خامه گیر آرسان

خامه گیر آرسان

بهترین نوع خامه را با خامه گیر آرسان فرآوری کنید

به نظر شما خامه طبیعی بهتر است یا اونایی که تو کارخانه‌ها تولید میشن؟ بعضی از افراد، نوع ارگانیک رو ترجیح میدن و برخی دیگر خامه‌های پاستوریزه رو. این دو نوع خامه، به یک شکل و توسط دستگاه‌های خامه گیر تولید میشن؛ تنها تفاوت اونا تو مواد افزودنی است که داخل انواع پاستوریزه ریخته میشه و طول عمرشونو بیشتر می‌کنه. به همین خاطر، اکثریت ترجیح می‌دهند که خامه طبیعی بدون هیچ ماده اضافی را خریداری کنند تا از ورود مواد شیمیایی به بدن خود بکاهند. می‌دونستین که شما هم می‌تونید تولید کننده خامه یا سرشیر طبیعی باشید؟ این کار هیچ سختی نداره فقط کافیه یه دستگاه سپراتور تهیه کنید. خامه گیر آرسان ترکیه، یکی از همین دستگاه هاست که میتونه چرخه تولید خامه رو به مغازه لبنیاتی شما اضافه کنه.

خامه گیر آرسان را به عنوان جدا کننده دو فاز جامد و مایع شیر یا همان چربی و شیر کم چرب مورد استفاده قرار می‌دهند. به همین جهت است که نام دیگر آنها سپراتور می‌باشد که به معنی جدا کننده است. خامه گیرها، دستگاه هایی هستند که در صنعت لبنیات مورد استفاده قرار می‌گیرند و با روی کار آمدن آنها، سرعت تهیه خامه افزایش یافت. خامه گیر آرسان ، یکی از مدلهای دستگاه خامه گیر است که گنجایش تهیه خامه از حجم بالایی از شیر را دارد. این خامه گیرها، ظرفیت کارگاهی و در برخی موارد خانگی دارند.

خامه گیر آرسان
خامه گیر آرسان

روشی برای تبدیل شیر به خامه با خامه گیر آرسان

چربی یکی از اجزای شیر است که اگر بتوانید آن را از خود شیر سوا نمایید، خوراکی لبنی دیگه‌ای تولید میشه که همون خامه یا سرشیر هست. پس این ماده لبنی، همان چربی شیر و حاصل جداسازی سرشیر از خود شیر است. دستگاه سپراتور با داشتن مکانیزم و عملکردی، این کار را به طور اتوماتیک برای شما انجام می‌دهد. الکتروموتوری روی دستگاه تعبیه شده است که قدرت لازم جهت چرخیدن کاسه و ایجاد نیروی گریز از مرکز را تامین می‌کند. به این صورت که حرکت دورانی شیر با سرعت مشخص، درون کاسه، از سمت داخل به بیرون شیر نیرو وارد می کند و تفاوت وزنی این دو، موجب تجمع ذرات چربی در کنار هم و جداسازی آن از شیر می‌شود. دستگاه چرن، سپراتور یا همان خامه گیر آرسان ، به عملیات تولید سرشیر سرعت می‌بخشد و دیگر لازم نیست از روش های سنتی برای اینکار استفاده کنید.

صفحات داخل خامه گیر آرسان در مرکز خود دارای یک روزنه هستند. غلبه نیروی گریز از مرکز به خامه، کمتر از شیر کم چرب است؛ به این ترتیب، چربی به سمت سوراخ‌ها روانه شده و به محفظه مربوطه می‌رسد و شیر کم چرب باقی می‌ماند. تمامی قطعات، قابلیت جدا شدن از دستگاه و شست و شو را دارند.

قطعات خامه گیر آرسان

  • محفظه جمع آوری شیر

اولین کار در تهیه خامه، ریختن شیری با دمای مناسب به داخل مخزن سپراتور است. این بخش همانند یک کاسه طراحی شده است تا شیر را درون خود به راحتی نگه دارد. شیر مناسب خامه گیری، از این قسمت به سپراتور منتقل می‌شود. این محفظه، به طور مستقیم با شیر و یا همان رطوبت در تماس است. در صورتی که جنس آن متناسب نبوده و یا از فلز قابل اکسیدی باشد، هم خود دستگاه به زودی تخریب خواهد شد و هم بدنه زنگ زده آن با شیر مخلوط می‌شود. برای پیشگیری از این مشکل، خامه گیر آرسان هیمورا از استیل درجه 1 ساخته شده است.

  • الکتروموتور

همانطورکه گفته شد، در این دستگاه‌ها دوران، حاصل خامه گیری است. این دوران، یا باید به صورت دستی انجام شود و یا به صورت برقی. در خامه گیر آرسان دوران لازم برای جداسازی خامه از شیر، با کمک نیروی الکتریسیته و به کمک الکتروموتور انجام می‌شود.

  • خروجی های دستگاه

برخلاف بسیاری از دستگاه‌ها که نتیجه آنها فقط یک نوع محصول و فرآورده است، تولیدات خامه گیر آرسان هم خامه و هم شیر کم چرب است. شیر کم چرب را برای تهیه پنیر مورد استفاده قرار می‌دهند. این دو محصول، درون مخزن دو خروجی جداگانه جمع آوری می‌شوند.

  • کاسه‌های کوچک خامه گیری

جداسازی خامه از شیر، توسط همین کاسه های کوچک انجام می‌شود. یعنی این کاسه های خامه گیر هستند که با دوران، نیروی گریز از مرکز تولید می‌کنند. طریقه عملکرد خامه گیر آرسان به این شیوه است.

  • گیره های نگهدارنده

همانطورکه گفته شد، تمام بخش های این دستگاه برای شست و شوی راحت تر قابل جدا شدن از بدنه هستند. برخی از این قسمت‌ها به راحتی چفت و بست می‌شوند اما برخی دیگر، نیاز به گیره‌های جانبی برای نگهداری دارند. مخزن جمع آوری شیر پر چرب یکی از همین بخش هاست که با گیره چفت می‌شود تا هنگام کار کردن خامه گیر، سر نخورد.

خامه گیر آرسان
خامه گیر آرسان

دسته بندی انواع خامه براساس میزان چربی

در محتوای سایر خامه گیرهای هیمورا، ما شما را با دسته بندی هایی از انواع خامه آشنا کردیم. اما در این بخش قصد داریم که به تقسیم بندی دیگری از انواع خامه بپردازیم.

  • شیرخامه ، سرشیر

این نوع خامه‌ها، ترکیبی از مقادیر مساوی خامه و شیر است که موجب می‌شود تا درصد چربی آن بسیار کم باشد. نوشیدنی هایی که خامه یکی از ترکیبات اصلی آن به شمار می‌رود، معمولا از این خامه های کم چرب استفاده می‌کنند.

  • خامه سبک یا لایت

درصد چربی این قسم از خامه‌ها، بیشتر از خامه های نیمه است. این نوع خامه نیز در نوشیدنی ها استفاده می‌شود که بیشترین کاربرد آن برای تهیه قهوه است. افرادی که قهوه با خامه سنگین تر را ترجیح می‌دهند، می‌توانند از این خامه‌ها استفاده کنند.

  • خامه ویپینگ

این قسم از خامه‌ها، درصد چربی نسبتا بالایی دارند که موجب می‌شود امکان فرم دهی آنها بیشتر باشد. اما نمی‌توان انتظار فرم پایدار را از این خامه‌ها داشت زیرا چربی آنها کمتر از انواع خامه سنگین هست و پس از مدتی امکان تبدیل به مایع غلیظ وجود دارد. اگر فرم دهی در خامه و استفاده از انواع کم چرب تر مهم باشد، خامه ویپینگ گزینه مناسبی است.

  • خامه سنگین

بالاترین درصد چربی در انواع خامه، به خامه سنگین مربوط می‌شود. با وجود مضر بودن این قسم از خامه‌ها، بیشترین کاربرد و مصرف را در صنایع غذایی دارند. از این خامه‌ها هم برای داخل شیرینی و کیک‌ها می‌توان استفاده کرد و هم روی آنها برای تزئین به عنوان خامه فرم گرفته.

انواع خامه مواد اولیه مناسب و دستگاه مرتبت را می‌خواهد یکی از این دستگاه ها خامه گیر آرسان می‌باشد.

خامه گیر آرسان
خامه گیر آرسان

راهنمایی و خدمات رایگان هیمورا

برای خرید خامه گیر آرسان و هر نوع خامه گیر مختلف می‌توانید از خدمات رایگان هیمورا استفاده کنید. منظور از این خدمات رایگان، مشاوره ها، گارانتی و پشتیبانی پس از فروش است. اگه به فکر بهره مندی از این خدمات هستید، با شماره های زیر صفحه تماس بگیرید تا کارشناسان ما بدون دریافت هیچ هزینه‌ای، راهنماییتان کنند.

با وجود اینکه سعی شده است تمام مطالب در خصوص خامه گیر آرسان در این متن گنجانده شده و توضیح داده شود، اما ممکن است سوالاتی تو ذهن شما باشه که نتوانسته اید جوابشو پیدا کنید یا اینکه برخی مطالب براتون گنگ هست. برای حل همه این مشکلات، میتونید با هیمورا تماس بگیرید و از تجربیات کارشناسای ما بهره مند بشید.

سوالات متداول

شیر بدون چربی، با همین خامه گیر به پنیر تبدیل میشه؟

نه دستگاه سپراتور فقط وظیفه تامین ماده اولیه پنیر، یعنی شیر کم چرب رو به عهده داره. این شیر باید از طریق دستگاه های وت پنیر و غیره به پنیر مورد نظر تبدیل بشه.

(Visited 108 times, 1 visits today)

شیر رو باید اول بجوشانیم و سپس خامه گیری کنیم؟

بله اول شیر رو میجوشانید تا میکروب های اون از بین بره، سپس تا دمای مشخصی سرد می‌کنید تا خامه گیری انجام بشه.

(Visited 108 times, 1 visits today)

تعداد کاسه های کوچک داخل دستگاه چه تاثیری بر نوع خامه تولیدی دارد؟

هرچه تعداد کاسه بیشتر باشد، میزان چربی جدا شده و مقدار خامه تولیدی بیشتر خواهد بود.

(Visited 108 times, 1 visits today)
(Visited 108 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *