قیمت پاتیل شیر جوش

پاتیل پخت شیر صادراتی

نگاهی جامع به پاتیل پخت شیر

شیر از دسته فرآورده هایی است که احتمال فاسد شدن آن بالاست؛ به همین دلیل آن را تبدیل به سایر محصولات لبنی از جمله پنیر، ماست، خامه و … می کنند. اما قبل از هر کاری باید شیر را جوشاند تا میکروب ها و باکتری های موجود در آن نابود گردند. برای جوشاندن شیر، از چه دستگاهی می توان استفاده کرد؟ قطعاً دستگاه های پخت شیر قدیمی در مراکز تولیدی گزینه مناسبی نیستند. خوب دلایلی که برای عدم استفاده از پاتیل های قدیمی داریم به شرح زیر است:

  • شیر در داخل این پاتیل ها حین پختن بدلیل نبود همزن، به دیواره ها یا ته ظرف می چسبد و مقداری از مواد اصلی خود را از دست داده و کیفیتش پایین می آید.
  • بخار شدن شیر در پاتیل های قدیمی بدلیل نبود درب امری اجتناب ناپذیر است.
  • حرارت دهی شیر در پاتیل های قدیمی بصورت مستقیم است و این امر می تواند سوختگی یا ته گرفتگی شیر را به همراه داشته باشد.

بنابراین می توان از دستگاه پاتیل پخت شیر که ساختاری کاملاً استاندارد دارد، استفاده کرد. پاتیل ها بگونه ای طراحی شده اند که شیر را بصورت غیرمستقیم حرارت داده و می پزند، همچنین در طول پخت آن را هم زده و مانع از ته گرفتن و بیش از حد تبخیر شدن شیر می شوند. پاتیل ها یا حالت ساده دارند یا صادراتی که قیمت پاتیل شیر جوش صادراتی، گران تر از نوع معمولی بوده و از ویژگی های بارزی برخوردار است. این دستگاه ها از ظرفیت 100 لیتر تا 1000 لیتر قابل ساختند و در تولید آنها از قطعات مختلفی استفاده شده که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

قیمت پاتیل شیر جوش
قیمت پاتیل شیر جوش

قطعات تشکیل دهنده دستگاه پخت شیر صادراتی هیمورا

مخزن

قطعاً مخزن، اصلی ترین بخش تشکیل دهنده این دیگ پخت شیر بوده که بصورت سه جداره ساخته شده و جنس آن از استیل 304 مرغوب و ضدزنگ می باشد؛ لذا در صورت نیاز می توان آن را شست و نظافت کرد. کاربرد استیل در این دستگاه موجب شده تا مورد تایید وزارت بهداشت برای پخت مواد غذایی واقع شود. چنانچه می خواهید در مورد استیل های مورد استفاده در صنایع غذایی اطلاعات جامع بدست آورید، اینجا را کلیک کنید. مخزن این پاتیل طوری طراحی شده که دارای دو عدد درب در سمت های راست و چپ می باشد. قیمت پاتیل شیر جوش مذکور، متناسب با کیفیتی که دارد بسیار منصفانه است.

تابلو کنترلی

تابلو کنترلی از دیگر بخش های مهم پاتیل پخت شیر صادراتی هیمورا است که بواسطه آن می توان عملکردهای دستگاه را کنترل کرد. در واقع بر روی تابلو کنترل، دو کلید اصلی وجود دارد که یکی از آنها مخصوص روشن یا خاموش سازی الکتروموتور و همزن و دیگری مخصوص فعال کردن ترمومتر دیجیتالی است.

ترمومتر

ترمومتر نوعی دماسنج است که در این پاتیل، وظیفه اندازه گیری و نمایش دمای داخلی مخزن را بر عهده دارد. این ترمومتر از نوع دیجیتال بوده و مجهز به نمایشگر می باشد.

الکتروموتور همزن

پاتیل پخت شیر هیمورا به الکتروموتوری قدرتمند مجهز شده که قابلیت تامین نیرو، برای به گردش درآوردن همزن را دارد. در نتیجه شیر ته نمی گیرد و حجم آن کاهش نمی یابد.

شیر کلاجی

شیر کلاجی از دیگر امکانات پاتیل های پخت شیر بوده که کار تخلیه مایعات داخلی مخزن را آسان نموده است. جنس این شیر هم از استیل باکیفیت بوده و کلاج دار بودن آن سبب شده،در اثر برخورد ناخواسته به اجسام و … باز نشود.

مشعل

پاتیل شیر جوش هیمورا، دارای مشعلی است که در محل بخصوصی (در بخش پایین مخزن) نصب می گردد. این مشعل از قابلیت تولید شعله ای پایدار برخوردار بوده و سبب گرم شدن کناره ها و کف مخزن می گردد.

چرخ های متحرک

پایه های دستگاه شیر جوش صادراتی هیمورا، به چرخ هایی مجهز شده که حالت متحرک به آن داده اند؛ به همین دلیل حمل و انتقال آن، از مکانی به مکان دیگر به راحتی امکانپذیر است. این قابلیت ویژه، سبب تغییر در قیمت پاتیل شیر جوش شده و آن را متمایزتر از نوع معمولی نموده است.

دودکش خروجی

در بخش پشتی این پاتیل ها از یک دودکش خروجی استفاده شده که شما می توانید با اتصال به لوله های دیگر، دود و گازهای آلاینده ای که بر اثر احتراق بوجود می آیند، به راحتی از محیط خارج کنید.

ورودی روغن

از طریق این ورودی که در بخش بالا و کناره مخزن قرار دارد، می توان روغن حرارتی موردنیاز را بین جداره ها بریزید تا طی مراحلی داغ شده و مخزن را گرم کند.

قیمت پاتیل شیر جوش
قیمت پاتیل شیر جوش

شیوه پخت شیر با دیگ شیر جوش صادراتی

پاکسازی مخزن قبل از هر کاری، امری الزامیست. برای این کار کافیست، مقداری آب داخل مخزن ریخته و همزن را روشن کنید. سپس آب داخل مخزن را از طریق شیر کلاجی به بیرون تخلیه کنید. البته قبل از شروع به عملیات لازم است تا پاتیل را در محلی مناسب مستقر نمایید. حالا با توجه به ظرفیت مخزن، شیر داخل آن بریزید و درب ها را ببندید.

مشعل را به گاز شهری وصل نموده و بعد از باز کردن شیرهای گاز، شعله را روشن کنید. بدین ترتیب شعله سبب داغ شدن روغن بین جداره ها شده و کناره ها و کف مخزن را گرم می کند. با کارکرد دستگاه، شیر بصورت غیرمستقیم و تا دمای 95 الی 100 درجه سانتیگراد پخته می شود، البته برای جلوگیری از ته گرفتن شیر در حین پخت، حتماً از طریق تابلو برق، الکتروموتور را روشن کنید تا همزن به گردش در بیاید. همچنین با فشردن دکمه ترمومتر که روی تابلو برق قرار دارد، می توان از میزان دمای داخلی مخزن مطلع شد.

معایب پاتیل پخت شیر صادراتی

  • در صورت قطعی برق، الکتروموتور و همزن کار نخواهند کرد.
  • در صورت قطعی گاز شهری، باید از کپسول گاز استفاده کرد.
  • این دستگاه صرفاً مخصوص پخت شیر بوده و قابلیت دیگری از جمله خنک سازی آن را ندارد.
  • گران بودن قیمت پاتیل شیر جوش، نسبت به نوع معمولی (البته کیفیت بالای آن، سبب شده با استفاده طولانی مدت، هزینه اولیه که بابت خرید آن صرف شده، بازگردد)

مزایای استفاده از پاتیل پخت شیر

  • عملکردی مناسب در پخت شیر (پخت شیر تا 95 الی 100 درجه سانتیگراد)
  • استفاده از استیل مقاوم و ضدزنگ در ساخت مخزن و شیر تخلیه
  • جلوگیری از تبخیر و ته گرفتگی شیر در حین پخت
  • مجهز به الکتروموتور پرقدرت برای چرخاندن همزن
  • تجهیز شده به شیر کلاجی، برای تخلیه مایعات داخلی مخزن
  • مجهز به ترمومتر دیجیتالی با قابلیت فعل و غیرفعال سازی آسان
  • تامین حرارت موردنیاز شیر بصورت غیرمستقیم (بدنه با جریان روغن داغ بین جداره ها گرم می شود)
  • مورد تایید وزارت بهداشت (بدلیل استفاده استیل مناسب مواد غذایی و لبنی)
  • مجهز شده به چرخ های متحرک جهت حمل و جابجایی آسان
  • قابلیت خروج آسان دود و گازهای آلاینده (از طریق دودکش کاربردی)
  • قابلیت تولید در ظرفیت های مختلف
  • مناسب بودن قیمت پاتیل شیر جوش صنعتی، نسبت به کیفیت ساخت بالای آن
  • دارای یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش

بررسی دستگاه شیرجوش صنعتی از لحاظ توجیه اقتصادی

پاتیل پخت شیر صادراتی هیمورا با امکانات خوبی طراحی شده و شیر را بصورت مطلوب، به مرحله پخت می رساند. بگونه ای که با گردش منظم و پیوسته همزن، تبخیر شیر بیش از حد صورت نمی گیرد. از سوی دیگر این دستگاه در برابر حرارت بالا و عوامل خارجی، مقاومت لازم را دارد؛ زیرا با آلیاژ استیل طراحی شده که جزو متریال های ضدزنگ و ضد سایش به حساب می آید. این دستگاه ساختاری کاملاً استاندارد داشته و می توان از آن سال ها، بدون افت کیفیت استفاده کرد. تمامی قطعات این دستگاه از نوع درجه یک بازار هستند؛ به همین دلیل کمتر نیاز به سرویس خواهند داشت و تعمیر و نگهداری دستگاه، بسیار کم هزینه می باشد.

پاتیل پخت شیر به مشعلی مجهز است که حرارت موردنیاز برای پخت شیر را تامین می کند؛ در نتیجه نیاز به سیستم حرارتی مجزا نیست و در هزینه ها صرفه جویی می شود. قیمت پاتیل شیر جوش صادراتی از دیگر عوامل دخیل در اقتصادی بودن آن می باشد؛ زیرا نسبت به کیفیتی که دارد، مناسب است.

قیمت پاتیل شیر جوش
قیمت پاتیل شیر جوش

چرا در پاتیل های هیمورا از حرارت غیرمستقیم استفاده میشه؟

امرزوه سیستم های حرارتی دستگاه های مخصوص پخت که برای حرارت دهی و پخت مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند در دو نوع سیستم های حرارتی شعله مستقیم و حرارت غیرمستقیم ساخته می شوند. مدل های حرارت غیرمستقیم با توجه به مزایایی که دارند، بیشتر بکار رفته و مورد استقبال قرار گرفته اند.

اولین ویژگی این تجهیزات کیفیت بالای محصول پخته شده در مقایسه با شعله مستقیم می باشد؛ برای نمونه در پاتیل هایی که از حرارت غیر مستقیم استفاده می شود، گرما بطور یکنواخت در تمام سطح شیر یا مایع پخش شده و آرام آرام شروع به پختن می کند. همچنین در این نوع پاتیل ها با وجود همزن و حرارت غیر مستقیم، شیر نمی سوزد یا ته نمی گیرد. البته این دستگاه ها از لحاظ رعایت اصول بهداشتی بیشتر مورد تایید هستند؛ زیرا گازهای متصاعدی ناشی از سوخت مصرفی جذب ماده غذایی یا شیر نمی شود. از سوی دیگر پخت شیر با حرارت غیرمستقیم، در کاهش مصرف سوخت نیز تاثیرگذار است؛ بخصوص در تجهیزاتی که دارای عایق حرارتی هستند.

مقایسه پاتیل های پخت معمولی و صادراتی هیمورا

همانطور که در ابتدای متن نیز اشاره کرد، پاتیل های هیمورا بصورت ساده و صادراتی طراحی شده اند. این پاتیل ها هر دو وظیفه پخت شیر را بر عهده دارند؛ اما دارای تفاوت هایی نیز هستند. نوع صادراتی دارای امکانات ویژه ای است که در ادامه، آنها را شرح خواهیم داد. هر دوی این پاتیل ها از جنس استیل ساخته شده اند؛ ولی نوع معمولی بصورت دو جداره بوده در حالیکه نوع صادراتی بصورت سه جداره تولید شده است. نوع صادراتی مجهز به ترمومتر دیجیتال بوده که برای فعال شدن آن، از یک کلید ویژه استفاده شده است؛ این در حالیست که ترمومتر کاربردی در پاتیل معمولی یا ساده، از نوع آنالوگ می باشد.

مشعل کاربردی در این دو نوع پاتیل نیز با هم فرق دارند؛ بگونه ای که نوع معمولی دارای مشعلی است که به یک شیر گاز مجهز شده، اما نوع صادراتی به دو عدد شیر گاز تجهیز شده و این عامل در افزایش راندمان حرارتی تاثیرگذار می باشد. پاتیل پخت شیر صادراتی برعکس نوعی معمولی، دارای پایه های چرخدار و متحرک بوده و جابجایی آن به آسانی امکان پذیر می باشد. تابلو برق این دو دستگاه نیز باهم فرق دارند و بر روی تابلو برق نوع صادراتی، از دو کلید ویژه برای روشن و خاموش کردن الکتروموتور و فعال و غیرفعال کردن ترمومتر استفاده شده است. در حالت کلی نوع صادراتی، مدل پیشرفته پاتیل ها بوده و کیفیت ساخت بالایی دارد. با توجه به تعدد قابلیت های نوع صادراتی، بالطبع قیمت دستگاه شیر جوش صنعتی و صادراتی، از نوع معمولی بالاتر است.

قیمت پاتیل شیر جوش
قیمت پاتیل شیر جوش

مهم ترین فاکتورها برای خرید یک پاتیل مناسب

  • جنس پاتیل پخت شیر، در بهداشتی بودن شیر پخته شده نقش تاثیرگذاری دارد. بنابراین بهتر است پاتیلی انتخاب کنید که شستشوی آن به راحتی امکان پذیر بوده و احتمال زنگ زدن در آن وجود نداشته باشد. توصیه ما استفاده از پاتیل هایی با جنس استیل 304 است.
  • اگر قابلیت حمل و جابجایی دستگاه پخت شیر برایتان اهمیت دارد، به چرخدار بودن پایه ها توجه کنید.
  • یک دستگاه شیر پز مناسب، باید دارای دماسنج دیجیتال یا آنالوگ باشد تا دمای داخلی مخزن بصورت لحظه ای نشان داده شود.
  • پاتیل ها باید به راحتی قابل تعمیر و نگهداری باشند.
  • وجود همزن امری ضروری است تا شیر داخل مخزن را بصورت مداوم به جریان دربیاورد.
  • تخلیه شیر از داخل مخزن باید به آسانی امکانپذیر باشد.
  • قبل از خرید، از متناسب بودن قیمت پاتیل شیر جوش، مطمئن شوید و آن را با سایر دستگاه های مشابه مقایسه کنید.
  • گارانتی دار بودن قطعات اهمیت بالایی دارد؛ چه بسا افرادی بوده اند که بدون توجه به گارانتی، اقدام به خرید کرده اند و بعد از خرید کالا متوجه ایراد در قطعه ای از آن شده اند.
  • قبل از خرید، قیمت دیگ پخت شیر را بررسی کنید که مطمئن شوید قیمت با کیفیت آن مطابقت دارد. البته قیمت دستگاه پخت شیر، رابطه مستقیمی با ظرفیت آن دارد.
قیمت پاتیل شیر جوش
قیمت پاتیل شیر جوش

قابلیت های دیگه ای که میتونه به پاتیل ها اضافه بشه!!

اینکه دستگاهی را مجهز به قابلیت های دیگر کرد، بسته به نیاز مصرف کنندگان و کاربران آن وسیله دارد. پاتیل های پخت شیر که برای حرارت دهی مورد استفاده قرار می گیرند، می توان با توجه به ساختارشان، از یک لایه عایق حرارتی در بدنه آنها استفاده کرد. البته این امر زمانی ممکن است که دستگاه شما بصورت سه جداره باشد. همچنین می توان الکتروموتور این دستگاه را به اینورتر مجهز کرد تا میزان دور همزن آن تحت کنترل کاربر باشد. البته شاید برخی تولیدکنندگان نیاز به سیستم شستشوی خودکار داشته باشند که امکان نصب آن روی پاتیل های پخت شیر هیمورا وجود دارد.

پروسس تانک دستگاهی دیگر برای پخت و پاستوریزه شیر

حالا که با مطالعه متن در مورد پاتیل های پخت هیمورا اطلاعات کافی بدست آوردید، می خواهیم دستگاه خاصی که علاوه بر پخت شیر می تواند عملیات دیگری روی شیر انجام دهد، معرفی نماییم. اگر از تولیدکنندگان محصولات لبنی باشید، حتماً نام پروسس تانک به گوشتان خورده است. این دستگاه یکی از ملزومات واحدهای تولیدی بوده که کاربردهای متنوعی دارد. پروسس تانک از لحاظ ساختاری مشابه پاتیل پخت شیر است اما در مقایسه با آن، مدرن و پیشرفته تر می باشد. می پرسید در چه قسمت هایی؟؟ خوب در اصلی ترین بخش آن یعنی مخزن دستگاه و بخش گرمایشی. مخزن پروسس تانک، سه لایه است یا به اصطلاح از سه جداره جداگانه تشکیل شده که در فضای مابین دو لایه داخلی، آب گرم یا سرد جریان پیدا می کند و دو لایه بیرونی را با عایق حرارتی پوشش داده اند.

این دستگاه منبع حرارتی وابسته ندارد، بنابراین برای حرارت دادن شیر یا مایعات دیگر از یک سیستم گرمایشی همانند پکیج زمینی یا دیگ بخار استفاده می کنند. اینجا توضیح بدهم که پکیج برای حرارت دهی شیر تا دمای تقریبی 85 درجه سانتیگراد بوده و دیگ بخار برای دماهای بالا کاربرد دارد. البته باید متذکر شد که پروسس تانک های هیمورا به جهت داشتن صفحات شانه تخم مرغی در میان جداره های خود، قادرند از بخار داغ به عنوان منبع گرمایشی بهره ببرند. اصلی ترین کار پروسس تانک پخت شیر یا مایعات مشابه است، ولی بدلیل اینکه این دستگاه را می توان به تجهیزات گرمایشی و سرمایشی متصل کرد، می توان از آن بعنوان پاستوریزاتور بچ (Batch Pasteurization) نیز استفاده کرد؛ یعنی اینکه شما می توانید شیر را علاوه بر پخت، پاستوریزه نیز کنید.

مشاوره و راهنمای خرید

از آنجایی که دستگاه های صنعتی، ساختار پیچیده ای دارند و مشتری اطلاع چندانی از آنها ندارد، حتماً قبل از خرید باید مورد مشاوره قرار گرفته و از کیفیت آن مطمئن شود. بهترین کار برای مشاوره شدن، مطالعه است که این متن می تواند راهنمای مناسبی برای مشتریان باشد؛ زیرا تمامی قطعات دستگاه، عملکردها، مزایا و معایب آن بررسی شده و نیز با سایر دستگاه های مشابه مقایسه گردیده است. البته با وجود اینکه این محتوا، راهنمای خوبی برای خریدار است، اما شاید کافی نباشد. بنابراین توصیه می شود با کارشناسان هیمورا که شماره های آنها در پایین همین صفحه درج شده، تماس بگیرید تا علاوه بر راهنمایی کامل، شما را از آخرین قیمت پاتیل شیر جوش مطلع سازند.

قیمت پاتیل شیر جوش
قیمت پاتیل شیر جوش

جدول مشخصات فنی

نوع عایق

روغن حرارتی
null

انرژی مصرفی پاتیل

گاز و برق تک فاز
null

مواد قابل پخت

شیر و مایعات مشابه
null

پایه های چرخ دار

دارد
null

گارانتی

یک سال
null

جنس جداره بیرونی

استیل 304
null

جنس جداره داخلی

استیل 304
null

تعداد جداره ها

سه جداره
null

نوع ترمومتر

دیجیتالی
null

دودکش

دارد
null

سوالات متداول

دلیل تایید این پاتیل از سوی وزارت بهداشت چیه؟

خوب علت اصلی، ساخت دستگاه از جنس استیل 304 که مورد تایید وزارت بهداشت و درمان بوده که با توجه به خواص ضد زنگ و سایش این آلیاژ انجام شده است. این گرید استیل کاملا مناسب مواد غذایی و لبنی بوده و بعد از هر بار استفاده می توان به آسانی آن را شست؛ بنابراین شیر با رعایت بهداشت بالا به مرحله پخت می رسد. از طرفی پخت شیر با حرارت غیر مستقیم نیز از دلایل دیگر به شمار می رود.

(Visited 184 times, 1 visits today)

از پاتیل پخت شیر می توان در کارگاه های کوچک هم استفاده کرد؟

بله. شما می توانید پایین ترین ظرفیت این دستگاه یعنی نوع 100 لیتری را انتخاب کنید.

(Visited 184 times, 1 visits today)

تفاوت بین ترمومتر آنالوگ و دیجیتال کاربردی در پاتیل های هیمورا در چیه؟

ترمومتر آنالوگ دارای صفحه ای کوچک بوده و حالت عقربه ای دارد، اما نوع دیجیتال دارای صفحه نمایش است و فعال و غیرفعال کردن این نوع ترمومتر (دیجیتال) بصورت دستی صورت می گیرد.

(Visited 184 times, 1 visits today)

از پاتیل های پخت شیر صادراتی هیمورا، می توان برای سرد کردن شیر هم استفاده کرد؟

نخیر. این دستگاه ها فقط مختص پخت شیر هستند.

(Visited 184 times, 1 visits today)
(Visited 184 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *