دستگاه عرق گیری برقی

عرق گیر آلومینیومی با کندانسور برقی

نگاهی کلی به عرق گیر برقی آلومینیومی مدل بیدونی 

اگر تاکنون کار عرق گیری از گیاهان و گل های سرخ محمدی را انجام داده باشید، حتماً با مشکلات آن آشنا هستید و می دانید چقدر کار سختی بوده و نیاز به صرف زمان زیادی دارد؛ به همین دلیل بیشتر افراد ترجیح می دهند عرقیات موردنیاز خود را از بیرون تهیه کنند. اما در این مبحث می خواهم دستگاه عرق گیر برقی را معرفی کنم که کار عرق گیری را برایتان بیش از حد راحت کرده و توسط آن می توانید در کمترین زمان عرقیاتی باکیفیت و خالص تولید کنید. دستگاه عرق گیری برقی آلومینیومی، دستگاهی ایده آل برای تولید انواع عرقیات گیاهی و گلاب خالص بوده که برای خنک کردن بخار، نیازی به آب سرد نداشته و در مدل ها و ظرفیت های مختلف قابل تولید است. محصولات تولیدی توسط این دستگاه شفاف و ارگانیک بوده و می توان آنها را با قیمتی مناسب به بازار عرضه کرد.

دستگاه عرق گیر برقی هیمورا راندمانی بالای 90 درصد داشته و توسط آن می توان علاوه بر عرق گیاهی، الکل 60 درصد نیز تولید کرد. مخزن این نوع عرق گیرهای آلومینیومی به شکل بیدونی است که ظاهری مشابه ظروف حمل شیر دارد. بیدون ها در لبنیاتی ها و مراکز تولید و عرضه شیر، جهت جابجایی و حمل شیر مورد استفاده قرار می گیرند. اصلی ترین بخش تشکیل دهنده این دستگاه گلاب گیر و عرق گیر برقی، بخش سرد کننده عرق یعنی کندانسور برقی است که کاملا نیاز به تامین آب خنک برای عرق گیری را برطرف کرده و مصرف انرژی برق بسیار پایینی دارد. با ما همراه باشید تا شما را در جریان اجزای مختلف این عرق گیر قرار دهیم.

عرق گیر درب مخروطی مدل دیگر عرق گیرهای آلومینیومی

این دسته از عرق گیرها که دارای کندانسور برقی هستند نیز محصولات هیمورا می باشند. همانطور که از اسم این تجهیزات مشخص است، شکل مخزن استوانه ای، با یک درب مخروطی شکل همانند کلاه بوقی می باشد. حالا براتون سوال پیش می آید که چرا شکل درب این دستگاه را اینجوری ساختند؟ جواب این که داخل درب مخزن طوری است که بخارها در حجم زیاد در این قسمت جمع شده و در اثر این تجمع به راحتی و با فشار وارد لوله مرتبط به کندانسور می شوند.

این مزیت در جمع آوری بهتر بخارات و بازدهی دستگاه عرق گیر بسیار تاثیر گذار می باشد. کندانسور این دستگاه ها اغلب از نوع برقی انتخاب می شود. اگر نگاهی به سایت هیمورا و بخش عرق گیرها کرده باشید، متوجه شده اید که دسته ای از تولیدات این گروه صنعتی، عرق گیرهای آلومینیومی با کندانسور برقی هستند.

دستگاه عرق گیری برقی
دستگاه عرق گیری برقی

بررسی قطعات کاربردی در این عرق گیرها

مخزن

مواد اولیه از جمله آب و گیاه را به منظور پخت داخل مخزن می ریزند. بهداشتی بودن مخزن بسیار حائز اهمیت بوده و باید از متریالی مناسب در ساخت آن استفاده شود؛ از این رو هیمورا مخزن کاربردی را با آلومینیوم طراحی کرده است. این متریال مورد تایید وزارت بهداشت بوده و خاصیتی ضدزنگ دارد.

درب مخزن

مخزن دستگاه تقطیر برقی حالت درب دار دارد و درب آن بطور کامل با واشر سیلیکونی عایق بندی شده است. از سوی دیگر بواسطه بست های نصب شده روی بدنه، می توان درب را بصورت کامل چفت کرد؛ پس احتمال خروج بخار داخل مخزن وجود ندارد. همچنین درب مانع از ورود گرد و خاک به داخل مخزن می شود.

کندانسور

کندانسور از دیگر اجزای اصلی دستگاه عرق گیری برقی بوده که خنک کردن بخار در این بخش صورت می گیرد. این کندانسور نیاز به آب ندارد و با برق کار می کند؛ یعنی طی مراحلی فن هوای سرد را به سمت لوله های مسی منتقل نموده و بخار با عبور از لوله ها، دمای خود را از دست داده و سرد می شود.

شلنگ (واسط بین مخزن و کندانسور)

در این عرق گیر برای هدایت بخار داخل مخزن که بر اثر حرارت دیدن آب و گیاه بدست آمده، از شلنگ استفاده شده تا بخار بلافاصله بعد از تولید، به بخش خنک کننده (کندانسور) وارد شود. این شلنگ مخصوص مواد غذایی بوده و کاملاً بهداشتی است.

ترمومتر

در ساخت عرق گیر برقی آلومینیومی، برای اطلاع کاربر از میزان دمای داخلی دیگ، از ترمومتر استفاده شده است. بخش حسگر ترمومتر به داخل مخزن ختم شده و نمایشگر عقربه ای آن روی درب قرار دارد.

دستگاه عرق گیری برقی
دستگاه عرق گیری برقی

چگونگی عرق گیری با دستگاه تقطیر برقی آلومینیومی هیمورا

عرق گیری با دستگاه عرق گیری برقی بسیار راحت بوده و به آسانی می توانید از هر نوع گیاهی عرق تهیه کنید. برای شروع ابتدا گل محمدی و یا گیاه موردنظر را پاک کرده و اضافات را از آنها بگیرید (شستشوی محصولات قبل از عرق گیری، سبب تولید عرقیاتی با شفافیت بالا می شود). بعد از پاکسازی، محصولات را داخل مخزن ریخته و به مقدار لازم به آن آب اضافه کنید. سپس درب آن را بواسطه بست ها ببندید. توجه کنید که یک چهارم مخزن خالی بماند تا بخار بعد از تولید در این بخش جمع شود.

قبل از پرکردن مخزن باید آن را روی اجاق گاز یا هر تجهیز گرمایشی دیگر قرار داد. گرما موجب می شود تا محتویات داخلی به جوش آمده و عصاره گیاه وارد فاز بخار شود. حالا بخار تولیدی بوسیله رابط از مخزن خارج و به سمت کندانسور هدایت می شود. بخار از طریق لوله ورودی وارد کندانسور شده و فن هوای خنک را به سمت لوله ها هدایت می کند تا بخارات در حین عبور از لوله ها خنک گردند. در نهایت بخار به مایع که همان عرق گیاهی است، تبدیل شده و از بخش خروجی استخراج می شود.

این عرق گیر آلومینیومی چه معایبی دارد؟

  • دستگاه عرق گیری برقی کاربردی خانگی و یا نیمه صنعتی دارد؛ پس نمی توان از آن بصورت صنعتی (در کارگاه ها و کارخانجات) استفاده کرد.
  • در صورت قطعی برق، کارایی ندارد.

مزایای عرق گیر برقی آلومینیومی هیمورا

  • تجهیز شده به مخزن آلومینیومی مقاوم با ضخامت مناسب
  • قابلیت حمل و جابجایی آسان (بدلیل وزن کم)
  • دارای سیستم خنک کننده برقی بسیار کم مصرف
  • وسیله ای مناسب برای عرق گیری از انواع عرقیات گیاهی بدون نیاز به تامین آب خنک
  • دارای ترمومتر (دماسنج) برای اندازه گیری و نمایش دقیق دمای محتویات داخل مخزن
  • وسیله ای مناسب جهت تولید عرقیاتی با خلوص بالا، الکل 60 درصد و گلاب خالص

آیا دستگاه گلاب گیری برقی آلومینیومی، به صرفه است؟

دستگاه گلاب گیری برقی صرفه اقتصادی دارد؟ مصرف برق آن چقدر است؟ این ها سوالاتی هستند که بیشتر مشتریان قبل از خرید می پرسند و در جوابشان باید گفت: این عرق گیر کاملاً استاندارد بوده و مصرف برق آن در حد یک لامپ کم مصرف است. از سوی دیگر بوسیله این دستگاه می توان در منزل عرقیات خالص تولید کرد و آنها را با قیمت خوبی به بازار عرضه کرد. پس در درآمدزایی افراد نیز موثر بوده و مدت زمان کوتاهی بعد از استفاده، هزینه اولیه ای که بابت خرید آن صرف شده، بر می گردد.

سوال دیگری که برخی خریداران مطرح می کنند، این است که دستگاه عرق گیر برقی هیمورا چه قیمتی دارد؟ در جواب باید گفت: قیمت دستگاه عرق گیری برقی، به ظرفیت آن و نوع قطعاتی که در ساختش استفاده شده بستگی دارد. پس بهترین کار برای استعلام قیمت، تماس با کارشناسان هیمورا است. هیمورا در ساخت دستگاه عرق گیری برقی از قطعاتی مرغوب استفاده کرده که نقش تاثیرگذاری در افزایش طول عمر آن دارند. این دستگاه به سیستم خنک کننده وابسته مجهز است؛ بنابراین برای سرد کردن بخار نیازی به آب سرد نیست و در هزینه آب نیز صرفه جویی می شود.

دستگاه عرق گیری برقی

موارد استفاده

  • قابل استفاده در منازل و خانه باغ ها
  • مغازه ها و عطاری ها
  • کارگاه های کوچک تولید عرقیات گیاهی
  • قابل استفاده در مراکز تولید گلاب و گیاهان دارویی
  • در مواردی امکان استفاده از دستگاه عرق گیری برقی در صنایع غذایی، دارویی و آزمایشگاه ها نیز وجود دارد.

دلایل ساخت دستگاه عرق گیر برقی آلومینیومی

بر حسب تحقیقات ثابت شده بیشتر تولیدکنندگان قدیمی عرقیات گیاهی و گلاب، از هزینه بالای آب و صرف زمان زیاد برای این کار گله مندند و دنبال راهی بهتر برای عرق گیری هستند. هیمورا برای رفع مشکل این دسته از افراد، به ساخت دستگاه های عرق گیری پرداخته که کار با آنها بسیار راحت است. دستگاه عرق گیری برقی هیمورا برخلاف تجهیزات عرق گیر قدیمی، نیاز به پر کردن زود به زود آب سرد ندارد و با برق کار می کند. از سوی دیگر در طی روز توسط آنها می توان چند دوره عرق گیری کرد. این در حالیست که عرق گیری با تجهیزات عرق گیر قدیمی، کاری بسیار زمان بر و سخت بوده و سبب کثیف شدن فضای پیرامون می شود. عرق گیرهای برقی آلومینیومی هیمورا در دو مدل درب مخروطی و بیدونی قابل ساختند و به راحتی قابل حمل هستند؛ زیرا سبک وزن بوده و ابعاد مناسبی دارند.

عرق گیرهای برقی استیل، نمونه دیگری از عرق گیرهای برقی هیمورا

از دیگر دستگاه های هیمورا که بوسیله آنها می توان عرقیاتی ناب و گلاب خالص تولید کرد، عرق گیرهای برقی استیل است که جنس بدنه آنها از استیل مرغوب می باشد. این عرق گیرها نیز با دربی واشربندی شده طراحی شده اند و به کندانسور برقی مجهز هستند. استیل بودن مخزن این دستگاه ها، سبب شده نظافت و شستشوی آنها با سادگی انجام شود. این دستگاه نیز به رابط بین مخزن و کندانسور مجهز بوده و باید مخزن را روی اجاق قرار داد تا مواد داخلی آن به جوش آید. عرق گیرهای استیل برقی در ظرفیت های متعدد قابل ساختند و از لحاظ ظاهری، حالت قابلمه مانند دارند. توجه کنید که این دستگاه ها به راحتی قابل حمل و جابجایی می باشند و در محیط فضای زیادی اشغال نمی کنند.

راهنمای خرید دستگاه تقطیر برقی آلومینیومی

برای خرید دستگاه تقطیر برقی مناسب، باید به قطعاتی که در آن استفاده شده، جنس و ویژگی هایی که دارد، توجه کرد. مخزن اصلی ترین بخش هر دستگاه عرق گیری است که باید با متریالی مقاوم ساخته شود تا عوامل بیرونی سبب ایجاد زنگ زدگی و استهلاک آن نگردد. توصیه ما به شما استفاده از عرق گیرهایی است که جنس بدنه آنها از استیل یا آلومینیوم می باشد؛ زیرا این آلیاژها در برابر رطوبت و … زنگ نمی زنند و شستشوی آنها به راحتی امکانپذیر است. اگر می خواهید از عرق گیر بدون نیاز به آب سرد استفاده کنید، بهتر است کندانسور آن را از نوع برقی انتخاب نمایید. بنابراین دیگر نگرانی از بابت مصرف آب نخواهید داشت.

دستگاه عرق گیری آلومینیومی برقی هیمورا، بهترین دستگاه برای عرق گیری بوده و توسط آن می توان الکل 60 درصد هم تولید کرد. همچنین راندمان تولید با این محصول بسیار بالاست و دلیل این امر، عایق بندی درب با واشر سیلیکونی است که از خروج بخار داخلی مخزن جلوگیری می کند. برخی مشتریان دنبال دستگاهی برای تولید الکل با خلوص 90 درصد هستند؛ پیشنهاد ما به این افراد، استفاده از دستگاه های تقطیر الکل هیمورا می باشد.

دستگاه عرق گیری برقی
دستگاه عرق گیری برقی

جدول مشخصات فنی

ترمومتر

دارد
null

گارانتی

یک سال
null

جنس دیگ پخت عرق گیر

آلومینیوم
null

سیستم خنک کننده

کندانسور برقی
null

سیستم گرمایشی عرق گیر برقی

ندارد
null

سوالات متداول

درب مخزن این عرق گیر آلومینیومی را با چی سفت کنیم؟

دوست عزیز این دستگاه نیازی به درب بند ندارد؛ زیرا پیرامون درب با واشر سیلیکونی پوشش داده شده و به هیچ وجه احتمال خروج بخار وجود ندارد.

(Visited 94 times, 1 visits today)

تفاوت عرق گیر برقی آلومینیومی با نوع استیل در چیه؟

این دو دستگاه تفاوت چندانی با هم ندارند و تنها تفاوتشان در این است که جنس یکی استیل و دیگری آلومینیومی است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

(Visited 94 times, 1 visits today)

از این عرق گیرها میشه بصورت صنعتی هم استفاده کرد؟

این دستگاه ها بیشتر بصورت خانگی و کارگاهی استفاده می شوند. اما بسته به میزان تولید شما، می توانید از ظرفیت های بالای این دستگاه بصورت صنعتی هم استفاده کنید.

(Visited 94 times, 1 visits today)

آیا با عرق گیرهای برقی آلومینیومی میشه الکل با خلوص بالا تولید کرد؟

نخیر. با این دستگاه امکان تولید الکل 60 درصد وجود دارد.

(Visited 94 times, 1 visits today)
(Visited 94 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *