دستگاه میوه خشک کن صنعتی

دستگاه میوه خشک کن صنعتی

دستگاه میوه خشک کن صنعتی چیست؟

امروزه تولید میوه خشک در زمره کسب و کارهای پر سود قرار دارد و لذا استفاده از دستگاه های مناسب می تواند به افزایش درآمد این حرفه بیش از پیش کمک کند. در صورتیکه نیاز به تولید انبوه انواع میوه خشک یا سبزی آن هم در کمترین زمان ممکن را دارید و از روش های وقت گیر سنتی خسته شده اید، در صفحه مناسبی قرار دارید. دستگاه میوه خشک کن صنعتی هیمورا، نمونه‌ای با ابعاد خیلی بزرگتر نسبت به خشک کن های خانگی به حساب می‌آید که در حرارت دهی، دقیقاً همانند تجهیزات کوچکتر عمل می‌کند. این دستگاه می‌تواند تمامی میوه ها را با یک مولد گرمایی درون محفظه ای بسته، خشک نماید.

شما با خرید میوه خشک کن صنعتی، می‌توانید در کارگاه و کارخانه تولیدی خود، میوه های خشک را به راحتی و در مدت زمانی کوتاه تولید نمایید. بطور کلی دستگاه های میوه خشک کن هیمورا بصورت گازی تولید می‌شوند و کارکردی چند منظوره دارند؛ یعنی می‌توانند برای میوه، خشکبار، کشک و … استفاده شوند. در ادامه با ساختار و ویژگی های این دستگاه ها بیشتر آشنا می‌شوید.

دستگاه میوه خشک کن صنعتی
دستگاه میوه خشک کن صنعتی

اجزای تشکیل دهنده دستگاه میوه خشک کن صنعتی هیمورا

بدنه داخلی و خارجی دستگاه

بدنه داخلی دستگاه میوه خشک کن گازی هیمورا، از جنس گالوانیزه مقاوم در برابر حرارت و بصورت چند جداره می‌باشد. به منظور عایق بندی حرارتی و جلوگیری از اتلاف انرژی، مابین جداره های محفظه داخلی دستگاه را از عایق حرارتی پشم سنگ پر می‌نمایند. گالوانیزه بودن بدنه داخلی، از لحاظ رعایت اصول بهداشتی در تولید میوه خشک اهمیت بالایی دارد؛ چراکه این متریال زنگ نمی‌زند و مقاومت خوبی در برابر حرارت های بالا از خود نشان می‌دهد. بدنه خارجی نیز مستحکم بوده و دارای پوشش رنگ کوره ای ضدزنگ و ضدخش است که خود لایه ای محافظتی در برابر عوامل آسیب رسان بیرونی می‌باشد.

درب بازشو

میوه خشک کن های هیمورا دارای درب بازشو هستند و جهت به حداقل رساندن پرت حرارتی دستگاه، این درب ها بصورت کامل چفت می‌شوند.

ترموستات دیجیتالی

دمای داخل محفظه دستگاه میوه خشک کن صنعتی گازی، توسط ترموستات دیجیتالی که در بالای کابین تعبیه شده است، نمایش داده می‌شود؛ بنابراین میزان حرارت منتقل شده به مواد داخل دستگاه قابل کنترل خواهد بود.

دمنده های هوای دستگاه میوه خشک کن صنعتی

به منظور پخش یکنواخت حرارت تولید شده توسط مشعل کوره، در هر کابین تعدادی دمنده هوا تعبیه شده است. این دمنده ها از نوع فن های آکسیال انتخاب شده اند؛ بگونه‌ای که حرارت تولیدی توسط این فن ها، بطور کاملاً یکسان و یکنواخت روی سینی های حاوی میوه پخش خواهد شد.

فن مکش و محفظه تخلیه رطوبت

حین حرارت دهی به میوه ها، برای بهینه تر کردن فرآیند خشک سازی نیاز به تخلیه رطوبت و بخار ناشی از حرارت روی میوه ها می‌باشد. این هوای مرطوب و بخار گرم، توسط یک سیستم تخلیه هوا از محفظه‌ای در پایین کابین خارج می‌شود. بنابراین محفظه یا کابین به فن مکش مجهز شده‌اند تا هوای مرطوب گرم به بیرون هدایت شده و مانع خشک شدن میوه ها نگردد.

مشعل گازی

منبع تامین حرارت دستگاه میوه خشک کن صنعتی هیمورا، مشعل گازسوز است. این سیستم در محفظه داخلی کابین تعبیه شده و گرمای حاصل از آن موجب خشک شدن میوه ها می‌شود.

ترموکوپل مشعل

این قطعه به منظور افزایش ایمنی دستگاه، مشعل گازی می‌باشد. از ترموکوپل خشک کن میوه صنعتی، به منظور قطع جریان گاز در صورت خاموش شدن شعله و کنترل آن استفاده می‌شود. هنگامی که شعله مشعل ناگهان به دلایلی از جمله برخورد جریان هوا با مشعل خاموش شود، این قطعه جریان گاز را قطع می‌کند. با توجه به اینکه تعدادی فن دمنده هوا درون کابین تعبیه شده است، وجود ترموکوپل به منظور تامین ایمنی بیشتر دستگاه ضروری است.

دودکش

جهت خارج نمودن دود حاصل از شعله های مشعل در پایین بدنه کابین دستگاه خشک کن میوه صنعتی، دودکشی تعبیه شده است.

سینی

هر کابین از دستگاه میوه خشک کن صنعتی، شامل طبقاتی جهت قرار دادن سینی به منظور چیدن میوه روی آنها می‌باشد. سینی ها با فواصل مساوی نسبت به هم در محفظه داخلی کابین قرار می‌گیرند؛ بطوریکه اولا هوای گرم بتواند به خوبی از لابلای آنها توسط فن های دمنده هوای گرم جریان یابد و ثانیا تعدادشان بگونه ای باشد که ظرفیت تولید میوه خشک در هر سرویس کاهش نیابد. قابلیت جداسازی و جاسازی این سینی ها بصورت کشویی در محفظه داخلی کابین امکان پذیر است. شما می توانید با کم و زیاد کردن سینی ها، ارتفاع سینی ها را نسبت به هم تغییر دهید و مواد موردنظرتان با هر ارتفاع را روی آنها بچینید.

سیستم PLC

دستگاه میوه خشک کن گازی هیمورا، می تواند بصورت تمام اتوماتیک با سیستم PLC و یا نیمه اتوماتیک بدون سیستم PLC طراحی و تولید شود. در صورت درخواست مشتری برای تمام اتوماتیک کردن این میوه خشک کن، هیمورا این دستگاه را به سیستم PLC مجهز خواهند کرد. این سیستم دارای یک عدد پنل کنترلی می‌باشد که نام انواع میوه ها از جمله آلو، موز، سیب، کیوی، زردآلو، پرتقال و سبزیجات را روی این صفحه درج کرده است. با انتخاب هر کدام از آنها، دستگاه به صورت پیش فرض دما و زمان موردنیاز برای خشک کردن میوه مدنظر را تنظیم می نماید.

دستگاه میوه خشک کن صنعتی
دستگاه میوه خشک کن صنعتی

تنوع ظرفیتی دستگاه میوه خشک کن صنعتی

هیمورا میوه خشک کن های صنعتی خود را در ظرفیت ها و توان های مختلف طراحی می‌کند. این گروه صنعتی با توجه به امکانات خشک کن و جنس کشوهای دستگاه و ظرفیت آن، محصولات خود را به مشتریان عرضه می‌نماید. دستگاه های میوه خشک کن هیمورا از ظرفیت 30 کیلویی با ده کشو، 60 کیلویی با بیست کشو و در نهایت مدل 100 کیلوگرمی با 32 کشو به حالت نیمه اتوماتیک طراحی شده اند. البته ابعاد این دستگاه ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

توجه داشته باشید که میوه خشک کن های صنعتی هیمورا در مدل های اتوماتیک نیز موجود هستند و این دستگاه ها همانند نوع نیمه اتوماتیک، ظرفیت های متنوعی دارند؛ برای نمونه مدل 200 کیلویی با تعداد 60 کشو، با ابعاد 165*180*220 ساخته شده است. یکی دیگر از نمونه های این دسته از خشک کن ها ظرفیت 300 کیلویی با 104 کشو و 560 کیلویی با تعداد 180 کشو است که کلاً بصورت اتوماتیک عمل می کنند. نکته قابل توجه این است که هیمورا کلیه این دستگاه ها را با کشوهای گالوانیزه ساخته است و اگر چنانچه مشتری خواهان کشوهای تلفونی باشد، امکان پذیر بوده، اما قیمت آن متفاوت خواهد بود.

تنوع در ظرفیت این دستگاه ها باعث شده تا کارگاه های کوچک، متوسط و کارخانجات بزرگ تولیدات میوه خشک، از میوه خشک کن های صنعتی هیمورا با رضایت کامل استفاده نمایند. مدل های کوچکتر مناسب برای کارگاه ها و مدل های با ظرفیت بیشتر برای کارگاه‌های نیمه صنعتی و کارخانجات بزرگ صنعتی که خواهان تولید میوه خشک زیاد هستند، مناسب می‌باشند.

دستگاه میوه خشک کن صنعتی
دستگاه میوه خشک کن صنعتی

مزایای دستگاه

  • با این دستگاه می‌توان در مدت زمانی کوتاه حجم زیادی از میوه ها را خشک نمود.
  • علاوه بر تولید میوه خشک می‌توان، مواد دیگر را نیز اعم از لواشک، کشک خشک و … تولید کرد.
  • حرارت دهی با دمای بالا و زمان کم، باعث از بین بردن آلودگی های ناخواسته روی میوه و سبزیجات می‌شوند.
  • میوه خشک کن ها می‌توانند در فصول سرد سال نیز میوه ها را کاملاً خشک نمایند و نیازی به شرایط آب و هوایی مساعد جهت خشک کردن میوه ها نیست.
  • می‌توان میوه ها، سبزیجات، لواشک، کشک و سایر مواد غذایی را بصورت کاملاً بهداشتی بدون خاک گرفتن روی آنها تولید نمود.
  • به دلیل کیفیت عایق بندی مناسب دستگاه، امکان پرت حرارتی وجود نخواهد داشت؛ بنابراین به لحاظ مصرف انرژی مقرون بصرفه می‌باشد.

از بازار میوه خشک چه خبر؟!!

میوه های خشک یکی از تنقلات طبیعی، مفید، مغذی و انرژی زا بشمار می‌روند که بدلیل داشتن قند طبیعی طرفداران بسیاری دارند. بنابراین بازار خرید و فروش میوه خشک بالطبع بایستی کاملاً پر رونق باشد. برای اینکه در صنعت تولید میوه های خشک، بتوانید حرف اول را بزنید، بایستی خشکباری باکیفیت تولید کنید. لازمه آن، عدم استفاده از روش های خشک کردن سنتی و تولید با استفاده از روش های نوین تولید میوه خشک مثل ماشین های خشک کن صنعتی است.

میوه هایی نظیر زردآلو، آلو، توت، انگور، انجیر و هلو که به کمک حرارت دهی توسط میوه خشک کن های صنعتی خشک می شوند، از جمله خشکبار پر سود در کشور به حساب می آیند. بازار خشکبار در ایران همیشه داغ است؛ بخصوص در روزهای عید و شب یلدا! خشکبار علاوه بر فروش در سطح شهر ها، مناسب برای صادرات به کشورهای اروپایی و آسیایی نظیر ژاپن و … نیز می‌باشد. در ادامه شما را با مشاغلی که می‌توانند در این بازار پر رونق کسب درآمد نمایند، آشنا خواهیم ساخت.

دستگاه میوه خشک کن گازی برای چه مشاغلی سودآور هستند؟

بسیاری از مشاغل در سطح کشور با میوه، آجیل و خشکبار در ارتباط هستند. چنانچه صاحبان هر یک از این مشاغل خواهان ایجاد تنوع در محصولات خود باشند و بخواهند راندمان فروش خود را افزایش دهند، می‌توانند از بهترین میوه خشک کن هیمورا استفاده کنند. این دستگاه در انواع ظرفیت ها، می‌تواند سبب درآمد زایی بالا در هر یک از مشاغل زیر شود.

مراکز تولید خشکبار

همانطور که می دانیم اساس کار مراکز تولید خشکبار، خشک کردن میوه ها و فروششان است. این مراکز با کمک خشک کن صنعتی هیمورا می‌توانند میوه ها، سبزیجات و حتی کشک و … را با کیفیت عالی و در حجم زیاد خشک نمایند. با توجه به درآمد بالای حاصل از فروش خشکبار، قیمت دستگاه میوه خشک کن هیمورا، کاملا مقرون بصرفه خواهد بود.

کشاورزان و باغداران

اگر کشاورز و باغدار هستید، می‌توانید با خرید یکی از این دستگاه‌ها درآمدزایی خود را بیش از پیش نمایید؛ بطوریکه علاوه بر فروش میوه ها، بخشی از میوه هایی را که تقاضایی جهت خرید ندارند، با ماشینهای خشک کن هیمورا خشک نمایید و با قیمتی مناسب به بازار عرضه کنید. با اینکار علاوه بر رسیدن به درآمدی بالا، تنوع محصولات خود را بیشتر خواهید کرد و اعتبارتان در بازار نیز متناسب با آن افزایش خواهد یافت.

فروشگاه های آجیل و خشکبار

افرادی که دارای مغازه آجیل فروشی یا خشکبار هستند، با خرید یک دستگاه میوه خشک کن با ظرفیت کم، می‌توانند خشکبارشان را مستقیم از میوه های تازه بازار تولید کنند. در نتیجه سود حاصل از تولید خشکبار و فروش آنها نیز به جیبشان خواهد رفت.

تولید کنندگان کشک در مقیاس صنعتی 

همانطور که می دانید کشک به دو صورت مایع و خشک در بازار موجود است. لذا برای تهیه کشک خشک لازم است تا از سیستم های مدرن خشک کن استفاده گردد. دستگاه خشک میوه صنعتی هیمورا می تواند در این زمینه مورد استفاده تولید کنندگان کشک خشک قرار گیرد. البته گفتنی است که هیمورا به عنوان یکی از تولید کنندگان برتر تجهیزات لبنیاتی توانسته تمام دستگاههای لازم برای تولید کشک خشک و کشک مایع را نیز طراحی و تولید کند که برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

دستگاه میوه خشک کن صنعتی
دستگاه میوه خشک کن صنعتی

راهنمای خرید میوه خشک کن صنعتی گازی و مشاوره

حال که این مطلب را بطور کامل مطالعه کردید، می توانید تصمیم خود را جدی بگیرید که آیا این دستگاه می‌تواند مناسب کارکرد مورد انتظارتان باشد یا خیر؟ اگر تصمیمتان برای خرید این محصول جدی است، می توانید با شماره کارشناسان فروش هیمورا که در پایین این صفحه درج شده اند، تماس حاصل کنید. طی تماسی که با یکی از این شماره ها می گیرید کارشناسان فروش به شما مشاوره هایی را برای رسیدن به تصمیم خریدی مطمئن‌تر خواهند داد. بعد از کسب مشاوره رایگان از آنها، می‌توانید محصول موردنظر خود را ثبت سفارش کنید. بعد از ثبت سفارش محصول، از یک هفته تا یک ماه زمان خواهد برد تا محصول درخواستی، تولید و برایتان ارسال شود.

جدول مشخصات فنی

ترموستات دیجیتالی

دارد
null

سیستم PLC

دارد
null

گارانتی

یک سال
null

جنس بدنه داخلی

گالوانیزه
null

منبع انرژی

گازی
null

سیستم کنترل میزان شعله

دارد.
سیستم کنترل میزان شعله

سوالات متداول

با سلام، من قصد خرید میوه خشک کن صنعتی را دارم اما انتظار دارم دستگاه دارای گارانتی باشه، آیا این میوه خشک کن دارای گارانتی هست یا خیر؟

درود بر شما، بله تمامی محصولات هیمورا دارای یک سال گارانتی طلایی هیمورا و 10 سال خدمات پس از فروش می باشند.

(Visited 129 times, 1 visits today)

سلام، من قصد دارم یک مرکز تولید خشکبار راه اندازی کنم؛ آیا درآمد خوبی با دستگاه میوه خشک کن صنعتی هیمورا می‌تونم کسب کنم ؟

سلام. بله دوست عزیز، شما با هزینه اولیه که بابت خرید میوه خشک کن صنعتی می‌کنید، می‌توانید بعد از مدت کمی با سودآوری آن، مبلغ هزینه شده بابت قیمت دستگاه خشک کن میوه صنعتی را نه تنها جبران کنید، بلکه به درآمد بسیار بالایی دست یابید.

(Visited 129 times, 1 visits today)

می‌خواستم قیمت دستگاه میوه خشک کن هیمورا را بدانم، چطور می تونم از قیمت اون با خبر بشم؟

دوست عزیز، شما می‌تونید با یکی از شماره های درج شده در پایین صفحه تماس بگیرید و با کارشناس های فروش هیمورا جهت استعلام قیمت دستگاه خشک کن میوه صنعتی، ارتباط برقرار کنید.

(Visited 129 times, 1 visits today)

من قصد خرید میوه خشک کن صنعتی رو دارم، ولی می‌خوام مواد غذایی دیگه رو هم مثل کشک با این دستگاه خشک کنم؛ آیا این امکان هم فراهم هست که این کار رو انجام بدم؟

سلام، بله دستگاه های خشک کن هیمورا به طور کلی چند منظوره هستند و با کمک اونها می‌توانید کشک خشک هم تولید کنید.

(Visited 129 times, 1 visits today)
(Visited 129 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *