دستگاه تقطیر تمام استیل

عرقگیر استیل با کندانسور آبی ✅ + فیلم + راهنمای خرید

دستگاه تقطیر تمام استیل هیمورا را بهتر بشناسید!

عصاره گیری و تهیه عرقیات گیاهی، یکی از رسوم قدیمی است که هنوز هم بین مردم رایج است. با توجه به گیاه معطر موجود در هر منطقه، در فصولی از سال، مردم آنجا شروع به عرق گیری می کنند تا عطر و عصاره گیاه مربوطه را بدست آورند. با هدف بهبود کیفیت و جلوگیری از ضررهای مالی، تجهیزات تقطیر امروزی طراحی شده اند. از جمله این تجهیزات باید به دستگاه عرق گیر یا تقطیر تمام استیل هیمورا اشاره کرد. با ورود این دستگاه ها، هم عرق گیری به راحتی و بدون دردسر انجام می گیرد و هم منبع درآمدی برای زنان خانه دار و برای مردانی که به دنبال شغل دوم بودند، شده است. اما باید گفت که این کار در گذشته دردسرهایی داشت که در ادامه به آنها اشاره می شود.

با دستگاه تقطیر تمام استیل هیمورا، می توان عرق هر نوع گیاهی را خارج کرد. کاربرد این دستگاه، هم در منازل و مغازه های عطاری و هم در کارگاه های کوچک تهیه عرقیجات می باشد. این دیگ عرق گیری استیل براساس فرآیند تقطیر کار می کند؛ یعنی با اعمال حرارت به محتویات داخل دیگ و جوشیدن این محتویات، بخارات آب ایجاد شده و نهایتا این بخارات طی مراحلی سرد شده و به مایع یا همان عرق گیاهی تبدیل می شوند. هرچه میزان گیاه داخل مخزن بیشتر از آب آن باشد، عصاره بیشتر، خالص و غلیظ تری تولید می شود.

دستگاه تقطیر تمام استیل
دستگاه تقطیر تمام استیل

کندانسور آبی چیست؟

این قطعه وظیفه دارد، سیال گازی شکل (بخار آب حاوی عصاره گیاه) را به مایع تبدیل نماید. کندانسور آبی، واحد خنک کننده در دستگاه های عرق گیر است که موجب تبدیل بخار آب داخل دیگ به مایع یا همان عرقیجات می شود. کندانس شدن، نتیجه تبدیل گاز به مایع می باشد. لوله های کندانسور که در این دستگاه تقطیر و عرق گیری بکار رفته اند، از جنس استیل می باشند. این آلیاژ علاوه بر اینکه زنگ نمی زند، تبادل دمای بخار داغ داخل لوله ها را با آب سرد بیرون، به حداکثر می رساند که به موجب آن، تقطیر کامل و بی نقص انجام می شود.

وجود کندانسور، یک سیستم نوین در دیگ تقطیر استیل است. در این قطعه، آب خنک موردنیاز برای کاهش دمای بخار آب درون دیگ و تبدیل آن به مایع، از یک ورودی وارد شده و درنهایت بصورت آب گرم از قسمت خروجی به بیرون هدایت می شود. در این کندانسور دیگر نیازی به روش های قدیمی تعویض آب بصورت دستی وجود ندارد. کندانسور این دستگاه ها (لوله درونی آن) بصورت چند کاناله طراحی شده که می تواند بخارات حاصل از فرآیند تقطیر را به بهترین حالت ممکن سرد کنند.

دستگاه تقطیر تمام استیل
دستگاه تقطیر تمام استیل

قطعات بکار رفته در این دستگاه تقطیر و عرق گیر

مخزن یا محفظه

این قسمت از دستگاه تقطیر تمام استیل، بخش مهمی از دستگاه است که عمل گرمایش و تولید بخار درون آن انجام می شود. طراحان هیمورا، برای تولید این قسمت، از آلیاژ مقاوم، ضد زنگ و خوردگی و مورد تایید استفاده کرده اند. این آلیاژ، همان استیل است. گرید استیل مناسب مواد غذایی و البته تمام گروه های استیل بطور کامل در مقاله « معرفی انواع گریدهای استیل » توضیح داده شده است.

درب مخزن

مخزن دستگاه عرق گیری استیل از طریق یک درب چفت و بست دار، محکم و آب بندی می شود. این درب هم از ورود اشیاء خارجی به داخل دیگ جلوگیری می نماید و هم نقش ایزوله ساز را در خروج بخار و عطر گیاه بازی می کند. کیپ شدن این مخزن ها، از طریق واشرهای آب بندی سیلیکونی که روی بدنه قرار دارند، انجام می شود. پس دیگر لازم نیست همانند روش های قدیمی از خمیر برای درزبندی استفاده کنیم.

درب شارژ خوراک مخزن 

این قسمت که روی درب اصلی مخزن جای گرفته، اندازه کوچک داشته و وظیفه اصلی آن، انجام شارژ خوراک مخزن حین عملیات تقطیر بدون نیاز به باز کردن درب اصلی دستگاه می باشد. این کار مخصوصاً در مواقعی که احتمال اتلاف بخار در اثر بازکردن درب اصلی وجود دارد، بسیار کارساز است.

ترمومتر یا دماسنج

روی دیگ تقطیر استیل یک ترمومتر عقربه ای تعبیه شده است که دمای داخل آن را نشان می دهد. این دماسنج با فاصله از دستگاه و روی یک لوله متصل به مخزن قرار گرفته است. دماسنج دیگری نیز در این دستگاه ها وجود دارد که دمای میعان را نشان می دهد. به این ترتیب مشاهده دقیق و لحظه ای دما در همه مراحل تقطیر امکان پذیر خواهد بود.

دستگاه تقطیر تمام استیل
دستگاه تقطیر تمام استیل

چگونه ورود دستگاه تقطیر تمام استیل هیمورا خسارات جانی و مالی گذشته را حل کرد؟

ظروف عرق گیری که مادربزرگ ها یا گذشتگان ما از آنها برای تهیه عرق گیاهان استفاده می کردند، از دو مخزن دیگ مانند ساده با یک لوله تشکیل شده بود. گیاه مورد تقطیر و آب در داخل دیگ اول که روی حرارت مستقیم گذاشته میشد، قرار می گرفت. دیگ دوم، روی دیگ اول گذاشته می شد که هم حکم درپوش را برای آن داشت و هم داخل آن آب سرد ریخته میشد. چون این دو دیگ، چفت هم نمی شدند و ممکن بود بخار حاصله و بوی مطبوع گیاه از آن خارج شود، فاصله بین آن دو را از طریق خمیر و یا دستمال می پوشاندند.

همچنین یک نفر باید دائما آب درون دیگ بالایی را عوض کرده و آب سرد را جایگزین می نمود تا عمل تقطیر با برخورد بخار داغ درون دیگی که داخل مخزن بزرگ قرار داده بودند انجام میشد. آنچه که مسلم بود، هم احتمال صدمات جانی در انجام این کارها همیشه وجود داشت و هم اینکه خلوص عرق تولیدی همیشه آنچه نبود که باید تولید می شد.

ادامه روند تولید عرق در گذشته

همچنین ظرفی که در مقابل نی قرار داده میشد، باید دائما چک میشد تا سر نرود. اطراف همین ظرف تا نی را نیز با یک دستمال دیگر می پیچیدند تا عطر گیاه خارج نشود. در حالت کلی، عرق گیری به روش سنتی، کار مشکلی بود و برای تهیه مقدار کمی از آن، باید چند نفر کل روزشان را صرف این کار می کردند. دستگاه های عرق گیری گذشته با توجه به استاندارد نبودن و خطاهای انسانی حین کار، راندمان کافی نداشتند؛ در نتیجه ممکن بود تمام گیاه وارده، به عرق تبدیل نشود و این برای عرق گیر، زیان مالی به دنبال داشت.

اما عرق گیرهای امروزی، هیچ کدام از این دردسرها را ندارند و با وجود تجهیزات پیشرفته ای که در آن ها به کار برده شده است، عرق گیری به بهترین شکل ممکن انجام می شود. دستگاه تقطیر تمام استیل هیمورا علاوه بر ضد زنگ بودن، ظرفیت تهیه حجم زیاد عرق را نیز دارد.

تصور کنید چقدر خوب میشد اگه میتونستین یه درآمد خوب داشته باشین!

این روزها به سبب افزایش تجملات زندگی و نبود درآمدهای کافی، مردم بیش از پیش به فکر شغل های دوم برای درآمدزایی بیشتر هستند. این افراد ترجیح می دهند که شغل دوم آن ها، کار سبک تر با درآمد بیشتر باشد؛ چراکه کسب و کار اول، معمولا انرژی را از آن ها می گیرد. در این زمینه، شغل های خانگی، بهترین گزینه است؛ زیرا هم تایم تعیین شده ای ندارند و هم افراد منزل هم می توانند کمک کنند.

از طرفی این شغل ها، برای زنان خانه دار هم مناسب هستند؛ زنانی که کار خانه، مشکلات اجتماعی و بچه داری مانع از انجام کار آنها در بیرون از منزل می شود. یکی از این مشاغل خانگی، عرق گیری انواع گیاهان و فروش آن هاست که دستگاه تقطیر تمام استیل هیمورا اینکار را برای شما راحت کرده است. همانطوریکه می دانید، عرق گیاهان بسیار مفید بوده و برای انواع بیماری ها بخصوص بیماری های عصبی، تنفسی و قلبی بسیار مناسب می باشند. افراد زیادی هستند که بجای داروهای شیمیایی از این عرقیجات و عصاره ها استفاده می کنند؛ اما نه فرصت تهیه آن را دارند و نه طرز تولید آن را بلدند. این افراد ترجیح می دهند انواع خانگی را از افراد مطمئن در این زمینه خریداری نمایند.

پس شمایی که به دنبال شغل دوم بودید، به راحتی می توانید با خرید دستگاه تقطیر استیل، پول پارو کنید. برای راه اندازی کسب و کار عرق گیری دارید و یا مشاهده نمونه دستگاه های عرق گیری هیمورا، مقاله « شروع کسب و کار حرفه ای با دستگاه های عرق گیر » می تواند بسیار مفید باشد.

دستگاه تقطیر تمام استیل
دستگاه تقطیر تمام استیل

مواردی که شمارو در مورد اقتصادی بودن دستگاه عرق گیر استیل توجیه میکنه!

هر خریداری، حق دارد از به صرفه و اقتصادی بودن محصول خریداری شده، مطمئن شود. در این میان، کیفیت و قیمت، دو پارامتری هستند که باید مورد بررسی قرار گیرند. با کیفیت این محصول و قطعات درجه یکی که در ساخت آن ها استفاده شده است، آشنا شدید؛ حال نوبت آن رسیده که ببینید خرید دیگ عرق گیری استیل برای شما باصرفه هست یا نه؟

  • اولین مزیت این دستگاه ها، برقی نبودن آن هاست؛ که باعث شده هزینه ای بابت مصرف برق دستگاه پرداخت نشود.
  • لازم نیست که برای عرق گیری، کارگر ماهر استخدام کنیم؛ چراکه کار با دستگاه تقطیر استیل به قدری راحت است که خود شما به تنهایی می توانید این کار را انجام دهید.
  • عرقی که از این محصولات بدست می آید، دارای خلوص بالایی است.
  • قطعاتی که در دیگ عرق گیری استیل بکار رفته است، همگی از مواد اولیه درجه یک ساخته شده اند و مطابق با تاییدیه های وزارت بهداشت می باشند.
  • همه گیاهان معطر که قابلیت عرق گیری دارند، می توانند توسط این دستگاه عرق گیری شوند.
  • قیمت دستگاه تقطیر استیل هیمورا نسبت به کیفیت، کارایی و مزایایی که دارد، بسیار مناسب است.
  • تمام محصولات هیمورا که دستگاه عرق گیر استیل هم یکی از آن ها می باشد، شامل یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشند. در صورت خرابی قطعات دستگاه تقطیر تمام استیل، قطعات آن برای شما عوض شده و قطعه نو جایگزین می شود.

امکان تجهیز عرق گیر استیل به قطعه دفلگماتور

قابل ذکر است که دستگاه تقطیر و عرق گیر استیل هیمورا قابلیت تهیه الکل را نیز دارد؛ اما الکل های تهیه شده از این دستگاه، خلوص بالایی ندارند. برای تهیه الکل با خلوص بالا، از دستگاه های مخصوص تقطیر و تولید الکل استفاده می کنند. البته در برخی مواقع و بسته به نیاز تولید کننده امکان استفاده دفلگماتور در کنار دستگاه تقطیر وجود دارد. باید توجه کرد که نصب دفلگماتور روی تجهیزات تقطیر، نه تنها الکل بلکه عرقیجات تولید شده را هم می تواند تخلیص کرده و با عصاره بیشتری فرآوری کند تا عطر و بوی آنها چند برابر شود. خوب ما دستگاه دیگری که قطعه دفلگماتور روش نصب شده رو هم داریم که برای مشاهده آن می توانید به این لینک مراجعه کنید.

دفلگماتور، قبل از کندانسور روی دستگاه عرق گیر قرار می گیرد. جنس لوله هایی که داخل دفلگماتور هستند، از استیل ضد زنگ است که بخار خروجی از داخل آنها عبور می کند. روی یک دستگاه تقطیر تمام استیل می توان دو یا سه دفلگماتور تعبیه کرد. هر چه تعداد آن ها بیشتر باشد، الکل یا عرق خروجی، خالص تر می شوند. گفتنی است که این قطعه دارای یک دماسنج نیز می باشد.

دستگاه تقطیر تمام استیل
دستگاه تقطیر تمام استیل

راهنمای خرید و مشاوره

خب تو این متن در مورد همه چیز صحبت کردیم به جز اینکه چجوری دستگاه تقطیر تمام استیل را خریداری کنین. خرید دستگاه تقطیر استیل هیمورا، تو وهله اول نیاز به آشنایی با اون محصول داره که با خوندن متن پیش رو، این مرحله را پشت سر میذارین. بعداً باید ببینین که چجوری اونو سفارش بدین و از قیمت دستگاه تقطیر استیل آگاه بشین. کافیه تلفنتونو بردارین و با یکی از شماره هایی که زیر همین صفحه نوشته شده، تماس بگیرین. کارشناسان ما تو ساعات کاری شرکت، آماده پاسخگویی به تماس شما خریداران محترم هستن.

سوالاتی که می تونین از اونا بپرسین، شامل نحوه سفارش، سوالاتی که جوابشو از متن دریافت نکردین، قیمت این دیگ عرق گیری کشمش، سازگاری اون با کاربری شما و موارد دیگه میشه. همچنین مشاوران ما، راهنمایی های لازمه رو در خصوص خرابی قطعات دستگاه و گارانتیش به شما ارائه میدن.

جدول مشخصات فنی دستگاه تقطیر تمام استیل

ترمومتر

دارد
null

شیر تخلیه

دارد
null

گارانتی

دارد
null

جنس دستگاه تقطیر استیل

استیل 304
null

سیستم خنک کننده

کندانسور آبی
null

سیستم گرمایشی

ندارد
null

سوالات متداول

از این دستگاه تقطیر استیل می توان الکل هم تولید کرد؟

بله. اما الکلی که از این دستگاه ها تهیه می شود، خلوص پایین تری دارد. معمولا الکل های 60 درصد را با این دستگاه ها تهیه می کنند. برای تهیه الکل با خلوص بالا می توان از دستگاه تقطیر برج دار سایت گلس مجهز به رفلاکس یا دفلگماتور استفاده کرد.

(Visited 877 times, 1 visits today)

دیگه لازم نیست تو قسمتی از این دستگاه عرقگیر آب سرد بریزیم؟

نخیر. وجود کندانسور شمارو راحت کرده و خودش آب خنک تقطیر رو تامین می کنه.

(Visited 877 times, 1 visits today)

نحوه کار با دستگاه تقطیر تمام استیل نیاز به آموزش های خاصی داره؟

نه تمام آموزش ها توی متن توضیح داده شده ولی اگه بازم نیاز به توضیح بیشتر دارید، می توانید از کارشناسان هیمورا کمک بخواید.

(Visited 877 times, 1 visits today)

آیا امکان سفارش دستگاه تقطیر تمام استیل در ظرفیت های بیشتر هم وجود دارد؟

این دستگاه ها، متناسب با نیازهای مختلف و در ظرفیت های 20، 50 و 100 لیتری طراحی شده اند.

(Visited 877 times, 1 visits today)
(Visited 877 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *