قیمت کشک خشک کن

دستگاه کشک خشک کن

نگاهی کلی به دستگاه کشک خشک کن هیمورا

کشک از دسته فرآورده هاییست که برای طعم دادن به انواع غذاها مورد استفاده قرار می گیرد و سرشار از پروتئین، ویتامین و کلسیم است؛ به همین دلیل امروزه در صنایع لبنیاتی به تولید کشک می پردازند. اما کشک بعد از تولید به خشک شدن نیاز دارد؛ جهت اینکار بهترین وسیله، استفاده از دستگاه های کشک خشک کن است. این دستگاه ها در کنار خشک کردن کشک می توانند برای خشک کردن قره قروت و میوه نیز استفاده شوند. البته در صورت استفاده جهت خشک کردن میوه، می توان دستگاه را مجهز به سیستم PLC نمود تا میزان دما، بر حسب نوع میوه تعیین گردد.

این دستگاه ها در انواع و ظرفیت های مختلف قابل تولیدند؛ بگونه ای که می توان آنها را بصورت تک کابین، دوکابین و سه کابین طراحی کرد و ابعاد آنها، برحسب ظرفیت شان تعیین می شود. خشک کن ها، دستگاه های فن داری هستند که این فن ها وظیفه انتقال و پخش هوای گرم در داخل خشک کن را بر عهده دارند. در خشک کن هیمورا، یکی از فن های نصب شده، مخصوص تخلیه رطوبت داخلی خشک کن است. اغلب این دستگاه ها سیستم گرمایشی از نوع گازسوز دارند؛ البته در صورت سفارش مشتری، امکان تولید آنها بصورت برقی نیز وجود دارد. در ادامه به بررسی کامل تر این دستگاه ها می پردازیم.

قیمت کشک خشک کن
قیمت کشک خشک کن

آشنایی با قطعات سازنده دستگاه

بدنه

بدنه بیرونی ترین بخش کشک خشک کن را تشکیل داده است. فلزی بودن بدنه سبب شده دستگاه مقاومت لازم را در برابر ضربات احتمالی و زنگ زدگی داشته باشد.

سینی های متحرک

کشک خشک کن هیمورا، به تعدادی سینی متحرک مجهز است که کشک ها را برای خشک شدن داخل آنها قرار می دهند. این قسمت ها را برای جابجایی راحت تر بصورت متحرک ساخته اند. از سوی دیگر این سینی ها بصورت مشبک طراحی شده اند، پس هوای گرم به راحتی از بین آنها عبور نموده و تمامی کشک ها، بصورت یکنواخت خشک خواهند شد.

فن های آکسیال

کشک خشک کن ها به فن های آکسیال مجهز شده اند که حالت دمشی دارند. این فن ها وظیفه انتقال حرارت از کوره به بخش داخلی کشک خشک کن را بر عهده دارند؛ بگونه ای که هوا بصورت مطلوب در بخش داخلی دستگاه به جریان درآمده و خشک سازی تمامی کشک ها، در زمان واحدی صورت می گیرد. البته این دستگاه دارای یک فن دیگر است که در پایین خشک کن واقع شده و نقش اصلی آن، تخلیه رطوبت داخلی کابین است.

ترموستات

ترموستات از دیگر بخش های تشکیل دهنده این خشک کن ها بوده که از نوع دیجیتالی است. ترموستات سبب شده جهت تنظیم دما، نیاز به دخالت دست نباشد و بواسطه آن بتوان میزان دما را در محدوده معینی قرار داد تا در حین خشک سازی، دما از آن حد کمتر یا بیشتر نباشد. ترموستات دارای نمایشگری است که میزان دما بر روی آن نشان داده می شود؛ این قابلیت در تعیین قیمت کشک خشک کن، بی تاثیر نیست.

پنل کنترلی

بوسیله پنل کنترلی می توان عملکردهای دستگاه را به راحتی کنترل کرد؛ زیرا تمامی قطعات الکتریکی در داخل این محفظه واقع شده اند. البته کلیدهای کنترلی بر روی این پنل قرار دارند، این تابلو واسطه ای بین کاربر و دستگاه کشک خشک کن صنعتی می باشد.

سیستم کنترل حرارت دستگاه

در ساخت کشک خشک کن از یک سیستم حرارتی که با سوخت گازی کار می کند، استفاده شده است. این سیستم مجهز به شیر گازی بوده و از طریق آن می توان میزان سوخت ورودی به دستگاه را کنترل کرد. بعد از تولید گرما در اثر سوختن گاز، حرارت بوسیله فن ها در کل کابین بصورت یکنواخت پخش شده و سبب خشک شدن کشک ها می شوند. سوخت این دستگاه خشک کن صنعتی از گاز شهری تامین می شود.

پایه های چرخ دار

از آنجایی که این دستگاه خشک کن صنعتی وزن زیادی دارد، استفاده از پایه های بسیار مقاوم در آن اهمیت بالایی داشته و بهتر است پایه ها بگونه ای طراحی شوند که در صورت نیاز، بتوان به راحتی دستگاه را از مکانی به مکان دیگر منتقل کرد. بدین ترتیب هیمورا کشک خشک کن ها را مجهز به پایه های مقاوم و چرخ دار نموده که حمل و جابجایی آن را آسان نموده اند.

قیمت کشک خشک کن
قیمت کشک خشک کن

شیوه عملکرد دستگاه کشک خشک کن هیمورا

جهت کار با این خشک کن، ابتدا باید آن را در مکان موردنظر قرار داد و شیر گازی آن را به گاز شهری متصل کرد. سپس می توان تنظیمات مربوط به دما و … را اعمال نمود. در پایان پروسه تولید کشک، می توان سینی ها را از کشک خشک کن خارج و کشک های آماده شده توسط دستگاه کشک ساز را بصورت منظم داخل سینی ها قرار داد (توجه کنید که کشک ها باید بصورت قالب زده شده درآمده و سپس آنها را بر روی سینی ها بچینید). قابل ذکر است که کشک از دوغ حاصل از دستگاه های کره گیر بالازن صنعتی تهیه می شود.

در این مرحله می توان سینی های حاوی کشک را سرجایشان گذاشته و سیستم حرارتی آن را روشن کرد. بدین ترتیب گرمایش موردنیاز تامین شده و فن های آکسیال، هوای گرم را بصورت دمشی به داخل دستگاه منتقل می کنند. حرارت به راحتی از سینی های روزنه دار یا مشبک عبور نموده و کشک ها را کاملا یکنواخت خشک می کنند. این دستگاه با امکانات موجود کارایی لازم را داشته و قیمت خرید دستگاه کشک خشک کن، در برابر کیفیت بالای آن معقول می باشد.

معایب دستگاه 

  • ابعاد بزرگ و نیاز به فضای بیشتر
  • استفاده از برق

مزایای خشک کن کشک هیمورا

  • خشک سازی کشک ها بصورت کاملاً یکنواخت
  • مجهز به بدنه ای مقاوم با پوشش رنگ الکترواستاتیک کوره ای
  • قابلیت تولید بصورت تک کابین، دو کابین و سه کابین
  • مجهز به ترموستات دیجیتالی جهت کنترل اتوماتیک دما
  • مجهز به سینی های متحرک و سوراخ دار (موثر در خشک شدن یکنواخت کشک ها)
  • مناسب بودن قیمت کشک خشک کن هیمورا، در مقابل کیفیت بالای آن
  • دارای فن های دمنده آکسیال برای انتقال هوای گرم به بخش داخلی دستگاه
  • تخلیه رطوبت داخلی دستگاه، بواسطه فن تعبیه شده در بخش پایینی کابین
  • ساخته شده با سیستم گرمایشی گازی و قابلیت تولید بصورت برقی (در صورت سفارش)
  • قابلیت حمل و جابجایی آسان (بدلیل وجود پایه های چرخ دار)

از دستگاه کشک خشک کن هیمورا در چه مواقعی استفاده می شود؟

همانطور که گفته شد وظیفه پخت و فرآوری کشک، برعهده پروسس تانک پخت کشک بوده و عملیات خشک کردن آنها توسط خشک کن انجام می شود. البته قبل از وارد کردن کشک به داخل دستگاه لازم است بصورت قالب زده، درآورده شوند. البته بهترین وسیله برای قالب زنی کشک، دستگاه کشک گردکن است که جنس آن تماماً از استیل بوده و بوسیله آن می توان کشک های تولیدی را به حالت قالب بندی (در چندین اندازه مختلف) درآورد. باید بدانید که دستگاه های کشک خشک کن و کشک ساز کنار هم از تجهیزات ضروری خط تولید کشک هستند که توسط آنها می توان کشک را تولید، خشک و برای بسته بندی آماده کرد.

البته توجه کنید که خشک کن هیمورا، تنها مختص خشک کردن کشک نیست؛ بلکه می توان از آن جهت خشک کردن قره قروت و میوه نیز استفاده کرد. اما از آنجایی که میزان دمای موردنیاز برای خشک کردن یک میوه، با میوه دیگر متفاوت است، می توان آن را به سیستم PLC مجهز کرد تا دستگاه بصورت اتوماتیک، دمای موردنیاز میوه ها را تشخیص داده و آنها را برحسب همان دما، خشک کند.

نگاه اقتصادی به دستگاه خشک کن کشک هیمورا

هیمورا جهت افزایش سطح فروش دستگاه خشک کن کشک، کیفیت را اولویت اول قرار داده و تمامی قطعات کاربردی در آن را از نوع درجه یک بازار انتخاب کرده است. پس می توان از آن سال ها، با حفظ کیفیت اولیه استفاده کرد. این دستگاه نقش موثری در خشک شدن یکنواخت کشک ها داشته و کار خشک کردن را سرعت می بخشد. عایق کاری کامل این دستگاه، از اتلاف حرارت جلوگیری می کند، همچنین استفاده از قطعات مرغوب سبب شده از لحاظ مصرف سوخت نیز به صرفه باشد.

با توجه به پوشش بدنه کشک خشک کن های هیمورا با رنگ الکترواستاتیک کوره ای، که خاصیت ضدزنگ به بدنه بخشیده و استحکام آن را در برابر عوامل محیطی افزایش داده است، سال ها می توانید از آن بدون افت کیفیت و در تمام شرایط استفاده کنید. پس اگر بخواهیم این دستگاه را از لحاظ کلی آنالیز کنیم، می توان نتیجه گرفت که قیمت کشک خشک کن، نسبت به سایر دستگاه های مشابه و در مقابل کیفیتی که دارد، بسیار مناسب و منطقی است.

قیمت کشک خشک کن
قیمت کشک خشک کن

ویژگی های بهترین کشک خشک کن

  • یک دستگاه خشک کن کشک ایده آل، باید دارای بدنه ای مقاوم باشد تا عوامل بیرونی، سبب استهلاک آن نگردد. استفاده از فلز مرغوب و رنگ الکترواستاتیک در بدنه، اهمیت بالایی داشته و مقاومت آن را بطور چشمگیری افزایش می دهد.
  • خشک کن هایی که حالت عایق بندی شده دارند، راندمان حرارتی بالایی داشته و سوخت کمتری مصرف می کنند؛ زیرا احتمال اتلاف حرارت داخلی دستگاه به حداقل میزان ممکن می رسد.
  • یک خشک کن کشک باید قادر به تخلیه رطوبت داخلی دستگاه باشد؛ چراکه رطوبت مانع از خشک شدن مطلوب کشک ها می شود. بنابراین دستگاه هایی که به فن ویژه برای تخلیه رطوبت مجهز هستند، کارایی بیشتری دارند.
  • سینی های کاربردی در خشک کن های کشک، باید بگونه ای طراحی شوند که هوای گرم به خوبی از آنها عبور کند؛ چون در این حالت حرارت بصورت یکنواخت به کشک ها می رسد.
  • بهتر است، سینی ها حالت متحرک داشته باشند تا بتوان براحتی آنها را درآورد و کشک ها را داخل شان قرار داد؛ در غیر این صورت قرار دادن کشک ها در داخل سینی ها مشکل خواهد بود.
قیمت کشک خشک کن
قیمت کشک خشک کن

راهنمای خرید و مشاوره

اگر قصد خرید یک کشک خشک کن مناسب را دارید، ولی نمی دانید چه دستگاهی بخرید؟ و یا در انتخاب آن دچار تردید هستید، حتماً این بخش را مطالعه کنید. خشک کن های کشک در انواع مدل ها قابل تولیدند و ظرفیت های مختلفی دارند. ظرفیت بالای این دستگاه ها، مخصوص محیط های صنعتی هستند، اما ظرفیت های پایین را می توان بصورت نیمه صنعتی و کارگاهی هم استفاده کرد. این دستگاه ها از لحاظ تعداد کابین به سه حالت تک کابین، دو کابین و سه کابین طراحی شده اند و می توانید مطابق با نیاز، نوع موردنظر را انتخاب کنید. قیمت دستگاه کشک خشک کن هیمورا، برحسب ظرفیت آن تعیین می گردد. برای خرید دستگاه خشک کن کشک از طریق شماره های مندرج در سایت با کارشناسان هیمورا تماس حاصل فرمائید تا شما را از قیمت کشک خشک کن، بطور دقیق مطلع سازند.

قیمت کشک خشک کن
قیمت کشک خشک کن

جدول مشخصات فنی

قابلیت خشک کردن

کشک، قره قروت، میوه و خشکبار
null

امکان سفارشی سازی

دارد / قابلیت طراحی بصورت گازی یا برقی
null

گارانتی

یک سال
null

جنس بدنه کشک خشک کن

فلزی با پوشش رنگ الکترواستاتیک
null

ترموستات دیجیتالی

دارد
null

فن کاربردی

فن آکسیال
null

سوالاتی که شما می پرسید

دمای دستگاه خشک کن کشک را چگونه می توان تنظیم کرد؟

این خشک کن به ترموستات تجهیز شده، پس برای تنظیم دما نیازی به دخالت دست نیست و این کار بصورت اتوماتیک صورت می گیرد، البته از قبل باید میزان دما در محدوده معینی قرار داده شود.

(Visited 189 times, 1 visits today)

آیا از این دستگاه برای خشک کردن میوه ها هم میشه استفاده کرد؟

بله. فقط بهتره آن را در حالت PLC دار سفارش دهید تا دستگاه بصورت اتوماتیک دمای موردنیاز برای خشک کردن میوه ها را تنظیم نماید.

(Visited 189 times, 1 visits today)

آیا بعد از خشک کردن کشک ها، نیاز است که آنها را در فضای باز قرار بدیم؟

نه نیاز نیست؛ چون فن ها حرارت را بصورت دمشی به داخل دستگاه منتقل می کنند و گرما از لای سینی ها عبور نموده و کشک ها کاملاً خشک می شوند.

(Visited 189 times, 1 visits today)

من به یک خشک کن کشک احتیاج دارم که نیاز به گاز نداشته باشه، آیا امکان تولید این دستگاه وجود داره؟

بله. فقط کافیه این دستگاه را بصورت برقی سفارش دهید تا هیمورا اون رو براتون طراحی کنه.

(Visited 189 times, 1 visits today)
(Visited 189 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *