قیمت شیرسردکن

شیر سردکن تک مخزن

شیر سردکن دام چیست؟

شیرسردکن یکی از تجهیزات بسیار پرکاربرد در صنعت لبنیات است که از آن برای کاهش دمای شیر استفاده می کنند. دستگاه های شیر سردکن در واقع مخازن مخصوص نگهداری شیر هستند که تمام قطعات لازم برای سالم نگهداشتن شیر، در ساختار آنها بکار رفته است. البته شیر سردکن ها فقط برای خنک کردن سریع شیر به کار نمی روند، بلکه این دستگاه ها با همزدن یکنواخت شیر مانع 2 فاز شدن شیر و تشکیل خامه شیر بر روی آن می شوند.

همانطور که می دانید میکروارگانیسم های متنوعی درون شیر تازه وجود دارند و در صورتیکه بتوان شیر را بلافاصله بعد از دوشیدن، سرد نگه داشت، احتمال رشد و تکثیر میکروب ها بشدت کاهش خواهد یافت. عملکرد دستگاه های شیر سرد کن باعث می شود ویژگی های ظاهری شیر مانند رنگ، بو و غلظت آن برای مدت زمان بیشتری، بدون هیچ تغییری باقی بماند. مقرون به صرفه بودن قیمت شیرسردکن و کارایی بالای آن در حفظ کیفیت شیر تازه باعث شده است که استفاده از این دستگاه ها در بین تمام مشاغل مرتبط با لبنیات گسترش یابد.

گروه صنعتی هیمورا به عنوان یکی از تولیدکنندگان معتبر لوازم صنعتی در ایران اقدام به ساخت انواع تجهیزات موردنیاز در صنایع لبنی کرده است. یکی از این تجهیزات، شیر سردکن ها هستند که با توجه به کارایی بالای آنها، در انواع مختلف و با اندازه های متفاوت ساخته شده اند تا شما بتوانید با توجه به مقدار شیر تازه در دسترس، دستگاه شیرسردکن لبنیاتی با مشخصات و ظرفیت مناسب را انتخاب کنید. شما با خرید شیر سردکن هیمورا ضمن بهره مندی از مزایای یک دستگاه باکیفیت و بادوام، می توانید از خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر این شرکت نیز برخوردار شوید.

قیمت شیرسردکن
قیمت شیرسردکن

شیر سرد کن های تک مخزن از چه قطعاتی ساخته شده اند؟

الکتروموتور گیربکس دار

الکتروموتور همانطور که از اسم آن مشخص است، موتوری است که انرژی الکتریکی را به انرژی جنبشی همزن تبدیل می کند. طبیعی است که هر چقدر الکتروموتور به کار رفته در ساختار این دستگاه قوی تر باشد، بازدهی دستگاه بیشتر خواهد بود. گروه صنعتی هیمورا دستگاه های شیر سرد کن تک مخزن خود را به الکتروموتورهای وارداتی امبراکو که جزو بهترین برندهای تولید الکتروموتور هستند، مجهز کرده است؛ به همین دلیل قیمت شیرسردکن های هیمورا نسبت به بازدهی و کارآمد بودنشان، بسیار مقرون به صرفه است.

مخزن

یکی از مهمترین قسمت های شیر سرد کن، مخزن آن است. مخزن همان قسمتی از دستگاه است که در تماس مستقیم با شیر می باشد؛ به همین دلیل جنس این قطعه در حفظ کیفیت شیر تاثیر بسیار زیادی دارد. مخزن این دستگاه از جنس استیل 304 L که مورد تایید وزارت بهداشت می باشد، ساخته شده است. همانطور که می دانید استیل یک آلیاژ ضد زنگ و مقاوم در برابر انواع عوامل محیطی بوده و به راحتی قابل شستشو است.

بدنه شیر سردکن

بدنه شیر سردکن های هیمورا از جنس استیل 430 خش دار ساخته شده است. در این دستگاه ها فاصله مابین بدنه تا دیواره مخزن بوسیله تزریق فوم پلی یورتان با دانسیته بالا عایق بندی شده است. این عایق بندی باعث می شود تا از هدر رفت انرژی در این دستگاه جلوگیری بعمل آید. نوع عایق بکار رفته در دستگاه شیرسردکن بر روی قیمت آن تاثیرگذار است.

شیر تخلیه کلاجی

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که ناخواسته به دستگیره شیر تخلیه مخزن دستگاه برخورد کرده و ناگهان کل محتویات درون مخزن روی زمین بریزد. این اتفاق ناخواسته ضمن اینکه باعث هدر رفتن شیر سالم و ضرر مالی می شود، مجبور خواهید بود برای تمیز کردن زمین و از بین بردن بوی شیر زحمات و مشکلات زیادی را تحمل کنید. مهندسان گروه صنعتی هیمورا برای جلوگیری از تخلیه ناخواسته شیر، شیر سردکن های تولیدی خود را به شیر تخلیه کلاجی ضامن دار مجهز کرده اند.

کمپرسور

کمپرسور یکی دیگر از اصلی ترین قطعات دستگاه شیرسرد کن است که کیفیت و عملکرد آن با قدرت سرمایش دستگاه رابطه مستقیمی دارد. وظیفه کمپرسور در این دستگاه ها این است که گاز مبرد را فشرده و متراکم کند، سپس این گاز در کندانسور خنک شده و دمایش پایین می آید تا بتواند گرمای شیر را جذب کرده و مانع از فاسد شدن آن شود. به این ترتیب کیفیت و میزان بازدهی کمپرسور تاثیر بسزایی در کاهش دمای شیر درون مخزن دارد. در حالت کلی گروه صنعتی هیمورا در ساخت این دستگاه از بهترین و با کیفیت ترین قطعات موجود در بازار استفاده کرده است تا قیمت دستگاه شیرسردکن تک مخزن نسبت به توانایی و میزان بازدهی آن بسیار مقرون به صرفه بوده و توجیه اقتصادی بالایی داشته باشد.

نمایشگر دما

همانطور که از اسم این دستگاه ها مشخص است، از شیر سردکن ها برای خنک کردن شیر یا سایر مایعات استفاده می شود. برای اینکه راحت تر بتوانید دمای شیر درون مخزن را بسنجید، این دستگاه ها به یک نشانگر دمای دیجیتالی مجهز شده اند.

قیمت شیرسردکن
قیمت شیرسردکن

دستگاه شیرسردکن تک مخزن هیمورا چگونه کار می کند؟  

روش کار با دستگاه شیر سرد کن تک مخزن راحت و آسان است. این دستگاه بصورت کاملاً اتوماتیک ساخته شده است و کافیست بعد از دوشیدن شیر دام توسط دستگاه شیردوشی، آن را درون مخزن شیرسرد کن ریخته و دستگاه را روشن کنید. مراحل کار ساده است، ابتدا دستگاه را به پریز وصل کرده و مقداری آب داخل مخزن آن بریزید. همزن را روشن کنید تا به صورت کامل توسط آب شسته شود. بعد از اینکه آب را تخلیه کردید، شیر را درون مخزن بریزید. همزمان با روشن شدن دستگاه، کمپرسور شروع به خنک کردن شیر می کند. همزن دستگاه نیز با حرکات خود ضمن اینکه مانع 2 فاز شدن شیر می شود، به خنک شدن یکنواخت شیر نیز کمک می کند.

در ضمن این دستگاه به یک عدد ترموستات مناسب نیز مجهز شده که باعث می شود دمای شیر همواره بر روی یک دمای مطلوب ثابت باقی بماند. در صورت نیاز به تخلیه شیر درون مخزن، کافیست که شیر کلاجی ضامن دار دستگاه را باز کنید. شما با کمک این شیر سردکن می توانید کیفیت و سلامت شیر تازه را به مدت زمان بیشتری حفظ کرده و با خیال راحت، سر فرصت با کمک تجهیزاتی مانند پاتیل یا پروسس تانک، از آن برای تولید فرآورده های مختلف لبنی استفاده کنید. به همین دلیل خرید این دستگاه ها با توجه به مناسب بودن قیمت شیرسردکن ها در واقع نوعی سرمایه گذاری عاقلانه و پر سود به حساب می آید. اگر می خواهید کارگاه لبنی خود را گسترش دهید، با مطالعه مقاله « تجهیزات موردنیاز یک کارگاه لبنیاتی » می توانید با انواع تجهیزات لبنی و شیوه کار هر یک آشنا شوید.

معایب دستگاه

  • قیمت شیرسردکن تک مخزن کمتر از شیر سرد کن های دو مخزن است؛ ولی استهلاک بالاتری نسبت به دستگاه های دو مخزن دارند.
  • تنها یک مخزن برای نگهداری شیر دارد؛ به همین دلیل حتی اگر مقدار شیر شما بسیار کم باشد، باز هم باید دستگاه را روشن کنید.
  • این دستگاه امکان ذخیره سازی شیر جدید و شیر قبلی را بصورت جداگانه ندارد.

مزایای دستگاه شیرسردکنی

  • دارای بدنه ای از جنس استیل ضدزنگ و مقاوم در برابر ضربات و خوردگی
  • مجهز به شیر تخلیه ضامن دار و از جنس استیل
  • هزینه کمتر نگهداری نسبت به شیر سرد کن های دو مخزن
  • دارای تاییدیه وزارت بهداشت
  • بدنه عایق بندی شده از عایق تزریقی پلی یورتان
  • قابلیت شستشوی آسان و سریع
  • مجهز به الکتروموتور امبراکوی وارداتی و باکیفیت
  • مجهز به مخزنی از جنس استیل 304 L
  • دارای اندازه جمع و جور و جابجایی آسان
  • یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش

دستگاه شیرسردکن برای چه مشاغلی مهم است؟

استفاده از دستگاه شیر سرد کن برای تمام مشاغلی که با حجم فراوانی از شیر یا فرآورده های لبنیاتی سروکار دارند، مفید است. در ضمن این دستگاه ها در ظرفیت های بالا نیز طراحی و تولید می شوند و می توان از آنها به عنوان سردکن صنعتی در کارخانه ها و کارگاه های بزرگ لبنی نیز استفاده کرد. از جمله اماکنی که از شیر سردکن ها بصورت حتمی استفاده می کند، عبارتند از:

  • دامداری ها و دامپروری ها
  • مغازه ها و فروشگاه های لبنی
  • گاو داری ها
  • کارخانجات تولید فرآورده های لبنی
  • لبنیاتی های کارگاهی
  • و سایر مراکز تولید و فروش شیر

مقایسه شیر سرد کن های هیمورا با یکدیگر

با توجه به اینکه شیرسردکن دام، دستگاه پرکاربرد و مفیدی است، توسط گروه صنعتی هیمورا در انواع ابعاد و ظرفیت ها طراحی و تولید شده اند. در حال حاضر شیر سردکن های هیمورا در دو مدل تک مخزن و دو مخزن تولید می شوند. اما آیا می دانید کدام یک از این تجهیزات واقعاً به درد شما می خورد؟

یکی از تفاوت های این دو مدل این است که شیرسردکن های دو مخزن برخلاف تک مخزن، از هر قطعه 2 سری مجزا دارند.
چنانچه شما دارای چند نوع دام شیرده باشید می توانید از شیر سردکن دو مخزن به راحتی برای خنک کاری شیر دام های مختلف استفاده کنید؛ چرا که این دستگاه می تواند در دو مخزن مجزا شیرها نگهداری نماید. همچنین اگر نیاز دارید که شیر و مایع دیگری را به طور همزمان خنک کنید، بهترین انتخاب، دستگاه شیر سردکن دو مخزن می باشد. دیگر لازم به توضیح نیست که نوع تک مخزن این دستگاه برای یک نوع مایع طراحی شده است. به هنگام مقایسه این دو دستگاه حتماً متوجه شدید که اگر نوع تک مخزن خراب شود، شما دیگر امکان خنک کاری شیر را ندارید. اما در مدل دو مخزن، چنانچه این اتفاق بیفتد، شما می توانید از مخزن سالم استفاده کنید تا کارتان لنگ نشود.

با مقایسه این دو دستگاه متوجه می شوید که قیمت خرید دستگاه تک مخزن کمتر از دو مخزن بوده، ولی به دلیل استفاده مداوم از شیر سردکن تک مخزن، میزان استهلاک دستگاه بیشتر می شود. در نهایت اینکه هزینه تعمیرات و نگهداری مدل دومخزن به مراتب بیشتر از نوع تک مخزن خواهد بود.

قیمت شیرسردکن
قیمت شیرسردکن

پیش از خرید دستگاه شیرسردکن حتماً این قسمت را بخوانید!

در حالت کلی شما باید با توجه به میزان شیر اولیه ای در دسترس و همچنین نوع نیاز و انتظاراتی که از دستگاه شیر سرد کن خود دارید، دستگاه شیرسردکن مناسب (تک مخزن یا دو مخزن) را انتخاب کنید. شیر سرکن های دوقلو به شما این امکان را می دهد که در صورت خرابی قسمت سرمایشی یکی از مخازن، تا زمان تعمیر آن، همچنان می توانید از مخزن دیگر دستگاه استفاده کرده و تا حدودی به کارهای روزمره خود ادامه دهید. این ویژگی بخصوص در دامداری ها و یا در کارگاه های لبنیاتی که شیر را در دو نوبت تهیه می کنند، بسیار مفید است.

در ضمن با توجه به اینکه شیر تازه دوشیده شده دمای حدود 35 درجه سانتیگراد دارد، دامداری ها باید دستگاه های با قدرت سرمایشی بالا را خریداری کنند (کاهش دمای شیر از دمای 35 تا حدود 7 درجه سانتیگراد نیازمند سیستم سرمایشی قوی تری است). اما چون کارگاه های لبنی، شیر تازه را بصورت خنک و با دمای بسیار پایین دریافت می کنند، با خرید تجهیزات معمولی تر با قدرت سرمایشی کمتر، هم می توانند نیاز خود را برطرف کنند.

البته تهیه شیر سردکن با کمپرسور و کندانسور قدرتمند هزینه اضافی و بیهوده ای نیست؛ چون هر چقدر کمپرسور و کندانسور قدرتمندتر باشد، میزان استهلاک دستگاه کاهش می یابد. در نتیجه نگهداری و سرویس دستگاه، هزینه های کمتری خواهد داشت. به عبارت دیگر درست است که قیمت شیرسردکن کارگاهی با بخش سرمایشی قدرتمند بیشتر از دستگاه های معمولی است ولی در طولانی مدت باعث می شود هزینه های کمتری به صاحب دستگاه تحمیل شود و در واقع خرید تجهیزات قدرتمند یک سرمایه گذاری طولانی مدت و عاقلانه است. شما می توانید طی تماس با مشاورین و کارشناسان شرکت از طریق شماره های مندرج در پایین این صفحه از آخرین قیمت شیرسردکن های هیمورا مطلع شوید.

قیمت شیرسردکن
قیمت شیرسردکن

جدول مشخصات فنی

تعداد همزن و کمپرسور

یک عدد
null

نوع عایق حرارتی

عایق تزریقی پلی یورتان
null

کمپرسور و الکتروموتور

امبراکو
null

گارانتی

یک سال
null

تعداد مخزن

یک عدد
null

جنس بیرونی مخزن

430 خش دار
null

جنس جداره داخلی دستگاه شیر سردکن

304L
null

تعداد ترموستات دیجیتال

یک عدد
null

سوالات متداول

آیا شیر سردکن دامداری ها با لبنیاتی فرق دارد؟

شیر سردکن ها قابلیت سفارشی سازی دارند. شما نیز باید با توجه به نیاز خود، دستگاه مناسب با کارکرد موردنظر خود را سفارش دهید. چون شیر تازه هنگام دوشیده شدن حدود 35 الی 37 درجه سانتیگراد دما دارد، دامداری ها باید دستگاه شیر سرد کن خود را با کمپرسور و کندانسور قدرتمند تری سفارش دهند تا بتواند دمای شیر را سریعاً کاهش دهد. در حالیکه لبنیاتی ها شیر را در دمای حدود 7 درجه سانتیگراد تحویل می گیرند، پس می توانند یک دستگاه شیرسردکن معمولی خریداری نمایند.

(Visited 34 times, 1 visits today)

شیر سردکن های هیمورا چند موتور دارند؟

شیر سردکن های تک مخزن تنها یک موتور دارند؛ ولی شیر سردکن های دوقلو دو مخزن و دو موتور جداگانه دارند. البته نوع دو مخزن این دستگاه ها می توانند در صورت سفارش مشتری بصورت تک موتور هم تولید شوند.

(Visited 34 times, 1 visits today)

همزن شیر سرد کن ها چه جنسی دارد؟

بر روی شیر سردکن های تک مخزن یک همزن گیربکس دار از جنس استیل استنلس 304 نصب شده است.

(Visited 34 times, 1 visits today)

آیا می توان از شیر سرد کن ها برای نگهداری دوغ استفاده کرد؟

بله. شما می توانید با کمک این دستگاه ها مایعات مختلفی مانند دوغ را نیز سرد نگه دارید.

(Visited 34 times, 1 visits today)
(Visited 34 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *