دستگاه شیر دوش گوسفندی

شیردوش تک مخزن دو واحد نیمه روغنی هیمورا

دستگاهی به نام شیردوش

از گذشته تابحال، دوشیدن شیر از دغدغه های اصلی دامداران و دامپروران بوده و هست؛ چرا که امروزه با گسترش چشمگیر این صنایع مواجهیم که به پرورش تعداد زیادی دام می پردازند. بنابراین باید امکانات کافی برای دوشیدن شیر دام ها فراهم شود. از این رو ساخت و تولید شیردوش صورت گرفته است. شیردوش ها بصورت ثابت و سیار طراحی می شوند که در این بین استفاده از نوع سیار رایج تر است؛ زیرا این دستگاه به راحتی قابل حمل می باشد. این دستگاه در واحدهایی که تعداد دام کمتری دارند یا دام آنها بصورت پراکنده بوده بکار گرفته می شوند.

شیردوش های ثابت مخصوص دامداری های بزرگ با تعداد زیاد دام است. دستگاه شیر دوش گوسفندی هیمورا که نمونه ای از شیردوش های سیار است، بصورت دو واحد و تک مخزن طراحی شده است. البته مدل های دیگر شیردوش های سیار در سایت هیمورا موجود بوده که برحسب تعداد واحدهای شیردوشی یا مخزن ها آنها دسته بندی می شوند. از این دستگاه ها می توان جهت دوشیدن هر نوع دام از جمله بز، گوسفند، گاو و … استفاده کرد، فقط باید لاینر و پولساتور منحصر به هر دام روی شیردوش قرار گرفته باشد. این دستگاه شیردوشی بصورت تمام روغنی و نیمه روغنی ساخته می شود و قطعات اصلی آن از بهترین برند ترکیه انتخاب شده است.

دستگاه شیر دوش گوسفندی
دستگاه شیر دوش گوسفندی

آشنایی با قطعات تشکیل دهنده شیردوش تک مخزن دو واحد هیمورا

مخزن

دستگاه شیر دوش گوسفندی هیمورا، به مخزن نگهدارنده درب دار مجهز شده و در ساخت آن از متریال مقاوم و ضدزنگ آلومینیوم استفاده شده است. این مخزن متناسب با تعداد واحدهای شیردوشی یعنی دو عدد در نظر گرفته شده و متحرک می باشد؛ یعنی کاربر بعد از انجام شیردوشی، می تواند مخزن را از دستگاه شیردوش جدا کند. بعد از تخلیه کردن مخزن، آن را شسته و برای دفعات بعدی آماده می نمایند.

لاینرها

لاینرها از دیگر اجزای شیردوش برقی دام هیمورا هستند که روی خوشه ها یا خرچنگی نصب می شوند. انتخاب لاینرها باید برحسب نوع دام تعیین گردد، زیرا ساختار پستان هر دام با دام دیگر متفاوت است. هیمورا در ساخت شیردوش ها از لاینرهای مرغوب استفاده کرده که با استفاده متوالی شل نمی شود؛ به همین دلیل از ورود فشار بر پستان دام جلوگیری بعمل می آید. همچنین بدلیل تماس لاینرها با سینه دام، کیفیت بالای این قطعات اهمیت زیادی دارد.

خرچنگی (خوشه ها)

خرچنگی بخش اصلی شیردوش های سیار هیمورا را تشکیل داده است که از یک طرف به خوشه یا لاینرها وصل شده و از طرف دیگر یک مخزن موقت برای عبور شیر می باشد. خرچنگی دارای بخشی (کلیدی) است که با بستن آن خلاء در لاینرها بوجود آمده و آماده اتصال به پستان دام می شوند. خرچنگی همانند چهارراهی برای ایجاد خلاء و عبور شیر از شیلنگ های انتقال دهنده می باشد؛ در واقع لاینرها، شلنگ های هوا و شلنگ های انتقال شیر به خرچنگی وصل شده اند.

موتور

در تولید دستگاه شیر دوش گوسفندی، از یک موتور برای تامین نیرو استفاده شده که از جمله قطعات برتر ساخت ترکیه می باشد؛ این عامل تا حدودی روی قیمت شیر دوش برقی گوسفندی تاثیر گذاشته است. این موتور از سطح قدرت بالایی برخوردار بوده و نیروی لازم را برای ایجاد خلاء فراهم می آورد. این موتور مجهز به اگزوز خروج دود و روغن دان می باشد. لذا لازم است قبل از راه اندازی شیردوش، آن را از لحاظ وجود روغن کافی کنترل کنند.

پولساتور

پولساتور از دیگر بخش های کاربردی در شیردوش سیار است که سبب ایجاد سیکل متناوب باز و بسته شدن لاینرها شده تا دوشش شیر، بدون آسیب رسیدن به پستان دام ها انجام شود. در حالت کلی، پولساتور قسمتی است که ضربان لازم یا نبض را برای ایجاد حالت دوشش و استراحت روی پستان دام بوجود می آورد. این قطعه به جهت متفاوت بودن دام های شیرده، برای هر یک بطور مجزا و انحصاری ساخته می شود؛ یعنی پولساتور گوسفندی را نمی توان برای گاو یا شتر به کار برد.

شلنگ های رابط

در ساخت این شیردوش گوسفندی از شلنگ هایی بعنوان رابط انتقال شیر از لاینرها به سمت خرچنگی و سپس مخزن استفاده شده که هر لاینر، به شلنگی مجزا وصل شده است. سر دیگر شلنگ ها، به درب مخزن وصل شده تا شیر بلافاصله بعد از خروج، وارد مخزن شود. این شلنگ ها شفاف بوده و از گرید غذایی انتخاب می شوند؛ همین عامل سبب شده ضمن رعایت اصول بهداشتی در انتقال شیر، جریان آن نیز قابل مشاهده باشد.

روغن دان

شیردوش های هیمورا، به یک روغن دان مجهز شده اند که طی مراحلی، روغن از آن خارج و به داخل موتور منتقل می شود. زمانی که روغن از موتور عبور کرد، روغن سوخته از بخش پایین خارج شده و دود ناشی از آن، از طریق خروجی دودکش، دفع می گردد. البته در شیردوش های تمام روغنی وضعیت متفاوت است. در این نوع شیردوش ها، روغن بعد از اینکه وارد موتور شد، توسط فیلتر تصفیه می شود و مجدداً به درون موتور باز می گردد؛ در نتیجه مصرف روغن کاهش می یابد.

پایه ها

در ساخت دستگاه شیردوش گوسفندی از دو عدد پایه ساده و دو عدد پایه چرخ دار استفاده شده است؛ به همین دلیل در صورت نیاز، می توان به آسانی آن را از مکانی به مکان دیگر جابجا کرد.

دستگاه شیر دوش گوسفندی
دستگاه شیر دوش گوسفندی

نحوه شیردوشی با شیردوش سیار برقی هیمورا

کار با شیردوش سیار هیمورا، بسیار راحت است. نحوه کار با این دستگاه شیر دوش گوسفندی به این شکل است که بعد از شستن مخزن و آماده کردن دام برای شیردوشی (شستن و تمیز کردن پستان ها)، موتور دستگاه را روشن کرده و اجازه دهید فشار دستگاه به عدد 0/4 برسد. در این لحظه کلید خرچنگی را ببندید تا خلاء داخل لاینرها انتقال یابد. لاینرها را به پستان دام متصل کنید تا عمل شیردوشی انجام شود.

با روشن شدن دستگاه شیر دوش گاو، پولساتور سبب ایجاد نبض می شود؛ این نبض همان جریان قطع و وصل شدن خلاء و باز و بسته شدن لاینرهاست. این عمل سبب تحریک سیستم عصبی مجاری در پستان دام ها شده و در نهایت خارج شدن شیر را در پی دارد. شیر دوشیده شده بواسطه شیلنگ های کوتاه که به لاینرها متصل هستند، بصورت موقت به داخل خرچنگی هدایت شده و سپس از این بخش توسط بخش دیگری از شیلنگ های رابط به داخل مخزن ریخته می شود.

معایب دستگاه شیر دوش تک مخزن

  • صرفا برای یک نوع دام مورد استفاده قرار می گیرد.
  • به منظور استفاده برای دام های دیگر نیاز است پولساتور و لاینرهای آن تعویض شوند.

مزیت های شیردوش سیار هیمورا

  • تولید شده در مدل های مختلف برای انواع دام ها
  • قابلیت تولید در حالت نیمه روغنی و تمام روغنی
  • تولید دستگاه شیر دوش گوسفندی، مطابق با استانداردهای جهانی و تکنولوژی روز
  • دارای لاینرهای مقاوم و نرم (همراه با شل های استیل)
  • موثر در افزایش سطح تولید شیر در دام ها
  • دارای پولساتوری از برند معتبر انکای ترکیه مخصوص دام موردنظر
  • طراحی شده بصورت پایه های چرخ دار برای نقل و انتقال راحت
  • مجهز به مخزنی از جنس مقاوم و ضدزنگ

ویژگی های خاص این شیردوش تک مخزن

دارای خوشه هایی از جنس مرغوب و اتومات

شاید هر تولید کننده ای اذعان کند که جنس یا کالای تولیدی اش مرغوب بوده و از نوع درجه یک است. اما باید گفت که آنچه مهم و بااهمیت می باشد، نظر مشتریان و کاربران آن محصول است. بخصوص اینکه برخی برندها با توجه به ویژگی های خود، امتحان پس داده و برای همگان مورد تایید هستند. قطعاتی که در کشور ترکیه برای شیردوش ها تولید می شود از جمله این تجهیزات هستند. لاینرهای شیردوش تک مخزن دو واحده، ساخت کشور ترکیه بوده و بصورت اتومات به پستان دام وصل می شود؛ یعنی فقط کافی است که کلید خلاء خرچنگی را بسته و لاینرها را به پستان دام وصل کنید.

دارای پولساتوری با برند ENKA

همانطور که همه می دانند، پولساتور از قطعات اصلی و بسیار مهم شیردوش ها است. این قطعه به نام نبض ساز نیز شناخته می شود؛ لذا کیفیت و استحکام آن به لحاظ کارکرد دستگاه، حیاتی می باشد. بخاطر نقش مهم این قطعه در شیردوش ها، مقاله ای در این زمینه گردآوری شده که همه آنچه که در مورد پولساتور لازم است بدانید در آن گردآوری شده است. هیمورا در ساخت دستگاه شیر دوش گوسفندی خود این قطعه را از برند معتبر انکا انتخاب کرده که ساخت کشور ترکیه است.

بررسی شیردوش برقی گوسفند از لحاظ توجیه اقتصادی

توجیه اقتصادی یک کالا یا دستگاه یعنی اینکه در مقابل هزینه ای که برای خرید آن پرداخت می شود، بتواند کار موردنظر را راه انداخته و موجب سوددهی بیشتر شده و صرفه جویی در زمان و انرژی فرد را به همراه داشته باشد. حال با توجه به این تعریف ساده می توان گفت که شیردوش تک مخزن دو واحده، دارای قطعاتی است که از بهترین های ترکیه بوده و احتمال استهلاک زود هنگام آنها وجود ندارد. لاینرهای کاربردی از پلاستیک نرم هستند که در حین شیردوشی، به صورت پیاپی باز و بسته می شوند؛ به همین دلیل آسیبی به پستان دام ها وارد نمی شود و برعکس با توجه به حالت ماساژی که دارد، روز به روز به میزان شیردهی دام ها افزوده می گردد.

از سوی دیگر با وجود یک دستگاه شیر دوش گوسفندی، نیاز به نیروی انسانی زیادی نیست و این دستگاه کار شیردوشی را بیش از حد آسان می نماید. در ساخت مخزن کاربردی از متریال های مقاومی استفاده شده که امکان جداسازی آن از دستگاه وجود دارد؛ همچنین این دستگاه به موتوری پرقدرت مجهز شده است.

دستگاه شیر دوش گوسفندی
دستگاه شیر دوش گوسفندی

هیمورا تولید کننده انواع دستگاه های شیردوش

گروه صنعتی هیمورا، علاوه بر تولید شیردوش های سیار از قابلیت تولید شیردوش ثابت نیز برخوردار است. در این محتوا اطلاعات کافی از شیردوش های سیار آورده شد و با قطعات، عملکرد، مزایا و حتی معایب آنها آشنا شدید. اما بریم سراغ شیردوش های ثابت. این دستگاه ها به سه دسته شیردوش میلکومتردار، دیجیتالی و رکوردی تقسیم شده اند که هر کدام در ظرفیت های متعدد قابل ساختند. هر سه نوع شیردوش ثابت، بصورت 8 واحدی، 16 واحدی، 24 واحدی و 32 واحدی تولید می شوند. این دستگاه ها در دامداری ها و دامپروری های بزرگ و صنعتی که به پرورش تعداد زیادی دام می پردازند، بیشترین کاربرد را داشته و از آنجایی که ابعاد بزرگی دارند، جایگیر بوده و نمی توان از آنها در مکان هایی که مشکل فضا هست استفاده کرد. نصب و راه اندازی این دستگاه ها بهتر است توسط فردی متخصص صورت گیرد.

دستگاه شیر دوش گوسفندی
دستگاه شیر دوش گوسفندی

بهترین شیردوش دام کدام است؟

هنگام خرید شیردوش گاو، سوالی که اغلب در ذهن تداعی می شود این است که بهترین شیردوش گاو کدام است؟ و یا توسط چه شیردوشی می توان، شیر هر نوع دامی را دوشید؟ در حالت کلی انتخاب دستگاه شیردوش باید متناسب با نیاز کاربر و تعداد دام ها صورت گیرد. اگر نیاز به یک دستگاه شیردوش در مکانی با تعداد دام کمتر است، قطعاً شیردوش های سیار مناسب تر هستند. اما در صورتی که قصد از خرید شیردوش، استفاده از آن در یک دامداری یا دامپروری بزرگ، با تعداد زیادی دام است، قطعاً نوع سیار مناسب نیست و بهتر است از یک شیردوش ثابت استفاده شود که تعداد واحدهای آن را می توان متناسب با تعداد دام انتخاب کرد.

گاهی کاربر در چند مکان مشغول پرورش دام بوده و دنبال دستگاهی است که امکان جابجایی آن از مکانی به مکان دیگر وجود داشته باشد. در این حالت نوع سیار مناسب تر است؛ زیرا دارای چرخ بوده و ابعاد کوچکتری دارد. اما شیردوش ثابت قابل جابجایی نیست و بصورت ثابت در مکان نصب می شود. البته باید بدانید که امروزه در گاوداری های بزرگ صنعتی شیردوش های سیار بعنوان پشتیبان شیردوش های ثابت بکار می روند.

اثرات شیردوش بر روی شیردهی دام ها

باید بدانید که دوشیدن دام ها بصورت دستی، در صورت وارد نبودن فرد، سبب ایجاد تنش در دام شده و کاهش میزان شیردهی را به همراه دارد. از سوی دیگر شیردوشی با دست بصورت پی در پی صورت می گیرد؛ به همین دلیل فشار زیادی به پستان دام وارد شده و به مرور آسیب می بیند.

با استفاده از یک شیردوش مناسب از جمله دستگاه شیر دوش گوسفندی هیمورا، دوشیدن شیر دام به بهترین شکل انجام می شود؛ چراکه شیردوش ها دارای پولساتور هستند که سبب ایجاد خلاء بین لاینر و شل می گردد. البته همانطوریکه گفته شد در حین شیردوشی، قطع و وصل های تدریجی صورت گرفته که سبب ماساژدهی به پستان دام نیز می شود. این روند اثرات مثبتی بر دام گذاشته و شیردهی را بیشتر می نماید. شیردوش ها از انتقال بیماری و میکروب از طریق دست انسان، به شیر و بدن دام نیز پیشگیری می کنند؛ دعوت می کنیم جهت آشنایی با تمام عوامل موثر در افزایش شیر دام ها به لینک مربوطه مراجعه کنید.

راهنمای خرید یا مشاوره دستگاه شیر دوش گوسفندی

اگر دنبال دستگاه شیردوشی مناسب هستید که کارایی لازم را داشته باشد، قبل از خرید اندکی درنگ نموده و محتوای فوق را با دقت بخوانید. در این متن هر آنچه که در مورد یک شیردوش مناسب نیاز باشد، آورده شده است. در حالت کلی هنگام خرید باید کیفیت لاینرها را بررسی کرد؛ چرا که مستقیماً به پستان دام وصل می شوند و اگر در ساخت آن از مواد خشک و سفت استفاده شده باشد، قطعاً دام اذیت خواهد شد. لاینرهای کاربردی در شیردوش های هیمورا، بافتی کاملاً نرم دارند.

در خرید شیردوش دام به نوع پولساتور توجه کنید که ضربان آن چند است؟ معمولاً پولساتور گاو 60 به 40 و این میزان برای گوسفند 50 به 50 است. گارانتی دار بودن قطعات نشان اعتبار و کیفیت بالای آنهاست؛ زیرا اگر مشتری بعد از خرید، متوجه هر گونه ایراد و نقص در قطعات گردد، به راحتی می تواند قطعه خراب را با قطعه نو عوض کند. البته از بررسی قیمت دستگاه نیز غافل نشوید. برای استعلام قیمت شیردوش برقی گوسفندی هیمورا، با شماره هایی ثبت شده در بخش پایین این صفحه تماس بگیرید.

دستگاه شیر دوش گوسفندی
دستگاه شیر دوش گوسفندی

جدول مشخصات فنی

امکان سفارشی سازی

دارد
null

تعداد واحد شیردوشی

2 واحد
null

گارانتی

یک سال
null

مانومتر

دارد
null

کشور سازنده پولساتور و موتور

ترکیه
null

قابلیت جابجایی شیر دوش

دارای چرخ
null

سوالاتی که شما می پرسید!

تضمین تان برای این شیردوش برقی چیه؟

این دستگاه ها و سایر محصولات تولیدی هیمورا، با یک سال گارانتی تعویض قطعات به مشتری عرضه می شوند.

(Visited 119 times, 1 visits today)

آیا امکان شستشوی مخزن بعد از شیردوشی وجود دارد؟

بله. مخزن این دستگاه با متریال مقاوم و ضدزنگ طراحی شده و امکان جداسازی آن به راحتی امکانپذیر است.

(Visited 119 times, 1 visits today)

آیا از این دستگاه شیر دوش می توان برای دوشیدن شتر هم استفاده کرد؟

قطعاً بله. این دستگاه برای دوشیدن هر نوع دامی مناسب است، البته باید از لاینر و پولساتور مخصوص آن دام استفاده کرد.

(Visited 119 times, 1 visits today)

شیردوش های سیار را می توان برای دوشش چند رأس دام، بصورت همزمان استفاده کرد؟

این عمل بسته به تعداد واحدهای دستگاه دارد. مثلا مدل دو واحده در عین حال می تواند از دو دام شیردوشی کند.

(Visited 119 times, 1 visits today)
(Visited 119 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *