خامه گیر لبنیاتی

خامه گیر انکا

معرفی خامه گیر انکا

می دانید که خامه از فرآورده های شیر بوده و از چربی آن تهیه می شود. تا قبل از پیشرفت تکنولوژی تولید خامه به روش های سنتی انجام می گرفت و ساعت ها زمان صرف تولید آن از شیر می گشت. امروزه دستگاه ها و تجهیزاتی طراحی و ساخته شده اند که عمل خامه گیری را به مراتب راحت تر کرده اند. خامه گیر لبنیاتی انکا نمونه ای از این تجهیزات است که به منظور تولید خامه در حجم های کم و جهت استفاده در واحدهای تولید و عرضه لبنیاتی و دامداری ها ساخته شده است. خامه گیر انکا از جمله خامه گیرهای وارداتی هیموراست که دارای ظاهر بسیار زیبا و شیکی بوده و سرعت بالایی در تولید خامه دارد.

این خامه گیر برقی از سری تجهیزات لبنیاتی است که متشکل از یک مخزن از جنس استیل و با ظرفیت مشخص می باشد. دو عدد خروجی در ساختار این سپراتور (جداکننده چربی شیر) برقی وجود دارد که یکی مخصوص شیر بوده و دیگری برای خارج شدن خامه طراحی شده است. در این خامه گیر از موتور پرقدرتی برای به حرکت درآوردن کاسه های کوچکی که در داخل آن وجود دارد، استفاده شده است. خامه گیر انکا مصرف انرژی پایینی داشته و عمل خامه گیری را با سرعت بالا انجام می دهد. عمر و دوام خامه گیر انکا بدلیل نوع متریالی که در ساخت بدنه آن استفاده شده، بالا بوده و استهلاک بسیار کمی دارد. شما بدون هرگونه آموزش و تخصصی به راحتی می توانید از خامه گیر انکا استفاده کرده و در طول روز حجم قابل توجهی خامه تولید کنید؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

خامه گیر لبنیاتی
خامه گیر لبنیاتی

ساختار خامه گیر برقی انکا

بدنه

خامه گیر انکا مجهز به بدنه ای مستحکم است که در برابر شرایط محیطی بسیار مقاوم بوده و زنگ زدگی در آن ایجاد نمی شود. چدن متریالی است که بدنه این دستگاه سپراتور از آن ساخته شده است. توجه داشته باشید که چدن عمر و ماندگاری این دستگاه را افزایش داده است.

خروجی شیر

خروجی شیر از بخش های مهم در این دستگاه خامه گیر لبنیاتی و کارگاهی است که شیر بعد از اینکه چربی های آن جدا شد، از این قسمت خارج می شود. خروجی شیر بدلیل تماس مستقیم شیر با آن، از استیل ساخته شده است. استیل به دلیل ضدزنگ بودن به راحتی شسته می شود و دوام و ماندگاری بالایی دارد.

خروجی خامه

خروجی دیگری که بر روی این دستگاه خامه گیر تعبیه شده، خروجی خامه نام دارد. این بخش نیز که از استیل ضدزنگ است، به شکل ناودان بوده و خامه تولید شده از آن خارج می شود.

مخزن

اصلی ترین بخش این خامه گیر لبنیاتی، مخزن آن است که شیر پرچرب به داخل آن ریخته می شود. استیل آلیاژی می باشد که در ساخت مخزن خامه گیر انکا استفاده شده است. استیل ضد زنگ بوده و بعد از هر بار استفاده می توان آن را شسته و تمیز کرد. لازم به ذکر است که در ساخت مخزن این دستگاه از آلومینیوم نیز استفاده می کنند. جنس مخزن در قیمت دستگاه خامه گیر لبنیاتی تاثیر خواهد داشت.

کاسه و سرکاسه

روش کار این دستگاه متفاوت بوده و عمل خامه گیری در آن با استفاده از کاسه های کوچکی انجام می گیرد که در داخل یکدیگر قرار گرفته اند. این کاسه ها 12 عدد بوده و چربی شیر با عبور از داخل آنها جدا و از بخش خروجی خامه خارج می شود. جنس این کاسه های کوچک از استیل بوده و زنگ زدگی در آنها ایجاد نمی گردد و به راحتی بعد از هر بار استفاده می توانید آنها را جدا کرده و مورد شستشو قرار دهید.

موتور

موتور استفاده شده در خامه گیر انکا با توجه به ظرفیت دستگاه دارای قدرت بسیار بالایی است. از مزیت های اصلی این موتور کارکرد کم صدا و بدون لرزش آن است.

نگهدارنده مخزن

به منظور جلوگیری از تکان خوردن مخزن و قرار گرفتن ثابت آن بر روی دستگاه، از گیره های مخصوص استفاده شده که مخزن را محکم نگه داشته و از لرزش آن جلوگیری می کند.

حباب بالانس

حباب بالانس قسمتی در این دستگاه خامه گیر لبنیاتی است که باعث ثابت شدن مخزن می شود و از ایجاد لرزش و تکان در آن جلوگیری می کند.

کلید روشن و خاموش

برای راحتی کار کاربر، بر روی بدنه این خامه گیر لبنیاتی کلید روشن و خاموش تعبیه شده است.

خامه گیر لبنیاتی
خامه گیر لبنیاتی

طرز تهیه خامه با استفاده از دستگاه خامه گیر انکا

جهت شروع کار خامه گیری از شیر ابتدا تمامی بخش های دستگاه را با دقت در جای خود قرار دهید. سپس دستگاه را به برق وصل کرده و شیر را به داخل مخزن بریزید و کلید روشن آن را بزنید. در داخل مخزن خامه گیر انکا، گیره ای وجود دارد که با باز کردن آن شیر وارد بخش خامه گیری می شود. با عبور شیر از داخل کاسه های کوچک، چربی آن جدا شده و از خروجی که مخصوص خامه است خارج می گردد. شیر فاقد چربی نیز از خروجی شیر خارج می شود. باید بدانید که برای تولید خامه بیشتر لازم است تا از شیر پرچرب استفاده کنید. همچنین از خامه تولید شده با استفاده از این دستگاه می توانید برای تولید سرشیر استفاده نمایید. در ادامه در مورد نحوه تولید سرشیر و نقش خامه گیر در پروسه تولید آن توضیح داده می شود.

معایب

  • ظرفیت محدود کاسه خامه گیر و خامه گیری در دفعات زیاد
  • مصرف انرژی الکتریکی

مزیت های دستگاه خامه گیر انکا

  • ساخت بدنه خامه گیر لبنیاتی از چدن
  • مجهز به مخزن استیل
  • راندمان بالا در تولید خامه باکیفیت
  • عملکرد دستگاه بدون هرگونه صدا و لرزشی
  • تولید خامه ای با غلظت عالی
  • امکان شستشوی تمامی بخش های در تماس با شیر
  • مجهز به حباب بالانس برای ثابت نگه داشتن مخزن و عدم لرزش آن
  • دارای مجوز رسمی از سوی سازمان بهداشت

بررسی دستگاه خامه گیر انکا از نظر اقتصادی

اگر بخواهیم از نظر اقتصادی این دستگاه کوچک سپراتور برقی را مورد بررسی قرار دهیم، خواهید دید که تا چه اندازه استفاده از آن برای شما صرفه اقتصادی دارد. با وجود سادگی و کاربرد راحتی که این خامه گیر دارد موجب می شود بتوانید با استفاده از آن کسب درآمد نمایید. برای کار با خامه گیر کارگاهی نیازی نیست تا آموزش دیده و یا تخصص خاصی داشته باشید و شما به راحتی می توانید حجم قابل توجهی خامه تولید کنید. از آنجا که تمامی قطعات این دستگاه کیفیت عالی دارند، عمر و ماندگاری آن بالا بوده و استهلاک بسیار کمی دارد. با توجه به جنس بدنه از چدن و جنس بخش های در تماس با شیر از استیل، در این خامه گیر زنگ زدگی ایجاد نمی شود و شستشوی آنها به راحتی انجام می گیرد.

خامه گیر لبنیاتی
خامه گیر لبنیاتی

رعایت نکاتی برای تولید خامه بیشتر

می دانید که تعیین کننده قیمت شیر، میزان چربی آن است. چربی شیر حاوی اسیدهای چرب و ویتامین های محلول در چربی است و نقش کلیدی در تولید محصولات لبنیاتی دارد. نکته بسیار مهم و اساسی در تولید خامه، استفاده از شیر پر چرب برای این کار است. هر چه میزان چربی شیر بیشتر باشد، خامه ای که تولید می شود نیز زیاد خواهد بود. همان طور که گفته شد، کیفیت شیر در تولید خامه تاثیر مستقیمی دارد و اینکه شیر پاستوریزه باشد نیز بسیار حائز اهمیت است. شما در صورتی که از شیر فرآوری شده با استفاده از بهترین دستگاه ها برای تولید خامه استفاده کنید، بدون شک هم مقدار خامه زیادی خواهید داشت و هم اینکه کیفیت آن بهتر خواهد بود.

از دیگر مواردی که در زمان تولید خامه رعایت می شود، استفاده از دستگاه هایی است که با سرعت بالا و به روش های کاملا بهداشتی چربی شیر را جدا و به خامه تبدیل می کنند. امروزه دستگاه های بسیار پیشرفته مانند خامه گیر لبنیاتی انکا بدین منظور طراحی شده اند که باعث راحتی کار خامه گیری شده و سرعت آن را افزایش داده اند. این گونه دستگاه ها به صورت اتوماتیک و بدون دخالت دست، چربی شیر را از آن جدا می کنند. خامه ای که به بهترین شیوه و با استفاده از شیر با کیفیت و پر چرب تولید شود، می تواند جهت تولید سرشیر و دیگر فرآورده های لبنی استفاده شود.

خامه گیر لبنیاتی
خامه گیر لبنیاتی

اهمیت استفاده از دستگاه های خامه گیر لبنیاتی

به دلیل اهمیتی که فرآورده های لبنی در زندگی ما دارند، استفاده از تجهیزات پیشرفته برای تولید آنها نیز بسیار حائز اهمیت می باشد. داشتن دستگاهی که با سرعت بالایی محصولات لبنی باکیفیت تولید کند، باعث افزایش قابل توجه درآمد و کسب و کار شما خواهد شد. دستگاه های خامه گیری از سری سیستم هایی هستند که از آنها در واحدهای عرضه محصولات لبنی و کارگاه ها و دیگر مکان ها استفاده می کنند.

یکی از مهم ترین دلایل استفاده از تجهیزات لبنیاتی افزایش تولید، رعایت اصول بهداشتی در تولید محصول، سرعت بخشیدن به کارها و برطرف کردن نیازها است؛ برای مثال، زمانی که شما بصورت سنتی بخواهید خامه تولید کنید، چربی های موجود در شیر بصورت کامل از آن خارج نمی شوند و حجم خامه در مقایسه با مقدار شیر بسیار کم خواهد بود. اما اگر این عمل با استفاده از دستگاه خامه گیری انجام گیرد، تمامی چربی های شیر از آن جدا شده و در نتیجه مقدار خامه نیز زیاد خواهد بود. از دیگر دلایل استفاده از دستگاه های خامه گیری، بهداشتی بودن این روش است و به کمک آنها می توانید خامه ای خوشمزه، بدون آلودگی و خوش عطر تولید کنید. آخرین دلیلی که باعث شده استفاده از دستگاه های خامه گیری اهمیت بالایی داشته باشد، ایجاد کسب و کار پر درآمد است.

چرا دامداری ها باید از خامه گیر استفاده کنند؟

همانطورکه می دانید که شیر یک ماده بسیار فساد پذیر است و باید تحت شرایط خاصی از آن مراقبت کرد. به همین دلیل دامداری ها برای نگه داری از شیر تازه، مجبور می شوند دستگاه های شیر سرد کن قوی، پاتیل پخت شیر یا پروسس تانک بخرند. خرید، نگهداری و تامین انرژی لازم برای کاربرد این دستگاه ها هزینه های فراوانی را به دنبال دارد، در حالیکه هنگام فروش شیر کامل، قیمت شیر در مقایسه با انواع فراورده های لبنی ارزان تر است. این یعنی دامداران عموماً بیشترین زحمت را برای تولید شیر می کشند ولی فراورده تولیدی آنها ارزان ترین محصولی است که آنها می توانند عرضه کنند. پس اگر شما صاحب یک دامداری هستید و می خواهید میزان درآمد خود را افزایش دهید، تنها راه آن تولید شیر بیشتر نیست، بلکه می توانید با تولید برخی از فراورده های لبنی، درآمد بیشتری به دست آورید.

البته برای تولید فراورده هایی مانند ماست، پنیر و سایر مواد لبنی شما باید یک خط تولید کامل که شامل چندین دستگاه صنعتی است، راه اندازی کنید. در حالیکه شاید شما اصلاً فضای لازم برای نصب این تجهیزات رو نداشته باشید. در ضمن مسلماً فروش شیر تازه آسان تر از سایر فراورده ها است؛ زیرا شیر تازه مشتریان بیشتری دارد. اما خب شما با داشتن یک دستگاه خامه گیر انکا به راحتی می توانید خامه شیر را از آن جدا کرده و سپس با بفروش رساندن شیر کم چرب و خامه تازه، درآمد خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید. همانطور که می دانید، خامه طبیعی جزء مواد غذایی پر طرفدار میز صبحانه است، پس برای فروش خامه تولیدی خود مشکلی نخواهید داشت. در ضمن شما می توانید خامه را برای مدت زمان بیشتری داخل یخچال نگهداری کنید.

سپراتور وسیله ای مهم و کارآمد در تولید سرشیر

شاید براتون جالب باشه تا با تولید سرشیر و کاربرد دستگاه سپراتور در این پروسه آشنا بشید! سرشیر فرآورده ای لبنی است که از شیر با افزودن خامه در آن بدست می آید. برای تولید این محصول از پروسس تانک مخصوصی استفاده می شود که مجهز به سیستم سرمایشی و الکتروموتوری اینورتردار است. گروه صنعتی هیمورا پروسس تانک تولید سرشیر را برای این منظور تولید کرده است.

جهت تولید سرشیر، اولین قدم گرفتن چربی یا خامه شیر است که این کار بوسیله سپراتور انجام می گیرد. این سپراتورها (با مارک انکا، کورتسان و آرسان) که ساخت کشور ترکیه بوده، توسط هیمورا وارد کشور می شود. بعد از اینکه خامه شیر جدا شد، مقدار یک دهم از شیر اولیه را داخل مخزن پروسس تانک ریخته و حرارت می دهند. وقتی شیر به دمای معین رسید، خامه گرفته شده را به این شیر اضافه کرده و هم می زنند. در این مرحله باید دمای شیر افزایش یابد تا خامه یا چربی ها بطور کامل در آن حل شوند. با پایان یافتن این مرحله، شروع به سرد کردن شیر می نمایند. نهایتا شیر سرد شده را داخل سینی های کم عمق ریخته و به سردخانه منتقل می کنند.

خامه گیر لبنیاتی
خامه گیر لبنیاتی

با خامه گیر یک تن صنعتی کارتو سریعتر پیش ببر!!

در تیترهای قبلی گفته شد که سپراتور وسیله ای برای گرفتن خامه از شیر می باشد. این دستگاه ها در دو نوع کارگاهی و صنعتی ساخته شده اند. مدل کارگاهی همانی است که توضیحات کامل در مورد آن داده شد؛ ولی نوع صنعتی دستگاهی به نسبت بزرگتر بوده و سرعت عمل بالایی دارد. این خامه گیر که ظرفیتی برابر یک تن دارد، بیشتر در کارخانجات و واحدهای بزرگ تولیدی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه سپراتور خامه طوری طراحی شده که بخش ورودی آن به مخزن شیر متصل شده و می تواند مقادیر زیادی شیر را در زمانی محدود، خامه گیری کند.

در خامه گیر یک تن، بدنه و بخش های در تماس با شیر، از جنس استیل 304 بوده و دارای 43 عدد کاسه مخصوص خامه گیری است. همانطور که توضیح داده شد، دستگاه دارای مخزن ورودی شیر نبوده و بجای آن دارای یک عدد پمپ برای مکش شیر از مخزن آن می باشد؛ بنابراین دیگر نیاز نیست در هنگام خامه گیری، ماده اولیه دستگاه را شارژ کنید. موتور خامه گیر یک تن، از نوع پرتوان بوده و میزان دوران آن در یک دقیقه، 1400 دور می باشد.

خامه گیر لبنیاتی
خامه گیر لبنیاتی

مشاوره و راهنمای خرید خامه گیر لبنیاتی

دستگاه های خامه گیری هیمورا دارای مزیت ها و ویژگی های منحصر به فردی هستند که باعث شده در هر واحد عرضه مواد لبنی از آنها برای تولید خامه استفاده شود. برای خرید خامه گیر انکا و برای اینکه مطمئن شوید انتخابی که کرده اید درست بوده، لازم است به چند نکته کلیدی توجه کنید. مهم ترین فاکتور در خرید این دستگاه ها، گارانتی و خدمات پس از فروش آن است که باعث می شود، مشتری با اطمینان خاطر بیشتری دستگاه موردنظر را انتخاب کند. مورد دیگر، توجه به میزان ظرفیت دستگاه متناسب با خامه تولیدی شما می باشد که باید خریداران این مهم را نیز در نظر داشته باشند. مشاوره در مورد قیمت دستگاه خامه گیر و نیز انتخاب دستگاه متناسب با واحد تولیدی از جمله مواردی است که خریداران محترم می توانند در طی تماس با کارشناسان فروش هیمورا براحتی در جریان آنها قرار بگیرند.

خامه گیر لبنیاتی
خامه گیر لبنیاتی

جدول مشخصات فنی

تعداد کاسه

12 عدد
null

گارانتی

یک سال
null

جنس بدنه

چدن
null

جنس مخزن خامه گیر انکا

استیل
null

حباب بالانس

دارد
null

سوالات متداول

آیا مقدار خامه تولید شده در خامه گیر برقی انکا را می توان تعیین کرد؟

نخیر. این امر به میزان چربی موجود در داخل شیر بستگی دارد و هر چقدر که میزان چربی شیر بیشتر باشد شما می توانید خامه بیشتری تولید کنید.

(Visited 106 times, 1 visits today)

در مورد مصرف برق این دستگاه می خواستم بپرسم که به چه میزان است؟

دستگاه خامه گیری انکا مجهز به موتور بسیار پر قدرتی است که از بهترین برندها انتخاب شده و مصرف برق نسبتا پایینی دارد.

(Visited 106 times, 1 visits today)

آیا کاسه های کوچکی که در این دستگاه خامه گیر لبنیاتی وجود دارد را می توان جدا و تمیز کرد؟

بله. تمامی کاسه های کوچک قابل جدا شدن هستند و شما به راحتی می توانید آنها را شسته و تمیز کنید.

(Visited 106 times, 1 visits today)

آیا تعداد کاسه های کوچک استفاده شده در داخل دستگاه خامه گیر لبنیاتی بر غلظت خامه تولیدی تاثیرگذار است؟

بله. هر چه تعداد این کاسه ها زیاد باشد، مقدار خامه بدست آمده، بیشتر خواهد بود.

(Visited 106 times, 1 visits today)

مخزن خامه گیر انکا تقریبا بزرگ تر از بدنه دستگاه است، آیا این امکان وجود دارد که در حین خامه گیری این کاسه بزرگ تکان خورده و لرزش داشته باشد؟

خیر، این خامه گیر دارای یک حباب بالانس است که از هرگونه تکان و لرزش در دستگاه جلوگیری می کند.

(Visited 106 times, 1 visits today)
(Visited 106 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *