تولید الکل طبی

دستگاه تقطیر جزء به جزء هشت طبقه سایت گلس

دستگاه تقطیر چیست؟

در حالت کلی به تمام دستگاه هایی که با انجام فرآیند میعان، بخار را به حالت مایع در می آورند، دستگاه تقطیر می گویند. به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه های تقطیر ظاهر و ساختارهای متفاوتی یافته اند که کارآمدترین آنها دستگاه های تقطیر و عرق گیری هستند که در حال حاضر در بازار وجود دارند. دستگاه های عرق گیر نوع ساده تری از دستگاه های تقطیر هستند که فقط با تبدیل بخار به مایعات امکان تولید انواع عرقیات گیاهی مانند عصاره بیدمشک، نعنا، شاتره و گلاب را برای افراد امکانپذیر می کند. این دستگاه ها با کمک کندانسور آبی یا برقی خود فرآیند میعان بخار را انجام می دهند. در این میان دستگاه های صنعتی مختص تولید الکل نیز ساخته شده اند که می توانند الکلی با کیفیت بسیار بالا تولید کنند.

دستگاه های تقطیر صنعتی الکل، کندانسوری به شکل برج دارند که مختص این تجهیزات می باشد. برج تقطیر این دستگاه ها بصورت 4 طبقه الی 8 طبقه ساخته شده و می تواند مایعات مختلفی را که نقطه جوش های متفاوتی دارند، با کمک تفاوت نقطه جوششان از یکدیگر جدا کند. شیوه کار این دستگاه به این صورت است که با حرارت دادن به ترکیب مایعات موجود، باعث می شود که هر مایع در نقطه جوش اختصاصی خود به بخار تبدیل شود. بخار تولید شده وارد لوله برج تقطیر شده و همزمان با صعود در برج تقطیر به مرور سرد می شود. به این ترتیب بخار موردنظر در یکی از طبقات برج به مایع تبدیل شده و درون ظرفی که برای دستگاه تعبیه شده، می ریزد. در ضمن اصلی ترین کاربرد دستگاه های تقطیر الکل، تولید الکل با درصد خلوص بیش از 90% است.

دستگاه های تقطیر سایت گلس

امروزه شیوع بیماری های مختلف بخصوص کرونا، باعث شده استفاده از الکل در جامعه بطور گسترده افزایش یابد. در گذشته دستگاه های تقطیر ساختار ساده ای داشتند. با شیوع بیماری ها از یک سو و پیشرفت علم از سوی دیگر مهندسان صنعتی اقدام به طراحی و تولید دستگاه تقطیر صنعتی و پیشرفته کرده اند که بازدهی بیشتری داشته و بسیار کارآمدتر است. نمونه ای از این تجهیزات دستگاه های تقطیر سایت گلس هستند که برای جداسازی مایعات با دمای جوش متفاوت بکار می رود. برج تقطیر سایت گلس از چندین طبقه تشکیل شده که مجهز به دریچه های مخصوص شیشه ای است. هیمورا که سازنده عمده دستگاه های صنعتی برای صنایع مختلف می باشد، برج های تقطیر را با 8 یا 4 طبقه طراحی و تولید کرده است. در ساخت این دستگاه ها، استانداردها و اصول طراحی صنعتی رعایت شده تا راندمان کلی دستگاه بهبود یافته و افزایش پیدا کند.

همانطور که اطلاع دارید، یکی از مهمترین قسمت های دستگاه تولید الکل طبی یا دستگاه تقطیر جزء به جزء، قسمت برج تقطیر است که روی درصد خلوص الکل تولید شده تاثیرگذار می باشد. تنوع ظرفیت دستگاه الکل گیری به صاحبان صنایع کمک می کند تا بتوانند مناسب ترین و بهترین دستگاه ممکن را برای کسب و کار خود تهیه کنند؛ به همین دلیل دستگاه های تقطیر الکل بصورت تک مخزن، دو مخزن و با برج های تقطیر 4 طبقه و 8 طبقه طراحی می شوند.

تولید الکل طبی
تولید الکل طبی

دستگاه تقطیر الکل از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

مخزن

یکی از مهمترین قسمت های دستگاه تقطیر الکل، مخزن آن است. مخزن همان قسمتی از دستگاه است که بصورت مستقیم با مواد اولیه در ارتباط است؛ به همین دلیل مقاوم بودن مخزن در برابر خوردگی و سایر عوامل بسیار مهم است. این عامل باعث شده تا بدنه مخزن دستگاه های تقطیر، از استیل 304 ساخته شود. اگر مایلید بدانید که چرا استفاده از استیل 304 در ساختار دستگاه ها باعث افزایش طول عمر مفید آنها می شود، می توانید به مقاله « معرفی انواع گریدهای استیل » مراجعه کنید. هیمورا در ساخت دستگاه تقطیر هشت طبقه الکل خود از دو مخزن مجزا از هم استفاده کرده است.

برج تقطیر

یکی دیگر از قسمت های مهم دستگاه تقطیر، برج تقطیر است که ساختار ویژه آن، انجام عمل تقطیر جزء به جزء را امکان پذیر می کند. امروزه برج های تقطیر را به شکل های مختلف و با تعداد طبقات متفاوت می سازند که با افزایش تعداد طبقات میزان بازدهی دستگاه و درصد خلوص الکل تولید شده افزایش می یابد. دستگاه تقطیر جزء به جزء هشت طبقه سایت گلس، دارای برج تقطیر 8 طبقه است و برای اینکه راندمان این دستگاه افزایش یابد، برج تقطیر آن به کندانسور و قطعه رفلاکس مجهز شده است. ناگفته نماند که جنس برج تقطیر در دستگاه های تقطیر نیز از جنس استیل 304 است.

رفلاکس

رفلاکس بخش ویژه ای از برج تقطیر است که بخار سرد خارج شده از مخزن را دوباره به درون دستگاه برمی گرداند تا الکل تولید شده توسط این دستگاه درصد خلوص بالاتری داشته باشد.

کندانسور

در قسمت بالایی برج تقطیر قسمت کندانسور آبی تعبیه شده است که نوعی مبدل حرارتی می باشد. با توجه به ظرفیت بالای دستگاه تولید الکل طبی هیمورا، آب نسبتاً زیادی برای خنک سازی بخار حاوی الکل توسط این دستگاه لازم است؛ لذا اگر از دستگاه های کولینگ تاور برای تامین برودت موردنیاز برای سرد کردن بخار داغ استفاده کنید، می تواند صرفه اقتصادی بیشتری برای شما داشته باشد. ضمن اینکه استفاده از کولینگ برای حفاظت از محیط زیست نیز مناسب تر است.

درب

درب مخازن دستگاه تقطیر الکل توسط کمربندی از گیره های چفت دار که بر روی بدنه دستگاه تعبیه شده اند، به خوبی بر روی دستگاه چفت می شود. در ضمن درب این دستگاه به یک واشر سیلیکونی مستحکم و مخصوص مجهز شده است که از خروج بخار حاوی الکل از دستگاه بصورت کامل جلوگیری می کند. به این ترتیب درب درزبندی شده، باعث افزایش راندمان تولید الکل طبی در دستگاه تقطیر جزء به جزء خواهد شد.

ترمومتر

بر روی بدنه مخزن ها و بخش های مختلف برج تقطیر، تعدادی ترمومتر عقربه ای بادوام نصب شده است. شما با کمک این ترمومترها می توانید دمای محتویات درون دیگ پخت و بخارات موجود در برج تقطیر را اندازه بگیرید و در صورت نیاز با کم و زیاد کردن شعله زیر اجاق، دمای دستگاه را بگونه ای تنظیم کنید که بهره وری بیشتری داشته باشد.

تولید الکل طبی
تولید الکل طبی

استفاده از سایت گلس بر روی دستگاه های تولید الکل چه مزایایی دارد؟

سایت گلس ها قطعات با ساختار ویژه‌ ای هستند که طراحی آنها به شما کمک می کند، بتوانید مسیر حرکت مایع را بصورت کامل مشاهده کنید. از قطعه سایت گلس بیشتر در ساختار تجهیزات برودتی استفاده می شود. به این ترتیب که این قطعه را در داخل سیستم هایی که سیال ویژه ای در آن در جریان است و یا در قسمت فیلتر نصب می ‌کنند. وجود قطعات سایت گلس در ساختار دستگاه های تقطیر و تولید الکل طبی به شما کمک می کند تا بتوانید بر روی انجام درست روند الکل گیری نظارت کنید. در ضمن وجود سایت گلس ها در ساختار برج های تقطیر به تمیز کردن راحت بخش‌های مختلف برج تقطیر کمک می کند.

تولید الکل طبی
تولید الکل طبی

دستگاه تولید الکل چگونه کار می کند؟

شیوه کار با دستگاه های تولید الکل طبی بسیار آسان و ساده است. کافیست ابتدا دستگاه الکل گیری را در محل مناسب نصب کنید. سپس مواد اولیه سرشار از کربوهیدرات و مواد قندی را که از قبل گذاشته اید تا تخمیر شود، به همراه مقدار کافی آب درون مخزن دستگاه تقطیر ریخته و درب آن را ببندید. برای اینکه هزینه ساخت این دستگاه مقرون به صرفه و بهینه باشد، گروه صنعتی هیمورا برای این تجهیزات اجاق یا مشعل اختصاصی طراحی نکرده است. به این ترتیب شما می توانید دستگاه تقطیر خود را بر روی هر اجاق گاز یا مشعلی که متناسب با ظرفیت آن است، قرار دهید.

پس از نصب اجاق گاز، شعله را روشن کنید و بگذارید تا محتویات درون مخزن به جوش بیاید. در این حالت بخار آبی که حاوی الکل است وارد برج تقطیر شده و با برخورد به سینی های مخصوصی که در برج تقطیر تعبیه شده اند، بصورت قطرات الکل جدا می شوند. به این ترتیب این دستگاه ها می توانند الکلی با درصد خلوص 90 درصد را تولید کنند.

در ساختار این دستگاه تمام استانداردها و ویژگی های مهم رعایت شده اند تا دستگاه تقطیر با کمترین میزان اتلاف انرژی، بیشترین میزان بازدهی را داشته باشد. ناگفته نماند که بر روی بدنه و برج تقطیر دستگاه تولید الکل طبی ترمومترهایی نصب شده است. شما با استفاده از این ترمومترها می توانید دمای محتویات درون دستگاه را زیر نظر بگیرید. در صورت نیاز با کم یا زیاد کردن شعله زیر مخزن دمای محتویات درون دستگاه را تنظیم کنید تا فرآیند الکل گیری بهتر و بهینه تر انجام شود.

آیا خرید دستگاه تقطیر و تولید الکل طبی توجیه اقتصادی دارد؟

امروزه با افزایش آگاهی عموم مردم و حساسیت رعایت موازین بهداشتی، موارد استفاده از الکل برای ضدعفونی افزایش یافته است. البته شیوع بیماری کرونا نیز باعث افزایش روز افزون میزان مصرف الکل در جامعه شده است. با توجه به همه این موارد اگر به مواد اولیه دارای قندی و یا کربوهیدرات دسترسی دارید، خرید دستگاه تقطیر الکل برای تولید الکل طبی می تواند یک سرمایه ‌گذاری عالی به حساب آید. دستگاه تقطیر 8 طبقه سایت گلس می تواند الکلی با درصد خلوص بالای 90 درصد تولید کند.

اینکه در ساختار دستگاه های تقطیر هیچگونه تجهیزات الکتریکی وجود ندارد، باعث شده است تا شیوه استفاده از آنها بسیار راحت باشد. همچنین برای راه اندازی این دستگاه ها شما فقط نیاز به منبع حرارتی (شعله یا مشعل) و آب خنک برای کندانسور دارید. یکی دیگر از مشخصات بارز این دستگاه ها استفاده از متریال های بادوام و کارآمد است. به این ترتیب شما تنها با یک بار خرید دستگاه تقطیر الکل هیمورا تا سالهای متوالی می توانید از طریق تولید الکل درجه یک کسب درآمد کنید. با یک حساب سرانگشتی می ‌توان نتیجه گرفت که خرید این دستگاه ها صرفه اقتصادی بالایی داشته و می تواند یک سرمایه گذاری عالی در جهت گسترش کسب و کارتان باشد.

تولید الکل طبی
تولید الکل طبی

مزایای دستگاه های تقطیر الکل طبی هیمورا

  • مجهز بودن به چندین ترمومتر برای اندازه گیری دقیق دمای محتویات در بخش های مختلف
  • داشتن پایه هایی با طراحی ویژه برای بهبود انتقال حرارت به محتویات درون دستگاه
  • داشتن دو مخزن متصل به یکدیگر برای راحت تر شدن کار الکل گیری
  • مجهز به برج تقطیر 8 طبقه سایت گلس
  • ساخت بدنه دستگاه و برج تقطیر تولید الکل طبی از جنس استیل
  • داشتن راندمان بالا
  • تولید الکل با درصد خلوص بالای 90 درصد
  • مصرف انرژی بهینه
  • مجهز بودن به کمربندی از گیره های بست دار برای محکم کردن درب دستگاه الکل گیری بر روی مخزن
  • داشتن مراحل نصب و راه اندازی آسان و ساده
  • داشتن یک سال گارانتی بی قید و شرط و 10 سال خدمات پس از فروش

از دستگاه های تقطیر الکل در چه اماکنی و برای چه منظوری استفاده می شود؟

  • کارگاه ها و کارخانه های تولید الکل طبی
  • پالایشگاه های نفتی و گازی
  • کارگاه های تولید مواد تقطیری
  • کارخانجات با مصرف الکل بالا

تفاوت دستگاه تقطیر ساده با دستگاه تقطیر جزء به جزء

دستگاه های تقطیر در مدل های مختلف طراحی و تولید می شوند. جالب است که بدانید هر یک از مدل های دستگاه های تقطیر علاوه بر اینکه ظاهر و ساختار منحصر به فرد خود را دارند، برای انجام کارهای متفاوتی نیز مناسب هستند؛ به عنوان مثال از دستگاه های تقطیر ساده برای جداسازی مایعات و یا تولید عرق از انواع گیاهان و میوه ها استفاده می شود، ولی برای تولید الکل مناسب نیستند. بنابراین اصلی ترین و بزرگترین تفاوتی که این دستگاه ها دارند در نوع کاربری آنها است. به این ترتیب اگر شما می خواهید مایعاتی را که اختلاف دمای تبخیر زیادی با یکدیگر دارند (حدود 70 درجه سانتیگراد)، از یکدیگر جدا کنید، بهتر است از دستگاه تقطیر ساده استفاده کنید؛ اما اگر می خواهید مایعاتی را که دمای تقطیر نزدیک به یکدیگر دارند، از یکدیگر جدا کنید، باید از دستگاه های تقطیر جزء به جزء بهره ببرید.

از دیگر تفاوت های این تجهیزات می توان به مواردی مانند ساده تر بودن مراحل راه اندازی دستگاه های تقطیر ساده و هزینه های کم نصب و تعمیرات آنها اشاره کرد. در ضمن دستگاه های تقطیر ساده عموماً انرژی کمتری مصرف می کنند؛ اما این سیستم ها نمی توانند مایعاتی را که درجه تبخیر نزدیک به یکدیگر دارند، از هم جدا کنند. دستگاه های تقطیر جزء به جزء ساختار نسبتاً پیچیده تری داشته و نصب و راه اندازی آن ها به دقت بیشتری نیاز دارد؛ ولی در عوض این دستگاه ها می ‌توانند برای تفکیک بهتر ترکیبات و مایعات پیچیده به کار روند. همچنین انجام تقطیر جزء به جزء مایعات به مدت زمان بیشتری نیاز دارد و بالطبع انرژی و حرارت بیشتری نیز لازم دارند.

تولید الکل طبی
تولید الکل طبی

پیش از خرید دستگاه تقطیر سایت گلس حتما این قسمت را بخوانید!

دستگاه های تقطیر سیستم های بسیار پرکاربردی هستند که از آنها برای تولید فرآورده های مختلفی استفاده می‌ شود؛ بخصوص دستگاه های تقطیر و تولید الکل هیمورا که بدلیل ساخت با ظرفیت های بالا جزو تجهیزات صنعتی به حساب می آیند. در هنگام خرید این تجهیزات باید به دوام و پایداری دستگاه ها توجه ویژه شود؛ به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌ کنند که بهتر است دستگاه های تولید الکل را که از جنس استیل ساخته شده اند، انتخاب کنید. همچنین در نظر داشته باشید که مجهز بودن این دستگاه ‌ها به تجهیزاتی مانند ترمومتر یا رفلاکس می تواند باعث افزایش بازدهی آنها شود. بنابراین بهتر است پیش از انتخاب دستگاه موردنظر خود در مورد کیفیت قطعات و طراحی کلی دستگاه تحقیق کنید.

البته همانگونه که پیش از این گفته شد، دستگاه های تقطیر و تولید الکل در مدل های مختلف و با ظرفیت های متفاوتی تولید می شوند. در نتیجه شما می توانید با توجه به نیاز و نوع استفاده موردنظر خود سیستمی را که بیشترین تناسب و بازدهی را دارد، انتخاب کنید. از آنجایی که این تجهیزات تنوع بسیار بالایی دارند، توصیه ما به شما این است که برای اطلاع از قیمت دستگاه تولید الکل طبی و قبل از خرید آن حتماً از مشاوره کارشناسان برجسته ای که با انواع مدل های دستگاه های تقطیر آشنایی کامل دارند، بهره ببرید. در همین راستا شما می توانید از طریق راه های ارتباطی درج شده در این سایت با کارشناسان برجسته این شرکت تماس گرفته و از مشاوره رایگان آنها بهره مند شوید.

تولید الکل طبی
تولید الکل طبی

جدول مشخصات فنی

محصول تولیدی

الکل بالای 90%
null

تعداد طبقات برج تقطیر

هشت عدد
null

گارانتی

یک سال
null

جنس بدنه

استیل 304
null

سیستم گرمایشی

اجاق یا شعله صنعتی
null

ترمومتر

دارد
null

سوالات متداول

آیا می توان از این دستگاه تقطیر الکل برای عرق گیری هم استفاده کرد؟

بله، با این دستگاه می توان انواع عرقیات را تولید کرد؛ ولی استفاده از دستگاه های تقطیر جزء به جزء از لحاظ اقتصادی صرفه بالایی برای این کار ندارد و بهتر است از دستگاه های عرق گیر با کندانسور آبی یا برقی برای عرق گیری از گیاهان مختلف استفاده کنید.

(Visited 256 times, 1 visits today)

آیا می توانید بگویید این دستگاه در هر بار الکل گیری چه مقدار الکل تولید می کند؟

خیر. میزان الکل تولید شده در فرایند تقطیر به کیفیت و غلظت مواد اولیه بستگی دارد. بنابراین نمی توان مقدار مشخصی را به عنوان بازدهی این دستگاه ها در نظر گرفت.

(Visited 256 times, 1 visits today)

آیا می توان تمام ظرفیت مخزن دستگاه تقطیر جزء به جزء را با ماده اولیه پر کرد؟

خیر. در هنگام انجام عملیات تقطیر همیشه باید حداقل یک سوم حجم مخزن دستگاه خالی باقی بماند تا هنگام جوشیدن آب درون مخزن به اصطلاح آب بالا نیاید و فقط بخار حاوی الکل به برج تقطیر برسد.

(Visited 256 times, 1 visits today)

آیا دستگاه های تقطیر الکل جزء به جزء به منبع حرارت (اجاق مخصوص) مجهز شده‌ اند؟

خیر. برای اینکه قیمت این دستگاه تقطیر الکل هیمورا مقرون به صرفه تر باشد، بگونه‌ای طراحی شده که بتوان آن را بر روی انواع اجاق ها یا مشعل های متفاوت نصب نمود. البته طبیعی است که اجاق انتخابی شما باید با ظرفیت سیستم تناسب داشته باشد.

(Visited 256 times, 1 visits today)

آیا من خودم شخصاً می توانم دستگاه تقطیر را نصب کنم یا حضور نصاب حرفه ای برای راه اندازی این دستگاه ها الزامی است؟

بستگی دارد. اگر شما با ساختار کلی دستگاه تقطیر و تولید الکل آشنایی دارید، می توانید شخصاً آن را نصب و راه اندازی کنید. ولی اگر با ساختار این تجهیزات آشنایی ندارید، می توانید از افرادی که با دستگاه آشنا هستند، کمک بگیرید.

(Visited 256 times, 1 visits today)
(Visited 256 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *