطیر با آب استفاده می کنند که در این شرایط، مقدار آب و گیاه باید کاملا دقیق و حساب شده باشد.

به ازای هر کیلو گیاه حدود 3 الی 4 لیتر آب به داخل مخزن باید ریخته شود. در صورتی که مقدار آب زیاد باشد، محصولی بی کیفیت با عطر کم تولید خواهد شد. اما استفاده از دیگ بخار دیگر این موارد را نخواهد داشت. بعد از پایان کار درب مخزن را بسته و چفت های آن را محکم کنید تا بخارات حاصل از به جوش آمدن گیاه از آن خارج نگردد.

تامین حرارت

دیگ بخار، دستگاهی است که حرارت موردنیاز در تولید عرق و اسانس را تامین می کند. این سیستم خود مجهز به مشعل بوده و آبی که در داخل آن وجود دارد، بدین واسطه گرم می شود. بخار حاصل از این فرآیند با استفاده از لوله هایی که به دیگ پخت وصل شده اند به داخل آن وارد و موجب خروج اسانس و عصاره از گیاه می شود.

خنک شدن بخار در داخل کندانسور

بخار حاوی اسانس به داخل کندانسور وارد شده و عملیات خنک سازی بر روی آن انجام می گیرد. این دستگاه های اسانس گیری دارای دو بخش کندانسور و کولینگ تاور به عنوان سیستم برودتی هستند. در داخل کندانسور آب سردی در جریان است که کولینگ تاور سرمایش آن را تامین کرده است. کولینگ تاور دارای مدار بسته بوده که آب گرم و سرد در داخل آن در گردش هستند. زمانی که کندانسور بخار حاوی رایحه و اسانس را سرد کرد، آب آن گرم شده و دوباره به داخل کولینگ تاور بر می گردد. این چرخه مکراراً ادامه پیدا می کند تا عملیات اسانس گیری به بهترین شکل انجام گیرد.

تولید عرق و اسانس

در پایان تمامی این مراحل و زمانی که بخار سرد شد، عرق به همراه اسانس از قسمت خروجی که بر روی کندانسور تعبیه شده، بصورت مایع خارج می شوند. عرق گیاهی وارد محفظه فلزی متصل به مخزن و اسانس نیز وارد بخش شیشه ای که در بالای آن قرار گرفته، می شود. عرق گیاهی بصورت مایع بوده و اسانس دارای حالت روغنی است و اگر در معرض هوا قرار گیرد اکسیده می گردد.

مرحله آخر

در این مرحله عرق و اسانس با استفاده از شیرهایی که در هر بخش تعبیه شده به داخل ظروف مخصوص ریخته می شوند. اسانس بدلیل اینکه نباید در معرض نور و هوا قرار گیرد به داخل ظروف شیشه ای به رنگ تیره ریخته می شود. در پایان لازم به ذکر است که محصولات تولید شده توسط این دستگاه ها بدلیل ساختاری که دارند، باکیفیت و عالی می باشد. در ادامه شما می توانید فیلم عملکرد اسانس گیرهای نوع اول و دوم را بصورت کامل مشاهده کنید.

معایب دستگاه گلاب گیر و عرق گیر صنعتی

  • عدم استفاده برای مصارف خانگی
  • نیاز به فضای زیاد جهت راه اندازی و نصب

مزیت های دستگاه

  • سرعت یافتن روند اسانس گیری و عرق گیری
  • تولید اسانس با کیفیت و عطر بالا
  • ساخته شده در ظرفیت های متفاوت
  • ساخت تمامی بخش های در تماس با اسانس و عرق از بهترین متریال ها
  • مجهز به کولینگ تاور به عنوان سیستم برودتی جهت صرفه جویی در مصرف آب
  • استفاده از دیگ بخار به عنوان منبع تامین کننده حرارت
  • دارای بخش های اسانس گیری و عرق گیری مجزا
  • قابلیت تولید عرق و اسانس از گیاهان متنوع
  • دارای مجوز رسمی از سوی سازمان بهداشت
  • دارای یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش

در چه مکان هایی می توان از این دستگاه اسانس گیر استفاده کرد؟

  • کارخانه ها و کارگاه های تولید انواع عرقیات و اسانس های گیاهی
  • کارخانجات تولید مواد غذایی
  • کارخانه های تولید محصولات آرایشی و بهداشتی

دلایل صرفه اقتصادی بالای دستگاه گلاب گیری و اسانس گیری صنعتی نوع اول

از آنجا که این دستگاه های گلاب گیری و اسانس گیری از سری سیستم های صنعتی به شمار می روند و در ظرفیت های بالا ساخته شده اند، پس باید پارامترهای خاصی در ساخت و طراحی آنها رعایت گردد. به برخی از مهم ترین عواملی که باعث بالا بودن صرفه اقتصادی و افزایش تقاضا نسبت به این دستگاه ها شده در زیر اشاره شده است:

  • متریال استفاده شده در ساخت مخزن و بخش های در تماس با عرق و اسانس این دستگاه ها از استیل 304 است که خاصیت ضدزنگ داشته و به راحتی شسته و تمیز می شود؛ این گرید استیل مورد تایید وزارت بهداشت بوده و جهت ساخت دستگاه های مرتبط با صنایع غذایی و لبنی بسیار مناسب می باشد؛ شما می توانید با مراجعه به مقاله « معرفی انواع گریدهای استیل » با سایر ویژگی های جالب این استیل آشنا شوید.
  • وجود دیگ بخار و کولینگ تاور از دلایل عمده بالا بودن صرفه اقتصادی در این دستگاه ها است؛ چراکه ضمن راحتی انجام کار، اسانسی باکیفیت و مرغوب بدست می آید.
  • علاوه بر موارد ذکر شده کولینگ تاور مصرف آب در این دستگاه ها را بصورت قابل توجهی کاهش داده و باعث شده هزینه مصرف آب کم باشد؛ بدین ترتیب هیچگونه هدررفت آبی وجود نخواهد داشت؛ البته در مقاله « برج خنک کننده یا کولینگ تاور را بشناسید!! » دلایل وجود این مزایا به همراه سایر ویژگی های منحصربفرد کولینگ تاور توضیح داده شده است.
  • مقدار اسانس و عرقی که در طول روز می توان با استفاده از این دستگاه ها تولید کرد بالا بوده و این موضوع باعث افزایش بهره وری خواهد شد.
  • شما با داشتن این دستگاه ها می توانید کسب و کار پر درآمدی داشته و یک واحد عرضه عرقیات و اسانس های گیاهی راه اندازی نمایید.
دستگاه گلاب گیری صنعتی
دستگاه گلاب گیری صنعتی

تفاوت بین دستگاه های اسانس گیری نوع اول و دوم

دستگاه اسانس گیری صنعتی در حالت کلی به دو روش متفاوت از گیاهان اسانس گیری می کند که به گروه اول اسانس گیرهای نوع اول و به گروه دیگر، اسانس گیرهای نوع دوم گفته می شود. این دستگاه ها با وجود شباهتی که در مکانیزم کلی فرآیند اسانس گیری دارند؛ ماده اولیه ای که در هر یک مورد استفاده قرار می گیرد، متفاوت است.

اسانس گیرهای نوع اول همان طور که گفته شد، متشکل از سه بخش: مخزن، دیگ بخار و کولینگ تاور هستند که علاوه بر اسانس گیری، عرق گیری نیز می کنند. در ساختار دیگ پخت، دو بخش مجزا وجود دارد که اسانس و عرق گیاهی در داخل آنها جمع می شود. سیستم برودتی اسانس گیرهای نوع اول تشکیل شده از کولینگ تاور و کندانسور است و تامین حرارت توسط دیگ بخار انجام می گیرد. اسانس نوع اول از خود گیاه تولید می گردد که این امر باعث شده تا با استفاده از این دستگاه ها هم عرق گیاهی و هم اسانس نوع اول تولید شود.

اسانس گیرهای نوع دوم بدین صورت نیستند. این دستگاه ها هم از نظر تجهیزات بکار رفته و هم نوع ماده اولیه ای که برای تولید اسانس نوع دوم کاربرد دارد، با اسانس گیر نوع اول تفاوت دارند. این سیستم ها دارای یک مخزن، کندانسور و بخشی به منظور جمع آوری اسانس نوع دوم هستند که همه این قسمت ها متصل به مخزن می باشند. در تولید اسانس نوع دوم به جای خود گیاه از عرق گیاهی استفاده می شود. تفاوتی که خود اسانس نوع اول و دوم با یکدیگر دارند، در ماندگاری و عطر بویی است که دارند. اسانس نوع اول سطح پایداری بالا و عطر و بوی کمی دارد و در مقابل اسانس نوع دوم ماندگاری پایینی داشته و از عطر به مراتب بیشتری برخوردار است.

دستگاه گلاب گیری صنعتی
دستگاه گلاب گیری صنعتی

آیا دستگاه اسانس گیری در تولید اسانسی باکیفیت تاثیرگذار است؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله. نوع دستگاه اسانس گیری و قطعاتی که در ساخت آن مورد استفاده قرار می گیرد، تاثیر بالایی در کیفیت اسانس تولید شده خواهد داشت. البته ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که نوع گیاه و شرایطی که در آن رشد کرده و حتی زمان چیده شدن و جمع آوری آن نیز در تولید محصولی با عطر و طعم عالی، تاثیر مستقیم دارد.

فرض کنید بهترین و معطرترین گیاه را دارید و می خواهید از آن اسانس و عرق تولید کنید. در صورت استفاده از تجهیزات کاملا ابتدایی، مطمئناً محصول نهایی شما کیفیت خوبی نخواهد داشت؛ چرا که بدلیل ساختار معمولی که این دستگاه ها دارند در حین اسانس گیری عطر و بوی آن به بیرون منتقل شده و در نتیجه اسانس و یا عرقی با کیفیت پایین تولید خواهد شد. دستگاه های اسانس گیری نوع اول هیمورا اولاً بصورت کامل آب بندی شده اند و دوماً مجهز به تجهیزاتی هستند که اسانس و عرق گیاه را بصورت کامل و در کمترین زمان ممکن از بافت آن خارج می کنند. عدم خارج شدن عطر گیاه به بیرون دلیل بر تولید محصولی با عطر و بوی عالی و با کیفیت است. پس به این نتیجه می رسیم که استفاده از تجهیزات پیشرفته و استاندارد تاثیر مستقیمی در نوع محصول نهایی خواهند داشت.

با دستگاه های اسانس گیری از چه گیاهانی می توان اسانس گیری کرد؟

اینکه با استفاده از دستگاه های اسانس گیری از چه گیاهانی می توان اسانس گیری کرد؟ سوالی است که باید با تامل بیشتری به آن پاسخ داده شود. شاید جواب شما این باشد که چه فرقی می کند هر گیاهی که عطر بالایی داشته باشد قابل اسانس گیری است و می توان از آن اسانسی به مراتب باکیفیت تولید کرد. همانطور که می دانید، اسانس ها محصولاتی معطر و روغنی هستند که با عرق گیاهی بسیار متفاوت بوده و از آنها در موارد درمانی و کاربردهای متفاوت استفاده می کنند.

اسانس ها معمولا با توجه به صنعتی که در آن استفاده خواهند شد از بافت گیاه جدا و در صورت لزوم با ترکیب با مواد دیگر برای تولید محصولات خوراکی و یا بهداشتی بکار می روند. لازم به ذکر است که از هر بخش گیاه نمی توان اسانس گیری کرد و این امر با توجه به نوع گیاه متفاوت می باشد؛ برای مثال در برخی از گیاهان از ساقه و در برخی دیگر از گل آن اسانس گیری می شود. در حالت کلی برای تولید اسانس با عطر و بوی بیشتر، بهترین کار استفاده از گیاه تازه و یا خشک شده است. توجه داشته باشید که گیاه تازه باید در زمان گل دهی چیده شود.

نکاتی مورد توجه در زمان خرید دستگاه های اسانس گیری

دستگاه های اسانس گیری از آنجا که نقش کلیدی در تولید اسانس و عرقیات باکیفیت و خوش عطر دارند، در انتخاب و خرید آنها باید دقت بالایی انجام گیرد. به برخی از کلیدی ترین نکات در زیر اشاره شده است:

جنس دستگاه

جنس بدنه این دستگاه ها و بخش هایی که در تماس با اسانس و عرق می باشند، از مهم ترین مواردی است که در زمان خرید این دستگاه ها باید به آن توجه کنید. عدم ایجاد زنگ زدگی در این دستگاه ها بی شک در کیفیت اسانس و عرق تولید شده تاثیر خواهد داشت.

سیستم برودتی

از مهم ترین قسمت ها در دستگاه های اسانس گیری، سیستم برودتی آنها است که باعث سرعت بخشیدن به عمل اسانس گیری می گردد. اسانس گیرهای نوع اول هیمورا مجهز به کولینگ تاور هستند که باعث خنک سازی آب کندانسور و در نتیجه سرد شدن اسانس و عرق در کمترین زمان ممکن می شوند.

مصرف آب

از آنجا که عمل اسانس گیری با استفاده از آب انجام می گیرد، میزان مصرف آن برای کاربران بسیار مهم است. لذا همواره در صدد آن هستند، از دستگاهی استفاده کنند که هزینه آب مصرفی در آنها کم باشد. کولینگ تاور اسانس گیرهای نوع اول بصورت مدار بسته بوده و با استفاده از اتصالاتی به کندانسور متصل شده است و مصرف آب در آنها بسیار پایین است.

زمان لازم برای اسانس گیری

از دیگر پارامترهایی که در انتخاب این دستگاه گلاب گیری صنعتی به آن توجه می شود، زمانی است که با استفاده از آنها عمل اسانس گیری انجام می گیرد. اسانس گیرهای هیمورا از آنجا که مجهز به کولینگ تاور و دیگ بخار هستند، سرعت عمل بالایی در اسانس گیری از گیاه دارند.

قیمت دستگاه گلاب گیری صنعتی

بعد از تمامی موارد ذکر شده باید به قیمتی که دستگاه های اسانس گیر دارند، توجه کرد. اینکه دستگاهی قیمت پایین و یا بالایی دارد، نمی توان گفت که تجهیزی کاربردی است یا نه؟ اولین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که آیا دستگاه اسانس گیری با رعایت استانداردهای جهانی ساخته شده است؟ تجهیزات مرتبط با آن چگونه سیستم هایی هستند؟ آیا در سرعت بخشیدن به عمل اسانس گیری نقشی دارند؟ اگر شما دستگاهی با تمامی امکانات خوب خریداری کنید، مطمئنا پولی که صرف خرید آن کرده اید خیلی زود با سودی که از آن دریافت می کنید به شما باز خواهد گشت. پس قبل از اینکه دستگاهی را با توجه به قیمت آن خریداری کنید به ویژگی های آن دقت داشته باشید.

دستگاه گلاب گیری صنعتی
دستگاه گلاب گیری صنعتی

موارد مهم در نصب و راه اندازی دستگاه عرق گیری و اسانس گیری نوع اول

اولین نکته در نصب این دستگاه ها توجه به ابعاد دستگاه و انتخاب مکانی برای راه اندازی آن است. فضای لازم برای استفاده از این دستگاه ها باید با ضوابط و شرایط سازمان غذا و داروی کشور مطابقت داشته باشد. از آنجا که دستگاه های اسانس گیری نوع اول متشکل از چند بخش هستند و ابعاد بزرگی دارند، برای راه اندازی آنها به مکانی با متراژ وسیع نیاز است. بعد از انتخاب محل نصب، بایستی به این نکته توجه کنید که محیط عاری از هر گونه گرد و غبار و آلودگی باشد. این امر در کیفیت محصول نهایی شما تاثیر خواهد داشت.

اکنون زمان آن رسیده که خود دستگاه گلاب گیری و اسانس گیری صنعتی را نصب کنید. اولین کار نصب دیگ پخت دستگاه و متعلقات آن یعنی کندانسور و بخش های عرق گیری و اسانس گیری، می باشد. دیگ پخت با استفاده از لوله هایی به دیگ بخار متصل می گردد. بعد از این مراحل نوبت به نصب کولینگ تاور می رسد که با استفاده از لوله هایی به کندانسور متصل شده است. کولینگ تاور با تغذیه از انرژی الکتریکی کار می کند و مجهز به فنی است که باعث سرد شدن آب داخل مدار بسته می شود. اتصال تمامی بخش های دستگاه گلاب گیری و اسانس گیری باید با استفاده از افراد متخصص انجام گیرد تا تمامی نکات لازم برای اسانس گیری بهصورت کامل رعایت شود.

مزایای راه اندازی کسب و کار با این دستگاه ها

از آنجایی که با استفاده از دستگاه گلاب گیری و اسانس گیری صنعتی می توانید اسانس و عرق هر نوع گیاهی را از بافت آن استخراج نمایید. این موضوع باعث شده تا فکر ایجاد کسب و کار با بکارگیری این دستگاه رواج پیدا کند. این تجهیزات به تعمیر و نگهداری خاصی نیاز ندارند و استفاده از آنها بسیار ساده است و در کمترین زمان می توانید علاوه بر اسانس گیاه، عرق آن را نیز استخراج نمایید. این اسانس گیرها، دستگاه هایی با ابعاد بزرگ و صنعتی بوده و مدل خانگی ندارند و نمی توانید از آنها برای مصارف خانگی استفاده کنید. بدین منظور برای استفاده در کارگاه و یا واحد بزرگ عرضه عرقیات مناسب می باشند. اگر شما صاحب یک کارگاه هستید خیلی راحت می توانید یکی از این دستگاه ها را خریداری نموده و واحد عرضه عرقیات گیاهی و یا اسانس راه اندازی کنید.

شاید در اول کار هزینه بالایی برای این کار صرف کنید، ولی مطمئن باشید که با گذشت زمان چند برابر این هزینه را با فروش محصولات تولید شده، جبران خواهید کرد و پول خوبی به جیب می زنید. اسانس های گیاهی بدلیل اینکه به مقدار خیلی کم تولید می شوند، دارای ارزش مالی بسیار بالایی هستند و در کارخانجات تولید مواد غذایی و محصولات آرایشی از آنها استفاده می شود.

چگونگی دریافت راهنمایی و خرید دستگاه های اسانس گیری از هیمورا

گروه ماشین سازی هیمورا از طراحان و سازندگان عرق گیرها و اسانس گیرهای نوع اول و دوم است و در این زمینه فعالیت های چشمگیری داشته است. نتیجه فعالیت های هیمورا تولید دستگاه های اسانس گیری نوع اول و دوم در ظرفیت های متنوع می باشد. همان طور که در بالا نیز در مورد این دستگاه ها مطالعه کردید، اسانس گیرهای نوع اول از سری تجهیزات عرق گیری پیشرفته و نوینی هستند که قابلیت تولید همزمان عرق و اسانس را دارند. اگر با وجود مطالعه این متن هنوز هم سوالی ذهن شما را به خود مشغول کرده، خیلی راحت می توانید با استفاده از شماره هایی که در انتهای این صفحه آورده شده با مشاورین ما تماس بگیرید و پاسخ تمامی سوالات خود را جویا شوید. راهنمایی و نحوه خرید دستگاه گلاب گیری و اسانس گیری را نیز می توانید از مشاورین ما بپرسید.

تمامی دستگاه هایی که گروه صنعتی هیمورا تولید کرده مشمول گارانتی و خدمات پس از فروش هستند و به همین دلیل شما با خیال راحت می توانید هر یک از دستگاه های اسانس گیری را انتخاب و خریداری نمایید. اگر در پروسه استفاده از این دستگاه ها با هرگونه مشکل فنی مواجه شوید، مشاورین ما پاسخگو بوده و در صورت نیاز افراد متخصص را به محل اعزام خواهند کرد.

دستگاه گلاب گیری صنعتی
دستگاه گلاب گیری صنعتی

جدول مشخصات فنی

کندانسور آبی

دارد
null

قابلیت جداسازی عرق و اسانس

دارد
null

گارانتی

یک سال
null

جنس دیگ پخت

استیل 304
null

سیستم گرمایشی عرق گیر

دیگ بخار
null

سیستم سرمایشی آب عرق گیر

کولینگ تاور
null

سوالات متداول

میزان خروجی این دستگاه گلاب گیری صنعتی چقدر است؟

برای پاسخ به این سوال نمی توان درصد دقیقی را گفت؛ چرا که این موضوع به عوامل مختلفی مانند نوع گیاه و مقدار آن بستگی دارد.

(Visited 179 times, 1 visits today)

مخزن پخت دستگاه اسانس گیر نوع اول را تا چه میزان باید پر کرد؟

محتویات داخل مخزن دستگاه گلاب گیری و اسانس گیری باید حدود 70 درصد آن را در بر گیرند.

(Visited 179 times, 1 visits today)

عملیات اسانس و عرق گیری با استفاده از این دستگاه ها چقدر زمان می برد؟

زمان اتمام کار در این دستگاه اسانس گیری و گلاب گیری صنعتی بستگی به ظرفیت دستگاه و مقدار گیاه دارد. این اسانس گیرها از آنجا که مجهز به کولینگ تاور و دیگ بخار هستند، سرعت عمل خوبی در تولید عرقیات گیاهی و اسانس دارند. به طور کلی زمان لازم برای این کار 1 تا 10 ساعت است.

(Visited 179 times, 1 visits today)

لطف می کنید بگید اگر بخوام تقطیر با آب انجام بدم، نسبت گیاه و آب به چه میزان باید باشه؟

مقدار گیاه و آب باید یک به سه باشد، بدین منظور که به نسبت یک کیلو گیاه باید 3 تا 4 لیتر آب به داخل مخزن ریخته شود.

(Visited 179 times, 1 visits today)

آیا عرقی که با استفاده از دستگاه عرق گیر صنعتی تولید می شود، با عرقی که دستگاه ها عرق گیری معمولی تولید می کنند، فرقی دارد؟

خیر. هیچ تفاوتی از نظر طعم و عطر عرقیات تولیدی این دستگاه ها با دیگر تجهیزات عرق گیری وجود ندارد. البته شاید بدلیل آب بندی کامل اسانس گیرهای نوع اول، عرق تولید شده در آنها با کیفیت تر باشد.

(Visited 179 times, 1 visits today)

چفت درب این دستگاه ها همان گونه که گفته شد بسیار محکم بوده و حالت فنری دارد، این موضوع چه تاثیری در کیفیت محصول نهایی دارد؟

این موضوع باعث درزبندی دستگاه گلاب گیری و اسانس گیری صنعتی می شود و هدر رفت بخار را به حداقل رسانده و باعث افزایش کیفیت عرق و اسانس می شود.

(Visited 179 times, 1 visits today)
(Visited 179 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *