خرید یونیت هیتر

یونیت هیتر سیستم حرارتی و برودتی

خرید یونیت هیتر باکیفیت یک سیستم دو زمانه

پیشرفت تکنولوژی و توسعه مهندسی، در گسترش دستگاه‌های گرمازا نیز تاثیر داشته است. به طوریکه سیستم‌های گرمایشی صنعتی امروزی، دیگر از حالت ابتدایی خارج شده و به مدل‌های جدیدتری رو آورده است. یونیت هیتر یکی از مدرن ترین سیستم‌های حرارتی-برودتی است که می‌تواند در دسته دستگاه‌های تهویه نیز جای بگیرد. ایجاد و تثبیت هوای مطلوب، در هر فصلی از سال، به افزایش بازده هدف آن کاربری کمک می‌کند. یونیت هیتر یک باکس فلزی است که از تعدادی کویل تشکیل شده است. در ادامه متوجه خواهید شد که این لوله‌ها، مهم ترین عضو یونیت هیتر محسوب می‌شوند و بدون آنها نمی‌تواند عملکرد لازم را داشته باشد. هنگام خرید یونیت هیتر حتما به ظرفیت دستگاه متناسب با متراژ و سایر ویژگی‌های فضا دقت کنید.

یونیت هیتر، یکی از این سیستم هاست که تفاوت بارزی با هیتر یا کولرهای قدیمی دارد. اولین و بارزترین تفاوت آنها در دوکاره بودن این دستگاه هاست که قادرند، هوای گرم و سرد، تولید کنند. تفاوت دیگر، وابستگی یونیت هیتر به یک سیستم حرارت یا برودت مرکزی است که بتواند گرما یا سرمای لازم را تولید نماید. یونیت هیتر را با توجه به داشتن ظرفیت‌های مختلف، می‌توان متنوع ترین دستگاه گرمایشی نام نهاد. برای خرید یونیت هیتر با ظرفیت مناسب، باید بسیاری از پارامترها را در نظر بگیرید. نحوه محاسبه ظرفیت یونیت هیتر در ادامه توضیح داده شده است.

خرید یونیت هیتر
خرید یونیت هیتر

یه دستگاه چجوری هم باد گرم و هم سرد تولید می‌کنه؟

اماکنی که مجهز به موتورخانه مرکزی هستند و یا چیلر و دیگ بخار دارند، می‌توانند از یونیت هیتر استفاده کنند. البته از آنجایی که بیشترین کاربرد یونیت هیتر به عنوان دستگاه گرمایشی و برای گرم کردن محیط می‌باشد، وجود دیگ بخار یا موتورخانه بیشتر از چیلر مورد نیاز است. دمای حرارتی که یونیت هیتر بخار تامین می‌کند، بسیار بیشتر از یونیت هیتر آب گرم است؛ به همین جهت از دیگ بخار در فضاهای صنعتی بزرگ استفاده می‌شود که نیاز به حرارت زیادی دارند. به هر حال، یونیت هیتر به هر منبعی که متصل باشد، هوای خارج شده نیز با همان حرارت خواهد بود. آب گرم، آب سرد یا بخار داغ، از طریق لوله کشی، به هیتر می‌رسد و از میان کویل‌ها عبور می‌کند.

همانطورکه می‌دانید، اگر یک سیال با حرارت بالا از میان یک لوله عبور کند، هوای اطراف و مجاور این لوله همان دما را به خود می‌گیرد. کویل هم نقش همان لوله حامل سیال را بازی می‌کند که هوای اطراف خود را گرم یا سرد می‌کند. این هوای تغییر دما یافته، توسط فن به چرخش درآمده و به دریچه خروجی هدایت می‌شود. ورود این هوا به محیط، در کمترین زمان، کل فضا را تغییر دما می‌دهد. ترموستات نصب شده روی آنها، وظیفه کنترل دما و روشن و خاموش کردن آن را بر عهده دارد. بالا بودن ظرفیت دستگاه و قدرت زیاد موتور، رابطه مستقیمی با پرتاب باد دستگاه دارد. خرید یونیت هیتر با کیفیت با راندمان بالا را می‌توانید از گروه ماشین سازی هیمورا انجام دهید.

منابع قابل استفاده

پکیج سه گانه سوز

اطلاعاتی از قطعات یونیت هیتر دارید؟

  • بدنه

یونیت هیتر هم مانند هر دستگاه دیگری، دارای بدنه‌ای است که بتواند از اجزای داخلی محافظت نماید. بدنه یونیت هیتر هیمورا، ضد زنگ و از رنگ الکترواستاتیک کوره است تا در اثر مجاورت با رطوبت دچار زنگ زندگی نشود و حرارت کویل‌ها موجب تخریب آن نشود. قبل از خرید یونیت هیتر حتما به این دو مورد توجه کنید تا دستگاه شما دوام و عمر بالایی داشته باشد.

  • کویل

این قطعات، لوله‌های پیچیده‌ای هستند که درون یونیت هیتر قرار دارند. کویل را می‌توان حامل سیال هم نام گذاری کرد. زیرا مایع‌هایی با دمای مختلف، از میان آنها عبور می‌کنند. یعنی آبی که درون چیلر یا بویلر تغییر دما می‌دهد، از طریق لوله کشی به کویل‌ها می‌رسد.

  • تیغه‌های جهت دهنده

هوای اطراف کویل از طریق فن به چرخش در می‌آید و به سمت دریچه هدایت می‌شود. مقابل دریچه، تیغه ها و پره هایی وجود دارد که می‌توان آنها را در جهات دلخواه چرخاند. به این ترتیب، سوی حرکت باد نیز تغییر پیدا می‌کند. به این تیغه‌ها، دمپر نیز گفته می‌شود.

چرا یونیت هیتر جایگزین بخاری‌های قدیمی شد؟

یونیت هیتر، از سیستم‌های نسبتا ارزان است که می‌تواند به تنهایی، گرمای یک محیط بزرگ را تامین کند. درحالی که حرارت زاهای قدیمی، قدرت و توانایی لازم برای تامین دمای مطلوب محیط‌های بزرگ را نداشتند؛ بنابراین مجبور بودید که از چند دستگاه در بخش‌های مختلف یک سالن استفاده کنید. این کار، هم از نظر مصرف سوخت و هم خرید چندین دستگاه پخش حرارتی، اقتصادی نبود. در حالی که خرید یک یونیت هیتر با ظرفیت استاندارد، می‌تواند پاسخگوی نیاز دمایی شما باشد. پس می‌توان گفت یک یونیت هیتر دستگاه ارزان قیمت اما پیشرفته‌ای است که می‎‌تواند در زمان کم، کل محیط مورد نظر شما را گرم کند.

برخلاف بخاری‌ها که نیاز به دودکش داشتند و فضایی را اشغال می‌کردند، یونیت هیتر، هم قابلیت نصب روی دیوار و هم سقف را دارد؛ به طوری که هیچ فضای مفیدی از مساحت و محیط کار شما کم نشود.

تا زمانی که منبع و سرچشمه گرما فعال است و آب گرم یا بخار را تامین می‌کند، یونیت هیتر هم از کارنمی‌ایستد و گرمای محیط را تامین می‌کند. در حالی که به بخاری های گازی و نفتی قدیمی، باید در هر شرایطی سوخت رسانی می‌شد و در صورت قطع آن، سیستم حرارت زا هم از کار می‌ایستاد. بنابراین خرید یونیت هیتر بسیار باصرفه تر از سیستم‌های حرارتی قدیمی است.

خرید یونیت هیتر
خرید یونیت هیتر

انواع یونیت هیتر را براساس ظرفیت بشناسید!

  • یونیت هیتر 42 هزار BTU

ارزان ترین یونیت هیتر موجود که قابلیت گرم کردن فضاهای صنعتی نسبتا کوچک را دارد، یونیت هیتر 42 هزار BTU می‌باشد. پس اگر هنگام خرید یونیت هیتر و محاسبه ظرفیت آن، به این عدد رسیدید، به این معناست که می‌توانید اقتصادی ترین نوع یونیت هیتر را تهیه نمایید.

  • یونیت هیتر 54 هزار BTU

یونیت هیتری که ظرفیت بیشتری نسبت به مدل اول دارد و می‌تواند فضای بزرگتری با هوای سردتر را گرم کند، یونیت هیتر 54 هزار BTU است. برای محاسبه ظرفیت درست یونیت هیتر و نحوه ارزیابی آن، به مقاله “محاسبه ظرفیت یونیت هیتر” مراجعه نمایید.

  • یونیت هیتر 74 هزار BTU

هرچه عدد کنار BTU افزایش یابد، به این معناست که ظرفیت یونیت هیتر افزایش می‌یابد و می‌تواند فضای بزرگتر و آب و هوای سردتری را ساپورت نماید. ظرفیت‌هایی که در پایین به آنها اشاره خواهد شد، همگی از انواع سیستم‌هایی هستند که هنگام خرید یونیت هیتر می‌توانید سفارش دهید.

  • یونیت هیتر 82، 120، 160، 220، 280، 340، هزار BTU

هر چقدر btu  ظرفیت یونیت هیتر در میان سایر هیترها بیشتر باشد، می‌تواند فضاهایی با حجم بسیار بزرگ، با رفت و آمدهای مکرر، آب و هوای سرد، عدم برخورداری از نور خورشید و غیره را راحت‌تر ساپورت نماید.

نکته منفی

  • نیاز به منبع تولید گرما یا سرما
  • نیاز به لوله کشی مدار بسته

مزایا خرید یونیت هیتر چیست؟

  • نصب راحت و بی دردسر
  • دستگاهی برای تامین دمای مطلوب فضاهای بزرگ
  • انتشار گرما در جهت تعیین شده
  • بازده بالا
  • بی نیاز از دستگاه‌های توزیع گرما
  • تعمیر و نگهداری راحت
  • دارای گارانتی و خدمات پس از فروش

مشاوره رایگان برای خرید یونیت هیتر

خرید، بخشی از زندگی روزمره هر انسانی را به خود اختصاص می‌دهد. بنابه طبیعت هر انسانی، نظرخواهی از دیگران، به یکی از رسوم خرید تبدیل شده است. به طوریکه اکثر افراد حتی برای خرید چیزهای کوچک نیز نظر دیگران را می‌پرسند. این نظرخواهی، علاوه بر اینکه حس رضایت و انتخاب درست را در فرد ایجاد می‌کند، از نظر مالی نیز با صرفه است؛ زیرا اشتباه در خرید، با ضررهای مالی همراه است. هرچه هزینه پرداختی برای خرید اشتباه بیشتر باشد، این خسارت مالی بیشتر بوده و در بسیاری از موارد، بیماری‌های روانی در فرد را موجب می‌شود. خرید یونیت هیتر هم باتوجه به صنعتی بودن و داشتن قیمت بالا، باید با دقت بسیار انجام شود تا فرد را به پرداخت خسارات ذکر شده، مجبور نکند. تشخیص یونیت هیتر اصل و همچنین اطلاع از مناسب ترین ظرفیت، نیاز به مشاوره و نظرخواهی از افراد متخصص دارد.

به همین جهت، افرادی که تجربه و تخصص در این زمینه را دارند، به عنوان عضو مشاور گروه صنعتی هیمورا انتخاب شده اند تا راهنمایی های لازم را برای خریدار، در خصوص محصول ارائه دهند. شما به عنوان یک خریدار، با تماس با مشاوران ما (شماره های تماس در انتهای صفحه)، می‌توانید از راهنمایی های رایگان بهره‌مند شوید تا در نهایت انتخاب درستی داشته باشید،یا اگر کاربر موبایل هستید کافیست رو عکس بزنید و با کارشناس یونیت هیتر ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول

چرا یونیت هیتر از خود هیچ گرمایش و سرمایشی ندارد؟

برای صرفه جویی در هزینه‌های سوخت و انرژی و همچنین تمرکز بر روی یک نوع فعالیت؛ برای داشتن راندمان بالا صرفا با منبع گرمایشی و سرمایشی کار می‌کند.

(Visited 59 times, 1 visits today)

یونیت هیتر رو در خانه‌های بزرگ هم میشه نصب کرد؟

یونیت هیتر یک دستگاه صنعتی است و به علت منبع مورد نیاز و صدایی فن دمنده، مناسب مصرف خانگی نیست.

(Visited 59 times, 1 visits today)

یونیت هیتر صدا هم تولید می‌کند؟

بله با روشن شدن فن، صدایی تولید می‌شود که در سالن‌های صنعتی با توجه به نوع کاربری، آزار دهنده نیست.

(Visited 59 times, 1 visits today)
(Visited 59 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *