هیتر برقی گلخانه

هیتر برقی گلخانه بدون ترموستات

استفاده از هیتر برقی مناسب گلخانه

جت هیتر برقی یا هیتر موشکی برقی، نوعی سیستم حرارتی صنعتی است که شکلی متفاوت از دیگر تجهیزات گرمایشی داشته و در فضاهای صنعتی و نیمه صنعتی کاربرد دارد. این سیستم حرارتی برای استفاده در سالن های بزرگ مانند مرغداری ها، گلخانه ها و سوله ها مناسب بوده و ساختار و طراحی آن متناسب با این گونه فضاها می‌باشد. گروه صنعتی هیمورا از طراحان و سازندگان هیتر برقی گلخانه در ظرفیت های متفاوت به شمار می‌رود. البته در کنار تولید نوع برقی این جت هیترها، انواع گازی، گازوئیلی و همچنین دو گانه سوز نیز توسط این گروه صنعتی تولید می‌شوند. جت هیترهای برقی از آنجا که هیچ گونه آلودگی تولید نمی کنند، استفاده به مراتب بیشتر از دیگر مدل ها که گازهای آلوده در اثر سوزاندن سوخت های فسیلی آزاد می کنند، دارند.

هیمورا جت هیترهای برقی را بصورت سه فاز و در دو حالت ترموستات دار و بدون ترموستات تولید کرده است؛ در این متن قصد داریم تا توضیحات کلی در مورد مدل های بدون ترموستات برای شما ارائه دهیم. جت هیتر بدون ترموستات سه فاز هیمورا در سه توان مختلف قابل استفاده است و کاربر این امکان را دارد تا با توجه به نیاز گرمایشی محیط، دستگاه را بر روی توان موردنظر خود قرار دهد. لازم به ذکر است، هیمورا جت هیترهای دیگری نیز بصورت تک فاز و در ظرفیت های 2000، 3000 و 5000 وات تولید کرده که شما در صورت نیاز می توانید از این سیستم ها برای تامین گرمایش محیط خود استفاده کنید. برای شناخت مدل های بدون ترموستات لازم است تا گذری کوتاه به قطعات و عملکرد آنها داشته باشیم.

هیتر برقی گلخانه
هیتر برقی گلخانه

قطعات استفاده شده در ساختار هیتر برقی گلخانه ای

بدنه

بدنه جت هیترهای بدون ترموستات برقی با استفاده از ورق های گالوانیزه ساخته شده تا هم دوام و استحکام دستگاه بالا باشد و هم اینکه وزن آن به نسبت کمتر و حمل و جابجایی راحتی داشته باشد. باید در نظر بگیرید که شرایط محیطی واحدهای صنعتی باعث می شود تا استهلاک و خوردگی در دستگاه بالا باشد؛ لذا نوع جنس بدنه دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار است.

المنت

از آنجا که سیستم فوق با مصرف انرژی الکتریکی محیط را گرم می کند، المنت از قطعات اصلی و مهم آن به شمار می‌رود. المنت متشکل از چند رشته سیم است که با وارد شدن جریان برق به داخل آن، داغ شده و محیط اطراف خود را گرم می کند.

فن

انتقال دهنده حرارت در این جت هیتر برقی سه فاز، فن آکسیال است که از قدرت بالایی برخوردار می باشد. زمانی که المنت ها باعث گرم شدن هوای وارد شده به جت هیتر می شوند، فن آن را با قدرت به محیط اطراف پرتاب می کند.

الکتروموتور

از قطعات مکانیکی هیتر برقی موشکی، الکتروموتور آن است که قدرت لازم برای حرکت فن را تامین می کند. این قطعه با مصرف انرژی الکتریکی باعث چرخش فن و انتقال هوای گرم به محیط می شود.

کلیدهای سه حالته

از جمله ویژگی های بسیار مهمی که باعث متمایز شدن این هیتر برقی گلخانه ای از دیگر تجهیزات برقی شده، مجهز بودن آن به کلیدهای سه حالته است که امکان کارکرد دستگاه با توان های گرمایشی متفاوت را فراهم می‌کند. این توان ها به ترتیب 6، 12 و 18 کیلووات هستند و کاربر این امکان را دارد که دستگاه را بر روی توان مورد نیاز قرار دهد. وجود این حالت ها باعث می شود تا در هر شرایطی امکان تنظیم میزان گرمایش دستگاه وجود داشته باشد.

تابلو برق

اگر به شکل ساختاری این جت هیترها توجه کنید، می بینید که در بخش پایینی دستگاه قسمتی تعبیه شده که چند کلید و ولوم بر روی آن وجود دارد. به این قسمت، تابلو برق گفته می شود. کلیدهای روشن و خاموش، چراغ نشانگر و کلیدهای سه حالته دستگاه بر روی تابلو برق نصب شده اند.

پایه ها

جت هیتر برقی گلخانه ای بدون ترموستات هیمورا به پایه های چرخ دار مجهز شده تا کاربر حمل و جابجایی آن را بدون مشکل انجام دهد.

دستگیره

برای راحتی جابجایی این جت هیتر برقی فن دار از دستگیره استفاده شده که بر روی سیستم تعبیه شده است.

هیتر برقی گلخانه
هیتر برقی گلخانه

نحوه گرمایش محیط با جت هیتر برقی موشکی بدون ترموستات

با توجه به توضیحاتی که در مورد قطعات این دستگاه ذکر شد، تا حدودی با این هیتر موشکی برقی آشنا شدید. برای توضیح در مورد عملکرد آن باید گفت که کارکرد چندان پیچیده ای ندارد. از آنجا که انرژی الکتریکی، منبع تامین گرما در این سیستم هاست، بنابراین تولید گرما با مصرف برق انجام می گیرد. المنت قطعه ای مهم در این هیتر بوده و انرژی الکتریسیته باعث داغ شدن آن می گردد. هوای ورودی به هیتر، بواسطه عبور از کنار المنت ها گرم شده و توسط فن به محیط اطراف انتقال پیدا می کند.

فن این سیستم ها از نوع آکسیال بوده و قدرت پرتاب گرمای بسیار بالایی دارد. با توجه به مطالب ذکر شده، این هیتر برقی گلخانه، سه حالته بوده و قدرت گرمایشی دستگاه با توجه به این توان ها مشخص می گردد؛ برای مثال، اگر گرمای زیادی در محیط نیاز است می توان دستگاه را بر روی توان 18 کیلووات قرار داد. در نظر داشته باشید که کارکرد دستگاه در سه توان متفاوت در قیمت جت هیتر برقی گلخانه تاثیرگذار است.

نقاط منفی

  • مصرف انرژی الکتریکی
  • غیرقابل استفاده در صورت قطعی برق

نقاط مثبت هیتر برقی گلخانه

  • مجهز به فن آکسیال پر قدرت همراه کلیدهای سه حالته
  • دارای ساختاری مستحکم و بادوام
  • تولید گرما بدون هرگونه آلاینده های زیست محیطی
  • ساخت بدنه هیتر با استفاده از ورق های گالوانیزه
  • نصب و راه اندازی راحت بدون نیاز به نصاب
  • مجهز به پایه های چرخ دار و دستگیره جهت حمل راحت دستگاه
  • سرعت بالا در گرم کردن سالن و محل کار در کمترین زمان
  • دارای مصرف انرژی بهینه در مقایسه با دیگر سیستم های حرارتی
  • عمر و ماندگاری بالا
  • دارای یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش

عوامل موثر در توجیه اقتصادی هیتر برقی گلخانه

اینکه بتوان گفت یک سیستم حرارتی برقی دارای توجیه اقتصادی است یا نه؟ بایستی به وجود برخی پارامترهای مهم در مورد آن توجه کرد تا بتوان تجهیزی را خریداری نمود که دارای مصرف بهینه انرژی باشد.

مصرف انرژی الکتریکی

امکان کارکرد سه حالته جت هیتر برقی گلخانه بدون ترموستات هیمورا، این فرصت را به کاربر می‌‌دهد که در صورت نیاز و یا در ساعات اوج مصرف انرژی، دستگاه را در کمترین حالت قرار دهد؛ در این حالت است که مصرف انرژی الکتریکی بصورت قابل توجهی کاهش پیدا می کند. در واقع مهم ترین عامل برای اقتصادی بودن سیستم های حرارتی برقی، مصرف پایین برق در آنها است.

قطعات اصلی

برای کنترل عملکرد سیستم های حرارتی برقی و همچنین به منظور افزایش ایمنی، به قطعات و تجهیزاتی نیاز است که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و مطابق با استانداردهای ایزو ساخته شده باشند. هیتر برقی موشکی بدون ترموستات هیمورا مجهز به قطعاتی است که دارای هماهنگی عالی با یکدیگر هستند و بدین ترتیب این دستگاه حرارتی کمترین استهلاک و مصرف برق را خواهد داشت.

جنس بدنه

جنس بدنه تجهیزات حرارتی بدلیل تماس مستقیم آنها با حرارت، حائز اهمیت است. این امر در سامانه های گرمایشی صنعتی بسیار پر رنگ تر بوده و سعی بر آن می شود تا از متریال هایی استفاده شود که استحکام آنها علاوه بر حرارت خود دستگاه در برابر شرایط محیطی متغیر نیز بالا باشد. هر چه دستگاهی مستحکم تر باشد بالطبع توجیه اقتصادی بالایی نیز خواهد داشت.

هیتر برقی گلخانه
هیتر برقی گلخانه

تقسیم بندی انواع جت هیترها مبتنی بر نوع سوخت و انرژی مصرفی

جت هیترها با توجه به کاربرد بالایی که در صنایع مختلف دارند از نظر نوع سوخت مصرفی و انرژی دارای تفاوت هایی هستند و به چند گروه تقسیم می شوند:

نوع برقی

با توجه به مطالبی که در بالا در باب جت هیترهای برقی آورده شد، دانستیم که جت هیترهای برقی تجهیزاتی هستند که انرژی الکتریسیته برق را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کنند. المنت اصلی ترین قطعه در این سیستم ها به شمار می رود. از آنجایی که در جت هیترهای برقی هیچ گونه احتراقی صورت نمی گیرد؛ در نتیجه نیازی به دودکش نیز ندارند و آلاینده ای در محیط تولید نمی کنند. اگر به اصل مصرف انرژی الکتریکی و هزینه های ناشی از آن توجه نکنیم، در مواردی که دسترسی به سوخت فسیلی وجود ندارد، از بهترین سامانه های گرمایشی صنعتی و نیمه صنعتی به شمار می روند.

نوع گازوئیلی

این جت هیترها از سوخت فسیلی گازوئیل، برای تولید انرژی گرمایی استفاده می کنند. ساختار این سیستم ها همانند جت هیترهای برقی بوده با این تفاوت که قطعات داخلی که در ارتباط با سوخت مصرفی در آنها است، کاملا متفاوت با مدل های برقی می باشد. گروه ماشین سازی هیمورا جت هیترهای گازوئیلی را در مدل های متفاوتی مانند تک موتور بدون دودکش، دو موتور دودکش دار و باک دار و بدون باک طراحی و تولید کرده است. استفاده از این جت هیترها در محیط هایی مانند مرغداری ها و یا سالن های بزرگ با انجام برخی تمهیدات انجام می گیرد که معمولا وجود سیستم تهویه هوا و یا استفاده از دودکش از ضروریات لازمه در آنها است.

نوع گازسوز

جت هیترهای گازی، با استفاده از گاز شهری کار می کنند و از راندمان به مراتب بالایی برخوردار بوده و در مقایسه با دیگر جت هیترها صرفه اقتصادی بالاتری دارند. از طرفی ایجاد آلاینده های زیست محیطی در آنها به نسبت مدل های گازوئیلی کمتر است. این تجهیزات گرمایشی صنعتی در دو مدل تک موتور و دو موتور دودکش دار و بدون دودکش تولید می شوند. در استفاده از مدل های بدون دودکش به وجود سیستم تهویه مناسب در محیط توجه می گردد.

نوع دوگانه سوز

آخرین مدل از جت هیترها، جت هیترهای دوگانه سوز هستند که از دو منبع سوخت گازوئیل و گاز شهری استفاده می کنند. از این نوع سیستم ها بیشتر در مکان هایی استفاده می شود که به انرژی الکتریکی دسترسی نبوده و یا هزینه های مصرف آن برای کاربر سنگین است. البته در فضاهایی که با افت فشار گاز مواجه هستند، این سیستم های دوگانه سوز بهترین گزینه به شمار می روند. جت هیترهای دو گانه سوز هیمورا در چند مدل بصورت تک موتور و دو موتور دودکش دار و بدون دودکش تولید شده اند و در برخی از این تجهیزات از باک به منظور نگهداری از گازوئیل استفاده شده است.

هیتر برقی گلخانه
هیتر برقی گلخانه

کدام جت هیترها مناسب گلخانه و مرغداری می باشند؟

گلخانه ها و مرغداری از سری سالن های پرورشی هستند که برای گرمایش آنها از تجهیزات خاصی استفاده می شود. سیستم های گرمایشی بکار رفته در این مکان ها متفاوت از دیگر بخش ها بوده و معمولا باید تجهیزاتی استفاده شود که بدون ایجاد آلاینده های مضر، تولید گرما نمایند.

هیتر موشکی گلخانه ای

نیاز به گرمای کافی در گلخانه ها از ملزوماتی است که برای رشد بهتر گل ها و گیاهان بسیار مهم و ضروری می‌باشد. می توان گفت که جت هیترها از جمله گزینه های مناسب حرارتی به شمار می روند و این قابلیت را دارند تا بتوانند کل فضای گلخانه را به یک میزان گرم کنند. خوب حال این سوال مطرح است که کدام جت هیتر (گازی، گازوئیلی، برقی) مناسب این مکان هاست. در هیترهای موشکی گازی و گازوئیلی بدلیل ایجاد گازهای آلوده که به همراه گرما وارد محیط می‌شوند، رشد گیاهان به خطر می افتد و به همین دلیل وجود دودکش در آنها از موارد مهم و ضروری به شمار می رود. جت هیترهای برقی از دیگر مدل هایی هستند که بدلیل عدم تولید گازهای آلوده برای محیط های پرورشی مانند گلخانه ها گزینه مناسبی هستند (البته با رعایت نکات ایمنی).

جت هیترهای مرغداری

جت هیترها از پرکاربردترین سیستم های حرارتی مرغداری ها هستند و در سالن های پرورش طیور گوشتی و تخم گذار از آنها استفاده می شود. حال اگر بخواهیم مدل های مورد استفاده در این بخش را نام ببریم، می توان به جت هیترهای گازی، گازوئیلی، دو گانه سوز و برقی اشاره کرد. البته باید بدانید که در کاربرد هر یک از این تجهیزات لازم است به مواردی دقت شود.

مثلاً هیترهای موشکی گازی را می‌توان بدون هرگونه محدودیتی در سالن مرغداری نصب کرد؛ زیرا این تجهیزات علاوه بر راندمان بالای گرمایشی، از لحاظ سوخت مصرفی نیز برای کاربران مقرون به صرفه اقتصادی هستند (با توجه به قیمت گاز مصرفی در کشور ما که مناسب تر از هر نوع سوخت و کاملا در دسترس می‌باشد). جت هیترهای گازی هم از نوع دودکش و هم مدل بدون دودکش را با توجه به شرایط سالن های مرغداری که دارای تهویه های قدرتمند می‌باشند، می‌توان نصب و راه اندازی کرد. جت هیترهای گازوئیلی که مجهز به دودکش هستند نیز در این مراکز کاربرد دارند؛ اما نمی توان مدل بدون دودکش را که دارای آلایندگی بیشتری است، در مرغداری ها مورد استفاده قرار داد. جت هیترهای دو گانه سوز نیز دسته ای دیگر از سیستم حرارتی است که صاحبان مرغداری ها با توجه به سوخت در دسترس انتخاب می‌کنند.

جت هیتر برقی مرغداری

آخرین مدل از جت هیترها، نوع برقی است، شاید در نظرتان کاربرد این دستگاه ها به لحاظ انرژی مصرفی مقرون و توجیه پذیر نباشد، اما باید بدانید که یکی از صنایع تولیدی که دارای تعرفه برق پایینی هستند، مرغداری ها می باشند. از این رو صاحبان این صنایع با خیال راحت و بدون دغدغه از دود و دم یا آلاینده ها، می توانند از جت هیترهای برقی بهره برداری کنند. نکته پایانی اینکه هیترهای موشکی برقی هیمورا در دو مدل ترموستاتیک و بدون ترموستات طراحی و تولید شده اند. لذا حالا شما با اطلاعات کامل می توانید بهترین جت هیتر را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. البته می توانیم در این بخش مقاله « بهترین سیستم های گرمایشی مرغداری » را به عنوان یک اشانتیون برای کسب کاملترین اطلاعات، خدمتتان معرفی کنیم.

هیتر برقی گلخانه
هیتر برقی گلخانه

نکات مهم در خرید و نگهداری از جت هیتر برقی صنعتی بدون ترموستات

ایمنی

نکته قابل تامل در مورد جت هیترهای برقی، ایمنی این تجهیزات است. سیم کشی اصولی در این گونه تجهیزات حرارتی بسیار حائز اهمیت است و از بروز اتصالات الکتریکی جلوگیری می کند.

سایز و اندازه

شما باید با توجه به متراژ محیط و محلی که برای نصب این سیستم ها در نظر گرفته اید، هیتری را انتخاب کنید که از نظر سایز و اندازه مناسب بوده و بدون اشغال فضای زیاد، نصب و راه اندازی آن انجام گیرد.

قابلیت حمل

با توجه به صنعتی بودن جت هیترها، معمولا در ساخت آنها از امکاناتی استفاده می شود که بتوان به راحتی آن را حمل و جابجا نمود. برای راحتی کار بهتر است سیستمی انتخاب شود که مجهز به چرخ باشد تا حمل آن به سادگی انجام گیرد.

راهنمای خرید و اطلاع از قیمت جت هیتر برقی گلخانه

اگر هنوز هم با وجود مطالعه مطالب بالا سوالی در مورد هیترهای برقی صنعتی بدون ترموستات و چگونگی خرید این سیستم ها دارید و مطمئن نیستید که چه ظرفیتی را باید خریداری نمایید، نگران نباشید. شما با استفاده از شماره هایی که در زیر همین صفحه درج شده می توانید با مشاورین ما در گروه ماشین سازی هیمورا تماس گرفته و با پرسش سوالات خود، راهنمایی های لازم را دریافت کنید. همچنین می‌توانید برای استعلام آخرین قیمت جت هیتر برقی گلخانه با توجه به ظرفیتی که دارد، با مشاورین ما در ارتباط باشید.

هیتر برقی گلخانه
هیتر برقی گلخانه

جدول مشخصات فنی

چرخ، پایه و دستگیره

دارد
null

توان های حرارتی

6، 12 و 18 کیلووات
null

گارانتی

یک سال
null

جنس بدنه

گالوانیزه ضدزنگ
null

انرژی مصرفی

برق سه فاز
null

نوع فن و تعداد دور آن

آکسیال، 1400 دور در دقیقه
null

سوالاتی که شما می پرسید

آیا این دستگاه قدرت لازم برای گرم کردن سالن های بزرگ را دارد؟

خوب پاسخ به این سوال چندان راحت نیست و بایستی متراژ محیط با توجه به ظرفیتی که جت هیتر دارد مورد بررسی قرار گیرد. این سیستم سه حالته است و بیشترین توان مصرفی آن 18 کیلووات است و محیطی که در آن استفاده می گردد باید با توجه به این مورد انتخاب گردد. البته دوست عزیز هر چقدر که فضای شما بزرگ باشد مصرف انرژی الکتریکی بصورت قابل توجهی افزایش می یابد.

(Visited 59 times, 1 visits today)

آیا قیمت جت هیتر برقی مرغداری بدون ترموستات با مدل ترموستات دار فرقی دارد؟

بله، صد در صد که این سیستم ها از نظر قیمت با هم تفاوت هایی خواهند داشت، هر چه امکانات دستگاهی بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالا خواهد بود.

(Visited 59 times, 1 visits today)

گلخانه من دارای محیطی مرطوب است، آیا امکان استفاده از این سیستم وجود دارد؟ آیا خطر برق گرفتگی تهدید می کند؟

بله، شما می توانید از این جت هیترها استفاده کنید، اما برای جلوگیری از اتصال و برق گرفتگی سعی کنید، سیستم را در مکانی نصب کنید که سیستم تهویه هوا وجود دارد و رطوبت از طریق آن از محیط خارج می گردد. همچین جت هیتری که خریداری می کنید باید تمام موارد ایمنی در آن رعایت شده باشد.

(Visited 59 times, 1 visits today)

با توجه به مطالبی که در بالا بدان اشاره کردید، این جت هیترها بدون ترموستات هستند، آیا امکان نصب ترموستات در آنها وجود دارد؟

بله، این سیستم های حرارتی صنعتی در دو مدل ترموستات دار و بدون ترموستات تولید شده اند و شما در صورت تمایل می توانید مدل ترموستات دار انتخاب کنید و یا تقاضای نصب آن بر روی دستگاه را دهید. مدل های بدون ترموستات می‌توانند به تابلو برق مجهز شوند و همچنین امکان نصب ترموستات محیطی برای آنها وجود دارد.

(Visited 59 times, 1 visits today)
(Visited 59 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *