خط تولید کشک

معرفی و راه اندازی خط تولید کشک

معرفی خط تولید کشک

کشک یکی از فرآورده های جانبی شیر است که به دو روش سنتی یا صنعتی از جوشاندن، تغلیظ و خشک کردن دوغ یا ماست بدون چربی بدست می آید. همچنین امروزه کشک ها به دو شکل مایع و جامد به بازار عرضه می شوند. خط تولید کشک مایع و جامد تفاوت های جزئی با یکدیگر دارند که در ادامه متن این تفاوت ها نیز بیان خواهد شد. کشک اکثر ترکیبات مغذی شیر را دارد؛ به همین دلیل دارای ارزش غذایی بالایی است. با توجه به اینکه کشک سرشار از ترکیبات مغذی مانند کلسیم، انواع پروتئین ها، فسفر و سایر مواد معدنی بوده و فاقد هرگونه چربی است، استفاده از آن به تمام افرادی که قصد گرفتن رژیم لاغری را دارند، توصیه می شود. در ضمن مصرف منظم کشک در پیشگیری از پوکی استخوان نیز موثر بوده و باعث بهبود سلامت پوست و مو می شود.

فرض کنید می خواهیم 1 کیلوگرم کشک درست کنیم. برای تولید کشک از شیر تازه گاو یا گوسفند استفاده می شود و تناسب مقدار آن یک به چهار است؛ یعنی برای تولید هر 1 کیلوگرم کشک، 4 کیلوگرم شیر نیاز دارید. جالب است که بدانید کشک یکی از مواد لبنی مخصوص کشور ما است و مانند دوغ فقط در ایران یافت می شود! طعم لذیذ و مزایایی که مصرف کشک دارد، باعث شده است این ماده مغذی در بین عموم مردم طرفداران فراوانی داشته باشد. اما آیا می دانید بهترین راه برای تولید انبوه کشک بصورت بهداشتی چیست؟ آیا با تجهیزاتی که برای تولید صنعتی کشک بکار می روند، آشنایی دارید؟ اگر مایلید در مورد خط تولید کشک بصورت صنعتی اطلاعات بیشتری به دست آورید، با ما همراه باشید.

خط تولید کشک
خط تولید کشک

در چه صورتی کشک تولیدی شما مشتریان فراوانی خواهد داشت؟

در حالت کلی بهتر است از کشک در یخچال نگهداری کرد. البته برخی از کارشناسان جوشاندن کشک پیش از مصرف کردن را نیز توصیه می کنند. جالب است که بدانید احتمال بروز مسمومیت بوتولیسم بدلیل استفاده از کشک آلوده برابر با صفر است! چون ph کشک کمتر از 5/4 بوده و حالتی اسیدی دارد؛ به همین دلیل باکتری کلستریدیوم بوتولینیوم نمی تواند بر روی این ماده غذایی رشد کند؛ در ضمن طبع کشک به شدت سرد بوده و بهتر است به همراه آن مواد غذایی با طبع گرم مانند نعناع خشک استفاده شود.

با توجه به حالت اسیدی و سرد بودن طبع کشک و اینکه برای تولید کشک، دوغ درون دیگ بهداشتی و پاکیزه بصورت کامل حرارت دیده و تمام میکروب های آن از بین می رود، کشک تازه تولید شده عموماً عاری از انواع میکروارگانیسم ها می باشد. به این ترتیب اصلی ترین معضلی که تولیدکنندگان کشک با آن رو به رو هستند، بسته بندی بهداشتی و مناسب کشک تولید شده است؛ به عبارت دیگر در صورتی که شما قصد دارید کشک مایع تولید کنید، باید حتماً شیشه هایی با درب مناسب برای خط تولید خود فراهم نمایید.

برخی از تولیدکنندگان برای جلوگیری از آلوده شدن کشک پس از پایان مراحل تولید، نمک فراوانی به آن اضافه می ‌کنند که این باعث می ‌شود مصرف چنین کشک ‌های شوری برای افراد دارای مشکل فشار خون، مضر باشد؛ بنابراین اگر قصد دارید کشکی تولید کنید که مشتریان دست به نقد زیادی دارد، به یاد داشته باشید افزایش مقدار نمک کشک باعث کاهش کیفیت آن و در نتیجه کاهش مشتریان و خریداران آن می شود. پس توجه خود را بر روی بسته بندی مناسب و بهداشتی این ماده غذایی بسیار مفید و لذیذ معطوف کنید.

کشک تولید کنم یا دوغ بفروشم؟ از کدوم بیشتر پول در میارم؟

به عنوان یک تولید کننده محصولات لبنی، شاید بپرسین خوب هر کدوم از این مواد سود خودشونو دارن، حالا چه فرقی می کنه که من کدوم را تولید و بفروش برسونم؟

نکته اصلی اینجاست اگه نگاهی به قیمتای این دو محصول یعنی کشک و دوغ بندازین، متوجه منظورمون میشین. درسته که دوغ یکی از نوشیدنیای معمول و رایج تو سفره ما ایرانی هاس، اما کشک از مواد اصلی تو تهیه بسیاری از غذاهای سنتی و مدرنه. پس شاید نخوردن دوغ زیاد اهمیت نداشته باشه، ولی نبود کشک، باعث میشه که شما نتونین غذاهایی رو که در اونا از کشک استفاده شده، تهیه کنین؛ این فقط یه نمونه از مصارف مهم کشک تو پخت و تهیه غذاها بود.

حالا اگه ویژگیا و فواید کشک رو برای بدن بدونین و متوجه باشین که زمان ماندگاری کشک خیلی زیادتر از دوغه، صد در صد بیشتر ترغیب میشسن تا بجای فروش دوغ، اونو تبدیل به کشک کنین. نکته ای که باید گفته شه اینه که شما با افزودن به تنوع محصولات تولیدی خود، به راحتی تعداد مشتریاتون رو هم افزایش میدین. میپرسین چرا؟ خوب هر محصول مشتریای خودشو داره و وقتی شما کلکسیونی از تمام محصولات لبنی داشته باشین، خریداران بیشتر تمایل دارن تا خرید کاملشونو از یه محل و با برند یه کارخانه انجام بدن. پس باید بدونین که بازار کشک همیشه داغ تر از دوغه؛ شما میتونین کلی ماده دیگه با دستگاه های لبنی هیمورا تولید کنین که دعوت میکنم به مقاله « شروع کارگاه لبنیاتی » مراجعه کنین

آیا کشک هایی که به روش سنتی تولید می شوند، خوش طعم تر از کشک های صنعتی هستند؟

برخی از افراد بر این باورند که کشک های تولیدی به روش سنتی، با کیفیت تر و لذیذتر از انواع کشک های صنعتی هستند. اما بهتر است بدانید که تجهیزات صنعتی کشک ساز فقط مراحل تولید کشک را آسان تر کرده و به آن سرعت می بخشند و در طعم کشک تولیدی تاثیر چندانی ندارند. کیفیت و طعم کشک به مواد اولیه ای که برای تهیه آن مصرف می شود، بستگی دارد. بسیار مهم است، دوغی که از آن به عنوان ماده اولیه تولید کشک استفاده می کنید، خوش طعم، کم چرب و کم نمک باشد تا کشکی مرغوب و مشتری پسند تولید کنید.

از سوی دیگر امکان آلوده شدن کشک هایی که به روش سنتی تولید می شوند، بسیار بیشتر از کشک های صنعتی است؛ زیرا مدت زمان تولید کشک به روش سنتی بسیار طولانی تر بوده و گاهی حتی چندین روز طول می کشد. در روش سنتی کشک را در فضای باز و زیر آفتاب پهن می کنند تا خشک شود. این شیوه خشک کردن باعث می شود امکان آلوده شدن کشک به انواع میکروب ها، آلودگی ها و گردوغبار افزایش یابد؛ در حالیکه تمام مراحل تولید کشک های صنعتی در دستگاه هایی که مورد تایید وزارت بهداشت بوده و مخازنی که دارای درب های مناسب می باشند، پخته و آماده شوند.

در نتیجه می توان به جرات گفت که کشک هایی که در خط تولید کشک بصورت صنعتی فرآوری می ‌شوند، بهداشتی تر، باکیفیت تر و دارای طعم مطبوع تری نسبت به کشک های سنتی خواهند بود، به شرط آنکه شما در هنگام تولید کشک مواد اولیه ای با کیفیت انتخاب کرده و کشک تولیدی خود را بطور اصولی و مناسب بسته بندی کنید.

معایب 

  • اشغال فضای بیشتر بدلیل بزرگ بودن دستگاه ها و تعداد زیاد آنها

مزایای خط تولید کشک هیمورا

  • امکان تولید و فرآوری کشک مایع و خشک
  • استفاده از گرید استیل بهداشتی در ساخت بدنه تمام تجهیزات در تماس با مواد
  • تولید تمام دستگاه ها در ظرفیت های مختلف متناسب با نیاز مشتری
  • قیمت دستگاه های خط تولید کشک بسیار مقرون به صرفه
  • سفارشی سازی اکثر تجهیزات این خط تولید
  • استفاده از قطعات باکیفیت و بادوام در ساخت تمام دستگاه ها
  • تولید تمام تجهیزات همراه با یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش معتبر

برای تولید کشک چه مراحلی باید طی شود؟

همان گونه که پیش از این گفته شد کشک را می توان به دو صورت صنعتی و سنتی تولید کرد. تفاوت روش صنعتی در تجهیزاتی است که در خط تولید کشک مورد استفاده قرار می گیرد. ولی در حالت کلی تولید کشک دارای مراحل یکسانی است که باید به درستی انجام شوند. به منظور تولید کشک از شیر ابتدا باید شیر را به ماست تبدیل کرد. سپس ماست را درون دستگاه کره گیری ریخته و کره آن را جدا می کنند. در نهایت به دوغ باقی مانده حرارت می دهند تا غلیظ شود؛ به این ترتیب مایع نسبتاً غلیظ و همگنی به نام کشک در ته ظرف باقی می ماند. حالا باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید، کشک مایع تولید کنید یا کشک خشک؟

در صورتی که قصد تولید کشک خشک را دارید، باید کشک حاصل از تغلیظ دوغ را خشک کرده و بسته بندی کنید. در صورتی که می خواهید کشک مایع تولید کنید، می توانید کشکی را که پس از جوشاندن دوغ در ته دیگ پخت باقی می ماند، درون ظرف های شیشه ای با درب مناسب ریخته و در مکانی خنک مانند یخچال نگهداری کنید. در ادامه هر یک از این مراحل را بصورت اجمالی توضیح خواهیم داد تا شما تمام اطلاعاتی را که برای تولید کشک لذیذ لازم است، بدست آورید.

توضیح کلی تولید کشک بصورت صنعتی و هر آنچه که باید بدانید!

همانطور که پیش از این گفته شد تولید کشک از چندین مرحله مختلف تشکیل شده است که در ادامه بصورت مختصر و مفید آنها را برای شما توضیح خواهیم داد، پس با ما همراه باشید. این مراحل شامل موارد زیر است:

  • تولید ماست
  • کره گیری از ماست و تولید دوغ
  • پخت دوغ و تولید کشک مایع
  • آبگیری از کشک مایع
  • خشک کردن کشک مایع و عرضه به بازار

مرحله 1: تولید ماست

اولین مرحله فرآوری تولید کشک تبدیل شیر عاری از هرگونه میکروب و باکتری به ماست است. پس ابتدا شیر را پخته و به آن مایه ماست بزنید. با کمک دستگاه پروسس تانک و یا پاتیل پخت می توانید به راحتی شیر موردنظر خود را بپزید. ناگفته نماند که اگر قصد دارید شیر را پاستوریزه کنید، می توانید از دستگاه همه کاره پروسس تانک استفاده نمایید. وقتی دمای شیر پخته شده به حدود 60 درجه سانتیگراد رسید، آن را درون ظروف مناسب ریخته و به آن مایه یا استارتر ماست اضافه کنید. سپس ظرف حاوی ترکیب شیر ولرم و استارتر را به گرمخانه ماست منتقل کنید. پس از اینکه ماست خودش را گرفت آن را به سردخانه منتقل می کنند تا ماستی با کیفیت تولید شود. اگر مایلید در مورد « مجموعه دستگاه های ماست بندی » اطلاعات بیشتری به دست آورید، می توانید مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

خط تولید کشک
خط تولید کشک

مرحله 2: کره گیری از ماست و تولید دوغ

مرحله بعدی که برای تولید کشک باید انجام شود، تبدیل ماست به دوغ است. اگر به سودآوری بیشتر کسب و کار خود فکر می کنید، بهترین و به صرفه ترین روش تبدیل ماست به دوغ، کره گیری از ماست می باشد. کره گیری از ماست به شیوه سنتی تا حدود زیادی سخت و وقت گیر است؛ ولی شما با کمک دستگاه کره گیر صنعتی به راحتی می توانید در مدت زمان کمی ماست را به کره و دوغ باکیفیت و خوش طعم تبدیل کنید. کره ای که در این مرحله تولید می شود، کاملاً خوش طعم و باکیفیت بوده و شما می توانید به راحتی آن را بسته بندی کرده و برای فروش به بازار عرضه کنید. همچنین دوغ بدست آمده در این مرحله، دوغ رژیمی کاملاً بهداشتی است و شما می توانید این دوغ را نیز با کمک دستگاه های پرکن مایعات درون بطری های مناسب بسته بندی کنید.

خط تولید کشک
خط تولید کشک

مرحله 3: پخت دوغ و تولید کشک مایع

به هر حال ماده اولیه برای فرآوری کشک، دوغ کم چرب است. پس برای تولید کشک ابتدا مقداری نمک به دوغ اضافه کرده و آن را درون پروسس تانک پخت کشک بریزید. پروسس تانک های مخصوص پخت کشک به اینورتر مجهز شده اند و طراحی همزن آنها بگونه ای است که این دستگاه را برای فرآوری کشک مناسب می کند. همزن این دستگاه محتویات درون دیگ پخت را از کنار دیواره ظرف هم زده و به این ترتیب مانع ته گرفتن محتویات درون دستگاه کشک ساب می شود. در ضمن شما می توانید با کمک این پروسس تانک شیر را نیز بپزید. به هر حال در اثر جوشیدن دوغ، کشک مایع در ته دیگ پخت پروسس تانک باقی می ماند. اگر می خواهید کشک مایع تولید کنید، می توانید کشک درون مخزن دستگاه را داخل ظروف مناسب بریزید.

خط تولید کشک
خط تولید کشک

مرحله 4: آبگیری از کشک مایع

در صورتیکه می خواهید کشک خشک تولید کنید، کشک مایع حاصل از مرحله قبلی باید به سیستم پرس و آبگیری کشک منتقل شود. برای آبگیری از کشک باید آن را داخل گونی از جنس کتان بریزید و داخل ترولی پرس و آبگیری قرار دهید. دستگاه ترولی پرس به یک صفحه پرس مجهز بوده و با استفاده از جک های پنوماتیکی، نیروی لازم برای فشردن کشک را فراهم می آورد. به این ترتیب وقتی گونی را درون دستگاه ترولی پرس قرار می دهید، در اثر فشار صفحه پرس، آب کشک از آن خارج می شود. در نهایت کشک خالص و تغلیط شده داخل گونی باقی می ماند.

خط تولید کشک
خط تولید کشک

مرحله 5: خشک کردن کشک مایع و عرضه به بازار

پس از آبگیری از کشک مایع، در این مرحله می توانید کشک تولیدی خود را با کمک دستگاه کشک گردکن به هر شکلی که مایلید فرم داده و بر روی سینی های دستگاه خشک کن کشک بچینید. فراموش نکنید که حتماً یک پارچه کتان تمیز را بر روی این سینی ها بیندازید و سپس گلوله های کشک را درون سینی قرار دهید. حالا کشک های قالب خورده را داخل دستگاه کشک خشک کن که محفظه ای دربسته و کاملا متناسب با خشک کردن کشک و یا انواع میوه ها بصورت بهداشتی است، انتقال دهید. دمای آن را تنظیم کنید تا کشک ها شروع به خشک شدن کنند.

ناگفته نماند که کشک خشک شده، بدلیل از دست دادن آب، مدت زمان بیشتری سالم باقی می ماند. به این ترتیب در صورتیکه احتمال می دهید، کشک تولیدی خود را مدت زمان بیشتری نگه خواهید داشت، بهتر است حتماً کشک را بصورت خشک تولید کنید و در جای مناسب نگه دارید. سپس هر زمان که تصمیم داشتید کشک خود را به بازار عرضه کنید، می توانید کشک خشک شده را داخل دستگاه کشک ساب یا همان پروسس تانک مخصوص پخت کشک ریخته و به راحتی کشک مایع مرغوب بسازید.

خط تولید کشک
خط تولید کشک

چه تجهیزاتی در تولید کشک بصورت صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد؟

پروسس تانک

پروسس تانک یکی از پرکاربردترین تجهیزات صنایع لبنی است که به کمک آن می توان برای پخت غیرمستقیم شیر، کشک، مایه بستنی و … استفاده می شود. بدنه این دستگاه کشک ساز بصورت سه جداره طراحی شده است. در مراحل مختلف پخت شیر یا کشک در حد فاصل بین دیواره داخلی دستگاه و جداره میانی آن آب گرم یا سرد جریان می یابد. محتویات درون دیگ پخت این دستگاه تحت تاثیر دمای آبی جاری در جداره میانی آن، بصورت غیرمستقیم پخته شده و یا سرد می شود. ناگفته نماند که برای تامین آب گرم موردنیاز دستگاه می توانید از سیستم پکیج گرمایشی یا دستگاه دیگ بخار استفاده کنید. در ضمن برای تامین آب سرد دستگاه کشک ساب صنعتی می توانید از کولینگ تاور یا آب سرد لوله کشی استفاده کنید.

گرمخانه ماست

بعد از اینکه به شیر ولرم، استارتر اضافه کردید، باید آن را در محل گرمی قرار دهید تا به اصطلاح خودش را بگیرد. جالب است که بدانید، اینکه ترکیب شیر و استارتر را در کجا قرار دهید تاثیر بسیار زیادی در طعم ماست تولیدی دارد. به همین دلیل شما با کمک یک دستگاه گرمخانه ماست می توانید شرایطی را فراهم کنید تا شیر مصرفی شما به ماستی خوش طعم و لذیذ تبدیل شود. دستگاه های گرم خانه ماست بندی با عملکرد مناسب خود، به بار نشستن تمام تلاش های شما برای تولید ماستی خوش طعم را تضمین می کنند.

خط تولید کشک
خط تولید کشک

دستگاه کره گیر صنعتی

دستگاه های کره گیر جزء تجهیزات پرکاربرد کارگاه های تولید مواد لبنی هستند. امروزه دستگاه های کره گیر در مدل ها و ظرفیت های متنوعی ساخته شده اند تا تولید کنندگان مواد لبنی به راحتی بتوانند دستگاه موردنیاز خود را انتخاب کنند. فرآیند کره گیری توسط این دستگاه ها با سرعت و بازدهی بالایی انجام شده و می تواند تمامی چربی های ماست را از آن جدا کند. گروه صنعتی هیمورا دستگاه های کره گیر را در ظرفیت های مختلف و متناسب با نیاز بخش های صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی طراحی و تولید می کند.

همچنین این دستگاه ها در دو مدل کره گیر بالازن و پایین زن به بازار عرضه می شوند. در حالت کلی دستگاه های پایین زن ظرفیت پایینی داشته و برای مصارف خانگی مناسب هستند. در این دستگاه ها، الکتروموتور و همزن مربوطه در قسمت زیرین مخزن تعبیه شده است؛ اما در کره گیرهای بالازن خانگی و صنعتی، الکتروموتور و همزن بر روی درب دستگاه تعبیه شده است. ناگفته نماند، مایعی که پس از تولید کره درون مخزن دستگاه باقی می ماند، همان دوغ رژیمی و کم چرب است.

پکیج

داشتن یک پکیج قدرتمند و با ظرفیت بالا از دو جهت برای کارگاه تولید کشک لازم و ضروری است؛ چرا؟ شما برای اینکه بتوانید گرمای موردنیاز پروسس تانک را تامین کنید و همچنین برای شست و شوی مخزن دستگاه های خط تولید کشک، آبگرم لازم دارید که با استفاده از پکیج های گرمایشی دو منظوره این شرایط کاملا مهیاست. در ضمن در صورتیکه شما برای کارگاه خود یک پکیج دوگانه سوز تهیه کنید، می توانید حتی در مواقعی که به گاز شهری دسترسی ندارید، آب گرم موردنیاز کارگاه خود را تامین کنید. البته با مطالعه مقاله «مقایسه کلی بین پکیج ها» می توانید اطلاعات جامع و مفیدی در مورد انواع پکیج ها به دست آورده و با آگاهی کامل پکیج موردنیاز خود را انتخاب کنید.

خط تولید کشک
خط تولید کشک

خشک کن کشک

خشک کن کشک، دستگاه ویژه ای است که در آخرین مرحله تولید کشک مورد استفاده قرار می گیرد. بدنه این دستگاه از جنس آهنی بوده که با یک لایه رنگ الکترواستاتیک کوره ای پوشیده شده است. البته بخش داخلی بدنه بصورت تماماً استیل ساخته شده و به شما این امکان را می دهد که به راحتی محفظه درون دستگاه را نظافت کنید. کشوها یا طبقات خشک کن کشک حالت مشبک و مش دار دارند و متحرک می باشند. دستگاه خشک کن کشک با استفاده از سوخت گاز، گرمای مورد نیاز خود را تامین می کند، در ضمن عایق بندی مناسب بدنه این دستگاه با صرفه جویی در مصرف سوخت، باعث می شود تا شما هزینه کمتری برای انرژی مصرفی خود بپردازید. ناگفته نماند که شما با کمک این دستگاه علاوه بر خشک کردن کشک می توانید انواع میوه ها را هم خشک کنید.

ترولی پرس و آبگیری

ترولی پرس یکی دیگر از دستگاه های خط تولید کشک خشک است. این دستگاه مخصوص آبگیری از کشک مایع و یا پنیر (ترولی پرس به همراه وت پنیرسازی، از تجهیزات ضروری در فرآیند خط تولید پنیر سنتی و لاکتیکی هستند) ساخته شده است. ترولی پرس تشکیل یافته از قطعات مختلفی مانند بدنه، جک های پنوماتیکی و صفحه پرس می باشد. بدنه مکعب مستطیل شکل این دستگاه از جنس گرید استیل 304L است. کف ترولی پرس آب گیری بصورت یک صفحه مشبک مش بندی طراحی شده که کیسه حاوی کشک بر روی آن قرار می گیرد. سپس صفحه پرس بر روی کیسه قرار داده می شود و توسط دو جک پنوماتیکی که بر روی دستگاه تعبیه شده، تحت فشار قرار می گیرد تا آب اضافی کشک از آن خارج شود. ناگفته نماند که برای استفاده از دستگاه ترولی پرس، حتماً باید این دستگاه را به کمپرسور هوا متصل کنید.

خط تولید کشک
خط تولید کشک

صرفه اقتصادی

صنعت لبنیات و تولید فرآورده های شیر بدلیل ارزش غذایی بالایی که در سلامتی افراد جامعه دارند، یکی از مهمترین صنایع پایه بشمار می آیند. فرآورده کشک نیز با توجه مغذی و رژیمی بودن، در جامعه از محبوبیت بالایی برخوردار است. در ضمن شما می توانید از اکثر دستگاه های خط تولید کشک، برای تولید انواع دیگری از محصولات لبنی نیز استفاده کنید. به این ترتیب شما با کمک این خط تولید برای کسب درآمد محدودیت تولید محصول نخواهید داشت. همچنین تمام دستگاه های این خط تولید طبق اصول وزارت بهداشت و استانداردهای تولید تجهیزات صنعتی ساخته شده اند؛ بنابراین تمام تجهیزات بکار رفته، عمر طولانی داشته و میزان استهلاک قطعات آنها بسیار کم است.

اهمیت مشاوره برای راه اندازی خط تولید کشک

آیا می خواهید از طریق تولید کشک و عرضه آن به بازار کسب درآمد کنید؟ آیا می دانید برای داشتن یک خط تولید کشک چه دستگاه هایی لازم است؟ آیا می توانید یک دستگاه پخت کشک با بازدهی بالا را از دستگاه های بی کیفیت تشخیص دهید؟ بسیار مهم است که قیمت دستگاه کشک ساب برای شما به صرفه باشد؛ به همین دلیل اکثر خریداران در هنگام خرید دستگاه تولید کشک به شک می افتند و نمی دانند چه دستگاهی برای کاربری موردنظر آنها مناسب تر است. وجود دستگاه های متنوع در بازار باعث شده است تا تشخیص دستگاه های مناسب برای افراد دشوارتر شود.

در اینجاست که بهره مندی از نظرات مشاوران حرفه ای بسیار راه گشاست. البته ما مطالب این سایت را بگونه ای به نگارش در آورده ایم که شما با مطالعه آن بتوانید، به پاسخ بسیاری از سوالات خود پی ببرید. به هر حال تجهیزات صنعتی کشک ساز باید حتماً ساختار مورد تایید وزارت بهداشت داشته و از قطعات با دوام و با استهلاک پایین ساخته شده باشند. تا شما بتوانید پس از خرید هر کدام تا سال ها بدون کوچکترین مشکلی به تولید کشک باکیفیت و مرغوب بپردازید.

در ضمن با توجه به اینکه مواد لبنی بسیار فسادپذیر هستند، باید دستگاه هایی را تهیه کنید که شستشوی آنها راحت بوده و کاملاً ضدزنگ باشند. همچنین اتوماتیک بودن تجهیزات کاربردی در خط تولید، می تواند به شما کمک کند تا در هزینه های کارگری خود صرفه جویی کنید. با توجه به موارد گفته شده، حتماً پیش از انتخاب تجهیزات موردنیاز خود، از مشاوره کارشناسان برجسته هیمورا بهره ببرید. چون این کارشناسان با مزایا و معایب انواع تجهیزات هیمورا آشنا بوده و می توانند بهترین و کامل ترین راهنمایی را در اختیار شما قرار دهند.

جدول مشخصات فنی دستگاه کشک ساز

ماده ورودی دستگاه

دوغ
null

محصول خروجی

کشک مایع
null

امکان سفارشی سازی

وجود دارد
null

گارانتی

یک سال
null

جنس بدنه کشک ساز

استیل 304
null

تعداد جداره های دستگاه

سه جداره
null

اینورتر

دارد (جهت تنظیم دور همزن)
null

تولید در انواع ظرفیت ها

وجود دارد
null

سوالات متداول

آیا وجود ترولی پرس برای تولید کشک مرغوب ضروری است؟

اگر قصد تولید کشک جامد را دارید، بله باید حتماً از دستگاه ترولی پرس استفاده کنید.

(Visited 541 times, 1 visits today)

آیا باید برای دستگاه پروسس تانک اجاق گاز مخصوص تهیه کنیم؟

نخیر. دستگاه های پروسس تانک گرمای موردنیاز خود را توسط آبگرمی که پکیج تولید می کند، تامین می کنند.

(Visited 541 times, 1 visits today)

آیا از دستگاه پروسس تانک فقط می توان برای پخت شیر و کشک استفاده کرد؟

خیر. شما می توانید از این دستگاه ها برای حرارت دهی به مایعات دیگر و حتی مایه بستنی هم استفاده کنید. البته برای اینکه بتوانید از این دستگاه برای تولید مایه بستنی استفاده کنید، باید سفارش دهید تا پروسس تانک شما را به موتور اینورتر مجهز کنند.

(Visited 541 times, 1 visits today)

در مراحل تولید کشک آیا می توان از دستگاه پاتیل به جای پروسس تانک استفاده کرد؟

نخیر. در فرآیند پخت کشک حتما باید از پروسس تانک استفاده کنید، در صورت استفاده از پاتیل پخت، امکان ته گرفتگی و سوختگی کشک وجود دارد.

(Visited 541 times, 1 visits today)
(Visited 541 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *