کاربردهای جالب یخ های حبه ای که شاید نمی دانستید!

دستگاه های یخساز را بهتر بشناسیم!

نبود یخ و دستگاه های سرمایشی در فصول گرم سال، از مشکلات مردم گذشته بود. تمام موادغذایی و خوراکی باید تازه مصرف میشد. حتی گاهی برخی از خوراکی هایی که ماهیت فساد پذیری سریع داشتند، بیشتر از چند ساعت در اماکن گرم نمی ماندند و سریع خراب میشدند. این مشکل با آمدن یخچال ها و دستگاه های یخساز حل شد. ورود این دستگاه های پیشرفته به زندگی انسان، تحول ژرف در زندگی ما به وجود آورده است. هیمورا با به کارگیری روش های نوین، تولید کننده دستگاه های یخ ساز در ظرفیت های مختلف و مدل های متنوع است. یخ ها به چندین صورت قالبی، پودری، پولکی و حبه ای تولید می شوند که هر یک دستگاه مخصوص به خود را دارند؛ با ویژگی های این یخ ها در ادامه آشنا خواهید شد. کاربرد یخ حبه ای نسبت به سایر یخ های ذکر شده بیشتر است.

دستگاه های یخ ساز برای مصارف خانگی و تامین یخ یک یا چند خانوار طراحی نشده اند بلکه بیشتر کاربرد تجاری و صنعتی دارند. در اماکنی که هرنوع ماده خراب شدنی به صورت انبوه تولید می شود، استفاده از یخسازها واجب و ضروری است. کاربرد یخ حبه ای و سایر انواع دیگر در این متن توضیح داده شده است.

سیستم کار دستگاه های یخساز بر اساس سرد کردن و تبرید می باشد که با این روش، اقدام به تولید یخ می نمایند. یعنی آب لوله کشی که وارد دستگاه می شود، در قالب های یخ ریخته شده و شروع به انجماد می کند. یخ های شکل گرفته، درون مخزن ریخته می شود و دوباره قالب های خالی از آب پر می شوند. این روند به طور پیوسته ادامه دارد.

کاربرد یخ حبه ای
کاربرد یخ حبه ای

با حبه های یخ جادو کنید!

شاید با خودتون فکر کنید که یخ فقط برای حفظ مواد غذایی از فساد یا خنک کردن نوشیدنی ها کاربرد دارد ولی سخت در اشتباهید!!! اگه کاربرد یخ فقط به این موارد محدود میشد، دیگه لازم به تولید اینهمه دستگاه یخساز نبود که. تو بخش یه سری کاربرد یخ حبه ای براتون آوردیم که مطمئنم تا به امروز هیچی درموردش نمیدونستید!

با حبه های یخ، لباس هاتونو اتو کنید!!!

اگه پارچه های چروکتون نیاز به اتوکشی سریع تو کمترین زمان داره، حبه یخ رو داخل یه تیکه پارچه جداگانه بپیچید و همین پارچه رو روی قسمت چروک لباستون به صورت مالشی حرکت بدید. بلافاصله قبل از اینکه سردی یخ از روی لباس بره، همون قسمت رو اتو کنید. تو این شرایط، متوجه سرعت اتوپذیری و تفاوت اون با شرایط عادی میشید.

یخ و معجزه آن در سس های خراب !!!

دیگه نگران رب و سس هایی که در اثر خراب شدن، حالت لختگی و انجماد گرفتن نباشید. چون کافیه فقط یدونه حبه از این یخ هارو داخل ظرف ربتون بندازید و شروع به هم زدن کنید. بعد از هم زدن های متوالی و همگن سازی یخ و رب، محصول سالمی به دست میاد. پس کاربرد یخ حبه ای در تبدیل رب خراب به رب سالم بسیار زیاده.

کاربرد یخ حبه ای در جلوگیری از سفت شدن برنج!!!

حتما براتون پیش اومده که ببینید سطح برنج پخته شده بعد از سرد شدن، حالت خشک و غیرقابل خوردن پیدا کرده. با این کاربرد یخ حبه ای که بهتون یاد میدم، دیگه لازم نیست برنج مونده رو دور بندازید. فقط کافیه چند تا تکه یخ روی اون قرار بدید و سپس گرم کنید، دیگه خبری از برنج خشک نیست.

یخ حبه ای و تهیه سس مایونز خوش طعم!!!

با ترفندی که یادتون میدم، یه سس خیلی خوب تهیه کنید. سس مایونز که غلظت بسیار بالایی داره، مناسب سالاد نیست و باید بافت نرم و روان تری پیدا کنه؛ برای این کار می تونید چند حبه یخ رو داخل سس بریزید و ترکیب کنید.

یخ و لکه بری!!!

پاک کردن لکه رنگ مواد مختلف، از روی لباس و فرش از معضلات هر خانمیه. ولی بهتون توصیه می کنیم که تو این شرایط سریعا یه حبه یخ رو روی لکه قرار بدید تا از نفوذ بیشتر به بافت پارچه جلوگیری کنه و راحت تر شسته بشه. همچنین از این دانه های یخ میشه تو از بین بردن آدامس چسبیده شده به سطوح پارچه ای هم استفاده کرد.

کاربرد یخ حبه ای
کاربرد یخ حبه ای

چشمان ورم کرده خود را با یخ درمان کنید!!!

گاهی بر اثر حساسیت های مختلف و یا بیخوابی، چشمامون باد میکنه؛ تو این شرایط فقط کافیه از یه تکه یخ داخل پارچه استفاده کنیم و چشمامونو باهاش ماساژ بدیم. دیگه اثری از اون چشای پف کرده باقی نمیمونه.

یخ و جادوی آن روی فرش گود رفته!!!

گاهی فشار پایه وسایل سنگین روی فرش، موجب فرورفتگی اون میشه و ظاهرشو ناخوشایند میکنه. ولی نگران نباشید یخ حلال تمام مشکلاته. کافیه یه تیکه از اونو روی قسمت فرورفته و عمیق گذاشته، بعد با مسواک یا فرچه کوچیک، بمالید. خواهید دید که فرش کاملا به حالت اولیه برمیگرده.

تمیز کردن بطری های دهنه باریک با یخ!!!

این مشکلو خود منم داشتم. وقتی میخواستم داخل یه بطری یا گلدون که دستم به داخلش نمیرسید رو تمیز کنم، از انواع روش ها استفاده می کردم، آخرش هم جوری که می خواستم تمیز نمیشد. واسه همین یه راه حل پیدا کردم تا با یخ بتونم این کارو انجام بدم. کافیه که چند حبه یخ رو با مقداری نمک داخل این ظرف ها بریزید و با شدت تکان دهید. دیگه اثری از آلودگی داخل ظرف نمیمونه. همین کار رو می تونید برای تمیز کردن قهوه جوش هم انجام بدید.

با استفاده از یخ، هوا رو خنک کنید!!!

دیگه نگران گرمای هوا و هزینه زیاد کولر نباشید. فقط کافیه یه ظرف حبه یخ رو جلو پنکه قرار بدید و از خنکی که ایجاد میشه لذت ببرید. میبینید که کاربرد یخ حبه ای چقدر زیاده؟

یخ و آبیاری قطره ای!!!

اگه رسیدگی دائم به گل و گیاه سخته و نمی تونید همیشه اونارو مرطوب نگه دارید، کافیه حبه های یخ رو روی خاکش قرار بدید تا با آب شدن تدریجی، مانع از خشک شدن گیاه بشه.

کاربرد یخ حبه ای
کاربرد یخ حبه ای

کاربرد یخ حبه ای، یخ درمانی و اثرات شفابخش آن

یخ یک پزشک خانگی همیشه در دسترس!!!

کاربرد یخ حبه ای خیلی بیشتر از مواردیه که بهش اشاره کردیم. این آب منجمد، خاصیت شفابخشی و درمانی داره. سرمای یخ، به سلول های عصبی که موجب درد یه ناحیه و یا ورم اون شدن، شوک وارد می کنه؛ به طوری که اونارو درگیر خودش کرده و از ایجاد درد دست بر میدارن. واسه همینه که بعضی وقتا یه سری سردرد ها، مشکلات گوارشی، درد معده و … با گذاشتن یه کیسه یخ روی محل درد به راحتی درمان میشه. پس یخ یه مسکن قوی و بی ضرر برای دردهای شماست.

یخ هم پزشکه هم روانپزشک!!!

مشکلات عصبیتون رو به یخ بسپارید. اگه در طول روز، تحت فشار مشکلات مختلف بودید و تنش و اضطراب شدید دارید، جوری که حتی نمیتونید بخوابید، کافیه کمی یخ رو داخل کیسه، روی گردن و صورت خود ماساژ بدید؛ با این کار آرامشی بهتون دست میده که خودتون هم باورتون نمیشه و میتونید ساعت ها راحت و آسوده بخوابید.

 کاربرد یخ حبه ای در سلامت پوست!!!

اثرات درمانی و شفابخش یخ، تو تحویل یه پوست روشن هم به وضوح دیده میشه.این آب منجمد پر کاربرد، مثل یه اسکراب عمل میکنه که سلول های مرده رو از بین میبره و در نهایت موجب سلامت و شفافیت پوست میشه. از سایر کاربرد یخ حبه ای در پوست، بستن منافذ اون و کمک به شادابی اونه.

پایین آوردن تب با یخ!!!

یکی از بزرگترین خطراتی که انسان را در موقع بیماری تهدید می کنه، بالا رفتن دمای بدن، یا به اصطلاح تب است. خطر تب، در کودکان بیشتر از بزرگسالانه و اگه کنترل نشه، موجب تشنج خواهد شد. تو این شرایط اصلا خودتونو نبازید، فقط کافیه داخل یدونه تشت، کمی یخ بریزید و دستمالی رو آغشته به اون کرده و فرد تب دار رو پاشوره کنید.

کاربرد یخ حبه ای برای تسکین درد!!!

همانطور که میدونید، کشیدن مو از صورت و ابرو یکی از دردناک ترین کاراس که خانوما برای زیبا شدن، علاقه زیادی به اون دارن. برای تسکین این نوع درد ها، میشه از یخ روی پوست استفاده کرد. همچنین روی زخم و ورم مصدومین هم از یخ استفاده میشه چون خاصیت ضدالتهابی داره.

کاربرد یخ حبه ای
کاربرد یخ حبه ای

دستگاه های یخ ساز چه یخ هایی تولید می کنند؟

یخ های حبه ای

کاربرد یخ حبه ای و دستگاه های تولید کننده آن ها، در رستوران ها، کافه ها، تالارها و به طور کلی در اماکنی است که نوشیدنی های خنک با حجم زیادی در آن مصرف می شود. این دستگاه ها سایز کوچکتری نسبت به انواع دیگر دارند. شکل ظاهری یخ های حبه ای، شبیه قندهای مکعبی است با این تفاوت که هم بزرگ از آن ها هستند و هم حالت بلوری و شفاف تری دارند.

یخ های قالبی

این یخ ها از دستگاه های صنعتی یخساز قالبی که سایز بزرگتری دارند و مناسب کارخانه ها هستند، تولید می شوند. این کارخانه ها، یخ را در حجم های بسیار بزرگ تولید می کنند و به صورت آماده در اختیار مراکز تجاری قرار می دهند زیرا حجم و سایز این دستگاه ها، مناسب اماکن کوچک نیست.البته شما می توانید این یخ ها را توسط یخ خردکن صنعتی هیمورا به قطعات ریز تبدیل نمایید.

یخ پودری

این یخ ها، بر خلاف دو مدل قبلی، هیچ شکل و شمایلی ندارند و به صورت ریز و پودر شده هستند. یخ پودری بیشتر در مصارف پزشکی استفاده می شود اما امروزه از آنها در کنار انتقال برخی مواد غذایی از مبدا به مقصد نیز استفاده می شود.

یخ های پولکی

این نوع یخ ها، مسطح هستند و همانطور که از اسمشان پیداست، شبیه پولک می باشند. برای تولید یخ پولکی از دستگاه یخساز پولکی استفاده می شود. سطح تماس این نوع یخ ها با موادغذایی بیشتر است؛ پس قدرت خنک کنندگی بیشتری دارند و مواد غذایی را در مدت طولانی سالم تر نگه می دارند. کاربرد یخ حبه ای و یخ پولکی بیشتر از بقیه یخ هاست.

کاربرد یخ حبه ای
کاربرد یخ حبه ای

علت ارجحیت دستگاه های یخساز به فریزرها

وظیفه دستگاه های یخساز، تولید یخ است؛ یعنی این دستگاه به طور اختصاصی برای این کار ساخته شده است. پس عملکرد بهتری نیز دارند چراکه تمرکز اصلی در تولید آنها فقط به یک چیز، آن هم تولید یخ به نحو احسن بوده است. همچنین دستگاه های چند منظوره، مثل فریزر که هم یخ تولید می کنند و هم موادغذایی را فریز می کنند، مصرف انرژی بالایی دارند؛ پس دستگاه های یخساز، مصرف برق کمتری دارند. یخ های تمیز و بهداشتی هم که تولید میشه، از سایر مزایای آن هاست؛ چرا که در داخل فریز، انواع مواد غذایی دیگر هم وجود دارد که ممکن است طعم و مزه آن ها باهم ترکیب شود.

از آنجایی که به سبب تک منظوره بودن دستگاه ها، انرژی و تمرکز فقط صرف یک چیز می شود، یخ تولیدی هم بیشتر شده و راندمان بالا می رود. کاربرد یخ حبه ای و استفاده از آن در اکثر صنایع کوچک و بزرگ مشاهده می شود. همانطور که گفته شد، هرکدام از این صنایع، یخ مصرفی متفاوتی دارند؛ به همین جهت، دستگاه های مختلفی تولید شده است و همه آنها بنابر موارد ذکر شده، به انواع فریزرها ارجحیت دارند.

کاربرد یخ حبه ای
کاربرد یخ حبه ای

سخن نهایی

کاربرد یخ حبه ای در مصارف پزشکی، صنایع مختلف و زندگی یومیه بسیار زیاد است. یخ علاوه بر اینکه در خنک نگهداشتن مواد غذایی استفاده می شود و در قصابی ها، فروشگاه ها، صنف ماهی فروشان، رستوران ها و … کاربرد دارد، مزایای جالب تری مثل ترمیم فرش گود رفته، آبیاری قطره ای، اتوی لباس، نرم کردن برنج و سس و … داره که بهشون اشاره کردیم و درمورد هرکدوم مفصل توضیح دادیم. همچنین مصرف یخ تو صنعت پزشکی هم دیده میشه که از اون برای نگهداری داروهای خاص که نیاز به انجماد دارن، استفاده میشه. خود یخ هم میتونه برخی مشکلات مثل درد، اضطراب، تب و … رو درمان کنه؛ به طوری که نیازی به دکتر رفتن نداشته باشید.

تهیه یخ با حجم انبوه، با فریزرهای خانگی امکان پذیر نیست؛ بنابراین نیاز به استفاده از دستگاه های یخساز صنعتی بیشتر احساس میشه تا یخ های متنوعی برای مصارف مختلف، تولید بشه و در اختیار مصرف کننده قرار بگیره. دستگاه های یخساز از محصولات کارآمد و پرفروش هیمورا هستند که به همین منظور طراحی و تولید شده اند.

(Visited 20 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *