پکیج برقی زمینی

پکیج برقی زمینی هیمورا | راهنمای انتخاب ظرفیت ✅ + فیلم معرفی

نگاه کلی به پکیج های برقی زمینی

پکیچ چیست؟ چه کاربردی دارد؟ چرا بهترین گزینه برای استفاده به جای سیستم هایی مانند موتورخانه هاست؟ چرا باید پکیج برقی زمینی انتخاب کنیم؟ در جواب این سوالات باید گفت که، پکیج ها سیستم های حرارتی مرکزی بسیار محبوب هستند که گرمایش لازم محیط را تامین می کنند و امروزه جای موتورخانه ها را گرفته اند. این سیستم ها در ظرفیت های متفاوتی ساخته شده اند و براساس سوخت مصرفی به گروه پکیج های برقی دیواری، پکیج های برقی زمینی، پکیج های دوگانه سوز و سه گانه سوز طبقه بندی می شوند. در جواب این سوال که چرا پکیج ها جایگزین موتورخانه ها شده اند، باید گفت که نصب و راه اندازی این سیستم ها بسیار راحت تر از موتورخانه ها بوده و به لوله کشی های پیچیده نیاز ندارند.

در بین انواع سیستم های پکیج اشاره شده، پکیج های برقی زمینی بدلیل استفاده از انرژی پاک الکتریکی نسبت به دیگر پکیج ها ترجیح داده می شوند. ظرفیتی که پکیج زمینی برقی دارد بیشتر بوده و در مجتمع های آپارتمانی، ویلاها و ساختمان هایی که متراژ وسیعی دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. راندمان حرارتی در این سیستم ها که فاقد دودکش هستند، بالا می باشد؛ بگونه ای که تقریبا بیش از 90 درصد انرژی مصرفی خود را به گرما تبدیل می کنند. توسط این پکیج ها که مجهز به المنت هستند، انرژی الکتریکی به گرما تبدیل می شود.

پکیج برقی زمینی
پکیج برقی زمینی

قطعاتی که در ساختار پکیج های برقی زمینی استفاده شده است

بدنه دستگاه

بدنه پکیج های زمینی برقی هیمورا با استفاده از ورق های با دوام و مقاوم کامپوزیتی ساخته شده است که در برابر زنگ زدگی و شرایط محیطی متغیر استحکام بالایی دارند. البته این ورق های کامپوزیتی بصورت رنگی هستند و در طول زمان تغییری در رنگ آنها ایجاد نمی گردد.

پکیج برقی زمینی

المنت

از قطعات مهم در پکیج شوفاژ زمینی برقی، المنت است که انرژی الکتریکی باعث گرم شدن این قطعه شده و در نتیجه مبدل های حرارتی که در مجاورت آن قرار دارند گرم می شوند. مهندسین هیمورا از المنت هایی با توان گرمایشی بالا در این سیستم ها استفاده کرده اند و این عامل باعث شده پکیج های تولیدی قدرت گرمایشی بالایی داشته باشند.

پمپ

پمپ از دیگر قطعات مهمی است که در پکیج ها وظیفه سیرکولاسیون آب گرم در مدار بسته (مبدل و شوفاژها) را بر عهده دارد. آب گرمی که در مدار بسته در جریان است به داخل شوفاژها هدایت شده و محیط بدین واسطه گرم می شود.

مانومتر (Manometer)

در پکیج ها به دلیل وجود مدار بسته و گردش آب گرم در داخل آن، فشار ایجاد می گردد که کنترل آن دارای اهمیت بسیار بالایی است. به منظور اطلاع از میزان فشار ذکر شده از تجهیزی تحت عنوان مانومتر در پکیج های برقی زمینی استفاده شده که کاربر با مشاهده آن در صورت بروز هرگونه تغییری اقدامات لازم را انجام می دهد.

تابلو کنترلی

تابلو کنترلی از بخش های کاربردی در پکیج های زمینی برقی است و تمامی کلیدهایی که جهت کنترل عملکرد دستگاه کاربرد دارند و همچنین مانومتر و ترموستات دیجیتالی بر روی آن نصب شده اند.

مبدل های حرارتی (Heat Exchanger)

از قطعات اصلی در پکیج ها، مبدل های حرارتی هستند که آب رفت به شوفاژها و آب مصرفی داخل آنها در جریان بوده و گرم می شود. دو مبدلی که این سیستم ها مجهز به آن هستند، مبدل های حلزونی و لوله ای می باشند که در مجاورت المنت قرار دارند؛ المنت با ایجاد حرارت، باعث گرم شدن آبی می شود که در داخل مبدل هاست.

منبع انبساط

از قطعاتی که در این نوع پکیج های شوفاژ زمینی به منظور افزایش ایمنی استفاده شده، منبع انبساط است که وظیفه آن متعادل سازی فشار موجود در مدار بسته بوده و از ایجاد پارگی در لوله ها جلوگیری می کند.

ترمومتر دیجیتالی (Digital Thermometer)

ترمومتر به منظور سنجش و اندازه گیری دما در پکیج های فوق کاربرد داشته و بصورت دیجیتالی طراحی شده است.

پکیج برقی زمینی

تجهیزات امنیتی

ایمنی در این پکیج ها از پارامترهایی است که توجه و حساسیت بالایی در رعایت آن صورت گرفته است. استفاده از فیوزهای امنیتی مانند فیوز محافظ جان (RCD)، فیوز مینیاتوری (MCB) و کنتاکتور (Contactor) باعث شده کاربر با اطمینان خاطر بیشتری از این سیستم ها استفاده کند. فیوز محافظ جان از آنجا که باعث جلوگیری از برق گرفتگی می شود، اهمیت بالایی در این سیستم های گرمایشی دارد.

چگونه پکیج برقی زمینی آب مصرفی و محیط را گرم می کند؟

پکیج های برقی زمینی مکانیزم بسیار پیشرفته ای برای گرم کردن آب مصرفی و محیط دارند. شروع کار با استقرار دستگاه در محل و انجام سیم کشی و لوله کشی های لازم انجام می گیرد. گرم شدن آب بدین صورت است که المنت ها با دریافت انرژی الکتریکی داغ شده و گرمای خود را به مبدل های حرارتی منتقل می کنند. آبی که در داخل مبدل ها در جریان است گرم شده و بدین طریق گرمایش آب مصرفی و محیط تامین می گردد. مبدلی که آب شوفاژها را گرم می کند، لوله ای و مبدلی که برای گرم کردن آب مصرفی کاربرد دارد از نوع حلزونی است؛ مقاله « آشنایی با انواع مبدل های حرارتی » به معرفی کامل ویژگی ها و عملکرد انواع مبدل های حرارتی پرداخته است.

شما هر زمانی که آب گرم را باز کنید، پکیج روشن شده و آب گرم در دسترستان خواهد بود. از آنجا که این پکیج ها دو مبدله هستند، استفاده از گرمایش یک بخش باعث قطع شدن دیگری نمی گردد؛ برای مثال با باز شدن آب گرم، گرمایش شوفاژها قطع نمی شود. دوست عزیز پکیج های برقی هیمورا تنها بصورت زمینی نیستند و مدل های دیواری در ظرفیت های متنوعی هم وجود دارند که برای آشنایی با این سیستم ها می توانید به این لینک سر بزنید.

معایب

  • مصرف بالای انرژی الکتریکی
  • نیاز به مکان مجزا برای نصب دستگاه

مزایا

  • مجهز به المنتی با توان گرمایشی بالا
  • تامین همزمان آب گرم مصرفی و گرمایش پکیج ها
  • به دلیل مجهز بودن به فیوزهای امنیتی، کاملا ایمن و مطمئن هستند.
  • دارای راندمان حرارتی بالا به دلیل عدم نیاز به دودکش
  • مجهز به مانومتر و ترمومتر دیجیتالی
  • ساخت بدنه پکیج ها از ورق های کامپوزیتی، عمر و ماندگاری آنها را افزایش داده است.

چرا پکیج برقی زمینی بخریم؟

جدا، چرا باید پکیج برقی زمینی بخریم؟ چه مزیت هایی داره که باعث میشه ما از این سیستم ها استفاده کنیم؟ اصلا فرقش با سیستم های حرارتی دیگه چیه؟

این مدل از پکیج ها، ظرفیت بالایی دارن و از اونا در مکان هایی استفاده می شه که متراژ وسیعی دارن؛ برای مثال در مجتمع های آپارتمانی و ویلاها خیلی راحت می تونین از این پکیج ها استفاده کنین. پکیج های برقی زمینی به عنوان سیستم حرارتی مرکزی هستن و شما با داشتن اونا دیگه نیازی به تجهیزات گرمایشی مجزا ندارین. از دیگر دلایل مهمی که باعث میشه شما پکیج برقی زمینی بخرید اینه که، نصبشون خیلی راحته و پیچیدگی راه اندازی دستگاه های دیگه رو ندارن. این سیستم ها آلودگی توی محیط ایجاد نمی کنن و شما دغدغه ای برا نصب دودکش هم ندارین. حالا دیگه فکر کنم به جواب سوال، چرا باید این پکیج برقی رو بخریم؟ رسیده باشین…

بررسی پکیج های برقی زمینی از لحاظ ایمنی

ایمنی در سیستم های حرارتی که از انرژی الکتریکی در ایجاد گرما استفاده می کنند، اهمیت بسیار بالایی دارد و متخصصین امر در ساخت این گونه دستگاه ها دقت و حساسیت بسیار بالایی به خرج می دهند. پکیج های برقی زمینی که گروه ماشین سازی هیمورا آنها را طراحی و تولید کرده، ایمنی خوبی دارند و در ساخت آنها از قطعاتی استفاده شده است که از هرگونه اتصال و برق گرفتگی جلوگیری می کنند. این تجهیزات به ترتیب فیوز محافظ جان، فیوز مینیاتوری و کنتاکتور هستند.

فیوز محافظ جان که به آن کلید محافظ جان نیز گفته می شود، از انواع کلیدهای محافظتی است که از آن به منظور حفاظت از جان اشخاص و تجهیزات برقی استفاده می شود. این کلید در صورت بروز هرگونه نشتی برق، آن را تشخیص داده و با قطع جریان از هرگونه خطر برق گرفتگی جلوگیری می کند.

فیوز مینیاتوری، از دیگر قطعات امنیتی محسوب می گردد که در صورت تغییر در جریان الکتریکی و در شرایطی که جریان افزایش پیدا می کند، مدار را قطع و از آسیب رسیدن به قطعات داخلی پکیج ها جلوگیری می کند. کنتاکتور آخرین تجهیز امنیتی در پکیج برقی زمینی است که به عنوان یک رله عمل کرده و برای خاموش و روشن کردن مدار الکتریکی کاربرد دارد. وجود این سه فیوز محافظتی در پکیج های زمینی برقی باعث شده کاربر با اطمینان خاطر بیشتری از این سیستم ها استفاده کند. شما می توانید برای کسب اطلاعات تکمیلی در مورد فیوزهای محافظ جان و مینیاتوری به مقاله « مقایسه فیوز مینیاتوری و محافظ جان » مراجعه کنید.

پکیج برقی زمینی
پکیج برقی زمینی

نکات برجسته

مجهز بودن به کلیدهای دو حالته

از نکات مثبت در مورد پکیج های برقی زمینی وجود کلیدهای دو حالته تابستانه و زمستانه است. در فصول گرم سال با فعال کردن حالت تابستانه، گرمایش محیط قطع و تنها گرمای آب مصرفی تامین می گردد.

عملکرد بدون آلودگی

چون این پکیج ها برقی هستند، لذا به دودکش نیازی ندارند و بدون ایجاد هر گونه آلودگی در محیط بکار می روند.

ساخته شده در ظرفیت های متنوع

از مهم ترین مواردی که در انتخاب پکیج ها به آن توجه می شود، ساخت آنها در ظرفیت های متفاوت است. این امر باعث می گردد دست مشتری در انتخاب سیستم متناسب با نیازش باز باشد. پکیج های برقی زمینی هیمورا در چندین ظرفیت متفاوت ساخته شده اند و این امر از ویژگی های برجسته در این سیستم ها محسوب می گردد.

کمترین میزان پرت حرارتی (Low heat loss)

در پکیج ها به دلیل عدم وجود دودکش، پرت حرارتی بسیار کمی وجود دارد و به جرات می توان گفت که بیش از 90 درصد انرژی دریافتی را به گرما تبدیل می کنند.

استهلاک (Amortization) کم در مقایسه با دیگر سیستم های حرارتی

در سیستم های حرارتی برقی میزان استهلاک قطعات بسیار کم بوده و عمر و ماندگاری بالایی در مقایسه با دیگر تجهیزات حرارتی دارند.

پکیج برقی زمینی
پکیج برقی زمینی

از جمله مکان هایی که از پکیج های برقی زمینی استفاده می کنند

  • ساختمان هایی با متراژ وسیع
  • ویلاها
  • مجتمع های آپارتمانی
  • در مناطقی که محروم از لوله کشی های گاز هستند
پکیج برقی زمینی
پکیج برقی زمینی

ظرفیت پکیج های برقی زمینی و میزان ساپورت در آنها

پکیج های برقی زمینی هیمورا در ظرفیت های متفاوتی ساخته شده اند و در نتبجه میزان ساپورت آنها نیز متفاوت است. این پکیج ها در ظرفیت های 45000، 140000، 110000، 200000، 300000، 50000، 80000، 60000 طراحی و تولید شده اند. هر کدام از این پکیج ها قابلیت استفاده در محیطی با متراژ متمایز را دارند؛ برای مثال پکیج برقی زمینی 200000 که دارای توان بسیار بالایی است، تمام نیازهای گرمایشی محیطی با متراژ 850 مترمربع را بخوبی تامین می کند. پکیج برقی زمینی 140000 قابلیت ساپورت 500 مترمربع را داشته و در ویلاهای بسیار بزرگ می توان از آن برای گرم کردن کل محیط و آب مصرفی استفاده کرد. نمونه دیگری از این سیستم ها با ظرفیت 45000 این قابلیت را دارد که در مکانی با متراژ 200 مترمربع استفاده شود. شما می توانید تمام ظرفیت های پکیج های برقی زمینی هیمورا را در این لینک مشاهده کنید.

پکیج برقی زمینی
پکیج برقی زمینی

جدول مشخصات فنی

مانومتر

دارد
null

نوع مبدل استفاده شده

حلزونی و لوله ای
null

تجهیزات امنیتی

فیوز محافظ جان، مینیاتوری و کنتاکتور
null

بازدهی

بالای 90 درصد
null

گارانتی

یک سال
null

جنس بدنه

کامپوزیتی
null

عایق بندی

الاستومری از نوع EPDM
null

انرژی مصرفی

برق
null

نیاز به دودکش

ندارد
null

ترمومتر دیجیتالی

دارد
null

سوالات متداول

آیا در صورت قطع شدن آب، پکیج همچنان می تواند کار کند؟

در صورت قطع شدن آب، اگر فشار به کمتر از 1 نرسد دستگاه همچنان به کار خود ادامه می دهد.

(Visited 402 times, 1 visits today)

نبود آب گرم با وجود روشن بودن پکیج، چه دلیلی دارد؟

از متداول ترین دلایل این امر خراب شدن ترموستات، سوپاپ بای پس، بالا بودن دبی آب سرد و چندین دلیل دیگر می تواند باشد که باید با استفاده از افراد متخصص مورد بررسی قرار گیرد.

(Visited 402 times, 1 visits today)

آیا امکان داره هزینه مصرف برق با استفاده از این سیستم ها خیلی بالا باشه؟

خوب دوست عزیز، این سیستم ها برقی هستن و ظرفیت و توان گرمایی بالای دارن و مصرف برق در اونها بالطبع بیشتر خواهد بود. البته لازم این مطلب گفته بشه که مهندسین هیمورا تمامی تلاش خود را کرده اند تا از قطعات استاندارد در ساخت این پکیج ها استفاده کنن که این امر خود باعث کاهش مصرف برق در این سیستم ها میشه.

(Visited 402 times, 1 visits today)

من قصد خرید یه پکیج زمینی برقی از هیمورا رو دارم فقط خونم با وجود متراژ نه چندان زیاد دو طبقه است، در یکی از طبقات رادیاتور وجود داره ولی تو طبقه دیگه از سیستم گرمایش از کف استفاده کردم، آیا این پکیج ها با هر دوی اینا سازگاری دارن؟

اول از همه از اینکه هیمورا رو برای خرید پکیج زمینی برقی انتخاب کردین کمال تشکر رو داریم. در پاسخ به سوالتون باید بگم که بله، این پکیج ها با تمامی توزیع کنندگان حرارتی در محیط سازگار هستن و خیلی راحت می تونین سیستم مورد نیازتون را بخرید.

(Visited 402 times, 1 visits today)

پکیج من نشتی آب داره، دلیلش چی میتونه باشه؟

این امر دلایل متعددی میتونه داشته باشه، یکی از اونها پوسیده شدن لوله ها، خرابی پمپ، فشار بالای آب در پکیج، اتصالات شل و نامناسب و چندین دلیل دیگر که باید از یک متخصص برای بررسی دستگاه درخواست نمایید.

(Visited 402 times, 1 visits today)
(Visited 402 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *