قیمت دستگاه شیرسردکن

شیر سردکن دوقلو

معرفی دستگاه های شیر سردکن هیمورا

شیر سردکن ها از ملزومات قابل استفاده در دامداری ها و دامپروری ها بوده و موجب می شوند تا شیر بعد از دوشیده شدن از دام خراب و فاسد نشده و زمان کافی برای ارسال آن به واحدهای توزیع محصولات لبنی و کارخانجات وجود داشته باشد. گروه صنعتی هیمورا از سازندگان دستگاه های شیرسردکن در ظرفیت های متنوع می باشد. شیرسردکن های هیمورا ساختار استیل داشته و بصورت تک مخزن و دو مخزن تولید می شود. مدل های تک مخزن تنها برای نگهداری از یک محصول طراحی شده اند و برای اینکه بتوان مایع دیگری مانند دوغ را داخل مخزن آن نگهداری کرد، باید در ابتدا مخزن را شسته و سپس محصول را داخل آن ریخت.

اما در مدل های دوقلو که دارای دو مخزن جداگانه هستند، می توان دو محصول متفاوت همچون شیر و یا دوغ را همزمان به داخل آنها ریخته و نگهداری کرد. مخازن این دستگاه ها دارای تنظیمات مجزا بوده و عملکرد هر یک بصورت جداگانه با استفاده از ترموستات، الکتروموتور و تجهیزات برودتی کنترل می شود. ظرفیت های متفاوتی که دستگاه های شیرسردکن هیمورا دارند باعث شده در هر واحد لبنیاتی، بتوان از آنها استفاده نمود. مطلب بسیار مهم این است که دستگاه های مذکور دارای مجوز از سوی سازمان بهداشت هستند و متریال استفاده شده در ساخت آنها مخصوص محصولات غذایی است که باعث ایجاد تغییر در طعم شیر نمی شوند. در ادامه شما بطور کامل با ساختار و عملکرد نوع دو مخزن این دستگاه ها آشنا می شوید.

قیمت دستگاه شیرسردکن
قیمت دستگاه شیرسردکن

قطعات مورد استفاده در شیر سردکن دو مخزن

مخازن

شیرسردکن دوقلو هیمورا همان گونه که از نامش نیز مشخص است، دو مخزنه بوده و هر یک از این مخازن مجهز به قطعات مجزایی هستند. این امکان وجود دارد که در هر یک از این مخزن ها مایعی متفاوت را نگهداری کرد. استیل آلیاژی بسیار مقاوم و بادوامی است که در ساخت مخزن دستگاه های شیر سردکن استفاده شده است. لازم به ذکر است که استیل بکار رفته در ساخت مخزن این دستگاه ها مورد تایید وزارت بهداشت بوده و هیچگونه واکنشی در مایعی که در داخل آنها نگهداری می شود، ایجاد نمی کند.

بدنه

بدنه شیرسردکن دوقلو هیمورا نیز با استفاده از استیل ساخته شده که ظاهری بسیار زیبا و شکیل به دستگاه داده است. این دستگاه ها در برابر شرایط محیطی مختلف دوام و مقاومت بالایی دارند و به راحتی می توانید با استفاده از آب آنها را شسته و تمیز کنید.

همزن

از قطعات بسیار مهم در شیر سرد کن های هیمورا، همزن است. در هر دو مخزن این دستگاه ها از همزن جداگانه ای استفاده شده که با همزدن های مکرر باعث می شود دمای تمام سطح شیر یکنواخت باشد. وجود قطعات کاربردی مانند همزن در قیمت دستگاه شیرسردکن تاثیر مستقیمی خواهد داشت.

ترموستات دیجیتالی

در این شیر سردکن لبنیاتی به منظور نمایش دمای داخل مخزن از ترموستات دیجیتالی استفاده شده است. هر یک از مخازن این دستگاه ها بصورت مجزا دارای ترموستات بوده و با استفاده از آن می توان دمای هر یک از مخازن را کم و زیاد کرد.

موتور

الکتروموتور تجهیزی بسیار مهم و اساسی در شیر سردکن ها بوده و قدرت لازم برای حرکت همزن را تامین می کند. مصرف انرژی الکتریکی الکتروموتور این شیرسردکن ها کم بوده و این امر باعث شده این شیرسردکن دامداری دستگاهی به صرفه و بهینه باشد.

شیر کلاجی

برای تخلیه شیر از داخل مخزن این دستگاه ها از شیر کلاجی استفاده شده است. از آنجا که این شیر سردکن ها دارای دو مخزن می باشند، تعداد شیر کلاجی نیز در آنها دو عدد بوده که هر یک مجزا از دیگری است. کلاجی بودن این شیرها باعث شده در صورتی که کاربر با آنها برخوردی داشته باشد، شیر باز نشود.

بخش سرمایشی

به منظور تامین برودت در این سیستم ها از کمپرسور و کندانسور استفاده شده است. اگر بخواهیم عملکرد این بخش از دستگاه ها را توضیح دهیم، باید گفت که همانند یخچال های خانگی دارای گاز مبرد می باشند. با عملکرد کمپرسور، این گاز فشرده شده و بعد از انتقال به کندانسور، سرد می شود. به منظور سرعت بخشیدن به عمل برودت در بخش سرمایشی این دستگاه ها از فن نیز استفاده شده است. سیستم سرمایشی شیر سرد کن های فوق قابلیت این را دارند که دمای شیر را تا 4 درجه سانتیگراد کاهش دهند. قدرت سیستم سرمایشی نیز از مواردی است که در قیمت شیرسردکن دو مخزن تاثیر دارد.

عایق

عایق حرارتی پلی یورتان تزریقی برای عایق بندی مخزن این شیر سردکن ها استفاده شده که از اتلاف دمای داخل مخزن جلوگیری می کند و باعث صرفه جویی در مصرف انرژی الکتریکی می شود.

قیمت دستگاه شیرسردکن
قیمت دستگاه شیرسردکن

عملکرد شیرسردکن لبنیاتی

برای شروع استفاده از شیرسردکن ابتدا محلی که دستگاه باید در آنجا قرار گیرد را مشخص نموده و سپس برق آن را وصل کنید. دمای هر مخزن را بصورت جداگانه تنظیم و شیر را داخل آن بریزید. شما می توانید با استفاده از ترموستات دمای مخازن را تنظیم و کنترل نمایید. همانگونه که گفته شد، بخش سرمایشی این دستگاه ها متشکل از کمپرسور، کندانسور و یک فن است که باعث سرعت بخشیدن به عمل خنک سازی می شود. کمپرسور با فشرده کردن گاز مبرد آن را وارد کندانسور می کند تا عملیات خنک سازی آن انجام گیرد. فن نیز برای سرعت دادن به این پروسه کاربرد دارد.

از آنجا که عملکرد مخازن کاملا مجزا از یکدیگر هستند، در آن واحد در یکی از آنها می توانید شیر و در دیگری دوغ و یا شیری از دام دیگر را نگهداری نمایید. البته یکی از موارد استفاده از شیرسردکن های هیمورا در بستنی سازی هاست که در این صورت باید قدرت الکتروموتور همزن دستگاه قوی در نظر گرفته شود؛ زیرا مایع بستنی در مقایسه با شیر، چسبناک تر بوده و به قدرت بیشتری برای همزدن آن نیاز است.

معایب

  • مصرف انرژی الکتریکی
  • ظرفیت مشخص مخزن در نگهداری از شیر
  • ابعاد به نسبت بزرگ دستگاه

مزایای شیرسردکن کارگاهی دو مخزن هیمورا

  • دارای دو مخزن جهت نگهداری همزمان از شیر و دوغ
  • امکان استفاده از تنها یک مخزن در صورت کم بودن شیر
  • دارای قطعات مجزا برای هر مخزن
  • امکان بهره مندی از هر مخزن بصورت مجزا
  • مجهز به شیر تخلیه کلاجی
  • مجهز به بخش سرمایشی پرقدرت برای هر مخزن
  • ساخت بدنه و تمامی بخش ها با استفاده از استیل ضدزنگ
  • عایق بندی دستگاه با استفاده از پلی یورتان تزریقی
  • مجهز به ترموستات دیجیتالی جهت تنظیم و کنترل دما
  • کاهش دمای شیر تا 4 درجه سانتیگراد
  • دارای تایید رسمی از سوی سازمان بهداشت
  • ساخت این دستگاه ها مطابق با تکنولوژی نوین
  • قیمت دستگاه شیرسردکن کاملا به صرفه و اقتصادی
  • دارای یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش

کاربردهای شیر سردکن دو مخزن

  • ­دامداری و دامپروری های بزرگ
  • کارگاه ها و کارخانجات تولید محصولات لبنی و بستنی سازی و …
  • قابل استفاده در کارگاه های ماست بندی و تولید کشک
  • مراکز عرضه شیر و دوغ

استفاده از شیر سردکن دوقلو برای نگهداری دوغ

همانطور که گفته شد، یکی دیگر از استفاده های دستگاه شیر سردکن، نگهداری و خنک کردن دوغ می باشد. البته باید گفت که شما می توانید هر مایعی را که می خواهید خنک و سرد کنید، داخل این دستگاه بریزید. دوغ هم یکی از محصولات لبنی است که نیاز است برای حفظ و جلوگیری از ترش شدن، آن را در دمای پایین نگه داشت. شیر سردکن های دوقلو این امکان را فراهم می کنند که در یک مخزن شیر ریخته و از مخزن دوم برای دوغ استفاده شود. البته هیمورا برای این کار دستگاه های دوغ ساز و دوغ سردکن را نیز طراحی کرده است؛ نمونه این دستگاه ها، دوغ ساز کفی است که قابلیت تولید دوغ کف دار، باکیفیت و خنک را دارا می باشد.

تجهیزات لبنیاتی که می توان در کنار شیر سرد کن ها از آنها استفاده نمود!

از آنجا که محصولات لبنی دارای جایگاه بسیار مهمی در زندگی ما هستند، استفاده از تجهیزاتی که در تولید و فرآوری آنها کاربرد داشته باشد دارای اهمیت بسیار بالایی است. در تولید فرآورده های لبنی از دستگاه های متعددی استفاده می شود که هر یک وظیفه ای را بر عهده دارند و باعث می شوند محصولی با کیفیت تولید و عرضه گردد. اولین قدم در این پروسه دوشیدن شیر از دام است که با استفاده از دستگاه های شیر دوش این کار انجام می گیرد. بعد از دوشیدن شیر دام، قدم بعدی انتقال شیر به داخل شیر سردکن ها است که با خنک کردن شیر از خراب و فاسد شدن آن جلوگیری می کنند.

شیر بعد از این مراحل به مراکز تولید محصولات لبنی ارسال می گردد. در آنجا نیز اولین کاری که برای جلوگیری از خراب شدن شیر انجام می گیرد، پختن آن با استفاده از دستگاه هایی همچون پاتیل پخت شیر است، البته در صورت نیاز به پختن و پاستوریزه کردن شیر می توانید از پاستوریزاتورهای مخزن پلیتی و یا از پروسس تانک های پخت شیر استفاده کنید. همچنین فرآیند هموژنیزه کردن شیر نیز توسط هموژنایزرهای نوع تک هد که مخصوص همگن سازی مواد با غلظت پایین مانند شیر هستند، صورت گرفته و برای مواردی که شما نیاز به هموژنیزه کردن هم مواد غلیظ و هم مواد رقیق دارید؛ مانند شیر و مایع بستنی، می توانید از نوع دو هد این هموژنایزرها استفاده کنید.

لازم به ذکر است از آنجایی که یکی از موارد استفاده از شیرسردکن ها، نگهداری مایع بستنی است، شما می توانید در کنار شیرسردکن، از پروسس تانک های پخت مایع بستنی نیز استفاده کنید، این پروسس تانک ها قابلیت پخت انواع مایع بستنی را دارند که می توانند در پروسه تولید انواع بستنی مانند سوربتو، جلاتو، بستنی سنتی و … مورد استفاده قرار گیرند.

توجیه اقتصادی دستگاه های شیر سردکن دوقلو

اگر شیر سردکن دوقلوی هیمورا را بخواهیم از نظر اقتصادی مورد بررسی قرار دهیم، خواهیم دید که وجود دو مخزن در این دستگاه ها مزیت بزرگی برای کاربران به شمار می رود. مخازن این تجهیزات بصورت کاملا مجزا از یکدیگر بوده و این امر باعث شده تا بتوان همزمان دو نوع مایع متفاوت را در داخل آنها نگهداری و ذخیره کرد. از دیگر دلایل عمده که باعث شده توجیه اقتصادی این دستگاه ها بسیار بالا باشد، نوع متریالی است که در ساخت بدنه آنها استفاده شده است. استیل دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارد و در تماس با مایعات مختلف زنگ زدگی در آن ایجاد نمی گردد و با خیال راحت می توان بعد از هر بار استفاده آن را شسته و تمیز کرد.

آخرین مطلب قابل ذکر این که، شیر را بدون نگرانی از فاسد شدنش می توانید به مدت طولانی تری با استفاده از این دستگاه ها نگهداری کنید. برای نمونه، زمانی که شیر با استفاده از دستگاه های شیر دوشی از دام دوشیده می شود را می توان تا زمان انتقال آن به واحدهای لبنیاتی درون شیرسردکن ها نگهداری نمود. قیمت دستگاه شیرسردکن دو مخزن هیمورا با وجود تمامی امکاناتی که در آن وجود دارد، کاملا به صرفه و اقتصادی است.

قیمت دستگاه شیرسردکن
قیمت دستگاه شیرسردکن

نکاتی مهم قبل و بعد از خرید شیر سردکن ها

همانطور که می دانید کاربرد تجهیزات صنعتی، بخصوص در بخش دامداری یکی از عوامل موثر در کاهش هزینه ها و تولید محصولی بهداشتی است. بنابراین لازم است تا هنگام انتخاب و خرید آنها به مواردی توجه نمود. شیر سردکن ها از تجهیزاتی هستند که در مراکز پروروش دام های شیرده با هدف افزایش ماندگاری شیر مورد بهره برداری قرار می گیرند. اگر تصمیم دارید که اقدام به تهیه این وسیله کارآمد بنمایید، در وحله اول توجه کنید که شیردوشی شما در یک نوبت انجام میشه یا اینکه در دو نوبت، همچنین اگر دو نوع دام شیری دارید (همانند گاو و گاومیش) و نیاز است که شیر آنها را بطور جداگانه نگهداری کنید، بنابراین شیر سردکن دو مخزن بیشتر به کارتان می آید.

نکته بعدی توجه به توان و قدرت سیستم برودتی دستگاه موردنظرتان است، که اگر در دامداری از شیر سردکن استفاده می کنید، بهتره یک شیر سردکن با کندانسور و کمپرسور قوی انتخاب کنید؛ در غیر اینصورت (در فروشگاه عرضه لبنیات) یک دستگاه معمولی جوابگوی نیازتان خواهد بود. البته ظرفیت، جنس مخزن دستگاه و وجود عایق حرارتی هم از دیگر موارد بااهمیت و قابل توجه برای دامدارن عزیز می باشد.

نکته آخر اینکه، سعی کنید دستگاهی را خریداری نمایید که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد؛ تا در هنگام تعمیر یا خرابی دستگاه به راحتی بتوانید از خدمات گروه های صنعتی استفاده کنید. بعد از تهیه دستگاه شیر سردکن توجه به نظافت و بازرسی های دوره ای به منظور کنترل سیستم برودتی و دیگر قطعات دستگاه امری ضروری می باشد.

خرید شیرسردکن های دست دوم مصلحته؟

گاهاً به دلایل مختلفی دامداران تمایل دارند که دستگاه های شیر سردکن دست دوم تهیه کنند. شاید در نگاه اول این کار اقتصادی به نظر برسد؛ زیرا هزینه پرداختی برای این تجهیزات به مراتب کمتر خواهد بود. اما نکته مهم این است که بتوانید دستگاهی سالم و بدون ایراد پیدا کنید.

ما در این قسمت می خواهیم نکات منفی خرید تجهیزات دست دوم (شیر سردکن) را در حد ممکن برایتان روشن کنیم. اولاً شیر سردکن های دست دوم فاقد گارانتی بوده و شما نمی توانید از مزیت تعمیر و سرویس رایگانی که تولیدکنندگان در اختیارتان قرار می دهند، بهره مند شوید. نکته دوم، اینکه شما نمی دانید که مصرف کننده قبلی دستگاه، چگونه از آن استفاده کرده و میزان استهلاک یا خرابی قطعات آن (بخصوص سیستم برودتی و موتور همزن) در چه حد است؟ از این رو ممکن است بعد از مدت کوتاهی از خرید دستگاه، متحمل هزینه های بسیاری شوید. با این اوصاف اگر شما هزینه های تعمیر و نگهداری شیر سردکن دست دوم و زمان تلف شده خود را در نظر بگیرید، متوجه خواهید شد که قیمت دستگاه شیرسردکن دست دوم برای شما گران تر از یک دستگاه نو رقم خواهد خورد.

چگونگی خرید و مشاوره دستگاه های شیر سردکن دوقلو

گروه ماشین سازی هیمورا از طراحان و سازندگان بزرگ تجهیزات صنعتی در کشور است و در این زمینه فعالیت های گسترده ای دارد. اولین عاملی که باعث جذب مشتریان به خرید دستگاه های این واحد صنعتی شده، وجود خدمات پس از فروش برای هر محصول است. شما برای خرید دستگاه های شیرسردکن، می توانید با استفاده از شماره های مندرج در سایت شرکت، با مشاورین ما تماس گرفته و سوالات خود را ارائه نمایید. این امکان وجود دارد که بعد از خرید نیز راهنمایی های لازم در مورد چگونگی استفاده از این دستگاه ها را دریافت نمایید. شما همچنین می توانید قیمت دستگاه شیرسردکن را نیز از مشاورین ما جویا شوید. تمامی دستگاه های ساخت هیمورا مشمول گارانتی و خدمات پس از فروش 10 ساله هستند و در طی این مدت کاربر می تواند در صورت بروز هرگونه مشکلی با مشاورین شرکت تماس و راهنمایی های لازم را دریافت کند.

قیمت دستگاه شیرسردکن
قیمت دستگاه شیرسردکن

جدول مشخصات فنی

تعداد همزن و کمپرسور

2 عدد
null

نوع عایق حرارتی

عایق تزریقی پلی یورتان
null

کمپرسور و الکتروموتور

امبراکو
null

گارانتی

یک سال
null

تعداد مخزن

2 عدد
null

جنس جداره بیرونی

430 خش دار
null

جنس جداره داخلی دستگاه شیر سردکن

304L
null

تعداد ترموستات دیجیتال

2 عدد
null

سوالات متداول

چرا از همزن در داخل دستگاه های شیرسردکن استفاده شده است؟

شیر بدلیل اینکه ماده ای است که خیلی سریع فاسد می شود، حتی بعد از سرد شدن نیز ممکن است خراب شود، همزن با هم زدن های مداوم خود از فاسد شدن آن جلوگیری می کند.

(Visited 63 times, 1 visits today)

تا چه مدت می توان شیر را داخل شیر سردکن نگهداری کرد؟

مدت زمانی که شما می توانید شیر را داخل دستگاه های شیر سردکن نگهداری کنید، حداکثر 72 ساعت است.

(Visited 63 times, 1 visits today)

اگر در داخل شیر سردکن شیر باقی مانده باشد، می توانیم دوباره بر روی آن شیر اضافه کنیم؟

اگر چنین کاری انجام دهید بایستی مدت زمانی که شیر را داخل دستگاه نگهداری می کنید کمتر از 72 ساعت باشد؛ در غیر این صورت شیر فاسد و ترش می شود.

(Visited 63 times, 1 visits today)

آیا می توان در داخل دستگاه شیر سردکن دو مخزن علاوه بر شیر مایع دیگری را نگهداری کرد؟

بله. با توجه به مجزا بودن مخزن ها، شما می توانید بطور همزمان شیر و دوغ را داخل مخزن ها نگهداری کنید.

(Visited 63 times, 1 visits today)
(Visited 63 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *