هیتر برقی دمنده

هیتر برقی دمنده

حرارت بی آلاینده، با هیتر برقی دمنده هیمورا

آیا تابه حال کلمه  “گرمایش الکتریکی” به گوشتان خورده است؟ ممکن است این گرما را در بسیاری از لحظات زندگیتان تجربه کرده باشید اما اسم آن را نمی‌دانستید. این نوع حرارت، به گرمایی گفته می‌شود که حاصل تبدیل انرژی الکتریکی به گرما باشد. هیتر برقی دمنده نیز در تمام ظرفیت ها، ساطع کننده این نوع گرما هستند. برق و انرژی الکتریسیته، در این هیترها، دو نقش اساسی را بر عهده دارد که یکی برای گرم کردن المنت ها و دیگری برای گرداندن فن آنهاست. پروانه یا همان فن، گرمای المنت را به صورت دمنده منتشر می‌نماید. در واقع وجود یک وسیله با عنوان فن در سیستم های گرمایشی، موجب انتقال سریع و هرچه بهتر حرارت می‌شود.

گرمای پاک به همان حرارتی گفته می‌شود که هیچ دود و آلاینده‌ای ندارد. این نوع از حرارت زایی، با هیتر برقی امکان پذیر است. هوای پاک و تمیز و عاری از هرگونه دود، از نیازهای اساسی هر موجود زنده‌ای است؛ به همین سبب، در مکان هایی که موجودات زنده گیاهی و حیوانی را پرورش می‌دهند، از هیتر برقی دمنده برای تامین گرمایش محیط استفاده می‌کنند.

اجزای هیتر برقی دمنده

  • المنت
  • فن الکتریکی آکسیال
  • بدنه
  • پایه قابل تنظیم
  • محافظ المنت
  • ولوم تنظیم دما
  • دستگیره حمل
  • ولوم تنظیم پرتاب باد
هیتر برقی دمنده
هیتر برقی دمنده

فن چه کمکی به انتقال گرما می‌کند؟

در بخاری ها یا هیترهای معمولی و بدون فن، گرما به کمک روش همرفتی، منتقل می‌شود. همانطورکه میدانید، وزن هوای گرم از نظر جرمی، پایین تر از هوای سرد است؛ به همین سبب، به سمت بالا رانده می‌شود و جای هوای سرد را می‌گیرد و آن را به پایین می‌راند. هوای سردی که پایین آمده، در مجاورت با منبع حرارت زا، گرم شده و دوباره به سمت بالا حرکت می‌کند. این چرخه تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که کل فضا گرم شود.

اما همانطورکه از توضیحات نیز پیداست، مدت زمان زیادی برای تکمیل این چرخه نیاز داریم. برای تداوم این روند، یا باید هیتر شما مدت زمان زیادی روشن باشد که بالا رفتن مصرف برق را منجر خواهد شد و یا باید از هیترهای پرقدرت تری استفاده کنید که بازهم با داشتن قیمت بالاتر، جیب شما را خالی می‌کند. پس می‌توان گفت انواع هیتر برقی بدون فن، راندمان پایینی دارند و به صرفه نیستند.

وجود فن، تسریع بخش تمام این عملیات است. یعنی میزان گرمایش یک هیتر برقی فن دار کم قدرت با مصرف برق پایین، با هیتر برقی بدون فن پرقدرت و پرمصرف، برابری می‌کند. چراکه انتقال گرما توسط فن ها سریع تر اتفاق می‌افتد. بنابراین یک هیتر برقی دمنده فن دار می‌تواند در زمان کمی، فضای بزرگی را گرم کند. هرچه سرعت همرفت بیشتر باشد، قدرت گرماسازی نیز بیشتر خواهد بود و راندمان بالا خواهد رفت.

انواع هیتر برقی دمنده را به ترتیب توان گرمایی بشناسید

انتخاب مناسب ترین هیتر برقی دمنده، تابع شناخت انواع آنهاست. انواع این دستگاه ها براساس ظرفیت دستگاه تعیین می‌شود که به شرح زیر می‌باشد.

  • انواع تکفاز

هیتر برقی دمنده 3000 وات که کم مصرف ترین بخاری فن دار تکفازی است که معمولا در مساحت هایی با متراژ 20 مترمربع مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس برای مساحت کم، بهتر است از این هیترها که هم مصرف پایینی داشته و هم از در دسته هیترهای اقتصادی قرار دارند، استفاده نمود.

هیتر برقی دمنده 3500 وات هم که یکی دیگر از بخاری های این دسته است، در مساحت های 25 متر مربعی استفاده می‌شود. قدرت گرمایش این گروه از هیترها، نسبت به مدل های 3000 بیشتر است پس می‌توانند محیط های بزرگتری را گرم کنند.

پر قدرت ترین هیتر برقی تکفازی که می‌توانید در ظرفیت خانگی از آن استفاده کنید، مدل 4000 وات است که قابلیت گرم کردن فضاهایی تا متراژ 35 متر مربع را دارد. مصرف برق این دسته از هیترها بالاتر از مدل های قبلی بوده اما محیط بزرگتری را گرم می‌کنند.

  • انواع سه فاز

هیتر برقی دمنده 9 کیلووات، در دسته هیترهای سه فاز قرار دارند. هیترهایی که منبع تغذیه آنها، برق 3فاز است، برخلاف انواع تکفاز، در اماکن صنعتی و بزرگ استفاده می‌شوند. هیترهای 9 کیلووات، بهترین گزینه برای نصب در محیط هایی با متراژ 100 متر مربع و کمتر از آنند. این دستگاه ها را به هیچ عنوان نباید به برق تک فاز متصل نمود.

هیتر برقی دمنده 15 کیلووات را می‌توان پرقدرت ترین نوع هیتر برقی معرفی نمود که در گروه سه فازها قرار دارد. این هیتر با قدرتی که دارند، می‌توانند محیط هایی تا 130 متر مربع را گرم کنند. اگر محیط شما بزرگتر از این مقدار باشد، انواع هیتر های دیگر را نیز می‌توانید با دریافت مشاوره از کارشناسان هیمورا، خریداری نمایید.

هیتر برقی دمنده
هیتر برقی دمنده

هیتر برقی دمنده فن دار پرفروش ترین سیستم گرمایشی سال

نیازی به نصب آنها نیست. هیترها چه از نوع فن دار و چه بدون فن، نیازی به نصب و راه اندازی ندارند و در هر جایی که بخواهید می‌توانید آن را به برق متصل کرده و استفاده کنید.

باتوجه به اینکه گرمای آنها، الکترونیکی است و از سوخت های فسیلی برای روشن شدن استفاده نمی‌کنند، آلودگی زا نیز نیستند و گرمای پاک و بدون آلاینده تولید می‌کنند. بنابراین استفاده از یک هیتر برقی در اماکنی مثل گلخانه‌ها و مرغداری‌ها بی‌ضرر می‌باشد.

این هیترها، به راحتی قابل حمل هستند. به همین جهت می‌توانید آن را جا به جا کرده و در هر مکانی که دسترسی به برق باشد، نصب کنید.

المنتور این هیتر برقی دمنده، برخلاف بخاری های برقی معمولی، در صورت روشن ماندن به مدت طولانی، گرم نشده و موجب آتش سوزی نمی‌شود.

انواع بخاری های برقی که در گذشته استفاده میشد، مصرف برق بسیار بالایی داشتند و استفاده از آنها اصلا باصرفه نبود. درحالی که این قسم از فن هیترها، کم مصرفند.

در هیترهای بدون فن سابق، مجبور بودیم برای گرم کردن محیط هایی با متراژ بالا از چند دستگاه حرارت زا استفاده کنیم که هم هزینه خرید کالا و هم مصرف برق بسیار بالا می‌رفت.

کمی وقت صرف کنید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید

برای خرید هر محصول، پارامترهایی باید در نظر گرفته شود و طبق آن پارامترها اقدام به تهیه آن کالا کنیم. تمام این موارد که در خصوص هیتر برقی دمنده باید به آن توجه نمایید، به صورت لیست وار برای شما توضیح داده شده است. قبل از خرید، باید تمام جوانب هیتر برقی را مطالعه و بررسی نمایید. همچنین برای پاسخگویی به سوالات شما در خصوص کالای مورد نیازتان، متخصصانی به صورت روزانه از سوی هیمورا استخدام شده‌اند که آماده پاسخگویی به صورت تلفنی می‌باشند.

  • توجه به مشخصات فیزیکی هیتر برقی دمنده

توجه به ظاهر دستگاه فقط از دیدگاه ظاهری نباید بررسی شود بلکه تغییر در برخی ویژگی های فیزیکی، تاثیر زیادی روی عملکرد آن خواهد داشت. تعداد المنت های به کار رفته و قوس و خمیدگی دستگاه، می‌تواند در نوع ساطع نمودن گرما موثر باشد. از ویژگی های دیگری که باید به آن توجه نمود، وزن و ابعاد دستگاه انتخابیتان می‌باشد. این دو پارامتر، به ترتیب باید باتوجه به تعداد دفعات جابه جایی در طول روز و متراژ محلی که آن را نصب می‌کنید، بستگی دارد.

  • بررسی قدرت گرمابخشی

همانطورکه در بالا نیز توضیح داده شد و از نظر عقلی کاملا مشهود و اثبات شده است، هرچه وسعت فضایی که قصد گرم کردن آن را دارید بیشتر باشد، باید از هیتری با توان گرمایشی بالاتر استفاده کنید. پس باتوجه به مدل ها و ظرفیت های مختلفی از دستگاه که توضیح داده شد، باید سازگارترین دستگاه با مساحتتان را انتخاب نمایید.

  • صدای فن هیتر برقی دمنده

مورد مهم دیگری که باید به آن توجه نمایید، صدای فن هیتر است. مسلما هیچ مصرف کننده‌ای دوست ندارد که صدای فن هیتر در طول روشن بودن آن، موجب آزار و اذیتش شود. هیتر برقی دمنده هیمورا هیچ صدایی هنگام روشن بودن تولید نمی‌نماید.

  • مجهز بودن به ترموستات

ترموستات از مهم ترین بخش های هیتر برقی است. بدون ترموستات، دستگاه دائما و تا زمانی که به صورت دستی خاموش نشود، روشن خواهد ماند. در حالی که وجود ترموستات، آن را به صورت اتوماتیک روشن یا خاموش می‌کند که هم استهلاک دستگاه کاهش پیدا می‌کند و هم مصرف برق به پایین ترین حد ممکن می‌رسد. با تنظیم ترموستات در بازه دلخواه، گرمای محیط از آن بازه نه کاهش یافته و نه افزایش می‌یابد. این هیتر برقی که در حال مطالعه ویژگی های آن هستید، مجهز به ترموستات می‌باشد.

هیتر برقی دمنده
هیتر برقی دمنده

نکات ایمنی در استفاده از هیتر برقی دمنده

  • هیتر برقی دمنده را در محلی نصب کنید که کودکان دسترسی به آن نداشته باشند. هم فن در حال گردش و هم المنت های داغ آنها، خطرناک هستند.
  • از پهن کردن لباس و پارچه روی شبکه آن برای خشک کردن خودداری نمایید. پارچه جنس مشتعل دارد و موجب آتش سوزی خواهد شد. از طرفی، امکان دارد که لباس های خیس به نشتی جریان برق شدت بخشند و موجب برق گرفتگی شود.
  • اگر در منزل یا محل کار خود، اشیاء مشتعل مثل پرده، چسب، مبل، سوخت فسیلی و غیره دارید، از قرار دادن هیتر در نزدیکی آنها خودداری نمایید.
  • قبل از خروج از منزل یا محل کار به مدت طولانی، حتما هیتر برقی دمنده را خاموش کنید. البته برای احتیاط هرچه بیشتر توصیه می‌شود که آن را از پیریز برق نیز جدا نمایید.
  • به نشان استاندارد درج شده روی کالا توجه کنید.
  • حتما پیش از روشن کردن دستگاه، از سالم بودن قطعات مرتبط با برق مثل سیم رابط، المنت و ترموستات مطمئن شوید.

جدول مشخصات فنی

پایه و دستگیره

دارد
null

ولوم کنترل دما

دارد
null

توان های حرارتی

3000 ، 3500 ، 4000 وات و 9 ، 15 کیلووات
null

گارانتی

یک سال
null

جنس بدنه

فلز ضدزنگ با رنگ کوره‌ای
null

انرژی مصرفی

برق تک فاز و سه فاز
null

نوع فن

آکسیال
null

ترموستات

دارد
null

سوالاتی که شما می‌پرسید

امکان استفاده از فن دستگاه به تنهایی وجود دارد؟

بله. گاهی اوقات برای تهویه هوا می توان المنت رو خاموش کرده و فقط فن رو روشن کرد.

(Visited 147 times, 1 visits today)

یعنی از یه دستگاه هم میشه تو محیط های صنعتی و هم خانگی استفاده کرد؟

خیر. از یک هیتر برقی، مدل های متنوعی تولید شده که بعضی از اونا برای محیط صنعتی و برخی استفاده خانگی دارند.

(Visited 147 times, 1 visits today)

دستگاه به صورت دستی روشن خاموش میشه یا کنترل داره؟

در مرحله اول این دستگاه ها رو باید از دکمه ای که روی اونا تعبیه شده روشن کنید. تو مرحله بعدی، روشن خاموش شدن اتوماتیک دستگاه، توسط ترموستات انجام میشه.

(Visited 147 times, 1 visits today)
(Visited 147 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

نظر (2)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *