پکیج دوگانه سوز

پکیج دوگانه سوز

پکیج زمینی دوگانه سوز چگونه سیستمی است؟

در ابتدا باید بدانیم که پکیج چگونه سیستمی است؟ در چه مکان هایی از آن استفاده می شود؟ آیا در هر شرایط و هر مکانی می توان آن را نصب کرد؟ پکیج ها از سیستم های حرارتی هستند که بدلیل راحتی نصب و توان گرمایشی بالا جایگزین تجهیزات حرارتی قدیمی مانند موتورخانه ها و آبگرمکن ها شده اند. ساخت این سیستم های گرمایشی در ظرفیت ها و مدل های متنوعی انجام گرفته است و براساس سوخت و انرژی مصرفی به انواع پکیج برقی، گازی، پکیج دوگانه سوز (گازی و گازوئیلی) و سه گانه سوز (گازی، گازوئیلی و برقی) طبقه بندی شده اند.

گروه ماشین سازی هیمورا از طراحان و سازندگان بزرگ انواع پکیج ها بوده که با بهره گیری از فناوری نوین، پکیج های پرکاربردی برای استفاده در بخش های صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی تولید کرده است. از جمله پر کاربردترین پکیج ها، پکیج های دوگانه سوز شوفاژ زمینی هستند که با مصرف سوخت های گاز و گازوئیل حرارت لازم در محیط را تامین می کنند. قابلیت پکیج های دوگانه سوز در استفاده از دو سوخت گاز و گازوئیل باعث شده در نبود و عدم دسترسی به یکی از سوخت ها خیلی راحت بتوان سوخت دیگر را جایگزین کرده و از آن استفاده کرد. از مهمترین مزایای این پکیج ها می توان به ایمنی، توان و قدرت حرارتی قابل توجه و بازدهی بالا اشاره کرد که باعث شده کاربران به خرید و استفاده از آن راغب تر شوند.

پکیج های زمینی دوگانه سوز هیمورا از ظرفیت های بالایی برخوردارند و از آنها در محیط هایی با متراژ بالا مانند مجتمع های آپارتمانی، ویلاها و یا بخش های صنعتی و نیمه صنعتی استفاده می کنند.

چرا باید پکیج دوگانه سوز بخریم؟

واقعا چرا باید بین این همه سیستم گرمایشی، پکیج دوگانه سوز را انتخاب کنید؟ آیا می دانید چه برتری نسبت به موتورخانه ها و یا آبگرمکن ها دارد؟ چرا امروزه سیستم های گرمایشی قدرتمندی چون موتورخانه کارایی سابق را ندارند؟

پکیج های دوگانه سوز شوفاژ زمینی هیمورا با توجه به ظرفیت های بالایی که دارند، مناسب استفاده در واحدهایی با متراژ بالا می باشند. برخلاف موتورخانه ها که نصب سختی داشته و به لوله کشی های پیچیده ای نیاز دارند، پکیج ها راحت تر نصب و راه اندازی می شوند. پکیج ها بطور کلی تمام قطعات موتورخانه را در ابعاد کوچک تری دارا هستند و لذا در محیط فضای کمتری نیز اشغال می کنند و بالطبع سر و صدای کمتری نیز خواهند داشت و می توان آنها را در بخش داخلی ساختمان از جمله پارکینگ، زیرزمین، زیرپله، انبار و … نصب کرد. اما موتورخانه ها ابعاد بسیار بزرگی داشته و باید در اتاقکی مجزا نصب شوند؛ بدین ترتیب تعمیر و نگهداری پیچیده و هزینه بری نسبت به پکیج ها دارند.

البته گروه ماشین سازی هیمورا پکیج های متنوع دیگری مانند پکیج های سه گانه سوز نیز طراحی و تولید کرده است که برای آشنایی بیشتر با این سیستم ها می توانید به این لینک مراجعه کنید.

پکیج دوگانه سوز

چه قطعاتی در ساخت پکیج دوگانه سوز زمینی استفاده شده است؟

محفظه احتراق

محفظه احتراق بخشی از این دستگاه هاست که حرارت درون آن شکل می گیرد. این بخش بگونه ای طراحی شده است که شعله مشعل با وارد شدن به آن به دیواره برخورد کرده و از محفظه اول به محفظه دوم و از آنجا نیز به محفظه سوم وارد می شود (به حالت S). خروجی محفظه احتراق همان دودکش است. دلیل اصلی ساخت محفظه احتراق به شکل S، به منظور افزایش قدرت جذب حرارتی و انتقال آن به مبدل های حرارتی است.

مبدل های حرارتی

مبدل ها از اصلی ترین قطعات مورد استفاده داخل پکیج ها هستند که وظیفه آنها انتقال گرمای مشعل به آب موجود در داخلشان است. در این سیستم ها از دو مبدل حرارتی، لوله ای و حلزونی استفاده شده است. مبدل لوله ای جهت گرم کردن آبی مورد استفاده قرار می گیرد که به داخل توزیع کننده های حرارتی هدایت می شود. مبدل حلزونی نیز وظیفه گرم کردن آبی را بر عهده دارد که به داخل شیرهای آب گرم هدایت می گردد. دو مبدله بودن این سیستم ها از مزیت های اصلی پکیج های زمینی دوگانه سوز به شمار می رود؛ چرا که باعث تامین همزمان گرمای محیط و آب مصرفی می شود.

منبع انبساط

از قطعاتی که به منظور افزایش ایمنی در این سیستم ها مورد استفاده قرار گرفته، منبع انبساط است. این قطعه مهم همانند مخزنی است که باعث متعادل سازی فشار داخل مدار بسته می شود. در مدار بسته بدلیل اینکه آب گرم وجود دارد، فشار افزایش می یابد که در صورت عدم کنترل، باعث پارگی لوله ها و یا منفجر شدن دستگاه خواهد شد.

محل نصب مشعل

پکیج های دوگانه سوز هیمورا به منظور سوزاندن و تبدیل سوخت های گاز و گازوئیل به انرژی گرمایشی، از مشعل استفاده می کنند. محل نصب مشعل بر روی بدنه دستگاه است و مشتری می تواند با توجه به نیاز خود مشعل را خریداری و در این محل نصب کند.

پمپ

پمپ پکیج ها از دیگر قطعات مهم در آنهاست که به منظور سیرکولاسیون آب گرم در مدار بسته مورد استفاده قرار می گیرد. قدرت و توانی که این قطعه دارد باعث افزایش سرعت گرم شدن شوفاژها می شود.

عایق حرارتی

از جمله بخش هایی از این دستگاه ها که با استفاده از عایق EPDM ایزوله شده است، مخزنی بوده که داخل پکیج شوفاژ زمینی قرار دارد. این عایق دانسیته بالایی دارد و از اتلاف حرارت داخل مخزن پکیج جلوگیری می کند.

نمایشگر دیجیتالی

نمایشگر دیجیتالی از قطعات بسیار کاربردی در این سیستم های حرارتی است که به منظور نمایش دما مورد استفاده قرار می گیرد.

شیر اطمینان

از دیگر تجهیزات امنیتی که در پکیج زمینی دوگانه سوز استفاده شده، شیر اطمینان است که با افزایش فشار وارد عمل می شود. همان طور که می دانید، آب زمانیکه بیش از حد گرم شود، حجم آن افزایش یافته و باعث زیاد شدن فشار می گردد؛ در این حالت منبع انبساط وارد عمل خواهد شد. در شرایطی که منبع انبساط نتواند فشار را کنترل کند، شیر اطمینان با تخلیه آب، آن را به حالت تعادل در می آورد.

بدنه

ساخت بدنه پکیج زمینی با استفاده از ورق های کامپوزیت رنگی انجام گرفته است. دوام و مقاومتی که این ورق ها در مقابل حرارت و رطوبت دارند، عالی بوده و زنگ زدگی در آنها ایجاد نمی شود.

دودکش

سوخت های فسیلی در هنگام سوختن باعث ایجاد گازهای آلوده می شوند؛ جهت خارج کردن این مواد سمی از دودکش در ساختار این پکیج ها استفاده شده که باید بصورت اصولی نصب شود.

پکیج زمینی چگونه آب گرم موردنیاز سیستم های توزیع کننده حرارت را تامین می کند؟

جهت شروع کار ابتدا محل مناسب برای نصب دستگاه را مشخص کنید. این سیستم ها که با سوخت های فسیلی کار می کنند، به مکانی برای نصب نیاز دارند که مجزا و جدای از محیط داخلی ساختمان باشد. لوله کشی ها و سیم کشی های لازم را انجام داده و دستگاه را روشن کنید. همانگونه که  گفته شد، پکیج شوفاژ زمینی مجهز به مشعل نیست و مشتری خود باید آن را تهیه و بر روی دستگاه نصب کند. با روشن شدن مشعل، آب موجود داخل مبدل های حرارتی گرم می شود. آب گرم شده در مبدل لوله ای به داخل شوفاژها و یا سیستم های گرمایش از کف انتقال پیدا کرده و باعث گرم شدن محیط می گردد. آب داخل مبدل حلزونی نیز توسط حرارت مشعل گرم شده و برای آب مصرفی استفاده می شود.

بررسی پکیج های دوگانه سوز از نظر ایمنی

استفاده از بهترین قطعات با ایمنی بالا از مهمترین مواردی است که در ساخت پکیج دوگانه سوز به آن توجه بالایی می شود؛ نمونه این قطعات، شیر اطمینان و منبع انبساط است که با افزایش فشار وارد عمل شده و آن را متعادل می کنند. با توجه به سوخت مصرفی گاز و گازوئیل در این پکیج ها، باید از قطعاتی استفاده شود که مانع از هر گونه نشت در هنگام مصرف سوخت شود. نصب این دستگاه ها باید در محلی انجام گیرد که استانداردهای لازم را داشته و حتما خارج از محیط داخلی ساختمان باشد؛ در غیر این صورت پخش مواد آلوده در محیط خطرساز خواهد بود. در محل نصب این پکیج ها باید از تهویه مناسب برای خروج گازهای آلوده پخش شده در هوا از محیط استفاده شود. قبل از نصب دودکش، آن را از نظر وجود هرگونه درز و سوراخی بررسی کرده و سپس آن را وصل کنید.

پکیج دوگانه سوز
پکیج دوگانه سوز

معایب

  • نیاز به مکانی مجزا برای نصب
  • نامناسب بودن برای استفاده در تامین گرمایش سیستم های گرمایش از کف

مزایا

  • ساخت پکیج زمینی در ظرفیت های متنوع
  • توان و قدرت بالای حرارتی
  • نصب راحت نسبت به موتورخانه ها
  • سازگار با تمامی توزیع کننده های حرارتی
  • قابلیت پکیج دو گانه سوز در استفاده از سوخت های گاز و گازوئیل
  • مجهز به دو مبدل حرارتی برای تامین همزمان گرمایش آب مصرفی و محیط
  • استفاده از پمپ پر قدرت جهت سیرکولاسیون آب گرم در مدار بسته
  • گارانتی یک ساله به همراه 10 سال خدمات پس از فروش

بهترین توصیه ها برای خرید پکیج زمینی دوگانه سوز

تناسب با محیط

پکیج دوگانه سوز باید متناسب با محیط باشد؛ یعنی قبل از خرید می بایست به متراژ ساختمان توجه کرد و متناسب ترین ظرفیت را تهیه نمود. برای محیط های با مساحت بالا و مناطقی با آب و هوای سرد، باید پکیجی انتخاب شود که قدرت بیشتری داشته و ظرفیت آن بالاست؛ درغیر این صورت ظرفیت های پایین مناسب ترند.

سختی گیر

معمولاً باید روی لوله آب سرد ورودی به پکیج دوگانه سوز، سختی گیر نصب کرد تا از ایجاد رسوب جلوگیری شود. رسوب گیر سبب از بین رفتن رسوبات نیز می گردد.

انتخاب نوع مشعل

پکیج شوفاژ زمینی دارای ورودی مشعل است که کاربر می تواند بدلخواه مشعل گازی یا گازوئیلی تهیه کرده و در ورودی نصب کند. البته امکان استفاده از مشعل دوگانه سوز (گازی و گازوئیلی) نیز وجود دارد.

تعمیر و نگهداری دوره ای

برای بهبود عملکرد دستگاه و افزایش طول عمر آن، بهتر است اجزای مختلف پکیج بصورت دوره ای بازبینی شود تا ایرادات احتمالی رفع شده و از سالم بودن پمپ و سایر قطعات اطمینان حاصل گردد.

ظرفیت پمپ

پمپ ها وظیفه انتقال آب از نقطه ای به نقطه دیگر را بر عهده دارند. ارتباط معکوسی بین فشار و دبی پمپ وجود دارد و پمپ هایی که از قابلیت انتقال دبی بیشتری برخوردارند، فشار کمی تولید می کنند. البته رابطه عکس آن نیز صادق است که این یعنی پمپ هایی با فشار بالا، معمولاً دبی کمتری دارند. کاربر برای انتخاب پمپ، باید به میزان دبی و فشار آن توجه کند. توصیه می شود برای انتخاب ظرفیت پمپ، میزان گرمایش موردنیاز محیط را در نظر بگیرید. اگر می خواهید گرمایش بیشتری از طریق شوفاژها به محیط منتقل شود، بهتر است پمپ قدرتمندی انتخاب کنید.

کنترل فشار

از آنجایی که داخل پکیج های زمینی آب همیشه جریان دارد، ممکن است بر اثر افزایش دما، فشار نیز افزایش یافته و در لوله ها ترک خوردگی رخ دهد. برای جلوگیری از آن، می توانید از یک سرویس کار بخواهید شیر تخلیه و منبع انبساط پکیج را کنترل کند.

دودکش

بهتر است پکیج را در مکانی نصب کنید که امکان اتصال آن به دودکش وجود داشته باشد؛ زیرا بر اثر احتراق، دود و گازهای آلاینده تولید می شوند و باید از طریق دودکش به بیرون منتقل گردند. دودکش کاربردی بهتر است از نوع دوجداره باشد، تا از طریق یکی از جداره ها هوا وارد و از جداره دیگر دود و گازهای آلاینده خارج شود.

پکیج دوگانه سوز

نکات برجسته

طول عمر بالا و مفید

از آنجایی که این پکیج ها دارای بدنه ای بسیار مقاوم و ضد زنگ هستند و از آنها در فصول گرم سال فقط جهت تامین گرمایش آب استفاده می شود، لذا طول عمر بالایی دارند.

راندمان حرارتی بالا

با توجه به طراحی پکیج های زمینی دوگانه سوز با مخزن عایق بندی شده، اتلاف حرارتی وجود ندارد که این عامل نقش مستقیمی در افزایش راندمان حرارتی پکیج دارد.

تامین آبگرم و گرمایش شوفاژ بصورت همزمان

از آنجایی که این دستگاه ها به دو مبدل حرارتی مجهز شده اند، آبگرم مصرفی و گرمایش شوفاژ بصورت همزمان تامین می گردد.

تعمیر و نگهداری کم هزینه

تعمیر و نگهداری این پکیج ها نسبت به موتورخانه، کم هزینه تر است. دلیل این امر جمع و جور بودن قطعات و مصرفی بودن آنها می باشد.

قابل استفاده در مناطقی که هنوز گازکشی نشده اند

از آنجایی که این دستگاه حالت دوگانه سوز دارد، در مناطق دورافتاده و حاشیه های شهر که هنوز گاز کشی نشده نیز قابل استفاده است.

مجهز به نمایشگر فشار

بوسیله مانومتر، میزان فشار داخلی پکیج، بصورت آنی نمایش داده می شود.

پکیج دوگانه سوز
پکیج دوگانه سوز

از پکیج زمینی دوگانه سوز در چه محیط هایی می توان استفاده کرد؟

  • ساختمان های بزرگ و طبقاتی
  • ویلاهای بزرگ
  • مجتمع ها و پاساژها
  • بیمارستان ها و درمانگاه ها
  • آموزشکده ها و دانشکده ها
  • مراکز بسته بندی و کارگاه ها
  • گلخانه ها و مرغداری ها
  • و دیگر مناطق و مراکز

بررسی قدرت پکیج های دوگانه سوز زمینی و میزان ساپورت آنها

پکیج های شوفاژ زمینی دوگانه سوز ظرفیت های مختلفی دارند که می توان از آنها در مکان هایی با متراژ مختلف استفاده کرد.

  • ظرفیت 60000: مکان هایی با مساحت 250 مترمربع
  • ظرفیت 80000: مکان هایی با مساحت 350 مترمربع
  • ظرفیت 160000: مکان هایی با مساحت 850 مترمربع
  • ظرفیت 200000: مکان هایی با مساحت 1200 مترمربع
  • ظرفیت 250000: مکان هایی با مساحت 1400 مترمربع
  • ظرفیت 300000: مکان هایی با مساحت 1400 مترمربع
  • ظرفیت 400000: مکان هایی با مساحت 1600 مترمربع
  • ظرفیت 500000: مکان هایی با مساحت 2500 مترمربع

در ذیل دو ظرفیت این پکیج ها، بصورت مختصر شرح داده شده است:

  • پکیج دوگانه سوز زمینی 110000: این پکیج از قابلیت ساپورت محیط هایی با متراژ 550 مترمربع برخوردار بوده و راندمان حرارتی آن 90 درصد است. حداکثر قدرت این دستگاه در تولید آبگرم موردنیاز شوفاژ، 85 درجه سانتیگراد و این میزان برای آبگرم مصرفی 65 درجه سانتیگراد است.
  • پکیج دوگانه سوز زمینی 140000: این دستگاه آبگرم مصرفی را تا 65 درجه سانتیگراد و آبگرم لازمه شوفاژ را تا 85 درجه سانتیگراد تامین می کند. این پکیج محیط هایی که مساحت آنها 750 متر مربع است را به خوبی پوشش می دهد.

شما می توانید با مراجعه به لینک مربوط به پکیج شوفاژ زمینی دوگانه سوز، انواع ظرفیت های این مدل از پکیج ها را مشاهده کنید.

پکیج دوگانه سوز
پکیج دوگانه سوز

مقایسه پکیج زمینی دوگانه سوز با پکیج های دیواری

پکیج های دیواری نسبت به پکیج زمینی دوگانه سوز ابعاد کوچکتری داشته و در محیط فضای زیادی اشغال نمی کنند؛ اما از لحاظ قدرت حرارتی با نوع زمینی قابل قیاس نیستند. پکیج های دیواری را می توان در تراس و داخل واحدهای آپارتمانی نصب کرد. از پکیج های دوگانه سوز زمینی می توان جهت تامین گرمایش محیط های بزرگ استفاده کرد، اما نوع دیواری مخصوص محیط هایی با مساحت کم هستند؛ جهت آشنایی با پکیج های برقی دیواری هیمورا می توانید به لینک مربوطه مراجعه کنید.

جدول مشخصات فنی

مانومتر

دارد
null

نوع مبدل استفاده شده

حلزونی و لوله ای
null

تجهیزات امنیتی

شیر اطمینان و منبع انبساط
null

گارانتی

یک سال
null

جنس بدنه

کامپوزیتی
null

عایق بندی

الاستومری از نوع EPDM
null

انرژی مصرفی

سوخت گاز و گازوئیل
null

نیاز به دودکش

دارد
null

نمایشگر دما

دارد
null

سوالات پرتکرار

از کجا بدونیم چه ظرفیتی از پکیج های دوگانه سوز برای محیط ما مناسب است؟

در بخش قابلیت ساپورت به این موضوع اشاره شد؛ اما جهت اطمینان بیشتر با کارشناسان هیمورا تماس بگیرید تا در این مورد شما را بطور دقیق راهنمایی کنند.

(Visited 365 times, 1 visits today)

برای پکیج زمینی دوگانه دودکش تک جداره مناسب تر است یا دو جداره؟

قطعاً نوع دوجداره بهتر است؛ زیرا از طریق یکی از جداره ها اکسیژن تامین شده و از جداره دیگر گازهای آلاینده و دود ناشی از احتراق به بیرون منتقل می شود.

(Visited 365 times, 1 visits today)

در یکی از شیرهای ساختمان، آبگرم خارج نمی شود، آیا دلیش می تواند خرابی پکیج باشد؟

نخیر. در صورتیکه بقیه شیرهای ساختمان در تامین آبگرم خوب عمل می کنند و فقط یکی از آنها این مشکل را دارد، مطمئن باشید ایراد از همان شیر بوده و نیاز به سرویس دارد.

(Visited 365 times, 1 visits today)

تضمین تان برای خرید این پکیج ها چیه؟

تمامی پکیج های هیمورا از یکسال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش برخوردارند.

(Visited 365 times, 1 visits today)

با این پکیج میشه گرمایش موردنیاز فن کویل را تامین کرد؟

بله. پکیج های دوگانه سوز زمینی با تمامی سیستم های گرمایشی از جمله شوفاژ، رادیاتور، گرمایش از کف و فن کویل سازگارند.

(Visited 365 times, 1 visits today)
(Visited 365 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *