دستگاه یخ خرد کن

یخ خردکن صنعتی ظرفیت 500

تعریفی کلی از یخ خردکن های صنعتی هیمورا

یخ خرد کن برقی هیمورا، دستگاهی صنعتی برای خرد کردن یخ های بزرگ و قالبی و تبدیل آنها به یخ پودری است. این دستگاه بدلیل بدنه کامپوزیتی و طراحی بصورت شاسی آهنی، ساختاری بسیار مقاوم دارد. پودرکن یخ هیمورا وزن بسیار سنگینی داشته و به راحتی تکان نمی خورد که این یکی از ویژگی های برجسته آن به حساب می آید. دستگاه یخ خردکن، در هر ساعت از قابلیت خرد کردن 500 کیلو یخ قالبی برخوردار است و یخ ها را به حالت پودر شده در می آورد که می توان از یخ های پودر شده در صنایع مختلف استفاده کرد.

البته قابل ذکر است که نوع دوم این یخ خردکن صنعتی، ظرفیتی برابر با یک تن در ساعت دارد. یخ خرد کن های صنعتی هیمورا با برق تک فاز کار می کنند و نیازی به برق سه فاز ندارند. نکته قابل توجه اینکه برخی، دستگاه یخ خردکن را با یخ ساز اشتباه می گیرند. گفتنی است که دستگاه های یخساز، در مدل های مختلفی از جمله یخساز قالبی، حبه ای، پودری و پولکی طراحی شده اند و هیمورا یکی از سازندگان برتر این دستگاه هاست.

دستگاه یخ خرد کن
دستگاه یخ خرد کن

قطعات سازنده دستگاه یخ خرد کن صنعتی

بدنه

بدنه یخ خرد کن برقی، اصلی ترین بخش آن را تشکیل داده است؛ بنابراین استفاده از متریال مناسب در ساخت آن اهمیت بالایی دارد. هیمورا جنس بدنه این دستگاه یخ خورد کن را از کامپوزیت انتخاب کرده که از متریال های مقاوم و ضدزنگ به حساب می آید.

شاسی

یخ خرد کن صنعتی هیمورا حالت شاسی کشی شده دارد و جنس آن از آهن مقاوم است. آهنی بودن شاسی در سنگین وزن بودن دستگاه موثر بوده و سبب شده به راحتی تکان نخورد، این امر در هنگام کارکرد دستگاه مانع از ارتعاش و تولید سر و صدای بیشتر می شود.

پایه ها

دستگاه یخ خردکن برقی دارای پایه هایی است که وزن کل دستگاه روی آن می افتد؛ به همین دلیل در ساخت پایه ها از فلز مقاوم استفاده شده است. از دیگر مزایای این پایه ها این می باشد که فاصله دستگاه از کف زمین را حفظ کرده اند.

بخش ورودی

در این یخ خرد کن برقی از یک ورودی استفاده شده که دهانه گشادی داشته و امکان ورود یخ های قالبی بزرگ به داخل دستگاه مهیا و راحت شده است. این ورودی، هم راستا با تیغه ها بوده و بعد از اینکه یخ ها از طریق آن وارد شدند، بلافاصله با تیغه ها برخورد و خرد می شوند. جنس این بخش تماماً از استیل مقاوم است، لذا دوام و استحکام بالایی دارد.

بخش خروجی خردکن

یخ ها بعد از خرد شدن توسط تیغه، از طریق این خروجی از دستگاه یخ پودر کن خارج می شوند. شما می توانید برای جمع آوری یخ های پودر شده یک ظرف مناسب زیر این قسمت قرار دهید.

تیغه

تیغه از دیگر اجزای یخ خردکن هیمورا بوده که در بین ورودی و خروجی یخ قرار گرفته است. بدین ترتیب بعد از اینکه یخ ها وارد دستگاه شدند، به سمت تیغه ها هدایت شده و آنجا خرد می شوند.

الکتروموتور و تسمه فولی

الکتروموتور از دیگر قطعاتی است که نقش تامین نیروی این یخ خرد کن برقی صنعتی را برعهده دارد؛ در واقع تسمه فولی به سر موتور وصل شده و سبب به چرخش درآمدن تیغه می شود. موتور کاربردی در این خرد کن یخ، از نوع موتوژن تبریز و دارای قدرت 2 اسب می باشد.

دستگاه یخ خرد کن
دستگاه یخ خرد کن

شیوه عملکرد دستگاه یخ خرد کن برقی

برای راه اندازی یخ خرد کن مذکور، باید فضای مناسبی را به آن اختصاص داد. بعد از اتصال یخ خرد کن به برق تکفاز، می توان آن را روشن کرد تا انرژی الکتریکی به الکتروموتور وارد و الکتروموتور توسط تسمه فولی، سبب به حرکت درآمدن تیغه شود. تیغه بصورت دورانی به گردش در می آید؛ به همین دلیل زمانی که کاربر یخ ها را از بخش ورودی، وارد دستگاه می کند، این یخ ها بصورت یکنواخت خرد شده و آسیاب می گردند. البته برای اینکه یخ ها مستقیماً با تیغه در تماس باشند، باید کمی به یخ ها فشار وارد کرد. در نهایت یخ های پودری از خروجی دستگاه یخ خردکن خارج می شوند و کاربر باید زیر این خروجی از یک مخزن مجزا برای جمع آوری پودرهای یخی استفاده کند.

معایب

  • مصرف برق بالا در صورت کارکرد یکسره و مداوم
  • عدم کارایی در صورت قطعی برق

مزایای یخ خردکن صنعتی هیمورا

  • مجهز به بدنه ای مقاوم از جنس کامپوزیت با خاصیتی ضد زنگ
  • دارای شاسی آهنی، جهت افزایش مقاومت دستگاه یخ خردکن و پیشگیری از افت بدنه
  • استفاده از متریال استیل با گرید 304 در ساخت ورودی و خروجی یخ
  • مجهز به الکتروموتور 2 اسب از نوع موتوژن تبریز
  • مجهز به تسمه فولی جهت انتقال نیروی الکتروموتور به تیغه
  • تولید شده بصورت پایه دار، موثر در کاربری راحت تر دستگاه
  • قابلیت تولید در دو مدل با ظرفیت پودر کنی 500 و 1000 کیلوگرم یخ در ساعت
  • قابل استفاده با برق تک فاز و عدم نیاز به برق سه فاز
  • گارانتی یک ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله

موارد استفاده از یخ خردکن برقی صنعتی

یخ خردکن ها دستگاه هایی برای خرد و پودرسازی یخ های قالبی هستند و می توان از یخ های ریز شده در صنایع بچینگ بتن، کشتارگاه ها و مراکز نگهداری فرآورده های گوشتی و … استفاده کرد.

بچینگ بتن

در صنایع ساختمان سازی و عمران برای آماده سازی بتن، از دستگاهی به عنوان بچینگ پلانت استفاده می شود. از آنجایی که در حین تولید بتن، حرارت ایجاد می شود، احتمال افت کیفیت بتن افت و کاهش مقاومت آن، بالاست؛ به همین دلیل بهتر است هنگام تولید بتن، مقداری یخ درون مخزن سیمان ریخته شود و هر چقدر یخ ها ریزتر باشند، سرعت خنک کنندگی افزایش می یابد. در این دسته از مکان ها برای تولید یخ پودری می توان از دستگاه یخ خردکن استفاده کرد و دمای بتن را کاهش داد.

کشتارگاه ها و مرغداری ها

همانطور که می دانید بعد از ذبح طیور و دام، لاشه دمای بالایی داشته و بسیار گرم است. این میزان دما، شرایط خوبی برای رشد میکروب ها و باکتری ها را فراهم می کند؛ در نتیجه گوشت دام و طیور سریعاً فاسد می شوند. جهت رفع این مشکل باید دمای این فرآورده ها را با استفاده از یخ های خرد شده کاهش داد، با یک یخ خرد کن صنعتی می توان در طی روز، مقدار زیادی یخ ریز تولید کرده و آن را لابلای فرآورده های گوشتی و … بریزید تا دمای آنها فوراً کاهش یابد.

صنایع شیلات، مراکز عرضه ماهی و میگو

برای نگهداری فرآورده هایی نظیر میگو، ماهی و سایر آبزیان، باید آنها را در جای سرد قرار داد. با خنک نگهداشتن این محصولات، می توان از خراب شدن زود هنگام آنها جلوگیری کرده و ماندگاریشان را افزایش داد. توصیه می شود از یخ های پودری جهت نگهداری میگو، ماهی و … استفاده شود؛ چراکه این یخ ها ریز هستند و گرما را سریع تر جذب می کنند. لذا در مراکز صید و کشتی های ماهیگیری برای تازه و سالم نگهداشتن محصولات، از یخ خردکن صنعتی استفاده می کنند. یخ های پودری با قدرت پوشش دهی بالا می توانند محصولات دریایی را چندین ساعت تا رسیدن به دست مشتری و مراکز عرضه تازه نگه دارد.

مراکز تولید محصولات پروتئینی

یخ های خرد و آسیاب شده برای نگهداری محصولات پروتئینی بسیار مناسبند و از فاسد شدن آنها پیشگیری می کنند؛ برای مثال بعد از تولید کالباس و سوسیس می توان بلافاصله از یخ های پودری استفاده کرد تا حالت منجمد داشته باشند. بنابراین نیازی به یک یخ خردکن در این مکان ها بیشتر احساس می شود.

دستگاه یخ خرد کن
دستگاه یخ خرد کن

بررسی اقتصادی دستگاه یخ خردکن 500 کیلویی هیمورا

منظور از بررسی اقتصادی دستگاه این است که آیا شما با خرید و بکارگیری یخ خردکن، موفق به انجام کار موردنظر، صرفه جویی در زمان و دیگر هزینه ها شده اید؟ یا فقط هزینه خرید را پرداخته و پیشرفتی نداشته اید؟ اگر جواب شما به سوال اول مثبت بوده، بنابراین می توانید به خود تبریک بگویید!!

بطور کلی به کاربردن دستگاه ها و تجهیزات بیشتر موجب سریعتر انجام شدن کارها و پیشرفت بهتر آنها می شوند. بنابراین صاحبان صنایع با در نظر گرفتن اهداف خود اقدام به تهیه یا خرید دستگاهی می نمایند. اگر بخواهیم به دستگاه یخ خورد کن از جنبه اقتصادی نگاهی بیندازیم، متوجه می شویم که این دستگاه برای برخی مشاغل جزء ضروریات بوده و فقدان آن سبب لنگ ماندن کارها می شود. به خصوص اینکه دستگاه دارای ساختاری مستحکم و بادوام باشد و کاربر بتواند سال ها از آن استفاده کند.

سادگی یخ خردکن های هیمورا و استفاده از شاسی کشی محکم، تیغه هایی مخصوص برای دستگاه یخ خرد کن قالبی  و سرعت عمل بالای آن در ریز کردن یخ ها، از نکات مثبتی است که خریدار را راضی می نماید.توجه داشته باشید که این یخ های بزرگ بوسیله دستگاه یخساز قالبی صنعتی هیمورا که دارای 200 عدد قالب ساخت یخ می باشد، تولید می گردد. البته در بخش های بالا ما قطعات و ویژگی های یخ خردکن را به طور مفصل شرح دادیم، لذا شما مشتری محترم با توجه به کلیه این موارد به سادگی به این نتیجه خواهید رسید که خرید دستگاه یخ خردکن 500 کیلویی هیمورا، انتخابی درست و هوشمندانه است.

دستگاه یخ خرد کن
دستگاه یخ خرد کن

ویژگی های بارز دستگاه یخ خرد کن صنعتی

استحکام بالا

این یخ خرد کن با متریال هایی نظیر استیل و کامپوزیت، بصورت ترکیبی طراحی شده است؛ یعنی بدنه کامپوزیتی داشته و جنس بخش ورودی، خروجی و تیغه از استیل می باشد. بنابراین از سطح استحکام بالایی برخوردار بوده و در برابر آب و رطوبت مقاومت بالایی دارد.

تنوع مدل

هیمورا یخ خردکن ها را در دو مدل و ظرفیت طراحی کرده است؛ بگونه ای که علاوه بر ظرفیت 500 کیلو، نوع یک تن نیز قابل تولید می باشد. در نتیجه کاربر می تواند مطابق با نیاز خود، ظرفیت دلخواه را انتخاب نماید.

کمک به کاهش سریع دمای مواد

از آنجایی که این دستگاه یخ خردکن صنعتی از قابلیت پودرسازی یخ های قالبی برخوردار است، نقش موثری در کاهش سریع دمای بتن، فرآورده های پروتئینی، گوشتی و … دارد. بنابراین می توان این محصولات را با یخ های خرد و پودر شده پوشش داد تا حالت منجمد به خود گرفته و ماندگاری بیشتری داشته باشند.

راهنمای خرید یا مشاوره خردکن یخ

اگر نیاز به دستگاه یخ خرد کن برقی ایده آل و متناسب با نیاز خود برای خرد کردن یخ های بزرگ و قالبی دارید، توصیه می شود این بخش را نیز مطالعه کنید. اگر مقاومت بالای دستگاه برایتان اهمیت دارد، بهتر است در ساخت بدنه از متریالی مقاوم استفاده کنید که توصیه ما، استفاده از یخ خرد کن های با بدنه کامپوزیت یا گالوانیزه است. بهداشتی بودن یخ های تولیدی نیز اهمیت بالایی دارد؛ پس باید بخش هایی از دستگاه که مستقیماً با یخ در تماسند را از جنس استیل انتخاب کرد تا در زمان موردنیاز، بتوان آن را مورد شستشو قرار داد.

از آنجایی که از این دستگاه برای خرد کردن یخ های بزرگ استفاده می شود، بهتر است سنگین وزن باشد تا با قراردادن یخ داخل آن، دچار لغزش نشود. در خرید یخ خردکن صنعتی هیمورا، دقت کنید به چه میزان یخ خرد شده نیاز دارید، اگر روزانه به یخ پودری زیادی نیاز است، بهتره ظرفیت یک تنی را انتخاب کنید؛ در غیر این صورت می توانید از نوع 500 کیلویی استفاده کنید. قدرتمند بودن الکتروموتور نیز در یخ خردکن ها اهمیت بالایی دارد؛ چراکه نیروی لازم برای گردش تیغه، از طریق آن تامین می گردد. شما هم اکنون می توانید جهت اطلاع از قیمت دستگاه یخ خرد کن صنعتی هیمورا و همچنین نحوه خرید آن، با شماره های درج شده در سایت با کارشناسان و مشاوران هیمورا تماس حاصل کنید.

دستگاه یخ خرد کن

جدول مشخصات فنی

انرژی مصرفی دستگاه

برق تکفاز
null

قدرت الکتروموتور

2 اسب
null

گارانتی

یک سال
null

جنس بدنه یخ خردکن صنعتی

کامپوزیت
null

جنس دهانه یخ خردکن

استیل 304
جنس دهانه یخ خردکن

ظرفیت های قابل تولید

300 و 500 کیلوگرم
null

سوالات متداول

آیا احتمال زنگ زدگی و خرابی در این دستگاه خردکن یخ وجود دارد؟

نخیر. از آنجایی که در ساخت آن از متریال های مرغوب و باکیفیت کامپوزیت و استیل استفاده شده، احتمال زنگ زدگی وجود ندارد.

(Visited 238 times, 1 visits today)

برای استفاده از یخ خردکن صنعتی هیمورا نیاز به برق سه فاز است؟

نخیر. این دستگاه با برق تک فاز تغذیه می شود و نیازی به برق سه فاز نیست.

(Visited 238 times, 1 visits today)

آیا در حین قرار دادن یخ ها در این دستگاه، احتمال لغزش وجود دارد؟

نخیر. این دستگاه وزن سنگینی دارد که سبب شده در حین کار با آن، لغزش صورت نگیرد و این عامل از مزیت های آن به حساب می آید.

(Visited 238 times, 1 visits today)

در صورتی که بعد از استفاده متوجه ایرادی در کارکرد دستگاه شدیم و یا قطعه ای ایراد داشت چه باید کرد؟

نگران نباشید، تمامی قطعات این یخ خرد کن یکسال گارانتی طلایی دارند، بنابراین می توان قطعه ایراددار را با قطعه نو تعویض کرد.

(Visited 238 times, 1 visits today)
(Visited 238 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *