هیتر تابشی سرامیکی

هیتر تابشی سرامیکی

با هیتر تابشی سرامیکی گرمای تابستان را در سرمای زمستان تجربه نمایید!

هیترها سیستم‌های گرمازای امروزی هستند، که تفاوت بارزی با انواع بخاری‌هایی که تابه حال دیده‌اید، دارند. هیتر سرامیکی گازی یکی از همین دستگاه هاست؛ در این متن قصد داریم به جواب سوالی که در ذهن شما پیش آمده، پاسخ دهیم. هیتر سرامیکی چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ هیتر تابشی سرامیکی روی پایه، دیوار و یا سقف نصب می‌شود و گرمای خود را به صورت مادون قرمز به جسمی که در مقابل آن قرار دارد، ساطع می‌نماید. یعنی جریان هوا یا به اصطلاح جریان همرفتی در این دستگاه‌ها تعریف نشده است. وقتی شعله داخل این هیترها روشن می‌شود، سرامیک های آن داغ شده و گرما را به بیرون می‌فرستند اما این گرما، به صورتی است که فقط به نقطه مقابل تابیده می‌شود و کمکی به گرم شدن هوای پیرامون نمی‌کند.

این نوع از هیتر تابشی سرامیکی هیمورا، در طول 60 و 120 سانتی متری تولید و عرضه می‌شود. معمولا آن را در فضاهای باز مثل رستوران، کافه یا آلاچیق نصب می‌کنند. این قطعات، دارای بدنه فلزی هستند که با رنگ استاتیک پوشانده شده‌اند؛ این رنگ هیچ واکنشی در برابر گرمایی تا 400 درجه از خود نشان نمی‌دهد. داخل هیتر، سرامیک هایی تعبیه شده است که وارداتی کانادا هستند. مصرف سوخت آنها گازی بوده و در مدلهای 60 سانتی، یک و نیم متر مکعب در ساعت و در انواع 120 سانتی، 3 متر مکعب است. نوع اول معمولا برای فضاهایی بامساحت 8 تا 10 متر مربع و مدل دوم برای مساحت های 18 تا 21 مترمربع مورد استفاده قرار می‌گیرند. جرقه زن و ولوم افزایش یا کاهش حرارت این دستگاه‌ها، به صورت دستی می‌باشد.

تفاوت هیترهای تابشی با انواع هیتر معمولی

اگه میخواین کل فضارو گرم کنید و این گرما آسیبی به کاربری شما نزند، از هیترهای معمولی استفاده کنید که با بهره گیری از روش همرفتی فضارو گرم میکنه. ولی اگه نیاز دارید فقط منطقه خاصی گرم بشه و این گرما به اطراف نسوخ نکنه، هیترهای تابشی بهترین گزینه هستند.

باتوجه به اینکه با گرم کردن فضا به روش همرفتی، در ابتدا نیاز است که دیوارها و تمام اشیاء موجود گرم شوند و سپس اقدام به گرم شدن محیط می‌کند، اتلاف انرژی زیاد خواهد شد. همچنین باتوجه به سبک بودن هوای گرم، به سمت بالا حرکت کرده و اختلاف دمای بالای محیط با پایین آن زیاد می‌شود. در صورتی که در هیتر سرامیکی گازی ، به سبب تابیده شدن گرمای مادون قرمز به قسمت خاصی، دیگر به بخش های دیگر منتقل نمی‌شود و جریان پیدا نمیکند و محدوده مورد نظر را در زمان کوتاهی گرم می‌کند.

در بعضی از مکان‌ها که نیاز به گرم شدن افراد وجود دارد اما وجود این گرما در کل فضا به کاربری یا محتویات داخل آن آسیب میزند، باید از هیتر تابشی سرامیکی استفاده کرد. این فضاها می‌تواند شامل کارگاه های رنگ، مراکزی با سرمای مصنوعی مثل پیست های اسکی سرپوشیده، صنایع غذایی و غیره باشد.

در گرم شدن با هیتر تابشی سرامیکی ، بیشتر شاهد گرم شدن کف محیط هستیم اما با هیترهای معمولی، هوای گرم به بالا رانده شده و زیر سقف متمرکز می‌شود.

هیتر تابشی سرامیکی
هیتر تابشی سرامیکی

کاربرد سرامیک در سیستم های گرمایشی چیست؟

حالا که جواب سوالتون رو درمورد اینکه هیتر سرامیکی چیست؟ گرفتید، بهتره بریم سراغ اینکه وجود منعکس کننده‌ای از جنس سرامیک، چه کمکی به تولید گرمای تابشی میکنه؟

وقتی می‌گوییم هیترهای تابشی از نوع سرامیکی هستند، یعنی قطعه‌ای به جنس سرامیک درون آن ها تعبیه شده است که نقش دریافت کننده گرما و منتشر کردن آن به صورت یکنواخت در محیط را دارد؛ یعنی نقش منعکس کننده را بر عهده دارد. این سرامیک باتوجه به داشتن قدرت جذب بالای گرما و ساطع نمودن آن، نقش یک منبع گرمایشی را بازی می‌کند. بازده و انتشار گرما از سرامیک، بسیار بیشتر از فلز یا هر جنس دیگری است. طول عمر سرامیک و عدم خوردگی آن بسیار بیشتر از سایر جنس‌های مشابه است؛ بنابراین در افزایش دوام و ماندگاری خود هیتر، تاثیر بسزایی دارد.

با استفاده از سرامیک که تمایل بالایی در جذب گرما و حفظ حالت خود دارد، دیگر نگران نوسانات دمایی نخواهیم بود. در همه شرایطی که هیتر تابشی سرامیکی روشن است، شاهد گرمای یکنواخت از آن هستیم. انتقال گرما به روش فیزیکی، به سبب وجود همین سرامیک‌ها امکان پذیر است؛ سرامیک قابلیت جذب و پخش گرما در خود را دارد، پس از اینکه گرمای دریافتی در سرامیک اشباع شد، اقدام به نشر آن می‌کند.

قطعات تشکیل دهنده هیتر تابشی سرامیکی

بدنه دستگاه

هیمورا برای تولید این دستگاه‌های حرارتی، از بهترین و مرغوب ترین متریال‌ها استفاده کرده است. فلزی که در بدنه این دستگاه‌ها استفاده شده است، دارای خاصیت ضد زنگ، ضد ضربه و مقاوم در برابر حرارت می‌باشد. همچنین رنگ به کار رفته روی آن نیز متناسب با استانداردهای دستگاه‌های گرمایشی می‌باشد تا ریخته و از بین نرود.

مشعل

مهم ترین بخش به کار رفته در این دستگاه‌ها، مشعل آنهاست که اصلی ترین منبع حرارتی محسوب می‌شود. شعله ور شدن این بخش و تامین حرارت مورد نیاز، با ترکیب گاز و هوا انجام می‌شود. از آنجایی که یکی از کاربردهای هیتر تابشی سرامیکی در فضاهای خارجی و سرباز می‌باشد، شعله آن به گونه ای طراحی شده که در اثر وزش باد و بارش برف و باران، مقاوم می‌باشد.

صفحات سرامیکی

همانطورکه قبلا نیز اشاره شد، این صفحات درون هیتر تابشی به کار برده شده‌اند تا نقش منعکس کننده گرما را بر عهده بگیرند. سرامیک دارای ضریب تابش گرمای بالایی است.

جرقه‌زن و ولوم

برای روشن کردن هیتر تابشی سرامیکی در ابتدا، از جرقه زن دستی جنس ترک استفاده می‌کنیم تا شعله اولیه روشن شود. سپس برای کم و زیاد کردن مقدار حرارت این شعله، از یک ولوم استفاده شده است.

هیتر تابشی سرامیکی
هیتر تابشی سرامیکی

شاید شناخت سایر هیترهای تابشی، کمک زیادی به شما بکند!

باتوجه به کاربرد فراوان و تقاضای بالای هیترهای تابشی، انواع آن‌ها فقط به مدل های هیتر تابشی سرامیکی محدود نمی‌شود. انواع هیترهای لوله‌ای از سایر تجهیزات گرمایشی هستند که گرما را با امواج فروسرخ منتشر می‌نمایند. انواع این هیترهای تابشی لوله‌ای گازی، به دو دسته U شکل و L شکل تقسیم می‌شوند. انواع دیگر هیترهای گازی نیز موجودند که به سبب ظاهری که دارند، به آن ها مدل چتری یا قارچی هم گفته می‌شود.

سایر هیترهای تابشی نیز به دسته هیترهای برقی تعلق می‌گیرند. این دستگاه های حرارت زا، در دو مدل 1 و 2 متری موجودند که مناسب استفاده در فضاهای صنعتی نمی‌باشند؛ به همین جهت به آن ها مدل تراسی نیز گفته می‌شود.

هریک از دستگاه‌های معرفی شده، تفاوت هایی دارند که آن ها را مناسب برای استفاده در فضاهای متنوعی کرده است. برخی از این هیترها مناسب برای ارتفاعات کمتر از 3 متر و برخی برای بیشتر از این میزان طراحی شده‌اند. برخی از آنها در فضاهای کوچک نصب می‌شوند و بعضی دیگر ظرفیت صنعتی دارند. برای اطلاع از کاربرد هریک، می‌توانید به لینک های مربوطه مراجعه نمایید.

هیتر تابشی سرامیکی
هیتر تابشی سرامیکی

هیتر تابشی سرامیکی را از جنبه های اقتصادی بررسی کنیم

در کشور ما، گاز ارزان ترین و فراوان ترین سوخت قابل استفاده است. پس هر وسیله‌ای که سوخت آن با گاز شهری باشد، اقتصادی ترین نوع، در میان سایر محصولاتی می‌باشد که سوخت آن ها برق است. هیتر تابشی سرامیکی نیز با سوخت گازی کار می‌کند؛ پس در دسته اقتصادی‌ها قرار دارد. از طرفی باتوجه به اینکه وظیفه این بخاری سرامیکی بدون دودکش سرامیکی گرم کردن کل فضا نیست و فقط انرژی گرمایی را به بخش مقابل خود میفرستد، نیاز به مصرف سوخت بالایی ندارد. همچنین همانند سایر هیترها نیازی به روشن ماندن آن در همه شرایط نیست.

همچنین اعتبار فروشگاهی که این بخاری سرامیکی بدون دودکش را از آن خریداری می‌کنید نیز در تعیین اقتصادی بودن آن بی‌تاثیر نیست؛ چراکه بسیاری از فروشگاه‌ها، قیمت‌های نجومی روی محصولات می‌گذارند و مشتریانی که اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشند، در دام این فروشندگان می‌افتند. برای اطلاع از مناسب ترین قیمت هیتر سرامیکی ، آن را از مراکز خرید مختلف، استعلام بگیرید. در این زمینه ما، فروشگاه اینترنتی هیمورا را به شما معرفی می‌کنیم که بهترین و باکیفیت ترین هیترها را با کم ترین قیمت هیتر سرامیکی در اختیار شما قرار می‌دهد.

با مشاوره های رایگان هیمورا، دیگه نگران محصولی که میخری نباش!!!

هرچه تقاضای استفاده از یک محصول بالا رود و شناخته تر شود، نیاز به افزایش کمیت آن نیز بیشتر می‌شود. در این میان، سودجویانی نیز پا به عرصه می‌گذارند که سعی دارند محصول مشابه با همان نوع اصلی را تولید نمایند که کیفیت پایینی داشته باشد و بتوانند سود بالایی از آن به دست آورند. مورد دوم در خصوص این نوع محصولات مربوط به مدل های متنوعی از آنها می‌باشد که باتوجه به کاربردهای متنوع ساخته شده است.

شناخت هر دو نوع محصول یعنی انواع غیر اصل و متناسب با نیاز شما، مستلزم اشراف و شناخت کامل به این محصولات می‌باشد. باتوجه به شباهت ظاهری این محصولات به یکدیگر، متاسفانه شناخت درست از عهده افراد کم تجربه خارج است. پس باید به فکر راه حلی برای این کار باشیم تا انتخاب اشتباه ما، سود کلانی برای غیراصل فروشان و ضرر مالی برای خودمان در اثر خرید کالایی ناکارآمد نداشته باشد.

هیمورا در این زمینه راه حلی اندیشیده است و مشاوران خبره و تعلیم دیده‌ای را نماینده خود قرار داده است تا کاربردی ترین دستگاه را متناسب با کاربری شما، برایتان معرفی نمایند. این افراد، تسلط کافی به محصولات موجود در بازار دارند و باتکیه بر معلومات آن ها می‌توانید مناسب ترین هیتر را انتخاب نمایید. قیمت هیتر سرامیکی را نیز می‌توانید از آن ها بپرسید.

هیتر تابشی سرامیکی
هیتر تابشی سرامیکی

جدول مشخصات فنی

فضای قابل پوشش

2*4 تا 3*7
null

ترموکوبل

دارد
null

طول

120 و 60 سانتی‌متری
null

گارانتی

یک سال
null

جنس بدنه دستگاه

فلز کوره‌ای با رنگ الکترواستاتیک
null

نوع انرژی مصرفی

گازی با جرقه زن برقی تک فاز
null

نوع پایه

دیواری و سقفی
null

ولوم تنظیم دما

دارد
null

سوالات متداول

چه تضمینی در خرید این محصول وجود داره؟

تمام محصولات هیمورا داری یکسال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشند.

(Visited 80 times, 1 visits today)

هیتر تابشی سرامیکی برای چه ارتفاعی مناسب است؟

ارتفاع مشخصی برای نصب این هیترها در نظر نگرفته شده است. یعنی در تمام ارتفاعات می‌توانند نصب شوند.

(Visited 80 times, 1 visits today)

این بخاری سرامیکی بدون دودکش گازهای آلاینده تولید نمیکنه؟

این هیترها رو به صورتی تولید کرده اند که کمترین آلاینده رو تولید کنه و دیگه نیازی به نصب دودکش نباشه. ولی خب بهتره هوا در محیطی که این هیتر رو نصب می‌کنند، جریان داشته باشه.

(Visited 80 times, 1 visits today)
(Visited 80 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *