یخ خرد کن صنعتی

یخ خرد کن صنعتی

یخ خرد کن چگونه دستگاهی است؟

یخ خرد کن صنعتی چیست؟ چگونه دستگاهی است؟ در چه مکان هایی از آن استفاده می کنند؟

یخ خرد کن صنعتی به دستگاهی گفته می شود که جهت خرد کردن یخ در حجم های بالا کاربرد دارد و بیشتر در واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی بکار می رود. برای توضیح در مورد خود دستگاه یخ خرد کن باید گفت که دستگاهی فلزی مجهز به موتور و تیغه است که قالب های یخ را بصورت پودری در می آورد. در این سیستم ها از موتور پر قدرتی استفاده شده است که تیغه ها را به حرکت درآورده و باعث خرد شدن یخ ها می شود. هیمورا با سابقه چندین ساله و فعالیت مستمر در زمینه ساخت تجهیزات صنعتی و نیمه صنعتی توانسته جایگاه خود را در این حوزه پیدا کند. از جمله تولیدات هیمورا می توان به دستگاه های یخ خرد کنی اشاره کرد که در دو ظرفیت 500 و 1000 کیلوگرمی ساخته شده اند.

حمل و جابجایی یخ خرد کن صنعتی بدلیل وجود دستگیره و پایه های چرخ دار راحت بوده و باعث زحمت کاربر نمی گردد. از مزیت های اصلی این دستگاه سرعت بالای آن در خرد کردن یخ می باشد؛ برای مثال دستگاه یخ خرد کنی مورد بحث که ظرفیت 1000 کیلوگرمی دارد، در هر ساعت همین مقدار یخ را بصورت خرد شده به شما تحویل می دهد. البته گروه صنعتی هیمورا دستگاه های یخساز را نیز تولید و وارد بازار کرده که یخ ها را در شکل های متنوعی مانند حبه ای، پولکی، پودری و قالبی تولید می کنند.

یخ خرد کن صنعتی
یخ خرد کن صنعتی

آشنایی با قطعات دستگاه یخ خرد کن برقی

بدنه

در ساخت بدنه این یخ خرد کن صنعتی از ورق های گالوانیزه استفاده شده که دارای خاصیت ضدزنگ هستند. گالوانیزه دارای ویژگی های منحصر به فرد فراوانی است و این عامل باعث شده تا دوام و ماندگاری آن بالا بوده و در ساخت تجهیزات صنعتی بیشترین کارایی را داشته باشد.

موتور

موتور از قطعات بسیار مهم در یخ خرد کن برقی صنعتی است که قدرت لازم برای حرکت تیغه ها، جهت خرد کردن یخ ها را فراهم می کند. قدرت الکتروموتور این یخ خرد کن ها 3 اسب بخار بوده و با برق تکفاز کار می کند و انتقال قدرت در آن توسط تسمه فولی به تیغه ها انجام می گیرد.

تیغه

عمل خرد کردن یخ در دستگاه یخ خردکن صنعتی با استفاده از تیغه هایی انجام می گیرد که در داخل بخش یخ خرد کنی قرار دارند. این تیغه ها توان لازم برای حرکت را از موتور دریافت می کنند و با سرعت قابل توجهی، یخ ها را بصورت پودری خرد می کند.

دستگیره

حمل و جابجایی این یخ خردکن بسیار راحت بوده و مجهز به دستگیره ای است که کاربر با استفاده از آن دستگاه را جابجا می کند.

چرخ

از دیگر مواردی که باعث استفاده راحت از این دستگاه شده، وجود چرخ در پایه های آن است که باعث می گردد کاربر بدون مشکل دستگاه را حمل و جابجا کند.

یخ خرد کن صنعتی
یخ خرد کن صنعتی

چگونگی عملکرد دستگاه یخ پودرکن صنعتی

دستگاه یخ خرد کن هیمورا دارای ساختار چندان پیچیده ای نیست و کار با آن بسیار راحت است. جهت شروع کار یخ خردکنی ابتدا سعی کنید دستگاه را کامل شسته و تمیز کنید تا در حین انجام کار آلودگی وارد یخ ها نشود. البته این امر بسته به این دارد که شما یخ را برای چه منظوری استفاده خواهید کرد. سیم برق دستگاه را وصل کرده و قالب های یخ را در کنار دستگاه قرار دهید. قالب ها را یکی یکی از بخش ورودی وارد دستگاه کرده و به سمت تیغه ها فشار دهید. تیغه ها با نیرویی که از موتور دریافت می کنند، قالب های یخ را بصورت پودری در می آورند. یخ های خرد شده از بخش خروجی به بیرون ریخته می شوند. با نگاه دقیق به این یخ ها، خواهید دید که کاملا پودر شده هستند. از این یخ ها می توانید جهت مصارف متنوعی استفاده کنید.

موارد استفاده از این دستگاه

شیلات

صنعت شیلات از جمله صنایعی است که موارد استفاده از یخ در آن بیشتر است. انواع ماهی و دیگر حیوانات آبزی مانند میگو، اگر در شرایط مناسب نگهداری نشوند، به سرعت فاسد می شوند. به همین دلیل در صنعت شیلات از یخ های خرد شده بعد از صید ماهی و بارگیری آنها استفاده می کنند. این موضوع باعث می گردد، محصول تا رسیدن به دست فروشنده، تازگی خود را حفظ کند. البته در این صنعت از هر نوع یخ در اندازه های متنوع استفاده می کنند، اما بهترین نوع یخ که باعث پوشش کامل محصول می گردد، یخ پودر شده است.

کشتارگاه ها

گوشت دام بعد از ذبح بدلیل گرم بودن، به سرعت فاسد شده و بو می گیرد. برای جلوگیری از این امر معمولا در کشتارگاه ها بعد از ذبح حیوان، گوشت را داخل یخ های پودر شده قرار می دهند. استفاده از یخ باعث حفظ تازگی گوشت شده و موجب رسیدن سالم آن به محل فروش خواهد شد. لازم به ذکر است که یخ پودر شده به نسبت دیر آب می شود و این موضوع باعث می شود تا مسافت های طولانی بتوان گوشت را حمل کرد.

ساختمان سازی

عمران و ساختمان سازی از دیگر بخش هایی است که یخ در آن کاربرد دارد. در پروسه تولید بتن (بچینگ بتن) و بخصوص در هوای گرم، اولاً تحولات خود بتن و همچنین حرارت هوا تاثیر منفی بر کیفیت بتن می گذارد، که این امر موجب پیامدهای دیگر در کاهش مقاومت و ترک خوردگی بتن می شود. بنابراین به منظور جلوگیری از این عوامل به هنگام تولید بتن برای کنترل دمای آن، از یخ خرد شده استفاده می کنند.

اینجا این سوال پیش می آید که چه دلیلی دارد از یخ خرد شده استفاده شود؟ چرا از قالب یخ برای اینکار استفاده نمی کنند؟ مهمترین دلیل استفاده از یخ خرد شده این است که باعث افزایش کیفیت و خنک سازی سریع بتن می گردد. با این اوصاف دستگاه های یخ خرد کن کاربرد بسیار زیادی در صنعت ساختمان سازی دارند.

استفاده از یخ خرد کن صنعتی در صنایع غذایی

در این بخش، از یخ در زمان تولید محصولات غذایی و فرآیندهای آن که نیاز به کنترل دما دارند، استفاده می شود. یخ خرد شده بدلیل پوشش دهی خوبی که دارد، دمای محصول غذایی را سریعاً کاهش داده و ماندگاری آن را افزایش می دهد. برای نمونه در فرآیند تخمیر که پیش نیازی برای بسیاری از نان ها، بیسکویت ها و … است، گرمای حاصل از آن باید کنترل شود.

استفاده در صنایع و آزمایشگاه ها

همانطور که می دانید اغلب صنایع در واحدهای تولیدی خود دارای آزمایشگاه های کنترلی برای محصولات خود هستند. در این آزمایشگاه ها برای کاستن سریع دمای فرآیندها، از یخ های پودری استفاده می کنند.

یخ خرد کن صنعتی
یخ خرد کن صنعتی

معایب

  • مصرف انرژی الکتریکی
  • نیاز به اپراتور در خرد کردن یخ ها

مزایای این دستگاه یخ خرد کنی

  • استفاده از ورق های گالوانیزه در ساخت بدنه یخ خرد کن صنعتی
  • مجهز به موتور پر قدرت برای به حرکت درآوردن تیغه ها
  • دارای تیغه هایی بادوام و مستحکم
  • قابل استفاده در صنایع مختلف
  • سرعت بالا در خرد کردن یخ
  • ساخته شده با پایه های چرخ دار
  • قابلیت استفاده از برق تکفاز
  • دارای یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش

چه عاملی باعث افزایش صرفه اقتصادی در این سیستم ها شده است؟

امروزه بدلیل کاربردهای بالای یخ در صنایع مختلف استفاده از دستگاه های یخ خردکن نیز بصورت قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. دستگاه های یخ خرد کنی هیمورا با داشتن ساختار ساده و قدرت بالای موتور، کاربرد و صرفه اقتصادی به مراتب بیشتری دارند. الکتروموتور این دستگاه ها دارای قدرت 3 اسب بخار بوده و با برق تکفاز کار می کند و این امر باعث استقبال بسیار بالا از آنها شده است. همان گونه که ذکر شد، ساخت بدنه یخ خرد کن صنعتی با استفاده از ورق های گالوانیزه انجام گرفته و این موضوع دوام و استحکام آن در برابر یخ و آب را افزایش داده و زنگ زدگی در آن را به صفر رسانده است. قدرت خرد کنندگی تیغه های این دستگاه بدلیل توان بالای موتور بیشتر بوده و در هر ساعت حجم بالایی یخ پودر شده تولید می کند.

یخ خرد کن صنعتی
یخ خرد کن صنعتی

ویژگی های برجسته

موتور پر قدرت

در ساختار دستگاه یخ خرد کن برقی از موتوری با قدرت 3 اسب بخار استفاده کرده اند که با وجود صنعتی بودن دستگاه به جای برق 3 فاز، قابلیت استفاده از برق تکفاز را دارد. موتور با استفاده از قدرتی که از تسمه فولی دریافت می کند، تیغه ها را به حرکت درآورده و باعث خرد شدن یخ ها می شود.

سرعت بالا در خرد کردن یخ

با توجه به مطالبی که بالا و در مورد موتور و تیغه یخ پودر کن ذکر شد، دستگاه توان بالایی در خرد کردن یخ دارد. این امر باعث افزایش سرعت خرد شدن یخ ها نیز می شود و در هر ساعت با توجه به ظرفیتی که دستگاه دارد مقدار بالایی یخ قالبی را خرد می کند.

کاربرد راحت

برای استفاده از یخ خرد کن صنعتی نیازی به آموزش و تخصص خاصی نیست و خیلی راحت می توانید از آن در خرد کردن یخ استفاده کنید. اولا دستگیره و پایه های چرخ دار این دستگاه حمل و جابجایی آن را راحت کرده و دوم اینکه کاربر تنها با روشن کردن دستگاه و وارد کردن یخ ها به داخل آن، عمل خرد کردن یخ ها را انجام می دهد.

ساخته شده در ظرفیت های مختلف

گروه صنعتی هیمورا دستگاه های یخ خردکن خود را در دو مدل با ظرفیت خردکنی 500 و 1000 کیلوگرم یخ در هر ساعت طراحی و تولید کرده است. شما این فرصت را دارید که با توجه به نیازتان دستگاه یخ خردکنی مناسب با واحد خود را خریداری نمایید.

راهنمای خرید، مشاوره و اطلاع از قیمت دستگاه یخ پودر کن صنعتی

شما باید قبل از خرید در مورد دستگاه مورد نظرتان تحقیق و بررسی کرده و با جمع آوری اطلاعاتی در مورد آن مطمئن شوید که آیا واقعا به آن سیستم نیاز دارید یا نه! برای مثال در خرید دستگاه یخ خردکنی هیمورا می توانید به مطالعه متن فوق اکتفا کرده و یا اگر هنوز هم سوالی داشتید با شماره های درج شده در پایین همین صفحه تماس بگیرید. مشاوران ما هر لحظه آماده ارائه راهنمایی به شما عزیزان بوده و در صورت داشتن هرگونه سوالی در مورد قیمت دستگاه یخ پودر کن نیز می توانید اطلاعات لازم را کسب نمایید.

یخ خرد کن صنعتی
یخ خرد کن صنعتی

جدول مشخصات فنی

قدرت الکتروموتور

3 اسب بخار
null

گارانتی

یک سال
null

جنس بدنه یخ خردکن صنعتی

گالوانیزه
null

انرژی مصرفی دستگاه

برق تکفاز
null

ظرفیت های قابل تولید

700 و 1000 کیلوگرم
null

سوالاتی که شما می پرسید

آیا دستگاه یخ خرد کن هیمورا فقط همین یه ظرفیت رو داره؟

نخیر، ظرفیت 500 کیلوگرم هم تولید میشه

(Visited 80 times, 1 visits today)

آیا برق دستگاه های یخ خردکن را می توان به سه فاز تغییر دارد؟

دوست عزیز این امر با سفارش مشتری قابل اجرا می باشد.

(Visited 80 times, 1 visits today)

آیا این دستگاه فقط قابلیت خرد کردن یخ های قالبی را دارد، یا می توان یخ هایی در اندازه های دیگر را نیز با استفاده از آن خرد کرد؟

بله، هیچ محدودیتی در این مورد وجود ندارد و شما هر اندازه یخ را می توانید با استفاده از این دستگاه خرد کنید.

(Visited 80 times, 1 visits today)
(Visited 80 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *