پکیج سه گانه سوز

پکیج سه گانه سوز

پکیج سه گانه سوز چیست؟

پکیج سه گانه سوز یک سیستم حرارتی مدرن، برای تامین آبگرم بوده که در سه حالت برقی، گازی و گازوئیلی قابل استفاده است. این دستگاه قدرت و راندمان حرارتی بالایی داشته و آبگرم مصرفی و گرمایش شوفاژ را بصورت همزمان تامین می کند. از آنجایی که این پکیج حالت سه منظوره دارد، محبوبیت بالایی در بین کاربران داشته و می توان از آن در مناطقی که هنوز گازکشی نشده نیز استفاده کرد. پکیج های سه گانه سوز با هر نوع سیستم پخش کننده حرارت اعم از: شوفاژ، فن کویل، رادیاتور، گرمایش از کف سازگارند و آبگرم مصرفی را بصورت فوری تامین می کنند. این پکیج ها در ظرفیت های مختلف تولید می شوند و می توان از آنها در ساختمان های طبقاتی، ویلاها، آپارتمان های بزرگ، مکان های اداری و تجاری و سایر اماکن عمومی و غیرعمومی استفاده کرد.

چرا پکیج سه گانه سوز رو انتخاب کنیم؟

بنظرتان چرا باید از پکیج سه گانه سوز استفاده کرد؟ این دستگاه چه مزیت هایی دارد که تجهیزات گرمایشی دیگر ندارند؟ چه عاملی سبب شده این پکیج، جای سیستم های پرقدرتی چون موتورخانه را بگیرد و امروزه نظر کاربران زیادی را جذب نماید؟

قطعاً اصلی ترین دلیل برتری این پکیج نسبت به سایر سیستم های حرارتی، قابلیت استفاده از آن در سه حالت گازی، گازوئیلی و برقی است. این ویژگی سبب شده امکان استفاده از آن در مناطق دورافتاده که هنوز گازکشی نشده نیز وجود داشته باشد. از سوی دیگر با قطعی گاز یا برق مشکلی ایجاد نخواهد شد و به راحتی می توان سوخت دیگر یا برق را جایگزین کرد. پکیج زمینی سه گانه سوز ظرفیت های مختلفی داشته و آبگرم مصرفی و آبگرم لازمه شوفاژ را بصورت همزمان تامین می کند.

بطور کلی پکیج برخلاف موتورخانه، جهت نصب به فضای بالایی نیاز نداشته و صدای کمی تولید می کند؛ بگونه ای که می توان آن را در انبار، زیرزمین و … نصب کرد، اما موتورخانه باید در اتاقکی مجزا نصب و راه اندازی شود. پکیج ها خیلی راحت تر از موتورخانه ها نصب می شوند و پیچیدگی هایی که در لوله کشی موتورخانه ها وجود داره، در پکیج ها نیست. برای اینکه آب مصرفی همیشه گرم باشد، موتورخانه و آبگرمکن باید هر لحظه روشن و در حال کار کردن باشند، ولی پکیج ها اینطور نیستن و فقط زمانی که شما آب گرم را باز کنین، سیستم روشن و آب گرم می شود.

بررسی ساختمان کلی پکیج زمینی سه گانه سوز

بدنه

بدنه به عنوان اصلی ترین بخش تشکیل دهنده هر سیستم حرارتی، نقش تاثیرگذاری در افزایش طول عمر آن دارد. جنس بدنه پکیج زمینی سه گانه سوز هیمورا از ورق کامپوزیت مقاوم بوده که خاصیتی ضد زنگ دارد. جهت مقاومت بیشتر دستگاه در پیرامون بدنه از شاسی آهنی استفاده شده است.

پکیج سه گانه سوز

المنت ها

کاربرد المنت در دستگاه پکیج سه گانه سوز موجب شده امکان استفاده از پکیج بصورت برقی نیز وجود داشته باشد. در واقع المنت ها، انرژی الکتریکی را دریافت و به حرارت تبدیل می کنند و قدرت داغ شوندگی بالایی دارند.

مبدل های حرارتی

در این پکیج ها از مبدل های حرارتی به عنوان انتقال دهنده های حرارت استفاده شده است؛ بگونه ای که آب سرد جهت گرم شدن، باید از این مبدل ها عبور کند. مبدل اصلی این دستگاه، مخصوص تامین آبگرم لازمه شوفاژ بوده و از نوع لوله ای است. مبدل ثانویه از نوع حلزونی بوده و وظیفه تامین آبگرم مصرفی را بر عهده دارد.

پمپ

از آنجایی که این پکیج شوفاژ زمینی تامین کننده آبگرم است و آب باید در مدار بسته به گردش درآید، در ساخت آن از پمپ قوی استفاده شده که وظیفه انتقال و جابجایی آب از مکانی به مکان دیگر را بر عهده دارد. پمپ در مسیر برگشت سیستم پخش کننده حرارت قرار گرفته و آب سرد شده داخل شوفاژ را می مکد تا به جریان درآمده و از مبدل لوله ای عبور کند. بدین ترتیب آب گرم شده و مجدداً وارد شوفاژ می شود.

ورودی مشعل

این ورودی محل نصب مشعل موردنظر بوده و کاربر می تواند بدلخواه مشعل گازی یا گازوئیلی را در این بخش نصب کند. وظیفه مشعل، اختلاط هوا و سوخت و در نهایت تولید شعله است. البته اگر از دستگاه بصورت برقی استفاده شود، به نصب مشعل نیاز نیست.

فیوز محافظ جان، فیوز مینیاتوری و کنتاکتور

پکیج زمینی سه گانه سوز مجهز به فیوز محافظ جان است تا زمانیکه از دستگاه بصورت برقی استفاده می شود، نوسانات برقی رخ ندهد. علاوه بر فیوز محافظ جان، فیوز مینیاتوری و کنتاکتور از تجهیزات ایمنی پکیج های سه گانه به حساب می آیند که هر یک وظیفه ای جداگانه دارند. فیوز مینیاتوری، وظیفه محافظت از قطعات الکتریکی دستگاه را در برابر بار اضافی و اتصالات کوتاه برعهده دارد؛ این فیوز با قطع مدار مانع از صدمه دیدن قطعات می شود. کنتاکتور پرکاربردترین قطعه در مدارهای الکتریکی ای است که قطعی و وصلی مداوم دارند.

منبع انبساط

این منبع حالت مخزنی را دارد که فشار اضافی آب گرم شده داخل پکیج را کنترل کرده و کمبود آب در حال گردش درونی پکیج را جبران می کند؛ در واقع منبع انبساط با ثابت نگهداشتن فشار آب، مانع از آسیب دیدن لوله ها و اتصالات می شود.

ترموستات

در این پکیج ها از ترموستات جهت تنظیم اتوماتیک دما استفاده شده است. کاربر باید ابتدا میزان دمای موردنظر را روی ترموستات تنظیم کند؛ بدین ترتیب اگر دما از حد تعیین شده فراتر رفت، ترموستات فرمان خاموشی را صادر نموده و در صورت کاهش دما دستور روشنی را به واحد گرم کننده می دهد. همین قطع و وصل های مکرر، سبب کاهش مصرف دستگاه و تعادل دمایی می شود.

تابلو کنترل

تابلو کنترل از دیگر اجزای پکیج زمینی سه گانه سوز هیمورا بوده که حالت محفظه مانند دارد. تمامی کلیدها و بخش های کنترلی از جمله مانومتر، نشانگر روشن بودن پمپ، نشانگر ورودی برق، ولوم جهت سوئیچ دستگاه از حالت برقی به گازی و گازوئیلی و برعکس و … در این بخش قرار دارند.

پکیج سه گانه سوز

دلایل تضمین ایمنی پکیج زمینی سه گانه سوز

  • منبع انبساط: پکیج سه گانه سوز دارای منبع انبساط است، بنابراین فشار آب ناشی از افزایش دما، توسط منبع انبساط کنترل می شود.
  • شیرتخلیه: اگر فشار آب بصورت ناگهانی افزایش یابد، شیر تخلیه بصورت اتوماتیک باز می شود تا آب اضافه به بیرون هدایت و فشار داخلی متعادل گردد.
  • فیوز محافظ جان، مینیاتوری و کنتاکتور: با وجود این سه قطعه مهم، در صورت استفاده دستگاه از برق، خطراتی نظیر برق گرفتگی وجود نخواهد داشت و تمامی قطعات الکتریکی دستگاه در برابر بروز نوسانات برقی محافظت خواهند شد.
پکیج سه گانه سوز
پکیج سه گانه سوز

چگونگی تامین آبگرم سیستم های پخش کننده حرارتی توسط پکیج زمینی سه گانه سوز

ابتدا محل نصب پکیج را مشخص کرده و آن را از طریق اتصالات، به سیستم های پخش کننده حرارتی وصل کنید. حالا از طریق کنترل پنل تنظیمات لازم را اعمال کنید و دستگاه را از طریق کلید ویژه، روی حالت برقی یا گازی و گازوئیلی قرار دهید. بعد از روشن شدن پکیج، حرارت تولیدی از طریق المنت ها یا مشعل سبب گرم شدن جداره های مبدل های حرارتی می شود؛ در نتیجه آب سرد با عبور از آنها گرم خواهد شد.

پمپ در مسیر برگشت شوفاژ نصب شده و آب سرد داخلی آن را می مکد تا به سمت مبدل لوله ای روانه شود. این آب بعد از گرم شدن، مجدداً به داخل شوفاژ باز می گردد. بدین ترتیب گرمایش موردنیاز محیط تامین می گردد. آب گرم مصرفی از طریق مبدل حلزونی تامین می شود، پس با باز کردن شیر آب گرم، آب سرد از مبدل حلزونی عبور کرده و دمای آن افزایش می یابد؛ به همین دلیل کاربر می تواند از آبگرم بصورت آنی استفاده کند.

معایب

  • پکیج سه گانه سوز برای استفاده در آپارتمان های کوچک مناسب نیست.
  • برای نصب به فضای بیشتری نیاز دارد (برخلاف پکیج های دیواری که ظرفیت های پایینی دارند و فقط در واحدهای کوچک آپارتمانی می توان استفاده کرد).

مزایا

  • تامین گرمایش موردنیاز شوفاژ و آبگرم بصورت مطلوب
  • تجهیز شده به پمپ قوی جهت سیرکوله کردن آب گرم در مدار بسته
  • استفاده از ورق کامپوزیت در ساخت بدنه (ضد زنگ و ضد سایش)
  • مجهز به فیوز محافظ جان، مینیاتوری و کنتاکتور جهت افزایش سطح ایمنی و جلوگیری از نوسانات برقی
  • سازگار با تمام سیستم های پخش کننده حرارت از جمله: شوفاژ، فن کویل و …
  • تولید شده بصورت سه منظوره (گازی، گازوئیلی و برقی)
  • مجهز به مخزن عایق بندی شده جهت افزایش راندمان حرارتی
  • مجهز به ترموستات جهت ایجاد تعادل دمایی (جلوگیری از افزایش و کاهش بیش از حد دما)
  • گزینه ای مناسب برای استفاده در محیط هایی که هنوز گازکشی نشده اند

نکات برجسته در مورد پکیج های سه گانه

ساخته شده در ظرفیت های متنوع

پکیج های زمینی سه گانه سوز هیمورا در ظرفیت های متفاوت و عموما بالا تولید شده اند. این امر باعث راحتی کار مشتری شده و موجب می گردد به راحتی بتواند دستگاه متناسب با نیاز خود را انتخاب و خریداری نماید.

استحکام و طول عمر بالا

در سیستم های حرارتی اولین موردی که به آن توجه می شود، استحکام بدنه و طول عمر بالای آنهاست. در ساخت بدنه پکیج های زمینی سه گانه سوز هیمورا از ورق های کامپوزیت رنگی استفاده شده که دارای خاصیت ضدزنگ بوده و حرارت بالا هیچ گونه تغییری در آن ایجاد نمی کند.

عدم استهلاک قطعات (Amortization)

قطعاتی که این دستگاه ها به آن مجهز شده اند از بهترین برندها بوده ها و از کیفیت عالی برخوردار هستند. این عامل موجب دوام بالا و عدم استهلاک سریع آنها در طول زمان شده است.

سه گانه بودن دستگاه

این پکیج ها از آنجا که از سوخت های فسیلی گاز و گازوئیل و همچنین انرژی الکتریکی برای تامین گرما و حرارت استفاده می کنند، بیش از دیگر سیستم های حرارتی کاربرد دارند؛ زیرا در صورت بروز هرگونه اختلال در عملکرد سیستم های سوخت رسانی و یا ایجاد قطعی در انرژی الکتریکی، به راحتی بتوان سوخت دیگر را جایگزین نمود.

پکیج سه گانه سوز
پکیج سه گانه سوز

توصیه های هیمورا در مورد پکیج های زمینی سه گانه سوز

استفاده از سسیتم های حرارتی نیاز به رعایت برخی موارد و نکات ایمنی دارد که باید قبل از نصب این دستگاه ها به صورت کامل انجام شود. ما در اینجا چند توصیه بسیار کاربردی در مورد پکیج سه گانه سوز اعم از شرایط نصب و نگهداری از این سیستم ها و همچنین رعایت موارد ایمنی آنها برای شما آماده کرده ایم:

استفاده از سختی گیر (Softening Agent)

استفاده از سختی گیر و یا رسوب گیر در پکیج شوفاژ زمینی از مهم ترین عوامل در جلوگیری از ایجاد خرابی در آنها به شما می رود. در نقاطی که سختی آب بسیار بالا است باید حتما از سختی گیرهای مناسبی استفاده شود تا داخل لوله ها، پمپ و مبدل های حرارتی رسوب جمع نشود. برای آشنایی با انواع رسوب گیرها حتما به این لینک وارد شوید.

نوع مشعل

دستگاه های پکیج گازی برقی هیمورا بدون مشعل به مشتری عرضه می شوند؛ زیرا این قطعه مهم باید با توجه به خواست مشتری و نیازی که دارد انتخاب گردد. مشعل های ایران رادیاتور بهترین گزینه برای استفاده در این سیستم ها هستند.

دودکش

نصب دودکش در پکیج گازی برقی باید زیر نظر افراد متخصص انجام گیرد. در زمان نصب باید به قطر دودکش، ارتفاع آن از محل نصب و کلاهک آن توجه کنید. جداره خارجی دودکش حتما باید عایق بندی داشته باشد تا از تشکیل قطرات و سرد شدن دود در جداره ها جلوگیری شود.

سرویس های دوره ای

انجام سرویس های دوره ای بدین معنی است که هر 6 ماه یکبار از افراد متخصص جهت بررسی و کنترل عملکرد پکیج استفاده کنید. مواردی که در این دوره بهتر است انجام گیرد، کنترل وجود نشتی در لوله های پکیج، ایجاد رسوب در لوله ها، پمپ و مبدل های حرارتی، فیلترها و بررسی شیر اطمینان است.

بررسی عملکرد پمپ

پمپ از قطعات اصلی و مهم در پکیج ها به شمار می رود و وظیفه آن سیرکولاسیون آب گرم در مدار بسته است. به منظور جلوگیری از خرابی این قطعه مهم از سیستم مخصوصی استفاده می شود که مانع از گریپاژ آن می گردد. همچنین پمپ باید از نبود گرفتگی نیز مورد بررسی قرار گیرد. لازم به ذکر است که با صداهای ناهنجاری که از سیستم به گوش می رسد نیز می توانید به خرابی پمپ پی ببرید.

پکیج سه گانه سوز
پکیج سه گانه سوز

کاربرد پکیج

  • مجتمع های بزرگ آپارتمانی
  • ویلاهای بزرگ
  • کارخانجات
  • کارگاه ها
  • واحدهای تجاری
  • بیمارستان ها
  • مراکز فروشگاهی بزرگ

قدرت پکیج زمینی سه گانه سوز و میزان ساپورت آن

پکیج های سه گانه سوز هیمورا در ظرفیت های بالایی تولید می شوند و توان گرمایشی در آنها بسیار بالا است. این امر باعث استفاده از آنها در فضاهای صنعتی و مکان هایی شده که دارای متراژهای بالایی هستند. گروه صنعتی هیمورا این سیستم های پیشرفته حرارتی را در ظرفیت های متنوعی مانند 30000، 36000، 45000، 50000، 60000، 80000، 110000، 140000 و 160000 طراحی کرده که قدرت ساپورت هر یک از آنها متفاوت می باشد؛ برای مثال پکیج زمینی سه گانه سوز 160000 قابلیت ساپورت محیطی با متراژ 850 مترمربع را دارد و یا پکیج 140000 را می توان در فضایی با متراژ 750 مترمربع مورد استفاده قرار داد. پکیج 36000 نیز این قابلیت را دارد که مکانی با متراژ 180 مترمربع را گرم کند.

دوست عزیز تمامی این پکیج ها با مجهز شدن به بهترین قطعات، دارای بازدهی بالایی بوده و بدون اتلاف حرارت محیط را گرم می کنند؛ شما می توانید انواع پکیج های سه گانه سوز هیمورا با ظرفیت های مختلف را در این قسمت مشاهده کنید و پکیج متناسب با متراژ محیط خود را از بین آنها انتخاب نمایید.

پکیج سه گانه سوز

جدول مشخصات فنی

مانومتر

دارد
null

نوع مبدل استفاده شده

حلزونی و لوله ای
null

تجهیزات امنیتی

فیوز محافظ جان، مینیاتوری و کنتاکتور
null

گارانتی

یک سال
null

جنس بدنه

کامپوزیتی
null

عایق بندی

الاستومری از نوع EPDM
null

انرژی مصرفی

گاز، گازوئیل و برق
null

نیاز به دودکش

دارد
null

نمایشگر دما

دارد
null

سوالات متداول

در صورتی که گاز و یا برق قطع شود، پکیج بصورت اتوماتیک سوخت خود را تعویض و با گازوئیل کار می کند یا ما خود بصورت دستی باید آن را فعال کنیم؟

شما بصورت دستی باید این کار را انجام دهید.

(Visited 168 times, 1 visits today)

آیا محل نصب پکیج شوفاژ زمینی با دیگر پکیج ها فرق می کند؟

پکیج های سه گانه ظرفیت هایی بالایی دارند و در ابعاد بزرگی ساخته می شوند؛ به همین دلیل باید در مکانی مجزا و به دور از محیط داخلی ساختمان نصب شوند.

(Visited 168 times, 1 visits today)

آیا امکان اینکه فقط پکیج گازی برقی را به سوخت گاز وصل کنیم، وجود دارد؟

بله حتما. شما خیلی راحت می توانید از هر سیستم سوخت رسانی که می خواهید و یا در دسترس دارید در این دستگاه ها استفاده کنید.

(Visited 168 times, 1 visits today)

سوال من از شما اینه که، سرویس کار چه خدماتی رو باید بصورت دوره ای در مورد این پکیج ها انجام بده؟

بررسی شیر گاز، تنظیمات فشار آب، رسوب گیری پکیج، بررسی مبدل های حرارتی از جمله مواردی است که می تواند توسط سرویس کار انجام شود.

(Visited 168 times, 1 visits today)

رو پکیج زمینی سه گانه سوزی که از شما خریدم، مشعل نیست چرا؟ باید خودم تهیه کنم؟

مشتری گرامی، پکیج های هیمورا بدون مشعل فروخته می شوند و شما خودتون باید مشعل دستگاه را خریداری کنید. بهترین برند، مشعل های ایران رادیاتور هستند.

(Visited 168 times, 1 visits today)
(Visited 168 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *