دستگاه چرن کره گیر

دستگاه چرن کره بهترین دستگاه کره گیری از خامه با قابلیت مدیریت سرعت همزن

معرفی کلی دستگاه چرن کره گیر صنعتی

دستگاه چرن کره گیر هیمورا، از سری تجهیزات کره گیری صنعتی است که به منظور تولید کره در کارگاه ها و کارخانجات مورد استفاده قرار می گیرد. گروه صنعتی هیمورا از تولید کنندگان این دستگاه ها بوده و آنها را در ظرفیت ها و مدل های متنوع تولید کرده است. چرن کره گیرهایی که در این متن قصد معرفی آنها را داریم، مجهز به مخزن چرخان به همراه همزن هستند و از خامه به منظور کره گیری استفاده می کنند. به منظور رعایت بهداشت و شستشوی راحت دستگاه چرن کره گیر، در ساخت مخزن آن از استیل ضدزنگ استفاده شده است.

در صورتی که خامه استفاده شده برای تولید کره دارای درصد چربی بالایی (30 الی 60 درصد) باشد، مقدار کره ای که می توان تولید کرد، بیشتر خواهد بود. لازم به ذکر است که این دستگاه ها مدل خانگی ندارند و تنها برای مصارف صنعتی طراحی شده اند و ظرفیت های بالایی دارند. مهمترین مزیتی که استفاده از این دستگاه ها برای کاربران دارد، صرفه جویی در زمان و انرژی است؛ چرا که در کمترین زمان ممکن از خامه، کره گیری کرده و بدلیل داشتن قطعات استاندارد، مصرف انرژی پایینی دارند.

دستگاه چرن کره گیر
دستگاه چرن کره گیر

قطعات مورد استفاده در ساخت دستگاه چرن کره

مخزن

دستگاه چرن صنعتی هیمورا دارای مخزنی از جنس استیل 304 است که ماده اولیه تولید کره به داخل آن ریخته می شود. این مخزن دارای حالت چرخان بوده و این حالت چرخشی را بوسیله وجود بلبرینگ انجام می دهد. در پروسه تولید کره این حالت چرخشی مخزن نقش مهمی دارد.

الکتروموتور

الکتروموتور وسیله ای است که در دستگاه چرن کره گیری قدرت لازم برای حرکت همزن را تامین می کند. این موتور پر قدرت 2 اسب 4 پل است و بگونه ای طراحی شده که در هم زدن خامه دچار مشکل نشده و کم نمی آورد؛ در واقع الکتروموتور این دستگاه ها مختص هم زدن خامه بوده و بدین منظور طراحی و ساخته شده است.

همزن

هم زدن خامه در پروسه تولید کره بر عهده همزن است که در داخل مخزن تعبیه شده است. همزن دستگاه چرن کره گیر دارای تیغه های استیل بوده و نگرانی از بابت زنگ زدگی در آن وجود ندارد و تمیز کردن آن کار راحتی است.

اینورتر

قسمت بسیار مهم دیگری در این دستگاه کره گیری از خامه وجود دارد که با استفاده از آن امکان تنظیم سرعت همزن وجود دارد؛ این وسیله اینورتر است. اینورتر دارای کلیدهای مخصوص برای بالا بردن یا کاستن از سرعت الکتروموتور در هنگام انجام عملیات کره گیری می باشد.

پایه ها

مخزن دستگاه چرن کره گیر بر روی پایه ای قرار گرفته که باعث شده استفاده از آن راحت بوده و کاربر بتواند دستگاه را در محل موردنظر مستقر کند.

دستگاه چرن کره گیر
دستگاه چرن کره گیر

آیا با روش تولید کره در دستگاه چرن کره گیر آشنایی دارید؟؟؟

کره از فرآورده های لبنیه که استفاده خیلی زیادی داره و علاوه بر اون که تو وعده صبحونه می تونین به همراه مربا بخورینش. همچنین تو درست کردن غذا هم کاربرد خیلی زیادی داره. تا الان همگی فکر می کردیم که کره رو فقط از ماست می گیرن. باید بهتون بگم که از خامه هم میشه کره خوشمزه ای تولید کرد. اما روش تولید و تجهیزاتی که برای این کار استفاده میشه خیلی فرق داره و دستگاه های متفاوتی برای این کار ساخته شدن که چرن کره گیرها از جمله این دستگاه ها هستن.

حالا بریم ببینیم چطوری از خامه کره می گیرن؟ در اول کار خامه رو به داخل مخزن می ریزن و الکتروموتور رو روشن می کنن. با این کار همزن شروع به چرخیدن میکنه و باعث میشه چربی های خامه از بافتش جدا بشن. بعد از گذشت چند دقیقه آب موجود در خامه از اون جدا میشه و از بخشی که در داخل مخزن تعبیه شده به بیرون ریخته میشه. تو این مرحله یه مقدار آب سرد به کره اضافه می کنن و میذارن یکم همزن اونو هم بزنه. بعد از مدت معینی بعد از بدست آمدن کره، این آبم از خروجی مخزن بیرون ریخته میشه. الان دیگه کار تولید کره تموم شده و می تونین کره رو از داخل مخزن جمع آوری کنین.

معایب دستگاه چرن کره گیر صنعتی

  • فقط در ظرفیت های صنعتی وجود دارند.
  • مصرف انرژی الکتریکی

مزایای استفاده از دستگاه چرن کره گیر

  • ساخت مخزن از استیل ضدزنگ 304
  • دارای الکتروموتور بسیار پر قدرت جهت به چرخش درآوردن همزن
  • مجهز به اینورتر جهت کنترل سرعت موتور
  • ساخت مخزن بصورت متحرک
  • تولید کره از خامه پرچرب با سرعت بالا
  • دارای همزن با تیغه استیل
  • شستشوی راحت مخزن
  • دارای مجوز رسمی از سوی سازمان بهداشت و دارو
  • یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش

توجیه اقتصادی دستگاه چرن کره گیر صنعتی

دستگاه های فوق دارای مصرف انرژی الکتریکی بهینه ای بوده و تعمیر و نگهداری آنها کم هزینه می باشد. بنابراین به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه بوده و توجیه پذیر هستند. به دلیل سرعت بالایی که این تجهیزات لبنی در تولید کره دارند، حجم قابل توجهی کره را می توان از خامه تولید کرد. این امر باعث صرفه جویی در زمان و مصرف انرژی الکتریکی می شود و موجب می گردد واحد تولیدی پاسخگوی مشتریان بیشتری باشد.

از دیگر دلایلی که باعث بالا بودن توجیه اقتصادی استفاده از این دستگاه ها شده، بکار بردن استیل با گرید 304 در ساخت بدنه آنها است. این گرید استیل علاوه بر خاصیت ضدزنگی که دارد، دوام و استحکام این سیستم ها را بصورت قابل توجهی افزایش داده و باعث شده کاربر بدون نگرانی از استهلاک این دستگاه ها، سال ها بتواند به منظور کره گیری  از آنها استفاده کند؛ همچنین استیل 304 کاملا مناسب مواد غذایی و بهداشتی بوده و مورد تایید وزارت بهداشت و درمان قرار گرفته است.

دستگاه چرن کره گیر
دستگاه چرن کره گیر

تفاوت چرن و کره گیرهای صنعتی

عمده ترین تفاوتی که این دستگاه ها با یکدیگر دارند در نوع ماده اولیه ای است که جهت تولید کره مورد استفاده قرار می گیرد. برای درک بهتر تفاوت این دستگاه ها با یکدیگر در ابتدا لازم است تا درباره دستگاه های کره گیری توضیحاتی داده شود. هیمورا کره گیرها را در ظرفیت های متنوع و در دو مدل بالازن و پایین زن تولید کرده است. کره گیرهای صنعتی، معمولا بالازن بوده و ظرفیت های بالایی دارند؛ البته نوع خانگی کره گیرها هم بصورت بالازن و هم بصورت پایین زن موجود می باشند. در این دستگاه ها، ماده اولیه برای تولید کره، ماست است. اما دستگاه های چرن کره گیر تنها برای مصارف صنعتی طراحی شده اند و حجم قابل توجهی کره در طول روز تولید می کنند؛ با استفاده از این سیستم ها از خامه، کره گیری می شود.

دستگاه چرن کره گیر
دستگاه چرن کره گیر

آیا امکان تولید دوغ با این دستگاه ها وجود دارد؟

دوغ از جمله نوشیدنی های بسیار خوشمزه ای است که طرفداران بسیار زیادی دارد و تولید آن در پروسه به عمل آوری کره، انجام می گیرد. اینکه آیا می توان با استفاده از دستگاه های چرن به همراه کره، دوغ نیز تولید کرد؟ سوالی است که بارها با آن مواجه شده ایم. از آنجا که همیشه با تولید کره، دوغ هم در کنار آن تولید می شود، این باور وجود دارد که دستگاه های چرن که کره تولید می کنند، حتما دوغ هم در کنار آن می توان دید. اما این اشتباه است.

ماده اولیه در تولید کره در دستگاه های چرن، خامه بوده و آبی که از آن خارج می گردد دوغ نیست و هیچگونه استفاده ای ندارد. تولید دوغ زمانی امکان پذیر است که ماده اولیه در تولید کره، ماست باشد. همانطور که در توضیحات بالا گفته شد، دستگاه های کره گیر، از ماست کره گرفته و در این پروسه دوغ نیز تولید می شود. دوغ تولید شده کاملا بهداشتی و ارگانیک بوده و می تواند یک محصول جانبی برای فروش مورد استفاده تولیدکنندگان قرار گیرد.

خامه موردنیاز رو خودت تولید کن!!

خوب همانطور که گفته شد، ماده اولیه برای تولید کره در دستگاه های چرن صنعتی، خامه است. شاید بخواهید این ماده را خودتون تولید کنید. کار چندان سختی نبوده و با داشتن یک دستگاه خامه گیر یا سپراتور می توانید، آن را انجام دهید. پیشنهاد ما به شما با توجه به میزان تولید و ماده اولیه موردنیازتان، خامه گیرهای صنعتی هیمورا در ظرفیت های یک تن و 5 تن می باشد. این دستگاه ها قادر به خامه گیری از حجم بالای شیر در طول روز هستند.

البته اگر مصرفتان کم باشد، خامه گیرهای برقی وارداتی هیمورا همانند خامه گیر انکا، کورتسان و آرسان ساخت کشور ترکیه موجود می باشند. این دستگاه ها، چه مدل های صنعتی و نیمه صنعتی دارای تاییدیه بوده و راندمان بالایی در تولید خامه دارند. با خرید و استفاده از خامه گیرها، علاوه بر تولید یک محصول جدید، می توانید ماده اولیه دستگاه چرن صنعتی خود را نیز تولید کرده و به لحاظ هزینه ها صرفه جویی نمایید.

دستگاه چرن کره گیر
دستگاه چرن کره گیر

مهمترین دلایل انتخاب دستگاه چرن کره گیری هیمورا

ساخته شده در ظرفیت های متنوع

گروه صنعتی هیمورا دستگاه های فوق را در چندین ظرفیت متفاوت و برای استفاده در واحدهای صنعتی طراحی کرده است. کاربر با توجه به نیازی که دارد، می تواند دستگاه مناسب را انتخاب و پاسخگوی نیاز مشتریانش باشد.

وجود تجهیزات کاربردی

در ساخت این کره گیرها از قطعات کاربردی استفاده شده است که عملکرد عالی و راحتی استفاده از آنها را به همراه داشته است؛ از جمله این تجهیزات می توان به اینورتر اشاره کرد که با استفاده از آن می توان حرکت و چرخش همزن را کنترل کرد.

کاربری راحت و آسان

دستگاه های چرن کره گیری هیمورا بگونه ای طراحی و ساخته شده اند که کاربر بدون نیاز به آموزش و تخصص می تواند از خامه کره تهیه کند. اگر به ساختار این دستگاه ها توجه کنید، خواهید دید که هیچگونه پیچیدگی ندارند و تنها با ریختن خامه به درون مخزن و روشن کردن همزن و تنظیم دور آن می توانید عملیات تولید کره را آغاز کنید.

گارانتی و خدمات پس از فروش

وجود گارانتی و خدمات پس از فروش از جمله مهمترین دلایل انتخاب این سیستم ها به شمار می رود. در واقع هر دستگاهی که شامل گارانتی باشد، باعث ایجاد اطمینان در مشتری شده و او را ترغیب به خرید آن می کند. دستگاه های چرن هیمورا علاوه بر گارانتی یک ساله، خدمات پس از فروش 10 ساله نیز دارند و مشتری در این مدت طولانی هر مشکلی که در دستگاه بوجود بیاید را می تواند با مشاورین شرکت در میان گذاشته و راه حل آن را جویا شود. هر کالایی که گارانتی و خدمات پس از فروش داشته باشد، نشان از این است که واحد تولید کننده اطمینان کامل به محصول خود دارد.

دستگاه چرن کره گیر
دستگاه چرن کره گیر

مشاوره و راهنمای خرید دستگاه چرن کره گیر

اگر با وجود مطالعه متن بالا هنوز هم سوالات زیادی درباره دستگاه های چرن کره گیر در ذهنتان است، نگرانی نداشته باشید. مشاورین ما در هیمورا آماده ارائه مشاوره و راهنمایی در خصوص این دستگاه ها هستند و به شما راهنمایی های لازم در خصوص خرید این تجهیزات را خواهند داد. در حالت کلی باید گفت که چرن کره گیرها کاملا متفاوت از کره گیرهای معمولی هستند و ساختار و قطعات متمایزی در آنها استفاده شده است.

شما در زمان خرید بایستی اول از همه به تفاوتی که این دستگاه ها دارند، توجه کنید و ببینید که از چه ماده ای در هر کدام برای تولید کره استفاده می شود. در این حالت است که می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. لازم به ذکر است که قیمت دستگاه چرن کره گیر با توجه به ظرفیتی که دارند، مشخص می گردد؛ شما می توانید برای آشنایی با نحوه خرید و همچنین استعلام قیمت دستگاه چرن کره طی تماس با کارشناسان فروش هیمورا اطلاعات لازم را دریافت کنید.

جدول مشخصات فنی

قابلیت برنامه ریزی

دارد / با استفاده از اینورتر
null

ماده ورودی دستگاه

خامه
null

ماده خروجی دستگاه

کره
null

گارانتی

یک سال
null

جنس بدنه دستگاه چرن کره گیر

استیل 304
null

جنس همزن

استیل
null

انرژی مصرفی

برق تکفاز 25 آمپر
null

قدرت الکتروموتور

2 اسب 4 پل
null

سوالات متداول

دلیل چرخان بودن مخزن دستگاه چرن کره گیر چیه؟

این امر باعث می شود تا تمامی قسمت های خامه به یک میزان هم زده شود و عمل کره گیری به بهترین شکل انجام گیرد.

(Visited 182 times, 1 visits today)

آیا امکان استفاده از ماست به جای خامه در این دستگاه ها وجود دارد؟

خیر، این دستگاه ها تنها به منظور کره گیری از خامه طراحی شده اند و نمی توان از ماست به جای آن استفاده کرد.

(Visited 182 times, 1 visits today)

میزان کره ای که با استفاده از این دستگاه ها تولید می گردد، چه مقدار است؟

نمی توان جواب دقیقی به این سوال داد، زیرا مقدار کره تولید شده به پر چرب بودن خامه بستگی دارد.

(Visited 182 times, 1 visits today)
(Visited 182 times, 1 visits today)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *