هیتر برقی صنعتی

هیتر دمنده برقی سه حالته

معرفی کلی هیترهای دمنده برقی سه حالته هیمورا

در این بحث قصد داریم در مورد یک سیستم ایده آل برقی صحبت کنیم که نیازی به سوخت های فسیلی از جمله گاز و گازوئیل نداشته و مخصوص تامین گرمایش محیط های صنعتی و نیمه صنعتی است. در حالت کلی هیترهای دمنده برقی در گروه دستگاه های هیتر برقی صنعتی قدرتمندی قرار دارد که می توان از آنها در سه حالت کارکرد با توان مختلف استفاده کرد.

این نوع هیتر صنعتی برقی، در گروه سیستم های حرارتی استاندارد قرار داشته که ساختاری بسیار مقاوم دارد و می توان از آن در محیط های مختلف استفاده کرد. از آنجایی که این دستگاه ها جهت استفاده، تنها به انرژی الکتریکی نیاز دارند، گزینه ای مناسب برای بکارگیری در مکان هایی که هنوز گازکشی نشده به حساب می آیند. هیتر دمنده برقی سه حالته ساختار جمع و جوری دارد، در نتیجه می توان از آن بصورت رومیزی نیز استفاده کرد. در ادامه شما بطور کامل با ساختار و نحوه عملکرد این هیترها آشنا می شوید.

هیتر برقی صنعتی
هیتر برقی صنعتی

هیترهای دمنده برقی سه حالته از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

بدنه

بدنه بخش بیرونی هیترهای دمنده برقی را تشکیل داده است؛ به همین دلیل شرایط ایجاب می کند در ساخت آن، از مواد اکسید نشدنی و ضدزنگ استفاده شود. در این راستا هیمورا جنس بدنه هیتر دمنده برقی صنعتی را از نوع ورق گالوانیزه انتخاب نموده که جزو فلزات مرغوب و ضدزنگ با مقاومت بالا در برابر ضربات احتمالی به حساب می آید.

المنت ها

المنت ها از دیگر اجزای هیترهای دمنده برقی سه حالته هستند که در این دستگاه، به عنوان تامین کننده حرارت عمل می کنند؛ به همین دلیل به آنها قلب هیتر دمنده برقی گفته می شود. المنت ها قدرت گرم شوندگی بسیار بالایی دارند و جنس آنها از کروم و نیکل است.

فن دمنده

دلیل نامگذاری این هیتر به هیتر دمنده، وجود فن در آن است که سبب پرتاب هوای گرم به محیط پیرامون می شود. فن کاربردی با برق تک فاز کار می کند و از نوع 1400 دور است. البته بواسطه دیمر تعبیه شده روی بدنه، می توان میزان دور فن را بدلخواه افزایش یا کاهش داد.

کلید حالت های کارکرد

در پایین هیترهای دمنده برقی سه حالته از سه کلید استفاده شده که این امکان را به کاربر می دهند تا حالت دمایی موردنظر را انتخاب کند؛ برای مثال از ظرفیت 7/5، می توان در سه حالت 3 کیلووات، 6 کیلووات و 7/5 کیلووات استفاده کرد.

دستگیره

دستگیره کاربردی در بخش بالای هیتر دمنده برقی سه حالته، سبب شده به راحتی بتوان آن را حمل و جابجا کرد.

هیتر برقی صنعتی
هیتر برقی صنعتی

انواع ظرفیت این دستگاه ها

با وجود اینکه داخل متن توضیحاتی درمورد ظرفیت های متنوع هیتر دمنده برقی داده شد، ولی در این بخش می خواهیم این دستگاه را با مشخصات فنی بیشتری به شما معرفی کنیم.

هیتر دمنده برقی با توان 7/5 کیلووات

این هیتر از لحاظ ابعادی نسبت به مدل های دیگر کوچکتر بوده و اندازه آن برابر با 37*35*42 سانتیمتر می باشد. برق مصرفی آن از نوع تک فاز، 34 آمپر بوده و می توانید با سه توان 3، 6 و 7/5 کیلووات دستگاه را راه اندازی کنید. این هیتر قادر است فضایی به اندازه 50 الی 80 مترمربع را گرم نماید.

هیتر برقی دمنده 9 کیلووات

یکی دیگر از مدل های هیتر دمنده برقی است که برای محیط هایی با مساحت 80 الی 120 مترمربع کاربرد دارد. میزان مصرف برق این دستگاه 40 آمپر و از نوع تک فاز می باشد. ابعاد این هیتر در اندازه 37*35*42 سانتیمتر بوده و همانند مدل قبلی دارای سه نوع توان مختلف (3، 6، 9 کیلووات) کاربری است.

هیتر دمنده برقی 18 کیلووات

با توجه به قدرت بالای این مدل از هیترهای دمنده، برق مصرفی دستگاه از نوع سه فاز انتخاب شده است. همچنین با این توان گرمایشی این دستگاه می تواند مساحتی برابر با 120 الی 200 مترمربع را ساپورت کند. از نظر اندازه، ابعاد آن برابر با 47*50*65 سانتیمتر بوده و کاربر قادر به تنظیم دستگاه در توان های 6، 12 یا 18 کیلووات می باشد.

هیتر دمنده برقی 24 کیلووات

اگر سالن یا محل کاری شما به نسبت وسیع است، می توانید هیتر دمنده برقی مدل 24 کیلووات را انتخاب کنید. این دستگاه قادر است، فضایی به اندازه 200 تا 280 مترمربع را گرم نماید. از لحاظ ابعاد نیز زیاد بزرگ نبوده و ابعاد مدل 18 کیلووات را داراست، اما قدرت گرمایشی بیشتری دارد. این دستگاه برق سه فاز از نوع 63 آمپر لازم دارد و دارای سه توان مختلف 12، 18 و 24 کیلووات می باشد.

هیتر برقی صنعتی
هیتر برقی صنعتی

نحوه گرمایش محیط با این هیترهای برقی فن دار صنعتی

بخاری برقی صنعتی مذکور برای تامین حرارت به برق متکی است، پس قبل از هر کاری باید آن را نزدیک پریز برق نصب کرد. بعد از اتصال دوشاخه هیتر به برق، اول فن را روشن کنید تا مشکلی برای المنت ها بوجود نیاید. سرعت فن را می توانید به راحتی از طریق دیمر تنظیم کنید، همچنین می توان هیتر دمنده برقی را بدلخواه روی حالت دمایی موردنظر قرار داد. بعد از روشن کردن هیتر برقی صنعتی، انرژی الکتریکی به المنت ها منتقل و آنها را گرم می کند. در این مرحله فن وارد عمل شده و بصورت دورانی به جریان در می آید، بگونه ای که هوای سرد بیرون را مکیده و بعد از گرم شدن، آن را با سرعت بالا به محیط پیرامون پرتاب می کند؛ در نتیجه گرمایش محیط، بصورت یکنواخت تامین می شود. جالب است بدانید مسیر انتقال حرارت به محیط، قابل تنظیم می باشد.

معایب هیتر دمنده برقی

  • مصرف برق و افزایش هزینه ها
  • عدم توانایی در گرم کردن محیط های بزرگ

9 مزیت برتر هیتر دمنده برقی

  • قابلیت تنظیم در سه حالت کارکرد با توان مختلف
  • تولید در 4 ظرفیت متنوع ( 7/5 کیلووات، 9 کیلووات، 18 کیلووات و 24 کیلووات)
  • دارای المنت های قدرتمند برای تامین گرمایش
  • استفاده از ورق گالوانیزه ضدزنگ در ساخت بدنه
  • قابلیت تولید این هیتر برقی صنعتی در دو حالت تک فاز و سه فاز
  • مجهز به فن دمنده تک فاز، جهت جابجایی هوا با قابلیت تنظیم دور (از طریق دیمر)
  • مجهز به دستگیره مقاوم جهت حمل و جابجایی آسان
  • تامین حرارت محیط بصورت یکنواخت
  • عرضه با یکسال گارانتی طلایی و 10 سال خدمات پس از فروش

کاربردهای هیتر برقی صنعتی فن دار سه حالته

  • کارگاه ها، مراکز بسته بندی و تولیدی ها
  • مغازه ها و فروشگاه ها
  • تعمیرگاه ها و سوله ها
  • تالارها و رستوران ها
  • گاراژها و انباری ها
  • سالن های ورزشی و تفریحی
  • و امکان استفاده از هیتر برقی صنعتی در سایر مراکز صنعتی و نیمه صنعتی

نگاهی اقتصادی به این هیتر برقی

با توجه به استفاده از ورق گالوانیزه در ساخت بدنه این بخاری برقی فن دار صنعتی، دستگاه ساختار مقاومی داشته و عوامل بیرونی سبب استهلاک آن نمی شود و می توان از آن در دراز مدت، بدون افت کیفیت استفاده کرد. از سوی دیگر هیمورا این دستگاه ها را با برترین تکنولوژی روز و استانداردهای جهانی طراحی کرده که آنها را از لحاظ مصرف برق، بهینه نموده است. در برخی روزها به گرمایش زیاد محیط نیاز نیست؛ در این حالت اگر دما بالا باشد، انرژی زیادی هدر خواهد رفت. اما از آنجایی که این هیتر برقی صنعتی در سه حالت کارکرد مختلف قابل تنظیم است، می توان پایین ترین توان کارکرد را انتخاب کرد تا هم انرژی هدر نرود و هم مصرف برق کاهش یابد. حرارت تولیدی دستگاه، بصورت یکنواخت به محیط منتقل می شود؛ بنابراین نیازی به تهیه سیستم گرمایشی دیگر نخواهد بود.

هیتر برقی صنعتی
هیتر برقی صنعتی

تفاوت هیترهای دمنده برقی سه حالته با سایر سیستم های حرارتی

هیترهای دمنده برقی دستگاه هایی برای گرمایش محیط های صنعتی و نیمه صنعتی هستند که ویژگی های بارز این دستگاه ها، آنها را از سایر محصولات مشابه متمایز نموده است. برخی افراد هیتر برقی فن دار صنعتی را با بخاری های برقی (بدون فن) پر مصرف اشتباه می گیرند، اما باید گفت این دستگاه ها برخلاف بخاری های برقی با کمک یک فن آکسیال قدرتمند می توانند محیط را با سرعت بالا گرم کنند. این در حالی است که بخاری های برقی با کمک جریان همرفت هوا این کار را انجام می دهند. باید بدانید که هیترهای دمنده زمان کمتری نسبت به سیستم های بدون فن، برای گرم کردن فضای اطراف صرف می کنند.

اگر مقایسه ای بین هیتر دمنده برقی و جت هیتر داشته باشیم، متوجه می شویم این دو دستگاه تقریبا مشابه هم بوده و سیستم گرمایشی یکسانی دارند. هر دو دارای المنت و فن هستند. اما تفاوت عمده آنها در کاربری این تجهیزات می باشد؛ بطوریکه جت هیترها اغلب در مکان های صنعتی و سالن ها استفاده می شوند. اما هیترهای دمنده برقی را علاوه بر این مکان ها می توان در مغازه ها، فروشگاه ها، تعمیرگاه ها، اتاقک های نگهبانی یا کانکس ها، روی میز یا سطح زمین مستقر کرده و بکار برد. این امر بیشتر به شکل ساختار و طراحی این دو دستگاه بستگی دارد و همانگونه که می دانید، نمی توان جت هیتر را داخل مغازه یا کانکس استفاده کرد؛ زیرا هنگام روشن شدن جت هیتر بدنه آن داغ شده و احتمال برخورد افراد با هیتر و خطر سوختگی وجود دارد و اصولا صرفه اقتصادی هم ندارد.

مقایسه با جت هیترهای برقی فن دار خانگی

نکته آخر اینکه هیتر دمنده برقی سه حالته قابل استفاده در خانه یا مکان مسکونی نیست، اما جالبه بدونید، نوعی از جت هیترهای برقی فن دار با ابعاد جمع و جور و با ایمنی بالا ساخته شده اند که بدون صدا (Super Silent) بوده و به سادگی می توان از آنها در منازل استفاده کرد. جهت آشنایی با ساختار، عملکرد این نوع جت هیترهای برقی فن دار خانگی می توانید به لینک مربوطه مراجعه کنید.

هیتر برقی صنعتی
هیتر برقی صنعتی

مشاوره رایگان

تنوع بالای تجهیزات حرارتی، انتخاب را برای همگان سخت کرده و سبب شده احتیاج به مشاوره داشته باشند. اما چگونه می توان قبل از خرید مشاوره شد؟ آیا برای مشاوره شدن باید هزینه صرف کرد؟ در جواب باید گفت نه. هیمورا برای رضایت بیشتر مشتریان و راهنمایی آنان قبل از خرید، امکان مشاوره رایگان را به خدمات خود اضافه کرده است. بدین سان کارشناسان فروش، اطلاعاتی جامعی از دستگاه موردنظر را در اختیار مشتری قرار می دهند تا انتخاب هوشمندانه داشته و بتواند دستگاه را از زوایای مختلف آنالیز کند. حتی مشتری قبل از خرید، می تواند از قیمت هیتر برقی صنعتی نیز مطلع گردد و دستگاهی متناسب با بودجه خود خریداری کند. توجه کنید که قیمت هیترهای دمنده برقی هیمورا، نسبت به کیفیتی که دارند مناسب بوده و قابل قیاس با سایر تجهیزات موجود در بازار نیست.

راهنمای خرید هیتر برقی صنعتی سه حالته

برای مشاهده نمونه هیترهای دمنده برقی هیمورا کافیست به لینک موردنظر مراجعه کنید. برای اطلاع از نحوه خرید این دستگاه ها می توانید با شماره های درج شده در سایت، تماس بگیرید تا کارشناسان هیمورا شما را کاملاً راهنمایی کنند؛ حتی امکان مراجعه به آدرس قید شده در سایت نیز وجود دارد تا از نزدیک با همکاران ملاقات و اطلاعات بیشتری کسب کنید. تمامی محصولات هیمورا از یکسال گارانتی طلایی برخوردارند و البته تا 10 سال نیز قابل پشتیبانی می باشند. پس با خیالی راحتی می توانید محصول موردنظر را خریداری کنید.

امکان خرید این هیتر، هم بصورت اینترنتی و هم حضوری وجود دارد. اگر می خواهید بصورت اینترنتی خریدتان را انجام دهید، کافیست هزینه آن را پرداخت نمایید تا شرکت شرایط لازم برای ارسال دستگاه به مقصد را فراهم سازد. مدت زمان ارسال برحسب نوع دستگاه، متغیر است؛ اما بصورت حدودی 15 تا 25 روز کاری طول می کشد تا دستگاه خریداری شده به دستتان برسد.

جدول مشخصات فنی

ابعاد ظرفیت های تک فاز

37*35*42 سانتی متر
null

ابعاد ظرفیت های سه فاز

47*50*65 سانتی متر
null

تعداد حالت های گرمایشی

3 حالته
null

گارانتی

یک سال
null

جنس بدنه دستگاه

گالوانیزه ضدزنگ
null

نوع برق مصرفی هیتر دمنده برقی

تک فاز و سه فاز

null

ظرفیت دستگاه در حالت تک فاز

7.5 کیلووات و 9 کیلووات
null

ظرفیت دستگاه در حالت سه فاز

18 کیلووات و 24 کیلووات
null

سوالات متداول

هیترهای دمنده برقی در چه ابعادی قابل ساختند؟

ابعاد هیترهای 7/5 کیلووات و 9 کیلووات، 37*35*42 سانتیمتر است و ابعاد هیترهای برقی 18 و 24 کیلووات، 47*50*65 سانتیمتر می باشد.

(Visited 92 times, 1 visits today)

برای نصب این هیترها به نصاب نیاز است؟

نخیر. کافیست دستگاه را به برق متصل، فن را روشن و حالت کارکرد موردنظر را انتخاب کنید تا گرمایش موردنیاز محیط، به بهترین نحو تامین شود.

(Visited 92 times, 1 visits today)

امکان استفاده از این هیترهای برقی صنعتی با برق تک فاز وجود دارد؟

دوست عزیز این دستگاه ها را می توان هم بصورت تک فاز و هم سه فاز تولید کرد، پس می توانید آن را بصورت تک فاز سفارش دهید.

(Visited 92 times, 1 visits today)

چگونه می توان میزان مصرف برق توسط این هیترها را کاهش داد؟

خب همانطور که گفته شد این دستگاه های هیتر برقی صنعتی در سه حالت توان مختلف قابل استفاده هستند. پس به راحتی می توانید پایین ترین حالت کارکرد را انتخاب کنید تا مصرف برق، حداقل میزان ممکن را داشته باشد.

(Visited 92 times, 1 visits today)

اگر بعد از خرید متوجه ایرادی در قطعه ای از دستگاه شدیم، امکان تعویض آن با دستگاهی دیگر وجود دارد؟

از آنجایی که این دستگاه ها از یکسال گارانتی طلایی برخوردارند؛ امکان تعویض قطعه معیوب با قطعه نو وجود دارد.

(Visited 92 times, 1 visits today)
(Visited 92 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *