هیتر برقی تابشی

هیتر تابشی برقی

نگاه کلی به هیتر تابشی

در حالت کلی به تمام سیستم های تولید کننده گرما هیتر می گویند. هیترهای برقی همانگونه که از نامشان مشخص است، گروهی از سیستم های گرمایشی هستند که با تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی محیط اطراف را گرم می کنند. با توجه به این که انرژی الکتریکی جزء انرژی های پاک و تجدیدپذیر بوده، استفاده از آن در حوزه های مختلف بسیار رواج یافته است؛ به عنوان مثال شما هم اکنون می توانید انواع هیترها و بخاری های برقی و حتی پکیج های برقی را در بازار مشاهده کنید. هیترهای تابشی برقی از جمله تجهیزات حرارتی برقی است که مانند خورشید انرژی گرمایی را به محیط اطراف می تابانند.

در شیوه گرمایش تابشی، گرمای دستگاه بصورت امواج مادون قرمز به سمت افراد و اجسام انتقال می یابد. هیترهای تابشی برای تامین گرمایش محیط های نسبتاً کوچکی که در آنها رفت و آمد زیاد است و درب سالن زیاد باز و بسته می شود، مناسب هستند. همانگونه که گفته شد، هیتر برقی تابشی مانند یک خورشید کوچک عمل کرده و حرارت را بدون اینکه لازم باشد هوای پیرامون را گرم کند، به محیط موردنظر منتقل می کند؛ به همین دلیل عموماً این تجهیزات را در ارتفاع نصب کرده و یا بر روی پایه های مخصوصی قرار می دهند. البته زاویه قرارگیری دستگاه را بگونه ای تنظیم می کنند که نور و گرمای تابیده شده از آن مستقیماً به نقطه ای که قصد تامین گرمایش آن را دارند، بتابد.

گروه صنعتی هیمورا که پیشرو در زمینه تولید انواع دستگاه های حرارتی است، اقدام به تولید هیترهای تابشی برقی در دو اندازه 1 متری و 2 متری کرده است. در ادامه شما را با ساختار و عملکرد این نوع هیترهای تابشی برقی آشنا کرده و این تجهیزات را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار می دهیم.

هیتر برقی تابشی
هیتر برقی تابشی

ساختار و قطعات هیتر های تابشی برقی یک متری و 2 متری هیمورا

بدنه

بدنه هیتر تابشی برقی در واقع حکم اسکلت خارجی سیستم را دارد و اصلی ترین وظیفه آن، حفاظت از اجزای درونی دستگاه در برابر عوامل مخرب بیرونی است؛ در این راستا هیمورا بدنه این تجهیزات را از جنس فلز آلومینیوم تولید می کند. همانطور که می دانید فلز آلومینیوم در برابر زنگ زدگی، ضربات و ساییدگی مقاومت بسیار بالایی دارد. طراحی بدنه به شکلی است که به راحتی بتواند از قطعات داخلی هیتر برقی سقفی، به خصوص المنت بخاری محافظت کند. ناگفته نماند که چون این هیترها در جایی نصب می شوند که در معرض دید قرار می گیرند، ظاهر این تجهیزات بصورت شیک و جالب طراحی شده است.

المنت

المنت هیتر سقفی برقی از قطعه ای نیمه هادی با مقاومت بالا تشکیل شده است. جنس المنت این دستگاه بگونه ای است که می تواند عبور جریان بالای انرژی الکتریکی را بدون ذوب شدگی یا هیچ گونه آسیب دیگری تحمل کند. مقاومت بالای المنت ها در برابر عبور جریان الکتریکی باعث می شود تا المنت ها بسیار داغ و گرم شوند. ناگفته نماند که میزان گرمای تولید شده توسط هیتر مستقیماً به کیفیت المنت آن بستگی دارد؛ به همین دلیل گروه صنعتی هیمورا هیترهای تابشی خود را به بهترین و با کیفیت ترین المنت موجود در بازار مجهز کرده است.

رفلکتور

همانگونه که پیش از این گفته شد، هیتر های تابشی انرژی گرمایی را بصورت امواج مادون قرمز به محیط اطراف می تابانند. در هیترهای برقی تابشی برای اینکه میزان بازدهی گرمایی این تجهیزات افزایش یابد، در قسمت پشت المنت یک صفحه رفلکتور از جنس استیل براق تعبیه شده که باعث می شود تمام امواج گرمایی تولید شده توسط المنت بصورت متمرکز به محل موردنظر بتابد.

هیتر برقی تابشی
هیتر برقی تابشی

نحوه گرمایش محیط با هیتر برقی تابشی

در این مدل هیترها، المنت در اثر عبور جریان الکتریکی بالا، گرم و داغ می شود؛ این افزایش دما تا حدی ادامه پیدا می کند که دمای المنت به حد تابش می رسد. در نهایت گرما از سطح المنت بصورت امواج مادون قرمز ساطع شده و محل تابیده شدن امواج را گرم می کند. فراموش نکنید که نحوه کارکرد هیترهای تابشی، با سایر سیستم های گرمایشی که عموماً با استفاده از روش همرفت محیط را گرم می کنند، متفاوت است. هیترهای تابشی هوای اطراف خود را گرم نمی کنند، بلکه حرارت را به سطح زمین و یا اجسام تابانده و باعث گرم شدن سطوح می شوند؛ در نتیجه سطح موردنیاز گرم شده و از هدر رفتن انرژی گرمایی جلوگیری می شود. همچنین برخلاف سیستم های گرمایشی که گرمای تولیدی توسط آنها به سمت بالا حرکت می کند، گرمای تولید شده توسط هیترهای تابشی به سمت پایین ساطع می شود.

معایب این هیترها

  • گرمایش موضعی و عدم توانایی در گرم کردن کل محیط
  • مصرف انرژی الکتریکی و ایجاد هزینه به نسبت بالا

مزایای بخاری برقی تابشی یک و 2 متری

  • بازدهی بالا
  • اتلاف انرژی بسیار پایین
  • بی نیاز از سوخت های فسیلی
  • استفاده از از نیروی برق تجدیدپذیر
  • عدم تولید آلایندگی
  • عدم اشغال فضای مفید در محیط
  • اندازه و ابعاد مناسب و جمع و جور
  • عملکرد بدون صدا
  • توانایی تامین گرمایش محیط های باز و یا بدون درب یا پنجره
  • استفاده از برق تک فاز شهری (220 ولت)
  • دارای یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش معتبر

کاربردها

هیتر برقی تابشی برای تامین گرمایش محیط هایی که در آنها درب سالن همیشه باز می ماند و یا به هر دلیل دیگری در آن هوا جریان دارد، مناسب است. ولی بهتر است در محل هایی که میزان رطوبت آنها بالا است، از نصب این تجهیزات خودداری کرد. از جمله مکان هایی که در آنها می توان از این دستگاه ها استفاده کرد، عبارتند از:

  • ویلا ها، آپارتمان ها و خانه باغ ها
  • فروشگاه ها و هایپر مارکت ها
  • شرکت ها و دفاتر اداری
  • رستوران ها
  • کافه ها
  • در قسمت ورودی سالن های ورزشی
  • محیط های تفریحی کوچک
  • گلخانه های کوچک
  • سالن های پرورش قارچ با مساحت کم
  • ترمینال ها و ایستگاه ها

آیا خرید هیتر برقی تابشی توجیه اقتصادی دارد؟

گروه صنعتی هیمورا هیتر برقی تابشی خود را مطابق با آخرین فناوری های روز دنیا تولید کرده تا این بخاری برقی بیشترین بازدهی گرمایی ممکن را داشته باشد. یکی از مهمترین قطعات هیترهای تابشی برقی، المنت آنها است. گروه صنعتی هیمورا بر روی گرماتاب تابشی خود از المنت های با کیفیت از نوع شیشه ای کوارتز استفاده کرده است؛ به همین دلیل این تجهیزات گرمایشی تقریباً تمام انرژی الکتریکی دریافتی خود را به انرژی گرمایی تبدیل می کنند. در ضمن بدلیل استفاده از متریال ها و قطعات با کیفیت در ساختار تجهیزات گرمایش برقی، عمر مفید این مدل از بخاری تابشی برقی سقفی 1 و 2 متری بسیار بالا است. به این ترتیب شما با خرید این گرماتاب برقی بدون اینکه نیازی به تعمیر و تعویض قطعات دستگاه داشته باشید، می توانید تا سال ها از گرمای تولیدی هیتر تابشی برقی خود لذت ببرید.

هیتر برقی تابشی
هیتر برقی تابشی

مدل های دیگر هیتر تابشی

در حالت کلی هیترهای تابشی جزو کارآمدترین سیستم های گرمایشی هستند که امروزه در بازار می توانید انواع مختلفی از آنها را مشاهده کنید. مهندسان گروه صنعتی هیمورا در راستای برآورده کردن نیاز تمام مشتریان اقدام به طراحی و عرضه انواع هیترهای تابشی صنعتی و خانگی کرده اند. به این ترتیب، این گروه صنعتی، انواع هیترهای تابشی برقی و هیترهای تابشی گازی را که به شیوه های مختلفی اقدام به تولید انرژی گرمایی کرده و توان حرارتی و ابعاد متنوعی دارند، تولید می کند. در ضمن جنس قطعاتی که در ساخت هیترهای تابشی مختلف بکار می رود با توجه به توان گرمایی و نوع استفاده ای که دارند، متفاوت است.

تنوع بالای هیترهای تابشی به شما این امکان را می دهد که بتوانید هیتری را انتخاب کنید که بیشترین تطابق را با امکانات و نیاز شما دارد؛ به عنوان مثال اگر محلی که قصد نصب هیتر تابشی در آنجا را دارید، به انرژی گاز شهری دسترسی دارد، مسلماً استفاده از هیتر های گازی تابشی به شما توصیه می شود. البته این هیترها هنگام روشن بودن گازهای آلوده تولید می کنند و نیازمند نصب دودکش هستند. از سوی دیگر توان گرمایش هیتر های تابشی گازی بیشتر از انواع مدل های برقی است؛ به همین دلیل اگر قصد خرید هیتر تابشی را دارید، حتماً از مشاوره رایگان کارشناسان هیمورا استفاده کنید.

پیش از خرید هیتر تابشی برقی سقفی حتماً این قسمت را بخوانید!

پیش از خرید هر دستگاهی باید به یک سری از ویژگی ها توجه کنید. در این قسمت قصد داریم شما را با گزینه هایی که پیش از خرید هیتر تابشی برقی باید به آنها توجه کنید، آشنا کنیم. البته بیشتر افراد پیش از انتخاب در مورد قیمت هیتر تابشی برقی تحقیقات زیادی می کنند ولی باید بدانید که ویژگی های مهمتری وجود دارد که هنگام انتخاب هر تجهیزی باید به آنها دقت شود؛ به عنوان مثال دستگاهی که انتخاب کرده اید از چه منبع انرژی استفاده می کند؟ یا قدرت گرمایشی آن چقدر بوده و آیا برای محیط شما مناسب است یا نه؟

همانطور که می دانید، برق تک فاز شهری، به راحتی در همه جا در دسترس است، در حالیکه برق 3 فاز فقط در محیط های صنعتی وجود دارد. در ضمن اگر المنت بخاری تابشی برقی سقفی باکیفیت باشد، باعث می شود تا میزان اتلاف انرژی دستگاه به حداقل برسد. از آنجایی که گرماتاب برقی 1 یا 2 متری هیمورا تقریبا تمام انرژی الکتریکی را به انرژی حرارتی تبدیل می کند، به شما کمک خواهد کرد تا در هزینه های سوخت خود صرفه جویی کنید. در ضمن هنگام خرید هر دستگاهی باید به اندازه و ابعاد دستگاه نیز بیاندیشید.

نکته پایانی اینکه پیش از انتخاب هیتر گرمایشی باید به آن دقت کنید، کیفیت و دوام قطعات آن است. فرض کنید که شما یک هیتر تابشی برقی ارزان را که قطعات بی کیفیتی دارد، خریداری کردید. فکر می کنید در آینده از انتخاب خود راضی خواهید بود؟ خیر. چون زودتر از آنچه که فکرش را می کنید مجبور خواهید شد هزینه دیگری برای تعمیر هیتر خود خرج کنید.

هیتر برقی تابشی
هیتر برقی تابشی

جدول مشخصات فنی

نوع المنت

شیشه ای کوارتز
null

امکان نصب هیتر برقی تابشی

بصورت سقفی و دیواری
null

گارانتی

یک سال
null

جنس بدنه

آلومینیومی
null

میزان مصرف برق مدل 1 متری

2500 وات

null

میزان مصرف برق مدل 2 متری

4500 وات
null

سوالات متداول

مقدار مصرف برق هیتر تابشی برقی یک متری و 2 متری چقدر است؟

میزان مصرف برق مدل یک متری 2500 وات بوده و مدل 2 متری معادل 4500 وات برق مصرف می کند.

(Visited 73 times, 1 visits today)

این هیترهای سقفی برقی را در چه ارتفاعی می تونیم نصب کنیم؟

ارتفاع نصب این دستگاه ها با توجه به اندازه دستگاه و محل نصب (در فضای بیرونی یا داخلی) متفاوت خواهد بود. اغلب در داخل ساختمان، نزدیک سقف قرار داده می شوند. اما در فضای بیرون حداقل ارتفاع نباید کمتر از 2/5 متر باشد.

(Visited 73 times, 1 visits today)

آیا هیترهای یک و 2 متری کلید روشن و خاموش دارند؟

نخیر. این هیترهای تابشی بدلیل اینکه در ارتفاع نصب می شوند، کلیدی ندارند.

(Visited 73 times, 1 visits today)

اگر من امروز این دستگاه را سفارش دهم، چقدر طول می کشد تا دستگاه خریداری شده به دستم برسد؟

تمام تولیدات هیمورا توسط اداره پست یا باربری ارسال می شود و معمولاً بین 15 تا 25 روز کاری طول می کشد تا دستگاه به دست شما برسد.

(Visited 73 times, 1 visits today)
(Visited 73 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *