قیمت کره گیر برقی

کره گیر پایین زن

نگاهی به دستگاه های کره گیر هیمورا

کره گیر دستگاهی برای تولید کره است که براساس نیروی گریز از مرکز، چربی موجود در ماست را جدا می کند؛ این چربی همان کره خالص و مرغوب می باشد. کره گیرهای هیمورا در دو حالت پایین زن و بالازن قابل ساختند که تفاوت آنها در محل قراگیری الکتروموتور همزن می باشد. مدل پایین زن این دستگاه ها، جزء رایج ترین انواع کره گیرهاست که در دو حالت خانگی و کارگاهی به بازار عرضه می شوند. کره گیرهای پایین زن، کارکردی دو منظوره دارند؛ یعنی تنها مختص تولید کره نیستند و از آنها برای تولید دوغ کم چرب و لذیذ نیز استفاده می شود؛ بنابراین به آنها دستگاه دوغ گیر نیز گفته می شود.

کره گیرهای پایین زن هیمورا، ساختاری استاندارد دارند و جنس آنها از استیل مقاوم است. این دستگاه ها ساختاری بسیار ساده و جمع و جور دارند؛ به همین دلیل استفاده از آنها بسیار آسان است. کره گیرهای پایین زن هیمورا، تجهیزاتی ایده آل برای درآمدزایی هستند و در مغازه ها، فروشگاه ها، منازل، خانه های روستایی و کارگاه ها با توجه به قیمت مناسب آنها، بیشترین استفاده را دارند. حال به بررسی کامل ساختار و عملکرد کره گیر پایین زن می پردازیم.

قیمت کره گیر برقی
قیمت کره گیر برقی

بخش های مختلف کره گیر و دوغ زن برقی پایین زن

مخزن

مخزن، اصلی ترین بخش تشکیل دهنده دستگاه های کره گیر است که ماست را جهت کره گیری، داخل آن می ریزند. به همین دلیل باید در ساخت آن از متریالی استفاده شود که با استانداردهای وزارت بهداشت مطابقت داشته باشد. بدین منظور هیمورا جنس مخزن را از استیل انتخاب کرده که شستشوی آن آسان است و خاصیتی ضد زنگ دارد. البته استفاده از آلیاژ مرغوب تا حدودی روی قیمت کره گیر برقی تاثیر می گذارد.

الکتروموتور و همزن

الکتروموتور و همزن از دیگر اجزای کره گیرهای پایین زن هستند که در بخش تحتانی و پایین مخزن قرار دارند. الکتروموتور کاربردی در این کره گیر از نوع الکتروژن تبریز بوده و وظیفه اصلی آن تامین نیرو جهت به گردش در آوردن همزن است.

تسمه فولی

تسمه فولی از دیگر بخش های این مشک برقی استیل است که در بخش پایین مخزن و در کنار الکتروموتور قرار دارد. تسمه بصورت غیرمستقیم به موتور وصل شده و نیروی تامین شده توسط الکتروموتور، از طریق تسمه به همزن منتقل می شود تا به گردش در بیاید.

شلنگ تخلیه

برای تخلیه راحت تر مواد داخلی مخزن از جمله دوغ، از شلنگ استفاده شده که مخصوص مواد غذایی می باشد. در بخش پایین مخزن، حفره ای وجود دارد که یک سر شلنگ به آن بخش متصل است. بر روی بدنه از گیره ای استفاده شده که سر دیگر شلنگ را می توان بر روی آن آویز کرد. توجه کنید که خروجی شلنگ حالت درب دار دارد و از نشتی جلوگیری می کند.

درب مخزن

کره گیر پایین زن هیمورا، به دربی مقاوم و کیپ مجهز است که جنس آن نیز از استیل می باشد. کیپ بودن درب مخزن مانع از ورود گرد و غبار به داخل مخزن شده و نیز احتمال ریخته شدن مواد داخلی مخزن در حین کره گیری وجود نخواهد داشت.

دستگیره ها

کره گیرهای پایین زن دارای دو عدد دستگیره و پیچ های مخصوص هستند که در داخل بسته بندی قرار دارند؛ بدین ترتیب کاربر باید این دستگیره ها را توسط پیچ های مخصوص به مخزن متصل کند. دستگیره ها کار جابجایی دستگاه را آسان کرده اند.

کلیدهای روشن و خاموش

این کلید حالت دو کاره دارد که عمل شروع و توقف کره گیری را برای کاربر آسان می نماید. کلید بر روی بدنه قرار دارد.

قیمت کره گیر برقی
قیمت کره گیر برقی

چگونگی کره گیری با کره گیر پایین زن هیمورا

قبل از هر کاری بهتر است، مخزن را آبکشی کنید تا عاری از هر نوع آلودگی باشد. سپس ماست پرچرب را داخل مخزن ریخته و مقداری آب به آن بیفزایید، فقط بیش از اندازه آب داخل مخزن اضافه نکنید (به ازای سه پنجم ماست، یک پنجم آب اضافه شود). سپس درب مخزن را بسته و دوشاخه دستگاه را به پریز برق بزنید. با زدن کلید On، نیروی برق به الکتروموتور منتقل شده و همزن به گردش در می آید.

بدین ترتیب محتویات داخلی مخزن به جریان درآمده و چربی موجود در ماست که همان کره است، جدا و به سطح مخزن منتقل می گردد. برای بسته شدن چربی، باید مقداری یخ به مخزن اضافه کرد. در ته مخزن، مایعی فاقد چربی باقی می ماند که همان دوغ است و می توان از آن به عنوان دوغ رژیمی استفاده کرد. در نهایت کره را باید از سطح مایع جمع آوری کرده و به داخل ظرف دیگر منتقل نمود. دوغ داخل مخزن را نیز از طریق شلنگ می توان تخلیه کرد.

نقاط ضعف کره گیر پایین زن

  • عدم تنظیم دور الکتروموتور
  • نبود امکان استفاده در صورت قطعی برق

مزایای استفاده از کره گیر پایین زن هیمورا

  • استفاده از استیل در ساخت مخزن با قابلیت شستشوی آسان
  • استفاده از الکتروموتور الکتروژن تبریز در بخش پایین دستگاه کره گیر استیل
  • قابل تولید در ظرفیت ها و مدل های مختلف با کاربردی خانگی و کارگاهی
  • تجهیز شده به دستگیره های مقاوم برای جابجایی راحت تر
  • دارای شلنگ ویژه برای تخلیه راحت تر دوغ (قابلیت آویز کردن شلنگ بر روی مخزن)
  • کاربردی دو منظوره (تولید همزمان کره و دوغ کم چرب)
  • ساختاری جمع و جور و مدرن (ظرفیت های پایین بصورت رومیزی هم استفاده می شوند)

بررسی کره گیر پایین زن از لحاظ اقتصادی

کره گیرهای پایین زن جزء دستگاه های کم مصرف محسوب می شوند و این بدلیل ساختار استاندارد آنهاست که در افزایش طول عمر آنها نیز تاثیر مستقیمی دارد. این دستگاه ها را می توان هم جهت تولید کره و هم دوغ استفاده کرد و محصولات تولیدی را با قیمتی مناسب به بازار عرضه کرد، پس نقش موثری در درآمدزایی دارند. ظرفیت پایین این کره گیرها، کاربردی خانگی داشته و کاربر از طریق آن می تواند کره ای ارگانیک و بهداشتی تولید نماید و حتی در منزل می توان از آن، بعنوان تجهیزی درآمدزا استفاده کرد.

برای نصب این دوغ زن برقی، نیاز به نصاب نیست و هر فردی بدون داشتن تجربه، به راحتی می تواند از آن استفاده کند. جنس مخزن و بدنه این کره گیر از استیل 430 است که مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی و ضربه دارد؛ در نتیجه می توان از آن سال ها، بدون استهلاک استفاده کرد. قیمت مقرون به صرفه کره گیر برقی استیل هیمورا از دیگر دلایلی است که آن را از لحاظ اقتصادی توجیه نموده است.

قیمت کره گیر برقی
قیمت کره گیر برقی

بررسی تفاوت بین کره گیر پایین زن و بالازن

کره گیرهای بالازن و پایین زن، هر دو تجهیزاتی برای تولید کره هستند و مواد اولیه موردنیاز آنها برای کره گیری، ماست است. این دو دستگاه حالتی دو منظوره دارند و علاوه بر تولید کره از قابلیت تولید دوغ نیز برخوردارند. اما در عین شباهت هایی که دارند، از لحاظ کاربردی نیز با هم متفاوتند؛ برای مثال کره گیرهای بالازن هیمورا یا از نوع خانگی هستند یا صنعتی، اما نوع پایین زن بصورت نیمه صنعتی و خانگی ساخته می شوند. الکتروموتور و همزن کاربردی در نوع پایین زن در پایین مخزن قرار دارند، اما محل قرار گیری این قطعات در کره گیرهای بالازن از جمله کره گیر بالازن صنعتی، بالای مخزن است.

جنس کره گیرهای پایین زن برخی از استیل 430 یا لعاب استیل است، اما کره گیرهای بالازن علاوه بر نوع استیل در نوع آلومینیومی نیز تولید می شوند. کره کیرهای پایین زن به شلنگ تخلیه مجهز هستند، اما این امکان در نوع بالازن وجود ندارد؛ البته کره گیرهای بالازن صنعتی به شیر تخلیه کلاجی مجهز هستند. شایان ذکر است که قیمت کره گیر برقی پایین زن، مناسب تر از نوع صنعتی بالازن می باشد.

قیمت کره گیر برقی
قیمت کره گیر برقی

از چه دستگاه هایی می توان برای تولید دوغ استفاده کرد؟

دوغ از دسته فرآورده های لبنی لذیذی است که در بین ایرانیان محبوبیت بالایی دارد. برای تولید دوغ روش های مختلفی وجود دارد؛ برای مثال می توان از دستگاه کره گیر و دستگاه دوغ ساز برای تولید دوغی لذیذ و بهداشتی استفاده کرد. در ذیل به بررسی این دستگاه ها می پردازیم.

دستگاه کره گیر

بطور کلی کره گیرها یکی از تجهیزات متداول در تولید دوغ از ماست به شمار می روند. دستگاه کره گیر برقی استیل مورد بحث گزینه ای مناسب برای تولید دوغ کم چرب بوده که در این مطلب در مورد آن توضیحاتی جامع آورده شده و حتی به عواملی که روی قیمت کره گیر برقی تاثیر می گذارد اشاره گردید.

دستگاه دوغ ساز کفی

دوغ سازهای کفی، جزو دستگاه های دوغ ساز مدرنی هستند که در مدل ها و ظرفیت های مختلف قابل ساختند. این دستگاه ها از قابلیت تولید دوغ کف دار و خنک برخوردارند و مجهز به سیستم خنک کننده و پمپ هستند. پمپ دستگاه وظیفه چرخاندن دوغ را برعهده داشته دارد. بعد از تولید دوغ، باید سیستم خنک کننده را روشن کرد تا دمای آن را کاهش داده و برای مصرف خنک نگه دارد. این دستگاه، دوغی بسیار لذیذ و کف دار تولید می کند و در رستوران ها، کبابی ها و سفره خانه ها بیشترین کاربرد را دارد. دوغ ساز کفی هیمورا از جنس استیل 304 بوده و مجهز به ترموستات دیجیتالی است که سبب شده دمای سیستم خنک کننده بصورت اتوماتیک تنظیم شود.

قیمت کره گیر برقی
قیمت کره گیر برقی

راهنمای خرید و مشاوره

هنگام خرید کره گیر برقی پایین زن از جنس ضد زنگ و راحتی شستشوی مخزن دستگاه مطمئن شوید؛ زیرا برخی متریال ها به راحتی قابل شستشو نیستند. یک کره گیر مرغوب بهتر است با آلیاژ استیل یا آلومینیوم طراحی شود. گارانتی دار بودن این دستگاه نیز بسیار حائز اهمیت است، چه بسا افرادی بوده اند که کره گیر پایین زن را بدون گارانتی خریداری کرده اند و بعد از خرید متوجه ایراداتی در آن شده اند. در حالت کلی محصولی که گارانتی می شود، قطعاً کیفیت لازم را داشته؛ وگرنه گارانتی کردن آن به ضرر تولید کننده خواهد بود. بررسی قیمت کره گیر برقی نیز اهمیت بالایی دارند، بهتر است قبل از خرید، قیمت نمونه های مختلف کره گیر را با هم مقایسه کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

بهتر است دستگاه کره گیر برقی به پایه هایی مقاوم مجهز شود تا در حین کار لغزش صورت نگیرد. همچنین استفاده از الکتروموتوری مرغوب و قدرتمند در ساخت آن، اهمیت بالایی دارد. در صورتی که می خواهید از کره گیر بصورت خانگی استفاده کنید، ظرفیت پایین را انتخاب کنید. اما اگر قصد دارید از آن بصورت کارگاهی استفاده نمایید، ظرفیت های بالای این دستگاه مناسب تر خواهند بود. دوغ داخلی مخزن کره گیر، باید به راحتی قابل تخلیه باشد؛ بنابراین هنگام خرید به این مورد نیز توجه کنید. هیمورا در ساخت کره گیرهای پایین زن از شلنگ تخلیه استفاده کرده است. چنانچه از تولیدکنندگان عمده محصولات لبنی هستید و تولید بالایی دارید، می توانید نمونه کره گیرهای هیمورا را در صفحه مربوطه مشاهده کنید.

جدول مشخصات فنی

محصول خروجی

کره و دوغ
null

تولید در انواع ظرفیت ها

وجود دارد
null

گارانتی

یک سال
null

جنس بدنه

استیل 430
null

برند موتور دستگاه

الکتروژن
null

ماده ورودی کره گیر

ماست
null

سوالاتی که شما می پرسید

آیا دور الکتروموتور کره گیرهای پایین زن قابل تنظیم است؟

نخیر. دور الکتروموتور این کره گیرها ثابت است، اما خود الکتروموتور قدرت بالایی دارد.

(Visited 121 times, 1 visits today)

کره گیرهای پایین زن در نوع آلومینیومی نیز قابل ساختند؟

دوست عزیز هیمورا برای دوام بیشتر، کره گیرهای پایین زن را با آلیاژ استیل طراحی کرده است. البته نوع آلومینیوم این دستگاه ها در بازار موجود است.

(Visited 121 times, 1 visits today)

آیا کره گیرهای پایین زن برای استفاده در کارخانجات مناسب هستند؟

نخیر. این دستگاه ها بصورت خانگی و کارگاهی قابل تولیدند، شما می توانید از کره گیرهای بالازن صنعتی هیمورا در کارخانجات استفاده کنید.

(Visited 121 times, 1 visits today)

آیا دوغ تولیدی توسط کره گیرهای پایین زن، برای افرادی که اضافه وزن دارند، مناسب است؟

قطعاً بله. دوغ تولیدی توسط این دستگاه ها حالت رژیمی دارد؛ چون تمامی چربی موجود در ماست گرفته شده و دوغی فاقد چربی باقی می ماند.

(Visited 121 times, 1 visits today)
(Visited 121 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *