قیمت دستگاه عرق گیری

عرق گیر استیل کندانسور آبی

نگاهی کلی به عرق گیرهای استیل کندانسور آبی

اگه فکر می کنید عرق گیری کاری سخت و خسته کنندست، بی شک برای این انجام کار از دیگ های قدیمی استفاده کردید که زود به زود نیاز به پر کردن آب سرد داشتند. همچنین برای خروج بخار، درب آنها را با خمیر درزبندی می کردند و یا آن را با دستمال پوشش می دادند؛ اما دیگر به این کارها نیاز نیست. می خواهیم شما رو با دستگاهی آشنا کنیم که توسط آن می توانید، لذت یک عرق گیری بی دردسر را تجربه کنید. این دستگاه عرق گیر از امکانات ویژه ای برخوردار بوده و جنس آن استیل است. شاید فکر کنید قیمت دستگاه عرق گیری، نسبت به نوع قدیمی بالا بوده و به صرفه نیست. اما باید گفت هزینه اولیه خرید این دستگاه، با توجه به مزایای آن در کوتاه مدت قابل برگشت است.

واحد خنک کننده این دستگاه، کندانسور آبی بوده که می توان آن را به آب خنک وصل کرد. از سوی دیگر با داشتن دربی کیپ و آب بندی شده، امکان خروج بخار داخلی مخزن را به صفر درصد رسانده است. جالبه بدونید این دستگاه عرق گیری، تنها مختص عرق گیری نیست، بلکه می توان از آن برای تولید گلاب و الکل با خلوص نزدیک به 60 درصد هم استفاده کرد. عرق گیرهای استیل با کندانسور آبی هیمورا، در ظرفیت های مختلف قابل تولیدند و بیشترین استفاده را در صنایع دارند، اما در مواردی می توان از آنها بصورت خانگی نیز استفاده کرد (ظرفیت های پایین).

البته باید بدانید که هیمورا از قابلیت تولید عرق گیرهای استیل یا آلومینیومی با کندانسور برقی نیز برخوردار است. در این دستگاه ها، کندانسور، هوای خنک را بوسیله فن دمنده بر سطح لوله های حاوی بخار منتقل می کند؛ بنابراین نیازی به آب سرد ندارند.

قیمت دستگاه عرق گیری
قیمت دستگاه عرق گیری

قطعات سازنده دیگ عرق گیری استیل کندانسور آبی

مخزن پخت

عرق گیر استیل با کندانسور آبی به مخزنی از جنس استیل ضدزنگ مجهز شده که مواد اولیه از جمله گیاه و آب را جهت پخت و عرق گیری، داخل آن می ریزند. گنجایش مخزن تعیین کننده ظرفیت دستگاه است. کف این مخزن حالت شعله پخش کن دارد؛ به همین دلیل حرارت بصورت یکنواخت به مواد داخلی می رسد. قیمت این دستگاه عرق گیری و گلاب گیری هیمورا، نسبت به کیفیت فوق العاده ای که دارد، مناسب است.

درب مخزن

درب مخزن دیگ عرق گیری مذکور را می توان بواسطه چفت های تعبیه شده روی بدنه کیپ کرد. این درب با واشر سیلیکونی پوشش داده شده است؛ بنابراین از خروج بخار جلوگیری شده و راندمان تولید افزایش می یابد.

شیر تخلیه مخزن

این شیر در بخش تحتانی مخزن واقع شده و از طریق آن می توان مواد داخلی مخزن را تخلیه کرد. البته این شیر تخلیه در زمان شستشوی مخزن، کارسازتر بوده و به راحتی می توان آب داخل را به بیرون هدایت کرد.

دستگیره ها

در کناره های مخزن عرق گیر استیل از دو عدد دستگیره مقاوم استفاده شده که کار جابجایی و حمل آن را آسان نموده است.

سوپاپ اطمینان

در ساخت عرق گیر استیل با کندانسور آبی از سوپاپ اطمینان، برای تخلیه بخار در مواقع ضروری استفاده شده است؛ در واقع سوپاپ اطمینان در تثبیت فشار داخلی مخزن، موثر می باشد. استفاده از این امکان تا حدودی در قیمت دستگاه عرق گیری، تاثیر گذاشته است.

سیستم خنک کننده

بخش خنک کننده این دیگ عرق گیری استیل، کندانسور از نوع آبی است. کندانسور کاربردی جنسی از استیل داشته و به ورودی آب خنک و خروجی آب گرم مجهز است. زمانی که بخار از لوله های داخلی کندانسور عبور می کند، بواسطه آب سرد که پیرامون لوله های داخلی را فراگرفته، سرد شده و تبدیل به مایع می شود. از آنجایی که کندانسور کاربردی از نوع 9 کاناله است، عملیات خنک سازی به بهترین نحو صورت می گیرد.

ترمومتر

ترمومتر وسیله ای برای اندازه گیری و نمایش دما است. در این گلاب گیر و عرق گیر از دو عدد ترمومتر استفاده شده که یکی بر روی درب مخزن نصب شده و دمای بخش داخلی مخزن را نشان می دهد. ترمومتر دوم بر روی کندانسور نصب شده و وظیفه اندازه گیری دمای آب داخلی کندانسور را بر عهده دارد.

درب شارژ خوراک

بر روی درب اصلی از یک درب کوچک، به منظور شارژ خوراک استفاده شده که سبب می شود نیازی به باز و بسته کردن پی در پی درب اصلی نباشد. این درب شارژ خوراک بواسطه بست، کیپ می گردد.

همزن مکانیکی

دستگاه تقطیر استیل، مجهز به همزن مکانیکی است که جهت به چرخش درآوردن آن از یک اهرم استفاده شده تا کاربر بتواند به راحتی، همزن را به حرکت در بیاورد. این همزن مانع از ته نشینی مواد می شود.

قیمت دستگاه عرق گیری
قیمت دستگاه عرق گیری

شیوه عملکرد دستگاه تقطیر استیل با کندانسور آبی

قبل از پرداختن به نحوه کارکرد دستگاه، بهتر است بدانید که نصب و راه اندازی این دستگاه بسیار آسان بوده و نیازی به حضور نصاب نیست. برای شروع عرق گیری، باید مواد اولیه را آماده کرد؛ یعنی گیاه موردنظر باید از قبل پاک شده و اضافات از آن گرفته شود. سپس باید آن را داخل مخزن ریخته و به میزان لازم به آن، آب اضافه کرد. دقت کنید که یک چهارم مخزن خالی باشد تا بخار تولیدی بر اثر حرارت در این بخش جمع شود. سپس می توان درب مخزن را بواسطه چفت های روی بدنه محکم بست. حالا باید ورودی آب کندانسور را به آب سرد وصل نمود. از آنجایی که کف مخزن حالت شعله پخش کن دارد، حرارت بصورت یکنواخت و آرام به سطح زیرین مخزن رسیده و سپس به داخل آن نفوذ می کند.

حرارت سبب خروج رایحه موجود در گیاه و انتقال آن به فاز بخار می شود. بخار حاوی عصاره، از طریق درب وارد کندانسور شده و دمای خود را از دست می دهد؛ در نتیجه خنک شده و از بخش خروجی کندانسور در حالت مایع، استخراج می گردد. (آب خنک ورودی به کندانسور، بعد از گرم شدن از بخشی بعنوان خروجی آبگرم به بیرون منتقل شده و آب خنک، جای آن را می گیرد).

معایب 

  • ظرفیت کم و عدم کارآیی در مراکز صنعتی

این عرق گیر چه مزایایی دارد؟

  • در برابر زنگ زدگی و عوامل بیرونی، مقاومت بالایی دارد (بدلیل استیل بودن)
  • شستشوی آن به راحتی امکان پذیر بوده و از سوی وزارت بهداشت به تایید رسیده است.
  • دستگاه عرق گیری استیل، دارای سیستم همزن مکانیکی بوده که از ته نشینی مواد داخلی مخزن جلوگیری می کند.
  • مجهز به سوپاپ اطمینان است که فشار داخلی را در حالت ثابت نگه می دارد.
  • راندمان تولید بالایی دارد؛ زیرا درب مخزن با واشر سیلیکونی درزبندی شده است.
  • دارای کندانسور آبی 9 کاناله است؛ به همین دلیل خنک سازی بخار، به بهترین شکل ممکن صورت می گیرد.
  • به دو عدد ترمومتر مجهز شده که یکی دمای آب کندانسور و دیگری دمای داخل مخزن را نشان می دهد.
  • مناسب بودن قیمت دستگاه عرق گیری استیل کندانسور آبی، آن را از سایر محصولات مشابه متمایز نموده است.

انواع عرق گیر از لحاظ نوع کندانسور

بطور کلی کندانسور مورد استفاده در سیستم های عرق گیری و تقطیر دو نوع هستند که ما ابتدا کندانسور آبی را شرح می دهیم و سپس تجهیزاتی با کندانسور برقی را معرفی می کنیم.

عرق گیرهای استیل کندانسور آبی

این نمونه از عرق گیرها را در این مطلب مورد بررسی قرار دادیم و گفته شد که از چه قطعاتی تشکیل شده و عملکرد آن چگونه است. پس بهتره به بررسی سایر عرق گیرهای هیمورا بپردازیم. البته باید گفت، از دیگر تجهیزات ساخت گروه صنعتی هیمورا دستگاه های اسانس گیر نوع اول و دوم هستند که مجهز به کندانسور آبی می باشند. ساختار این دستگاه ها مشابه عرق گیرها بوده، اما مجهز به بخش اسانس گیر شده اند.

عرق گیرهای غرقابی با کندانسور آبی

عرق گیرهای غرقابی از دسته عرق گیرهایی هستند که کندانسور آنها از نوع آبی بوده و از ظرفیت 200 لیتر الی یک تن قابل ساختند؛ پس کاربردی صنعتی و نیمه صنعتی دارند. این دستگاه ها به شیر تخلیه کلاجی مجهز شده اند و جنس کندانسور و مخزن آنها از استیل مقاوم بوده که به راحتی قابل شستشو هستند. درب این دستگاه ها حالت مخروطی شکل داشته که کاملاً کیپ می باشد. جالب است بدانید عرق گیرهای صنعتی غرقابی، دارای مشعل هستند و وظیفه آن تامین حرارت است؛ پس نیازی به اجاق گاز صنعتی ندارند.

دستگاه های تقطیر برج دار (کندانسور آبی)

این عرق گیرها نیز به کندانسور آبی مجهز شده اند و می توان از آنها بصورت صنعتی استفاده کرد. این دستگاه های تقطیر، گزینه ای مناسب برای تولید الکل 90 درصد بوده و در برخی موارد از آنها برای تولید گلاب و عرق گیاهی نیز استفاده می شود. برج تقطیر این دستگاه ها بصورت 4 طبقه و 8 طبقه قابل ساختند و از لحاظ تعداد مخزن به دو دسته تک مخزن و دو مخزن تقسیم شده اند. جنس برج تقطیر و مخزن های کاربردی، از استیل مرغوب و ضدزنگ است. این عرق گیرها به پایه هایی مقاوم مجهز شده اند. جهت نشان دادن دمای داخلی مخزن، در ساخت آنها از ترمومتر استفاده شده است. شما می توانید دستگاه تولید الکل با برج تقطیر 4 طبقه را در لینک مربوطه مشاهده کنید.

عرق گیرهای استیل با کندانسور برقی

این عرق گیرها و گلاب گیرها دارای مخزن استیل هستند و کندانسور آنها با برق کار می کند؛ بنابراین جهت خنک کردن بخار، نیاز به آب سرد ندارند (مزیت اصلی این دستگاه ها). کندانسور کاربردی در این دستگاه ها خود متشکل از فن دمنده، لوله های مسی و یک صفحه رادیاتی است. فن آکسیال دستگاه، هوای سرد تولیدی را بر سطح لوله های مسی می دمد و بخار عبوری از داخل آنها را خنک می کند؛ به این ترتیب عرق مایع بدست می آید. این عرق گیرهای استیل برقی در ظرفیت های کارگاهی و یا خانگی ساخته شده و قابل استفاده هستند. قیمت دستگاه عرق گیری استیل با کندانسور برقی مذکور نسبت به نوع صنعتی ارزان تر است.

عرق گیرهای آلومینیومی با کندانسور برقی

عرق گیرهای آلومینیومی نیز همانند نوع استیل، به کندانسور برقی مجهز شده اند که وظیفه آن خنک سازی بخارات است. کندانسور این دستگاه نیز مانند نمونه قبلی، دارای فن دمنده و لوله های مسی می باشد. مخزن این دستگاه ها از آلومینیوم بوده که خاصیتی ضدزنگ دارد. امکان استفاده از عرق گیرهای آلومینیومی برقی نوع بیدونی نیز بصورت خانگی وجود دارد. در حالت کلی این دستگاه ها عملکردی نظیر نوع قبلی داشته و دارای مخزنی کاملاً کیپ و آب بندی شده هستند. پس راندمان تولید بالایی دارند. همچنین قیمت دستگاه عرق گیری معقول و به صرفه می باشد.

قیمت دستگاه عرق گیری
قیمت دستگاه عرق گیری

دلایل ساخت عرق گیرهای استیل کندانسور آبی

از آنجایی که کار با عرق گیرهای سنتی بسیار سخت و زمانبر است، تولیدکنندگان به فکر طراحی دستگاهی مناسب افتادند تا کار عرق گیری برای کاربر آسان شود. عرق گیرهای استیل با کندانسور آبی، به همزن مکانیکی مجهز هستند و می توان آن را بصورت دستی به گردش درآورد تا مواد ته نشین نشود و تمامی عصاره موجود از آنها جدا گردد. نصب این دستگاه ها به راحتی امکان پذیر بوده و جهت راه اندازی آنها، به نیروی انسانی زیادی نیاز نیست. این عرق گیرها به کندانسور آبی مجهز هستند که آن را به آب شهری وصل می کنند. از سوی دیگر راندمان بالایی در تولید عرقیات دارند و این بعلت آب بندی کامل درب مخزن است. از دیگر عواملی که در تولید این محصولات نقش داشته، مناسب بودن قیمت دستگاه عرق گیری است.

امکاناتی که می توان به دستگاه های عرق گیر اضافه کرد!

امروزه با پیشرفت تکنولوژی عرق گیرهای مدرنی وارد بازار شده اند که امکان سفارشی سازی آنها وجود دارد. برخی از عرق گیرها به گیج های فشارسنج مجهز هستند، برخی دیگر دارای نشانگر دما یا ترمومتر هستند که در ساخت عرق گیرهای هیمورا از ترمومتر استفاده شده است. از دیگر امکاناتی که می توان به این دستگاه ها افزود، تجهیزات فلزی و شیشه ای هستند که از نفوذ گرد و غبار و سایر ناخالصی به داخل کندانسور جلوگیری می کنند.

در صورت درخواست مشتری می توان در ساخت دستگاه عرق گیر استیل، از پورت های خروج بخار اضافی استفاده کرد که در اندازه های مختلف موجودند. کندانسورهای کاربردی را می توان از نوع آبی یا برقی انتخاب کرد که به لوله های مسی، استیل و … مجهز هستند. حتی امکان استفاده از کندانسورهای آب خنک شیشه ای نیز وجود دارد. توجه کنید که قیمت دستگاه عرق گیری ، برحسب قطعات و امکاناتی که در ساخت آن استفاده می شود، متغیر است.

کندانسور برقی بهتر است یا آبی؟

تا اینجا با دو مدل کندانسور مورد استفاده در تجهیزات عرق گیری و تقطیر آشنا شدید. در این بخش خواستیم تا به سوالی که ممکنه ذهن برخی از کاربران را به خود مشغول کند، جواب دهیم، آن اینکه کدامیک از این کندانسورها بهتره یا کارآیی خوبی دارد؟ جالبه بدانید که هریک از این کندانسورها بسیار کارآمد بوده و می توانند نیاز استفاده کنندگان را برآورد نمایند. هر دو نوع کندانسور آبی و برقی عمل معیان را روی بخار محتوی عرقیات گیاهی انجام داده و آن را تبدیل به محصول نهایی یعنی عرق مایع می کنند. نکته قابل توجه این است که کندانسورهای آبی در تجهیزات صنعتی (عرق گیرهایی با ابعاد بزرگ)، کاربرد داشته و نمی توان از کندانسورهای برقی در این دستگاه ها استفاده کرد. البته اگر چنانچه تمایل دارید اطلاعات بیشتر و نکات مهم را در مورد این قطعه و اثرات آن بر عرق تولیدی بدست آورید توصیه می کنم مقاله ” تاثیر نوع کندانسور در کیفیت عرق تولیدی” را مطالعه کنید.

درآمدی میلیونی با دستگاه عرق گیر

آیا می دانستید با یک دستگاه عرق گیر می توان به درآمدی میلیونی رسید؟ می دانستید بازار عرقیات گیاهی در ایران تا چه حد گرم است؟ تا به امروز نیز استفاده از عرقیات گیاهی در بین ایرانیان رواج داشته و تا حرفی از دل درد، شکم درد، سردرد و … به میان می آید، اولین پیشنهادی که می شود، استفاده از عرقیات گیاهی است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علم، ارزش و اهمیت این محصولات برای همه آشکار شده و همین عامل سبب شده بیشتر افراد از طریق تولید عرقیات گیاهی درآمدزایی کنند. شاید ابتدا فکر کنید این کار سخت بوده و وقتتان را زیاد می گیرد. اما نه زود قضاوت نکنید! امروزه با دستگاه های عرق گیر، کار عرق گیری بیش از آنچه فکر می کنید راحت شده است.

محصولات تولیدی توسط این دستگاه ها را می توانید به دوست، آشنا و همسایه ها بفروشید و یا با طبیبان طب سنت و عطاری ها قرارداد طولانی مدت ببندید. امروزه بدلیل گرم بودن بازار عرقیات گیاهی، پای انواع آنها به فروشگاه ها، مغازه ها و سوپرمارکت ها نیز باز شده است. از سوی دیگر شرایط مساعد آب و هوای ایران، امکان دسترسی به هر گونه گیاهی را راحت کرده و همچنین، شروع این کار به سرمایه گذاری بالایی نیاز ندارد. بگونه ای که قیمت دستگاه گلاب گیری و هزینه صرف شده برای آن در کوتاه مدت قابل برگشت است.

راهنمای خرید و مشاوره

اگر قصد خرید یک دستگاه عرق گیر ایده آل را دارید، باید پارامترهای مختلفی را مدنظر داشته و عجولانه تصمیم نگیرید. برای مثال باید ابتدا تعیین کنید که می خواهید از دستگاه در چه محیطی استفاده کنید و چه میزان عرق گیاهی تولید خواهید کرد. اگر می خواهید از آن برای تولید مقدار کمی محصول استفاده کنید، بهتر است ظرفیت های پایین را انتخاب کنید. اما اگر به مقدار زیادی عرق گیاهی نیاز دارید، قطعاً ظرفیت های بالا مناسب تر هستند. جنس دستگاه های عرق گیر نیز باید با تدبیر انتخاب گردد؛ چرا که جنس آنها در بیشتر شدن طول عمرشان تاثیر گذار است.

پیشنهاد ما استفاده از عرق گیرهایی با جنس استیل یا آلومینیوم می باشد؛ چون در برابر زنگ زدگی مقاومت بالایی دارند و شستشوی آنها به راحتی امکان پذیر است. عرق گیرها یا با کندانسور آبی طراحی می شوند یا برقی که در نوع آبی، خنکی موردنیاز از طریق آب سرد تامین می گردد، اما در نوع برقی نیازی به آب سرد نیست و با برق کار می کند.

قیمت دستگاه عرق گیری
قیمت دستگاه عرق گیری

 

جدول مشخصات فنی

کندانسور آبی

دارد
null

گارانتی

یک سال
null

جنس مخزن دستگاه عرق گیر

استیل 304
null

سیستم همزن مکانیکی

دارد
null

تعداد ترمومتر دستگاه

2 عدد
null

سوالات متداول

آیا همزن دستگاه عرق گیری استیل کندانسور آبی با برق کار می کند؟

نخیر. همزن کاربردی از نوع مکانیکی بوده و برای به حرکت درآوردن همزن، از یک اهرم استفاده شده تا کاربر بتواند آن را به چرخش درآورد.

(Visited 384 times, 1 visits today)

آیا امکان تولید الکل با این دیگ عرق گیری استیل وجود دارد؟

دوست عزیز این دستگاه، مخصوص تولید عرق گیاهی و گلاب است؛ اما می توان بواسطه آنها، الکل 60 درصد هم تولید کرد.

(Visited 384 times, 1 visits today)

وجود 9 کانال در کندانسور این دستگاه عرق گیر استیل، چه مزایایی دارد؟

این ویژگی سبب شده خنک سازی بخارات، به بهترین صورت و بدون نقص انجام شود.

(Visited 384 times, 1 visits today)

آیا امکان استفاده از این عرق گیرها بصورت خانگی وجود دارد؟

این دستگاه ها کاربردی صنعتی و نیمه صنعتی دارند، اما امکان استفاده از ظرفیت های پایین، بصورت خانگی نیز وجود دارد.

(Visited 384 times, 1 visits today)

عرق گیرهای استیل با کندانسور آبی، دارای سیستم گرمایشی هستند؟

نخیر. جهت تامین گرمایش، باید از اجاق گاز صنعتی استفاده کرد.

(Visited 384 times, 1 visits today)
(Visited 384 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *