دستگاه عرق گیری کشمش

عرق گیر استیل با کندانسور برقی

با عرق گیر استیل کندانسور برقی آشنا شوید!

اگه یادتون باشه در گذشته چندین خانواده دور هم جمع می شدند و توسط دو دیگ کوچک و بزرگ، از گیاهان مختلف عرق گیری کرده و از آب سرد برای خنک کردن بخار استفاده می کردند. اما امروزه تولیدکنندگان با کشفیات و ابتکارات جدیدی چون عرق گیر استیل برقی، همه را ذوق زده کرده اند؛ زیرا با استفاده از این دستگاه دیگر دغدغه داشتن آب خنک و مصرف آب را نخواهید داشت. این عرق گیر، توسط انرژی برق، خنکی موردنیاز برای سرد کردن بخار را تامین می کند و در نتیجه نیازی به آب سرد نیست.

این دیگ عرق گیری در ظرفیت های مختلف قابل تولید بوده و از آنجایی که ساختاری جمع و جوری دارد، امکان جابجایی و حمل آن به آسانی امکانپذیر است. دستگاه عرق گیری کشمش با کندانسور برقی، کاملاً درزبندی شده است و همین عامل سبب شده راندمان بالایی داشته باشد. قابل توجه اینکه با این عرق گیر استیل برقی هیمورا می توانید علاوه بر عرق گیاهی، گلاب خالص و الکل 60 درصد نیز تولید کنید. در این متن شما را با ساختار و عملکرد این دستگاه های تقطیر استیل برقی آشنا می کنیم. البته عرق گیرهای کندانسور برقی هیمورا تنها محدود به این عرق گیرها نمی شود؛ بلکه هیمورا عرق گیرهای آلومینیومی نیز تولید کرده که همانند نوع استیل، ظرفیت های مختلفی داشته و به نوبه خود بسیار کاربردی هستند.

دستگاه عرق گیری کشمش
دستگاه عرق گیری کشمش

قطعات سازنده عرق گیرهای استیل با کندانسور برقی

مخزن

دیگ عرق گیر استیل، به مخزنی مقاوم از نوع استیل 304 مجهز شده که گیاه و آب را به قصد عرق گیری، داخل آن می ریزند. ویژگی نگیر و ضد زنگ بودن گرید استیل 304 که مخصوص مواد غذایی است، علاوه بر شستشوی آسان، سبب شده دستگاه از سوی وزات بهداشت به تایید برسد. مخزن کاربردی به دو دستگیره مقاوم مجهز شده که در دو طرف مخزن قرار دارند.

درب مخزن

مخزن این گلاب گیر استیل یا دستگاه عرق گیری کشمش، دارای دربی استیل است که برای جلوگیری از اتلاف بخار، آن را با واشر سیلیکونی پوشش داده اند تا حالت آب بندی شده داشته باشد. درب را بواسطه چفت های موجود روی بدنه، می توان محکم بست.

کندانسور

کندانسور جزء اصلی عرق گیر استیل است که در این دستگاه به عنوان خنک کننده عمل می کند. این بخش به فن دمنده و لوله های مسی مجهز است که فن، هوای سرد را بر روی سطح لوله ها می دمد تا بخار در حین عبور از آنها، خنک و به مایع تبدیل شود.

شلنگ رابط

در این دستگاه عرق گیری کشمش از یک شلنگ برای انتقال بخار از مخزن به کندانسور استفاده شده که یک سر آن به مخزن و سر دیگر به لوله های مسی کندانسور متصل شده است. از آنجایی که این شلنگ مخصوص مواد غذایی است، عرقیات با رعایت بهداشت بالا به مرحله تولید می رسند.

ترمومتر

عرق گیرهای استیل کندانسور برقی به یک ترمومتر مجهز هستند که بواسطه آن، میزان دما اندازه گیری و نشان داده می شود. ترمومتر از دو بخش حسگر و صفحه نمایش تشکیل شده که نمایشگر روی درب مخزن قرار دارد و بخش حسگر به داخل مخزن کشیده شده است.

دستگاه عرق گیری کشمش
دستگاه عرق گیری کشمش

شیوه عرق گیری با عرق گیر استیل هیمورا

اولین کار برای عرق گیری، تعیین مکان برای نصب این دستگاه است (در محل نصب، باید بتوان دستگاه را به برق وصل کرد). سپس گیاه موردنظر را آماده نموده و داخل مخزن بریزید. حالا آب موردنیاز را به مواد اضافه کرده و درب مخزن را بواسطه چفت های روی مخزن، محکم ببندید. باید شرایط پخت مواد را مهیا کنید؛ یعنی مخزن را روی اجاق گاز صنعتی یا هر تجهیز حرارتی دیگر قرار دهید تا بر اثر پخت، رایحه موجود از آن جدا و تبدیل به بخار شود. کندانسور را روشن کنید تا بخار از طریق رابط (شلنگ) از مخزن خارج و به داخل لوله های مسی هدایت شود. بدین ترتیب فن هوای سرد تولیدی را به سمت این لوله ها می دمد تا خنک شده و بخار عبوری از آنها، بعد از سرد و تقطیر شدن، به مایع تبدیل شود. نهایتا عرقیات از بخش خروجی لوله ها استخراج خواهد شد.

معایب این عرق گیر

  • عدم کارآیی در نبود برق

مزایا

  • راندمان بالا در تولید عرقیات
  • قابل استفاده برای گلاب گیری، عرق گیری و تولید الکل 60 درصد
  • دارای مخزن استیل مورد تایید وزارت بهداشت با خاصیتی ضدزنگ و ضدخش
  • استفاده از کندانسور برقی برای خنک کردن بخارات و عدم نیاز به مصرف آب و خنک کردن آن
  • تجهیز شده به ترمومتر، برای اندازه گیری و نمایش لحظه ای و مداوم دمای مواد داخلی مخزن
  • آب بندی شده با واشر سیلیکونی برای جلوگیری از هرگونه خروج بخارات عرق
  • دارای دستگیره های مقاوم، برای حمل و جابجایی آسان

آیا این عرق گیر استیل از لحاظ اقتصادی، توجیه پذیر است؟

اصلی ترین معیار در انتخاب یک دستگاه عرق گیری مناسب، به صرفه بودن آن است. عرق گیری که ساختاری استاندارد داشته و طول عمر بالایی دارد، بسیار به صرفه می باشد؛ زیرا با استفاده طولانی مدت، هزینه اولیه که برای خرید آن صرف شده، بر می گردد. لذا هیمورا عرق گیرهای استیل با کندانسور برقی را بصورت کاملاً استاندارد طراحی کرده که نقش تاثیرگذاری در اقتصادی بودن آنها دارد. وجود کندانسور برقی خیال مشتریان را از بابت تامین آب خنک و همچنین مصرف بالای آب راحت کرده و شاید باورتون نشه اما مصرف برق این دستگاه عرق گیری، در حد یک لامپ کم مصرف هست. پس دیگه نگرانی از بابت هزینه مصرف بالای برق هم وجود نخواهد داشت.

گرید استیل بکار رفته برای ساخت دستگاه، 304 انتخاب شده که علاوه بر محافظت دستگاه در برابر زنگ زدگی، حرارت و سایر عوامل بیرونی، بهداشتی بوده و مشکلی برای مواد داخل مخزن ایجاد نمی کند. این دستگاه تقطیر استیل کارایی بالایی داشته و از قابلیت تولید عرقیاتی بهداشتی و مرغوب از کلیه گیاهان معطر برخوردار است و حتی دستگاه قابلیت تولید الکل با خلوص نزدیک به 60 درصد را نیز داراست. بنابراین محصولات تولیدی را می توان با قیمتی مناسب به بازار عرضه کرد و به درآمدی میلیونی رسید. با همه این تفاسیر می توان گفت که با این دستگاه عرق گیری کشمش تا سال ها می توانید عرق گیری کرده و کسب و کار مناسبی راه بیاندازید.

دستگاه عرق گیری کشمش
دستگاه عرق گیری کشمش

شرح و بررسی دیگر عرق گیرهای هیمورا

عرق گیرهای استیل کندانسور برقی

در این مطلب، عرق گیرهای فوق را بطور کامل شرح دادیم و عملکرد، مزیت ها و قطعات آنها مورد بررسی قرار گرفت. پس نیازی به توضیح نیست و بهتره سراغ عرق گیرهای دیگر هیمورا برویم.

عرق گیرهای استیل کندانسور آبی

عرق گیرهای استیل آبی جزو دستگاه هایی هستند که راندمان بالایی در تولید عرقیات گیاهی و گلاب دارند و مجهز به به کندانسور آبی و یک همزن مکانیکی هستند. به منظور حرکت دادن همزن، بر روی مخزن از یک اهرم استفاده شده تا کاربر بتواند در صورت نیاز، همزن را بصورت دستی به گردش دربیاورد. این دستگاه ها علاوه بر درب اصلی، به دربی کوچک نیز مجهز شده اند که مخصوص شارژ خوراک بوده و سبب شده نیازی به باز و بسته کردن پی در پی درب اصلی نباشد.

عرق گیرهای آلومینیومی کندانسور برقی

این نوع عرق گیرها از لحاظ عملکرد، مثل نوع استیل عمل می کنند و تنها تفاوتشان در نوع جنس مخزن آنها است. عرق گیرهای آلومینیومی با کندانسور برقی، ظرفیت های مختلفی داشته و در حالت خانگی نیز قابل استفاده هستند. راندمان بالای این دستگاه ها، آنها را به تجهیزات ایده آل تبدیل کرده است. دلیل تولید بالای عرقیات توسط این عرق گیرها، واشربندی درب مخزن می باشد. از این دستگاه عرق گیری کشمش نیز می توان برای تولید الکل با درصد مشخص استفاده کرد.

عرق گیرهای غرقابی با کندانسور آبی

عرق گیرهای غرقابی هیمورا بصورت صنعتی طراحی شده اند و ظرفیت های مختلفی دارند؛ یعنی از ظرفیت 200 لیتر تا 1000 لیتر قابل ساخت می باشند. جنس این دستگاه گلاب گیری برقی از استیل مقاوم بوده و در بخش پایین مخزن آنها، از یک شیر تخلیه کلاجی استفاده شده است. جالبه بدونید، این دستگاه ها تنها عرق گیرهایی هستند که به مشعل مجهز شده اند؛ پس جهت تامین حرارت لازم، نیازی به اجاق گاز نیست.

دستگاه تقطیر برج دار

با این نوع دستگاه ها می توان الکلی با خلوص 90 درصد تولید کرد و کندانسور آنها از نوع آبی است. دستگاه تقطیر برج دار، حالتی طبقاتی دارند و در مدل های 4 طبقه و 8 طبقه قابل ساختند. جالبه بدونید این دستگاه ها، بصورت دو مخزن نیز تولید می شوند. استیل بودن مخازن و برج تقطیر این عرق گیرها، سبب شده از سوی وزارت بهداشت به تایید برسند و همچنین خاصیت ضدزنگ داشته باشند.

دستگاه عرق گیری کشمش
دستگاه عرق گیری کشمش

موارد استفاده از عرق گیر استیل کندانسور برقی

  • قابل استفاده در عطاری ها و مغازه ها
  • قابل استفاده در منازل شهری و روستایی و خانه باغ ها
  • قابل استفاده در کارگاه ها و کارخانجات تولید عرقیات گیاهی و گلاب
  • قابل استفاده برای تولید الکل 60 درصد
  • قابلیت استفاده در آزمایشگاه ها و مراکز تولید آب مقطر

اصول مصرف عرقیات گیاهی

  • نوشیدن عرقیات گیاهی، باید اصولی باشد و مصرف بیش از حد آن بصورت سرخود، اصلاً توصیه نمی شود. در حالت کلی در مصرف عرقیات باید مزاج خود را در نظر گرفت. همچنین میزان مصرف در زن، مرد و کودک متفاوت است.
  • عرقیات معتدل و سرد برای افراد گرم مزاج بسیار مناسبند، اما اگر این دسته از افراد از عرقیات گرم استفاده کنند، قطعاً حرارت بدنشان افزایش می یابد. اما برعکس، سرد مزاج ها با نوشیدن عرقیات سرد با مشکلات گوارشی مواجه خواهند شد و ممکن است دل درد گرفته و نفخ معده داشته باشند.
  • حتماً می دانید برخی عرقیات طعمی بسیار تلخ و تند دارند، پس در مصرف آنها باید احتیاط کرد؛ زیرا تلخی زیاد برای معده ضرر داشته و باید آنها را با مقداری آب ترکیب کرد تا میزان تلخی آنها کاهش یابد.
  • مصرف عرقیات تلخ بصورت ناشتا، ممکن است سبب معده درد شود و برای افرادی که مشکل معده دارند، مناسب نیست. بنابراین اگر با مقداری شیرین کننده از جمله عسل ترکیب شود، با معده سازگارتر می شوند.
  • از دیگر نکاتی که در مصرف عرقیات باید مورد ملاحظه قرار گیرد، استفاده از عرقیات بصورت ترکیبی است؛ زیرا برخی عرقیات را نمی توان به تنهایی استفاده کرد و اگر با عرق دیگری ترکیب شود، کارایی بیشتری خواهد داشت. مثل عرق کاسنی و شاتره که مکمل هم هستند و ترکیب آنها، اثراتشان را چندین برابر افزایش می دهد.

کسب درآمد از طریق دستگاه عرق گیری کشمش

اگر سری به بازار بزنید و مراکز فروش عرقیات گیاهی و گلاب رو بررسی کنید، متوجه می شید امروزه بازار خرید و فروش این محصولات، بسیار گرم است و با تولید آنها می توان درآمد بالایی کسب کرد. دلیل محبوبیت عرقیات، ارزش درمانی و غذایی آنهاست؛ بگونه ای که ثابت شده این محصولات فواید زیادی برای بدن داشته و در درمان بسیاری از بیماری ها تاثیرگذارند. از سوی دیگر کشور ما، بستر مناسبی برای رشد گونه های مختلف گیاهی است. پس تولیدکنندگان عرقیات، در تهیه مواد اولیه مشکلی نخواهند داشت و با کمترین سرمایه می توانند درآمد خود را میلیونی افزایش دهند.

عرق گیرهای استیل، کاربری راحتی دارند و جهت استفاده از آنها به تخصص خاصی نیاز نیست، بنابراین در هزینه ها و زمان صرفه جویی می شود. از آنجایی که این دستگاه ها از قابلیت تولید عرقیاتی باکیفیت برخوردارند، روز به روز به تعداد مشتریان افزوده شده و می توان با طبیبان طب سنتی، عطاری ها و … قراردادی طولانی مدت بست. پس نتیجه می گیریم این دستگاه ها، تجهیزی مناسب برای درآمدزایی بوده و توجیه اقتصادی بالایی دارند.

راهنمای خرید

گاهی می خوایم محصولی خریداری کنیم، اما اطلاعاتی جامع از آن نداریم و نمی دونیم کدوم محصول کارایی لازم رو داره و نیاز ما رو برطرف می کنه. به همین دلیل در این مبحث، سعی می کنیم اطلاعاتی در اختیارتون قرار بدیم تا در خرید دیگ عرق گیر یا دستگاه عرق گیری کشمش، تردید نداشته باشید. عرق گیرها انواع مختلفی دارند، سیستم خنک کننده برخی از نوع آبی است، برخی دیگر برقی. اما کدامیک بهتر است؟

خب نوع برقی عملکرد دستگاه را بیش از حد راحت کرده و نیازی به اتصال آن به آب شهری نیست. راندمان عرق گیرها نیز اهمیت بالایی دارد، پس باید دستگاه انتخابی ساختار استانداردی داشته و امکان خروج بخار از مخزن وجود نداشته باشد. بنابراین عرق گیری که کاملاً درزبندی شده و امکان خروج بخار از طریق درب آن وجود ندارد، کارآمدتر است. بعد از هر بار استفاده از عرق گیر، باید آن را مورد شستشو قرار داد تا تمیز شده و آماده برای نوبت بعدی گردد؛ به همین دلیل این دستگاه با آلیاژ استیل طراحی شده که شستشوی آن بسیار آسان بوده و خاصیتی ضدزنگ دارد. البته نوع آلومینیومی این دستگاه نیز به راحتی قابل شستشو است.

سخن پایانی اینکه هیمورا با دانش فنی و تجربه متخصصان خود توانسته انواع عرق گیرهای کندانسور آبی و برقی را تولید کند. شما جهت استعلام قیمت عرق گیر و خرید دستگاه موردنظر خود می توانید طی تماس با کارشناسان و مشاوران این گروه صنعتی، راهنمایی های لازم را در این خصوص دریافت کنید. قابل توجه اینکه تمامی دستگاه های تولیدی هیمورا شامل 1 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش هستند، پس نگرانی از بابت دستگاه خریداری شده نخواهید داشت.

دستگاه عرق گیری کشمش
دستگاه عرق گیری کشمش

جدول مشخصات فنی

سیستم گرمایشی عرق گیر

اجاق گاز
null

سیستم خنک کننده

کندانسور برقی
null

ترمومتر

کندانسور برقی
null

گارانتی

یک سال
null

جنس دیگ پخت عرق گیر

استیل 304
null

ظرفیت های قابل تولید

25 لیتر و 70 لیتر
null

ابعاد ظرفیت 25 لیتر

قطر 44 سانتیمتر و ارتفاع 27 سانتیمتر
null

ابعاد ظرفیت 70 لیتر

قطر 62 سانتیمتر و ارتفاع 34 سانتیمتر
null

سوالات متداول

آیا کندانسور عرق گیرهای استیل کندانسور برقی تناسبی با مخزن اون دارند؟

البته باید گفت که هنگام تولید این دستگاه های عرق گیری نکات مهم را در نظر گرفته اند، بنابراین کندانسور نصب شده به راحتی می تواند بخارات خروجی از مخزن را خنک و سرد نماید.

(Visited 136 times, 1 visits today)

آیا امکان دارد طعم عرق گیاهی بر اثر شلنگ کاربردی در عرق گیر برقی استیل تغییر کند؟

نخیر. شلنگ کاربردی مخصوص مواد غذایی بوده و امکان تغییر کیفیت و طعم عرق از طریق آن وجود ندارد.

(Visited 136 times, 1 visits today)

دنبال یک عرق گیر صنعتی هستم، آیا عرق گیرهای استیل برقی برای استفاده در کارگاه های بزرگ مناسب هستند؟

دوست عزیز، این محصولات برای کارگاه های متوسط مناسب هستند و می توانید از آنها بصورت خانگی نیز استفاده کنید. توصیه می شود از عرق گیرهای صنعتی هیمورا که مجهز به کندانسور آبی هستند، استفاده کنید.

(Visited 136 times, 1 visits today)
(Visited 136 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *