خرید کولینگ تاور

خرید کولینگ تاور دستگاه کلیدی در صنایع مختلف ✅+ راهنمای تخصصی

فیلم تجهیزات مرتبط (روی تصاویر زیر کلیک کنید)

عرق گیر و اسانس گیر
پروسس تانک
تقطیر الکل
عرق گیر و اسانس گیر
پروسس تانک
تقطیر الکل

برج خنک کننده چیست ؟

سیستمی با عنوان کولینگ تاور که در کشور ما با کلمه مترادف فارسی یعنی برج خنک کننده شناخته می شود، دستگاهی پیشرفته دارای قابلیت سرد کردن سیال مجاور است که کاربرد صنعتی دارد. اما در ترجمه ای تحت اللفظی یا واژه به واژه، کولینگ تاور یا برج خنک کننده می نامند. معمولا هدف از تهیه و خرید کولینگ تاور در مراکز صنعتی، تولید آب یا هوای سرد، برای استفاده های مربوطه است.

سیستم کار این دستگاه ها وابسته به تبخیر بوده و براساس آن انجام می شود. یعنی دمای لازم برای تبخیر سیال جاری را از آب گرم دستگاه های صنعتی گرفته و موجب خنک شدن آن و رسیدن به دمای دلخواه می شوند. در ادامه، راجع به نحوه عملکرد کولینگ تاور، بیشتر توضیح خواهیم داد.

قیمت های مختلف در خرید کولینگ تاور مدنظر، تابع کیفیت و کمیت تجهیزات و قطعات و همچنین ساختار و چینش آن ها است. پس قیمت پایین تر از حد معمول، نمی تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. کاملا طبیعی است که دستگاه تشکیل شده از قطعات کم کیفیت، یا انواعی که برخی تجهیزات در آن حذف شده است، قیمت کمتری داشته باشند. پس خرید کولینگ تاور که بتواند بیشترین و بهترین کارایی را داشته باشد، نیاز به اطلاعات اولیه دارد. از کولینگ تاورها در بهبود عملکرد دستگاه هایی مثل عرق گیر، اسانس گیر و پروسس تانک استفاده می شود.

ظاهر دستگاه کولینگ تاور با توجه به ظرفیت میتواند متفاوت باشد در کل عملکرد و کیفیت دستگاه درجه یک می‌باشند.

خرید کولینگ تاور

کولینگ تاور چه قطعاتی دارد؟

  • بدنه

نقش بدنه در یک دستگاه، علاوه بر چهره بخشیدن به آن، به عنوان محافظ از قطعات داخلی دستگاه نیز است. پس به همان میزان که طراحی این دیواره ها اهمیت دارد و باید مشتری را جذب کند، مقاومت کافی را داشته باشد تا تجهیزات داخلی، آسیب نبینند. بدنه در اکثر مواقع، نماینده برند آن محصول است. به طوری که خریدار هنگام  خرید کولینگ تاور با مشاهده ویژگی های برجسته روی بدنه، شرکت سازنده آن را می شناسد. بدنه، لایه ای محافظی به حساب می آید که از ورود باد و گرد و خاک به داخل و اختلال در عمکرد تجهیزات جلوگیری می کند.

  • فن استک یا گلویی

بالاترین بخش از دستگاه که باریک تر از بدنه است، گلویی نام دارد. این بخش، با وجود داشتن ظاهری ساده، عملکرد مهمی دارد. هوای گرمی که در داخل کولینگ تاور محبوس شده است، توسط این بخش به بیرون رانده می شود. در واقع، فن استک نقش یک دودکش را بازی می کند.

  • ستونی نگهدارنده

اگر برج خنک کننده را یک مکعب در نظر بگیریم، محل اتصال صفحات به یکدیگر، توسط نبشی های عمودی است. وجود این ستون ها با ضخامت زیاد، عامل مهمی در مقاومت دستگاه در برابر سنگینی قطعات است؛ به طوری که می تواند وزن بالا را تحمل کند. برای خرید کولینگ تاور استاندارد، دقت کنید که همه قطعات آن ضد زنگ باشند.

👇 برای خرید دستگاه های لبنیاتی با گروه هیمورا تماس بگیرید. 👇

  • لوور یا قسمت ورودی هوا

با نگاه اجمالی به بدنه، به راحتی می توانید این قسمت را از روی بدنه تشخیص دهید. بخشی از بدنه که به صورت پنل های پره دار ثابت طراحی شده است، لوور نامیده می شود. هوای مورد نیاز برای عملکردهای مختلف کولینگ تاور، توسط این بخش تامین می شود.

  • پکینگ ها

هرچقدر سطح تماس آب با هوا بیشتر باشد، تبادل انرژی راحت تر و در زمان کمتر انجام می شود. پکینگ همین نقش را در کولینگ تاور دارد. به طوری که این سطوح خنک کننده، با گستردن آب، سطح تماس آن را افزایش می دهند تا بهتر و سریعتر سرد شوند. در خرید کولینگ تاور به جنس اجزای به کار رفته دقت لازم را بکنید.

  • نازل

وظیفه این تجهیزات، انتقال آب به صورت پاششی به روی صفحات خنک کننده است. توسط این قطعات، آب به طور یکنواخت در تمام سطوح پخش می شود. در این فرآیند، آب پاششی در مجاور هوای در گردش قرار می گیرد.

  • الکتروموتور

انرژی لازم برای تمام عملیات این دستگاه ها، از جمله پاشش آب، تبادل هوا و بازگشت سیال توسط انرژی الکترونیکی تامین شده توسط الکتروموتور انجام می شود.

  • حوضچه آب سرد

وجود این قطعه، برای دستگاه هایی که  نیاز به گردش حجم بالایی از آب است، لازم و ضروری است. آب خنکی که توسط کولینگ تاور تولید می شود، در این محفظه جمع آوری می شود.

خرید کولینگ تاور

عملکرد و مکانیزم برج خنک کننده

معمولا هر سیستم صنعتی، به سبب اصطکاک و تغییر موضع قطعات، همراه با تولید گرما همراه است. این گرما در بسیاری از موارد مضر بوده و نیاز به حذف آن مشاهده می شود. همچنین در برخی موارد، خنک کاری از یکی از مراحل اصلی این سیستم صنعتی محسوب می شود. در هر حال، نیاز به سیستمی داریم که بتوانیم توسط آن خنک کاری لازم را انجام دهیم. با خرید کولینگ تاور می توانید وظایف این بخش را به آن محول نمایید. برج خنک کننده آب داغی که در یک فرآیند و عملیات کاری تولید شده است، توسط لوله هایی دریافت کرده و به وسیله نازل ها، به صفحات خنک کننده می فرستد. در این بخش، سرعت آب کم شده و به پایین رانده می شود.

هوا که به طور دائم در داخل کولینگ تاور در جریان است، با رسیدن به آب داغ و تبادل با آن، گرما را گرفته و خود گرم شده و به بالا حرکت می کند تا از قسمت گلو خارج شود. دوباره هوای سرد جای آن را می گیرد. این فرآیند به قدری تکرار می شود که کل سیال داغ به سیال خنک تبدیل شود. آب خنک شده به تشتک پایین کولینگ تاور منتقل شده و در آنجا جمع آوری می شود. خرید کولینگ تاور با بهترین عملکرد و بالاترین کیفیت را از هیمورا انجام دهید.

کولینگ تاور در عرق گیرها

عرق گیری عملیات سنتی است که از گذشته تا به امروز بوده، هست و خواهد بود. هر چند که امروزه شیوه ها و روش های این کار، تغییر کرده است و برای راحتی انجام، دستگاه های پیشرفته تری به کار رفته است. به طوریکه عرق گیری به عملیات صنعتی تبدیل شده و روزانه و به طور فصلی، حجم بالایی از انواع عرقیجات، در سرتاسر کشور توزیع می شود.

البته عرق گیری به عنوان یک شغل پولساز، با همین دستگاه های پیشرفته، در سطح کارگاهی و توسط تعداد نفرات محدودتری نیز انجام می شود. پایه و اساس این عمل، تقطیر است. به این صورت که آب و گیاه مورد عرق گیری در مجاور حرارت قرار می گیرند و پس از جوشیدن، تبدیل به بخار می شوند. یعنی نتیجه یک بخار معطر است که باید سرد شود و به مایع مورد نظر تبدیل شود. برای خرید کولینگ تاور تماس بگیرید.

این سرد کردن، در گذشته با روش های سختی انجام می شد و نیاز به تعداد افراد بیشتری داشت. در حالی که امروزه کولینگ تاور این مشکل را برطرف کرده است و تمام عملیات تقطیر از اولین قدم تا آخرین آن به صورت اتوماتیک و بدون دخالت دست انجام می شود. کولینگ تاور توسط اتصال دهنده ها و لوله ها به کندانسور دستگاه تقطیر متصل شده و بخارهای حاصله را سرد می کند. در نهایت عرق معطر در بخش مورد نظر جمع آوری شده و به مرحله مصرف میرسد. پس خرید کولینگ تاور در کنار سایردستگاه های خط تولید عرق، لازم و ضروری است. خطای انسانی در عملیاتی که توسط دستگاه ها انجام می شود، دخیل نیست بنابراین محصول حاصله، بالاترین کیفیت و کمیت را دارد.

👆 معرفی دستگاه کولینگ تاور یا برج خنک کننده گروه صنعتی هیمورا 👆

کولینگ تاور برای اسانس گیری

شاید بسیاری از شما با عرقیجات و روش های تهیه آن آشنا باشید اما ممکن است با اسانس ها که همان عصاره عرقیجات تولیدی هستند، آشنا نباشید. اسانس گیری هم توسط دستگاه های مربوط به این کار انجام می شود. اسانس، محصولی کمیاب و گران قیمت است؛ به همین جهت تولید آن می تواند یک منبع درآمد بسیار گسترده باشد. با خرید کولینگ تاور می توانید با کیفیت ترین اسانس ها را تهیه کنید.

اسانس گیرها دو نوع می‌باشند که آن ها را با نوع اول و دوم می شناسند. در هر دو نوع اسانس گیری، تقطیر عمل اصلی است. برودت لازم برای این کار نیز توسط برج خنک کننده تامین می شود. اسانس گیری به روش نوع اول، تفاوتی با عرق گیری ندارد؛ تنها باید در پایان امر، اسانس توسط دستگاهی از عرق جدا شود.

اما در نوع دوم از اسانس گیری، همان عملیات انجام می شود، با این تفاوت که دیگر ماده اولیه گیاه نیست بلکه عرق است که تقطیر روی آن انجام می شود. در هر دو حالت، تامین برودت در کندانسور لازم است تا بخار تولید شده به مایع تبدیل شود. بنابراین خرید کولینگ تاور هم یک دستگاه ضروری در خط تولید هر دو نوع اسانس گیر است.

خرید کولینگ تاور

برج خنک کننده در خط تولید لبنیات

کولینگ تاور کاربرد گسترده تری از عرق گیری دارد. یکی دیگر از مصارف این دستگاه، در تولید بستنی است. در کنار پروسس تانک که به مخزن پخت بستنی هم معروف است، وجود یک کولینگ تاور لازم است تا بتوان سرمای لازم را تامین کرد. پروسس تانک دستگاهی دوجداره است که به خودی خود هیچ حرارت و برودتی ندارد بلکه دمای مورد نظر خود را از آبی دریافت می کند که در جداره های آن در حال گردش است.

این آب، یا گرم است که از پکیج سرچشمه می گیرد و موجب پختن بستنی می شود و یا از کولینگ تاور حاصل می شود که مایه بستنی پخته شده را سرد می کند. پس از اینکه پکیج را از دستگاه جدا کردیم، بلافاصله کولینگ تاور را متصل می کنیم تا دمای بستنی کاهش یابد.

البته کولینگ تاور قابلیت سرد کردن تا حد یخ بستن را ندارد. به همین سبب لازم است بستنی پس از سرد شدن به داخل بار سفت کن منتقل شود. خرید کولینگ تاور در خط تولید بستنی هم یکی از واجبات است.

تولید الکل با کولینگ تاور 

هرچند که کاربرد برج خنک کننده فقط به موارد گفته شده ختم نمی شود، اما بهتر است کارایی و ضرورت خرید کولینگ تاور را فقط در این محدوده بررسی کنیم. فرض کنید شما کارگاهی دارید که در آن تولید الکل با برج های تقطیر را انجام میدهید. این کار به طور روزانه تکرار می شود و به یک شغل در زندگی شما تبدیل گشته و از طریق آن درآمد زایی می کنید.

آیا سخت نیست که بخواهید همانند روش های قدیمی به طور مکرر آب گرم را از منبع و توسط یک پارچ خارج کنید و آب سرد را جایگزین کنید؟ آیا میدانید اگر غفلتی در این کار صورت گیرد، کل زحماتتان به باد رفته و بخار الکل تبدیل به مایع مورد استفاده نمی‌شود؟ در چنین مواردی، هر چند هم که دقیق عمل کنیم، باز نمی توانیم دقت سیستم های اتوماتیک را داشته باشیم و بیشترین بهره را از کارمان دریافت کنیم.

خرید کولینگ تاور

برج خنک کننده برای کارگاه بستنی

اگر کارگاه شما تولید بستنی باشد، فکر می کنید بدون کولینگ تاور می توانید کار خود را پیش ببرید؟ شما هم مثل بسیاری دیگر از مشتری ها به این فکرده اید که مایه بستنی پخته شده رو مستقیم به داخل بار سفت کن منتقل می کنید و دیگه لازم نیست سرد بشه؟ تو این شرایط میتونید بار سفت کن رو بعد از نهایت 2 الی 3 بار استفاده بیرون بندازید و برید یکی دیگه خرید کنید!!!!!!

همونطورکه داخل یخچال نباید غذای داغ بذارید، از ریختن مایه گرم داخل بار سفت کن هم جدا خودداری کنید. چون با این کار شرایط رو برای خراب شدن اون و هزینه و خرید دوباره فراهم می کنید. اگه برا خرید کولینگ تاور برای کارگاه بستنی بازم قانع نشدید، ادامه شو بخونید!

فکر کنم الان به این فکر کرده اید که خب میذارم مایه بستنی خودش سرد میشه؛ پس چه نیازی به خرید کولینگ تاور دارم؟ باید بگم که بازم دارید اشتباه می کنید. مایه بستنی که بلافاصله بعد از پختن، سرد نشه، محیط خوبی برای رشد باکتری های مخرب میشه و سریعا  فاسد میشه. بازم سرمایه تون رو به باد دادید و باید همه کارها رو از اول انجام بدید و مواد اولیه از نو خریداری بشه. مگه موندید دست وقت و سرمایه تون؟

حالا این دو مورد فقط در مورد بخش کوچیکی از کاربردهای برج خنک کننده در کنار پروسس تانک هست که مورد بحث این مقاله بود. اگه قصد دارید از کولینگ تاور برای مصارف دیگه هم استفاده کنید، میتونید از کارشناسان ما راهنمایی های لازم رو بگیرید یا اینکه مقاله های دیگه مون رو در این مورد مطالعه کنید.

راهنمایی های لازم برای خرید کولینگ تاور

خرید کولینگ تاور بیشتر از بقیه تجهیزات در خط تولید، نیاز به دقت دارد. این دستگاه علاوه بر اینکه در مدل های مختلفی طراحی شده است و ممکن است تمام مدل ها برای کاربری شما مناسب نباشند، قیمت های متنوعی هم دارد که تمام آنها با بودجه شما سازگار نیست. از طرفی، قدرت موتور آنها باید مطابق با نیاز سایر دستگاه های همجوار باشد.

به طوریکه اگر کمتر از نیاز آنها باشد، توان کافی را نخواهد داشت که  وظیفه خود را انجام داده و عملیات به اتمام برساند. و اگر قدرت بیشتری داشته باشد، هم هزینه بیشتری بابت آن پرداخت کرده اید و هم اعمالی فراتر از حد نیاز روی محصول انجام می شود که در برخی مواقع مضر است.

پس اولین کار برای خرید کولینگ تاور مناسب، دریافت راهنمایی از افرادی است که اطلاعات کافی در این زمینه را دارند و می توانند به بهترین شکل ممکن راهنماییتان کنند. اگر این افراد را نمی شناسید، نگران نباشید ما شماره تماس آنها را در زیر صفحه برایتان نوشته ایم. حتی برای دریافت راهنمایی های حضوری می توانید مراجعه کرده و از خدمات هیمورا بهره مند شوید.

👆 برای راهنمای تخصصی با گروه صنعتی هیمورا 👆

سوالات متداول

کولینگ تاور دستگاه جداگانه هست یا روی عرق گیر نصب میشه؟

نخیر این دستگاه به طور مجزا نصب و راه اندازی میشه و با لوله هایی به کندانسور دستگاه های دیگر نصب میشه.

(Visited 60 times, 1 visits today)

کولینگ تاور هم ظرفیت های مختلف داره یا فقط یه مدله؟

بله باتوجه به کارایی های مختلفی که این دستگاه داره، انواع 20 تن، 10 تن، 5 تن، 2تن، 1 تن و غیر موجود و قابل سفارش است.

(Visited 60 times, 1 visits today)

این دستگاه ها هم مثل بقیه دستگاه هاتون تاییدیه وزارت بهداشت دارن؟

بله تمام تجهیزات و متریال به کار رفته در این دستگاه ها، ضد زنگ و قابل شست و شو هستند و از هر نظر بهداشتی. به همین جهت، توانسته تاییدیه وزارت بهداشت رو دریافت کند.

(Visited 60 times, 1 visits today)
(Visited 60 times, 1 visits today)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *