کولر صنعتی سلولزی

کولر صنعتی آکسیال

با کولرهای صنعتی آکسیال هیمورا آشنا شوید!

آیا تا به حال فکر کرده اید که برای خنک سازی محیط های صنعتی و یا فضاهای با ابعاد بزرگ از چه دستگاهی استفاده می شود؟ آیا برای تامین برودت موردنیاز حتما باید کانال کشی انجام شود یا نه؟ کولر آبی آکسیال هیمورا، از جمله دستگاه هایی است که برای خنک سازی محیط هایی با ابعاد بزرگ از جمله سوله های صنعتی، کارگاه ها، گلخانه ها، ساختمان های تجاری، مجتمع ها و … بدون نیاز به کانال کشی بکار می رود. از آنجایی که این کولرها به پدهای سلولزی مجهز شده اند، به کولر صنعتی سلولزی معروف هستند و لذا قابلیت خنک سازی یکنواخت محیط را دارند.

می توان گفت کولر آبی سلولزی، گزینه مناسبی جهت استفاده در تمامی مناطق با آب و هوای مختلف است؛ اما از آنجایی که نوع آکسیال این کولرها قابلیت خنک سازی فاصله های دورتر محیط را ندارد و باد خنک را مستقیماً به آن منتقل می کند، نمی توان از آن بصورت کانال کشی شده، استفاده کرد. اگر نیاز به کانال کشی برای خنک سازی یک محیط صنعتی دارید، بهتر است از کولرهای آبی سانتریفیوژی هیمورا استفاده کنید. در حالت کلی، کولر آبی آکسیال، بدلیل مجهز بودن به فن آکسیال می تواند حجم بالایی از هوای خنک را وارد محیط کند. در بخش های بعدی فرآیند خنک سازی و قطعات (فن و پدها و …) را کامل تر توضیح خواهیم داد.

کولر صنعتی سلولزی
کولر صنعتی سلولزی

قطعات کاربردی در کولر آکسیال

کولر صنعتی آبی دارای قطعات مختلفی است که بصورت کاملاً منظم کنار هم قرار گرفته و عملیات خنک سازی را به بهترین نحو تامین می کنند. بهتر است قبل از خرید با قطعات تشکیل دهنده این کولر صنعتی سلولزی آشنا شوید تا استفاده از آن برایتان راحت تر شده و در مواقع بروز مشکل، بتوانید به آسانی آن را عیب یابی نمایید.

بدنه

کولر آبی سلولزی به بدنه ای از جنس ورق گالوانیزه مجهز شده که در مقابل ضربات احتمالی، رطوبت، زنگ زدگی و سایر عوامل بیرونی مقاومت بالایی دارد. هیمورا برای دوام بیشتر و ایجاد جلوه ای ویژه در دستگاه، بدنه آن را با رنگ کوره ای الکترواستاتیک پوشش داده است.

الکتروموتور کولر آکسیال

اگر بخواهیم اصلی ترین بخش تشکیل دهنده کولر صنعتی آکسیال را نام ببریم، قطعاً الکتروموتور است؛ زیرا نیروی موردنیاز فن توسط آن تامین می شود. الکتروموتور کاربردی از نوع موتوژن تبریز است که به نوبه خود جزء برندهای معتبر کشور در تولید الکتروموتور می باشد.

واسط تبخیری (پدهای سلولزی)

باید بدانید که کولرهای آبی به روش تبخیری محیط را خنک می کنند و دلیل این امر، استفاده از پدهای سلولزی در ساخت آن است که ساختاری همگن دارند؛ در واقع پدهای سلولزی حالت موج دار داشته و معمولاً جنس آنها از کاغذ کرافت ضخیم است. توجه کنید که تعویض این پدها به راحتی امکانپذیر می باشد؛ زیرا در بخش پایین کولر صنعتی سلولزی از دستگیره هایی استفاده شده که این کار را برای کاربر آسان نموده است.

فن

فن از دیگر قطعات مهم کولر آبی سلولزی است که سبب جابجایی هوا می شود. فن کاربردی از نوع آکسیال بوده که بصورت محوری عمل می کند. فن طی مراحلی موجب مکیده شدن هوای گرم به داخل کولر صنعتی سلولزی می شود تا این هوا با پدهای خیس سلولزی برخورد نموده و خنک شود. در نهایت فن هوای سرد شده را با سرعت بالا به محیط پیرامون پرتاب می کند و این امر دلیل اصلی خنک شدن محیط بصورت یکنواخت است.

پمپ

در طراحی کولر آبی با فن آکسیال از پمپ برای جابجایی آب از مکانی به مکان دیگر (از تشتک آب کولر به پدهای سلولزی) استفاده شده است. آب بوسیله لوله ها که بصورت منظم در بالای پدها نصب شده اند، توسط پمپ انتقال داده شده و بر سطح پدها ریخته می شود تا خیس شوند.

کولر صنعتی سلولزی
کولر صنعتی سلولزی

چرا کولرهای صنعتی هیمورا با پد سلولزی ساخته شده است؟

پد سلولزی نوعی واسطه سرمایش تبخیری است که از ورق های بسیار نازک و موج دار تشکیل شده که جنس آنها از کاغذ کرافت است. پدها قدرت بالایی در جذب آب داشته و امکان خرابی یا دفورمه شدن در مواجه با آب را ندارند. این پدها بافتی کاملاً منجسم داشته و آب در سرتاسر آنها بصورت یکنواخت پخش می شود. پدهای سلولزی سبب ایجاد سطح تماس بالای هوا می شوند؛ بگونه ای که حرکت هوا در بین لایه های خیس پد، سبب تبخیر حداکثری آب می شود که نتیجه آن تولید خنکی بیشتری است.

استفاده از پدهای سلولزی در کولر سلولزی آبی بسیار رایج است، بگونه ای که جای پوشال های قدیمی را گرفته اند؛ زیرا طول عمر بالایی داشته و می توان از آنها به مدت تقریبی 3 الی 5 سال استفاده کرد. البته باید شرایط نگهداری و تمیزکاری آنها را نیز فراهم نمود. همچنین این پدها جاذب بالای آب هستند و در مصرف آب صرفه جویی می کنند. از سوی دیگر در برابر ورودی گرد و غبار مقاومت بالایی داشته و مانع ورود این ذرات به هوای داخل سالن یا محیط کاربری می شوند؛ در نتیجه کمک شایانی به تنفس سالم افراد می کنند.

انواع فن آکسیال

در مواردی که به فشار کم و دبی بالای هوا نیاز باشد، از فن آکسیال یا محوری استفاده می شود. این فن انواع مختلفی دارد که شامل نوع پروانه ای (ملخی)، لوله ای (هواکش کانالی) و پره ای است. نوع پروانه ای از جمله ساده ترین فن های آکسیال می باشد که کمترین میزان فشار استاتیک را دارا بوده و شامل چند پره هم اندازه و یک الکتروموتور است. پره های کاربردی در این فن ها از جنس پلاستیکی و یا فلزی ساخته می شوند.

فن های آکسیال پروانه ای در مدل های کوچک بطور مستقیم به الکتروموتور وصل می شوند و در سایزهای بزرگ توسط تسمه و فولی این کار انجام می شود. نوع لوله ای این فن ها، شبیه نوع پروانه ای است و تنها تفاوت شان در قاب آنهاست که شکلی استوانه ای یا لوله مانند دارد؛ معمولاً این فن ها به 4 الی 8 عدد پره آیرودینامیکی یا مسطح مجهز شده اند. در مدل های پره ای یا فن پره محوری، تعداد پره ها زیادتر از نوع لوله ای است؛ در نتیجه بازدهی دستگاه افزایش پیدا می کند. با توجه به کاربردهای این فن ها می توان گفت که مدل پره ای از پربازده ترین هواکش های محوری می باشد. اما باید ذکر کرد که میزان تولید صدای این فن ها در مقایسه با نوع پروانه ای و لوله ای، بیشتر است.

البته نوع دیگری از فن ها تحت عنوان فن های سانتریفیوژی نیز وجود دارد که شما می توانید انواع، ویژگی ها و موارد استفاده آنها را در مقاله « معرفی و مقایسه فن های آکسیال و سانتریفیوژی » مشاهده کنید.

کولر صنعتی سلولزی
کولر صنعتی سلولزی

کولر آبی آکسیال سلولزی چگونه کار می کند؟

برای راه اندازی این کولر آکسیال سلولزی، نیازی به کانال کشی نیست و می توان از آن مستقیماً در محل موردنظر استفاده کرد. ابتدا باید مکان نصب آن را تعیین کرد، سپس آن را به برق متصل نمود. البته کاربر باید دستگاه را به آب شهری وصل کند تا آب از بین لوله هایی که بصورت دقیق در بالای پدها نصب شده اند، عبور نموده و موجب خیس شدن پدهای سلولزی شود.

بعد از روشن کردن کولر، الکتروموتور سبب به حرکت درآمدن فن می شود. بدین ترتیب فن هوای گرم بیرون را به داخل دستگاه می کشد تا با پدهای خیس سلولزی برخورد و دمای خود را از دست بدهد. حالا هوای سرد تولید شده و فن مجدداً باید آن را به محیط پس بدهد تا هوا بصورت یکنواخت خنک شود. توجه کنید که این کولر برای خنک سازی مناطقی که دارای آب و هوای خشک و گرم هستند بسیار مناسب بوده و تا حدودی در رفع خشکی هوا تاثیرگذار است.

معایب کولرهای آبی با فن آکسیال

  • برای استفاده در مناطق مسکونی مناسب نیست.
  • امکان خنک سازی چند بخش از محیط با کولر امکانپذیر نیست (امکان کانال کشی وجود ندارد).
  • قدرت انتقال هوای کمتر به محیط، نسبت به کولرهای آبی سانتریفیوژی
  • نامناسب برای انتقال هوای سرد در فواصل دور از دستگاه (زیرا هوای خروجی از کولر آکسیال کم فشار است)

مزایای کولرهای صنعتی آبی فن آکسیال

  • خنک سازی محیط با کولر صنعتی سلولزی بصورت مطلوب و یکنواخت
  • استفاده از پدهای سلولزی به عنوان واسط تبخیری با قابلیت جذب بالای آب
  • عدم نیاز به کانال کشی با قابلیت نصب مستقیم در سالن های صنعتی
  • دارای بدنه ای از جنس ورق گالوانیزه با خاصیت ضدزنگ و مقاوم در برابر رطوبت
  • استفاده از بهترین پمپ و الکتروموتور موجود در بازار
  • استفاده از لایه ای محافظ بر روی فن جهت افزایش ایمنی
  • امکان تولید در ظرفیت های مختلف (از ظرفیت 11000 تا 75000)
  • تولید دستگاه به همراه یک سال گارانتی و خدمات پس از فروش

کاربردهای کولر آبی صنعتی با فن آکسیال

  • قابل استفاده در سالن های بزرگ، کارگاه ها و کارخانجات
  • گزینه ای مناسب برای خنک سازی سوله های بزرگ و گلخانه ها
  • قابل استفاده در تعمیرگاه ها، فروشگاه های بزرگ و مجتمع ها
  • قابل استفاده در مراکز بسته بندی و تولیدی ها
  • استفاده در تالارهای پذیرایی و رستوران های بزرگ
  • مناسب برای استفاده در ساختمان های صنعتی و تجاری
  • و سایر محیط های صنعتی و نیمه صنعتی

کولر آبی آکسیال صنعتی، سیستم خنک کننده ای به صرفه!

کولر آکسیال آبی صنعتی جزء سیستم های خنک کننده بسیار بصرفه بوده و این بدلیل استفاده از قطعاتی استاندارد در ساخت آن است. این دستگاه نسبت به سایر دستگاه های برقی از جمله کولرهای گازی که برای تهویه و خنک کردن محیط استفاده می شوند، اقتصادی تر می باشد؛ چراکه استفاده از کولر گازی برای تامین سرمایش یک محیط صنعتی با توجه به مصرف فوق العاده برق آن توجیه اقتصادی نخواهد داشت. همین عامل سبب شده بیشتر افراد این کولرها را به کولرهای گازی ترجیح دهند. از آنجایی که می توان مستقیماً این کولرهای صنعتی را به آب شهری وصل کرد، احتمال اتلاف آب وجود ندارد و تمام آب کاربردی برای خنک سازی محیط استفاده می شود. دلیل اقتصادی دیگر، جنس بدنه گالوانیزه کولر صنعتی سلولزی است، که با برخورد به اجسام خم نمی شود و در برابر عوامل خارجی مقاومت بالایی دارد.

کولر صنعتی سلولزی
کولر صنعتی سلولزی

کولرهای آبی سانتریفیوژی، نمونه دیگر کولرهای صنعتی هیمورا

کولرهای آبی با فن سانتریفیوژ از دیگر سیستم های خنک کننده هیمورا هستند که قابلیت خنک سازی محیط های صنعتی را دارند. این کولرها دارای فن سانتریفیوژی بوده که مطابق با نیروی گریز از مرکز کار می کند و می توان از آنها در انواع ساختمان ها بصورت کانال کشی شده استفاده کرد. این کولرها در مقایسه با مدل های آکسیال سر و صدای کمتری ایجاد کرده و برای فضاهای آلوده صنعتی بسیار کارآمد می باشند.

راهنمای خرید کولر صنعتی آکسیال

  • تناسب قیمت با هزینه نگهداری کولر: قیمت کولر صنعتی سلولزی باید با هزینه نگهداری آن متناسب باشد. برای روشن شدن موضوع، فرض بر این است که مشتری یک کولر ارزان قیمت تهیه کرده، ولی برای تولید هوای خنک می بایست هزینه بیشتری را صرف کند.
  • کیفیت قطعات: کیفیت قطعات نقش تاثیرگذاری در کاهش مصرف برق دارد، اما توجه کنید که قیمت کولر صنعتی باکیفیت، نسبت به نوع بی کیفیت گران تر بوده و در عوض طول عمر بالایی دارند و نیازی به تعمیر زود به زود نخواهد داشت.
  • توان سرمایشی و اندازه کولر آبی فن آکسیال: از دیگر مواردیست که در زمان خرید باید به آن دقت کرد. نیاز سرمایشی در محیط های مختلف، متفاوت بوده و باید شرایط آب و هوایی و متراژ آنجا را در نظر گرفت. این عمل بر روی قیمت نیز تاثیرگذار است؛ بگونه ای که قیمت کولر صنعتی با ظرفیت های بالا و توان سرمایشی زیاد، بیشتر از ظرفیت های پایین که توان سرمایشی کمی دارند می باشد. پس باید دقت کرد که توان و ظرفیت کولر آبی، با شرایط محیط و ساختمان متناسب باشد.

گروه صنعتی هیمورا تولید کننده کولرهای صنعتی آکسیال در ظرفیت های 11000 تا 75000 می باشد. کمترین ظرفیت این کولرها قابلیت خنک سازی متراژ 200 مترمریع را داشته و بالاترین ظرفیت تولیدی این کولرها می تواند محیطی با مساحت 2400 مترمربع را خنک کند. شما می توانید برای کسب اطلاعات تکمیلی در این زمینه و همچنین انتخاب دستگاه متناسب با متراژ محیط خود با کارشناسان فروش شرکت هیمورا تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

کولر صنعتی سلولزی
کولر صنعتی سلولزی

جدول مشخصات فنی کولر آکسیال

ظرفیت های دستگاه

11 هزار تا 75 هزار
null

گارانتی

یک سال
null

جنس بدنه

گالوانیزه ضدزنگ
null

پدهای سلولزی

دارد
null

نیاز به کانال کشی

ندارد
null

سوالات متداول

کولرهای صنعتی آکسیال را نمی توان اصلا کانال کشی کرد؟

با توجه به اینکه این کولرها هوایی خنک با حجم زیاد و فشار کم تولید می کنند، بنابراین امکان انتقال هوا در کانال های طولانی وجود ندارد. ولی می توانید از کانال به اندازه خیلی کوتاه استفاده کنید(در حد جدا کردن هوای کولر برای دو بخش جداگانه).

(Visited 80 times, 1 visits today)

این کولرهای صنعتی سلولزی برای مناطق کوهستانی هم کارآیی دارند؟

بله. به غیر از مناطق گرم و شرجی، این کولرها برای دیگر بخش های کشور کارآمد هستند.

(Visited 80 times, 1 visits today)

گفتید کیفیت کولرهای آکسیال هیمورا خوبه، چه تضمینی براش دارید؟

تضمین گروه صنعتی هیمورا، یک سال گارانتی دستگاه و 10 سال خدمات پس از فروش آن است.

(Visited 80 times, 1 visits today)

آیا برای استفاده از کولرهای آکسیال صنعتی حتما باید دستگاه به شیر آب شهری وصل شود؟

بله. البته شما می توانید یک منبع آب ذخیره برای دستگاهتان در نظر بگیرد که این منبع باید متناسب با ظرفیت و مصرف آب کولر آکسیال در نظر گرفته شود.

(Visited 80 times, 1 visits today)
(Visited 80 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *