دستگاه کره گیر برقی

کره گیر بالازن خانگی

با کره گیر بالازن خانگی، دوغ و کره در خانه شماست !!!

برای پاسخ به این سوال که دستگاه کره گیر برقی چیست؟ باید گفت که یکی از تجهیزات پرکاربرد لبنیاتی است که به منظور تبدیل ماست به کره و دوغ کاربرد دارد. ساخت این دستگاه ها مطابق با تکنولوژی روز انجام گرفته و هیمورا از تولیدکنندگان برتر این دستگاه هاست. کره گیرهای ساخت هیمورا در دو مدل خانگی و صنعتی (برای استفاده در مغازه های لبنیاتی، کارگاه ها و کارخانجات) تولید شده اند و در دو نوع بالازن و پایین زن به بازار عرضه می شوند.

در این متن قصد داریم، شما را با کره گیرهای بالازن خانگی آشنا کرده و نحوه کره گیری با این دستگاه ها را توضیح دهیم. اطلاق نام بالازن به این دستگاه ها به این علت است که همزن و موتور متصل به درب دستگاه بوده و کلیدهای کنترل عملکرد کره گیر بر روی آن تعبیه شده اند. یکی از مزایای اصلی استفاده از این دستگاه ها، راحتی کار کره گیری و افزایش سرعت انجام آن است؛ یعنی در شرایطی که شما به روش سنتی ممکن بود نصف روز خود را صرف کره گیری با استفاده از مشک (وسیله ای قدیمی که از پوست گوسفند ساخته می شد) کنید، با بکارگیری این دستگاه کره گیر برقی در مدت زمان کم و بدون هرگونه زحمتی در خانه می توانید کره ای باکیفیت تولید کنید. در ادامه معرفی این دستگاه ها ابتدا شما را با قطعات آن آشنا می کنیم.

دستگاه کره گیر برقی
دستگاه کره گیر برقی

نگاهی به ساختار این دستگاه کره گیر بالازن برقی

مخزن

مخزن بخشی از این دستگاه است که ماست برای تبدیل شدن به کره، داخل آن ریخته می شود و تنها قسمتی از کره گیرها می باشد که در تماس مستقیم با ماست قرار دارد. این امر باعث شده تا در ساخت آن از آلومینیوم استفاده شود. آلومینیوم زنگ نمی زند و شستن و تمیز کردن آن راحت است. نکته مهمی که در مورد ساخت کره گیر برقی می توان ذکر کرد، این است که مخزن آن دارای وزن بسیار کمی بوده و از آنجا که شیر تخلیه ندارد، کاربر به راحتی در پایان کار می تواند محتویات داخل مخزن را خالی کند.

الکتروموتور

از قطعات اصلی در دستگاه تولید کره، موتور آن است که هیمورا جهت افزایش قدرت کره گیری دستگاه، الکتروموتور آن را از برند معروف موتوژن انتخاب کرده است. این موتور با دور بالا کار می کند و با وجود قدرت زیادی که دارد، بسیار کم صداست. لازم به ذکر است که موتور نیروی لازم برای حرکت همزن را تامین می کند.

همزن

همزن این کره گیر برقی در بالای آن و متصل به درب دستگاه قرار دارد و عمل هم زدن و جدا کردن چربی های ماست را انجام می دهد.

دستگیره

برای اینکه کار تخلیه مواد داخل مخزن راحت باشد، دستگیره ای بر روی آن قرار داده اند که کاربر با استفاده از آن خیلی راحت مخزن را برداشته و دوغ داخل آن را خالی می کند.

کلید روشن و خاموش موتور

روشن و خاموش کردن موتور مشک برقی خانگی با استفاده از کلیدی انجام می گیرد که بر روی درب آن قرار دارد.

دستگاه کره گیر برقی
دستگاه کره گیر برقی

راهنمای استفاده از دستگاه کره گیر خانگی برقی

کره گیری با استفاده از این دستگاه ها بسیار ساده بوده و در چند مرحله انجام می گیرد که اگر بصورت دقیق رعایت شود، در پایان کره ای باکیفیت و خوش طعم تولید خواهد شد.

مرحله اول: شستشوی مخزن

اولین قدم قبل از اقدام به کره گیری، شستن و تمیز کردن داخل مخزن دستگاه است. دو روش برای انجام این کار وجود دارد، اول اینکه مخزن را بصورت جداگانه با شیلنگ آب شسته و تمیز کنید. در دومین روش می توانید به داخل مخزن مقداری آب اضافه کرده و درب آن را بگذارید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه کره گیر خانگی برقی کار کند. هر دو این روش ها باعث می شوند تا دستگاه تمیز شده و برای شروع فرآیند کره گیری آماده شود.

مرحله دوم: ریختن ماست به داخل مخزن

بعد از اتمام مرحله اول، وقت آن رسیده تا ماست به داخل مخزن ریخته شود. اگر تمایل به تولید مقدار فراوانی کره دارید، باید از ماست پر چرب استفاده کنید. مقدار مشخصی ماست (حدود سه پنجم مخزن) را به داخل مخزن بریزید، این مقدار نباید از حد تعیین شده بیشتر باشد؛ چرا که باعث سرریز شدن مواد در طول پروسه خواهد شد. حدود یک پنجم مخزن نیز به آن آب اضافه کنید.

مرحله سوم: جدا شدن چربی های ماست

بعد از ریخته شدن ماست و آب به داخل مخزن، درب آن را بسته و موتور را روشن کنید. با روشن شدن موتور، همزن شروع به چرخیدن می کند. حدود 45 دقیقه باید زمان دهید تا همزن، محتویات داخل مخزن (مخلوط آب و ماست) را هم بزند و چربی های ماست را از آن جدا کند.

مرحله چهارم: افزودن یخ به مواد

بعد از گذشت مدت زمان 45 دقیقه، موتور را خاموش و درب دستگاه را باز کنید و حدود یک پنجم یخ خرد شده به داخل آن اضافه کنید. یخ باعث می شود تا چربی های ماست به راحتی از بافت آن جدا و بر روی سطح قرار گیرند. بعد از این کار دوباره حدود 15 دقیقه زمان دهید تا دستگاه کار کند.

مرحله پنجم: جمع کردن کره

بعد از گذشت 15 دقیقه موتور دستگاه را خاموش کنید. اگر در این مرحله درب مخزن را باز کنید، می بینید که کره ها بر روی سطح مایع قرار گرفته اند و می توانید آن را جمع و داخل ظرف دیگری بریزید. هر چقدر که ماست شما پر چرب باشد، مقدار کره تولیدی بسیار بیشتر خواهد بود.

مرحله ششم: تخلیه دوغ

در زیر کره تولید شده مایعی وجود دارد که همان دوغ است. دوغی که بدین روش تولید می شود، فاقد چربی بوده و سالم و بهداشتی می باشد. از آنجا که وزن مخزن دستگاه کره گیر برقی کم است، خیلی راحت می توانید آن را بلند کرده و دوغ داخل آن را خالی کنید.

دستگاه کره گیر برقی
دستگاه کره گیر برقی

معایب

  • عدم کارآیی بدون برق
  • نبود شیر تخلیه جهت خالی کردن مخزن (البته بدلیل پایین بودن وزن دستگاه، قابل چشم پوشی است)

مزایای کره گیر بالازن خانگی

  • عملکرد سریع و عالی کره گیر بدلیل قدرت بالای موتور دستگاه
  • شستشوی راحت مخزن و امکان تولید همزمان کره و دوغ کاملا بهداشتی
  • حمل و جابجایی آسان کره گیر و امکان تخلیه راحت مخزن، بخاطر وزن پایین دستگاه (طراحی مخزن از آلومینیوم)
  • کارکرد با صدای بسیار کم
  • یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش

صرفه اقتصادی بالای کره گیر های بالازن خانگی

کره گیری به روش نوین با استفاده از دستگاه های کره گیری، این عمل را به کاری بدون زحمت تبدیل کرده است. ساخت دستگاه کره گیر خانگی  توسط گروه ماشین سازی هیمورا و عرضه آن به بازار با مجهزکردن دستگاه به قطعات باکیفیت و پرقدرتی انجام شده است. این کار موثر در توجیه اقتصادی کره گیر می باشد. مشک برقی آلومینومی هیمورا علیرغم موتور پرقدرتی که دارد، مصرف انرژی الکتریکی کمتری نسبت به دستگاه های مشابه موجود در بازار دارد و این عامل موجب بازدهی بالای آن شده است. از دیگر دلایل اقتصادی بودن استفاده از این دستگاه ها، راحتی استفاده و عدم نیاز به آموزش و تخصص می باشد. در نهایت باید بگوییم که شما با استفاده از دستگاه کره گیر برقی بالازن می توانید روزانه حجم قابل توجهی کره و دوغ تولید کنید و نیازی به کره های تولید شده در بیرون نخواهید داشت.

دستگاه کره گیر برقی
دستگاه کره گیر برقی

هیمورا تولید کننده انواع دستگاه های کره گیری و دوغ گیری

گروه صنعتی هیمورا از تولید کنندگان تجهیزات لبنیاتی در کشور بوده و دستگاه های متنوعی را در این زمینه تولید و راهی بازار کرده است. همان گونه که در بالا نیز ذکر شد، کره گیرهای هیمورا در مدل های بالازن و پایین زن تولید شده اند. از جمله تفاوت های این مدل ها می توان به محل قرارگیری همزن و موتور دستگاه اشاره کنیم که در انواع بالازن برخلاف پایین زن، الکتروموتور همزن در بالای دستگاه نصب است (در ظرفیت های خیلی پایین بالازن ها، همزن و موتور به درب دستگاه متصل هستند). مدل های بالازن استفاده خانگی و صنعتی داشته و پایین زن ها تنها برای مصارف خانگی و کارگاهی کاربرد دارند و نمونه صنعتی ندارند.

لازم است مدل دیگری از کره گیرهای هیمورا را به شما معرفی کنیم که با نام چرن کره گیر شناخته شده اند. تفاوتی که این دستگاه ها با کره گیرهای معمولی دارند در ماده اولیه ای است که برای تولید کره کاربرد دارد. در کره گیرهای بالازن صنعتی و غیر صنعتی و همچنین کره گیرهای پایین زن از ماست برای کره گیری استفاده می شود و در دستگاه های چرن، خامه ماده اولیه برای تولید کره می باشد. از دیگر تفاوت های چرن با سایر دستگاه های کره گیری، در محصول جانبی این دستگاه ها یعنی دوغ است؛ تمامی کره گیرهای هیمورا به جز چرن کره گیری، دوغ تولید می کنند.

قابل ذکر است که جهت داشتن دوغ کف دار می توانید از دستگاه دوغ ساز کفی هیمورا نیز استفاده کنید که خروجی آن، دوغ خنک و کف دار می باشد. در دستگاه های دوغ سردکن کفی، ریخته شدن دوغ به داخل مخزن و سیرکوله شدن آن توسط پمپ دستگاه، باعث کف دار شدن دوغ شده و زمانی که شیر تخلیه آن باز شود دوغی پرکف، از آن خارج می گردد.

دستگاه کره گیر برقی
دستگاه کره گیر برقی

راهنمای خرید کره گیر بالازن خانگی، چگونگی مشاوره و استعلام قیمت

در مورد دستگاه کره گیر برقی بالازن هیمورا توضیحات جامعی در بالا آورده شد و بصورت کامل در مورد ساختار و روند تولید کره با استفاده از آنها مطالبی ذکر شد. بنابراین در زمان خرید کره گیر هیچ مشکلی نخواهید داشت. اما اگر به هر دلیلی سوالی برایتان در مورد این دستگاه پیش آمد، خیلی راحت با استفاده از شماره های درج شده در پایین همین صفحه می توانید با مشاورین هیمورا تماس گرفته و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. همکاران ما به بهترین شکل شما را راهنمایی خواهند کرد.

اولین سوالی که باید در مورد دستگاه های کره گیری بپرسید، برق مصرفی این دستگاه هاست. دومین مورد، سوال مبنی بر ظرفیت این دستگاه ها باید باشد که با توجه به نیازی که دارید پاسخ آن مشخص می شود؛ یعنی شما نیاز خود را مشخص کرده و با در نظر گرفتن آن دستگاه متناسب را خریداری می کنید. برای اطلاع از آخرین قیمت کره گیر برقی نیز می توانید به همین طریق از مشاورین ما راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

دستگاه کره گیر برقی
دستگاه کره گیر برقی

جدول مشخصات فنی

محصول خروجی

کره و دوغ
null

تولید با انواع ظرفیت ها

وجود دارد
null

گارانتی

یک سال
null

جنس بدنه کره گیر برقی

آلومینیوم
null

برند موتور دستگاه

الکتروژن
null

ماده ورودی کره گیر

ماست
null

سوالاتی که شما می پرسید

آیا این امکان وجود دارد که دور حرکت همزن را کنترل نمود؟

نخیر. در این دستگاه ها امکان کند و یا تند کردن حرکت همزن وجود ندارد و موتور با دور بالا کار کرده و باعث چرخش همزن می شود.

(Visited 144 times, 1 visits today)

اگر بخواهیم دوغ تولیدی از این دستگاه پرچرب باشد، چه کاری باید انجام دهیم؟

برای این کار مدت زمان تولید کره را کاهش دهید تا تمامی چربی های ماست از آن جدا نشده و دوغ تولیدی شما پرچرب باشد.

(Visited 144 times, 1 visits today)

آیا می توانید بگویید که چه مقدار کره با استفاده از این دستگاه ها تولید می گردد؟

نخیر. مقدار کره ای که با استفاده از این دستگاه ها می توانید تولید کنید، بستگی به پرچرب بودن ماست دارد.

(Visited 144 times, 1 visits today)
(Visited 144 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *