دستگاه عرق گیری صنعتی

دستگاه عرق گیری صنعتی غرقابی هیمورا

با دستگاه عرق گیری صنعتی غرقابی هیمورا آشنا شوید!

اگر تابحال عرق گیری کرده باشید، حتماً از مشکلات آن خبر دارید و می دانید برای تولید آن، چه مراحل سختی را باید طی کرد. در گذشته افراد دور هم جمع می شدند و وقت زیادی را صرف عرق گیری می کردند. اما امروزه تجهیزات مدرنی نظیر دستگاه های عرق گیر وارد بازار شده اند که کار عرق گیری از گیاهان مختلف را برای کاربر، آسان و لذت بخش کرده اند. عرق گیرها انواع مختلفی دارند و بصورت خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی قابل ساختند. در این بین، عرق گیرهای غرقابی از جمله پرکاربردترین عرق گیرهای صنعتی هستند که از ظرفیت 200 لیتر تا یک تن قابل ساخت می باشند.

دستگاه عرق گیری صنعتی غرقابی از دو بخش گرمایشی و سرمایشی تشکیل شده و راندمان بالایی در تولید عرقیات گیاهی و گلاب دارد. اجزای مختلف عرق گیر غرقابی از جمله کندانسور و پایه قابل جداسازی بوده که این امر در جابجایی آسان آن تاثیرگذار است. جالب است بدانید این دستگاه، نیازی به سیستم گرم کننده مجزا ندارد؛ زیرا به مشعل گازی مجهز شده است. همچنین کندانسور آبی و مخزن این دستگاه عرق گیر صنعتی از نوع استیل مورد تایید وزارت بهداشت بوده که به راحتی قابل شستشو هستند.

دستگاه عرق گیری صنعتی
دستگاه عرق گیری صنعتی

بررسی قطعات تشکیل دهنده عرق گیر صنعتی غرقابی

مخزن پخت

در ساخت عرق گیر غرقابی از مخزنی استوانه ای شکل استفاده شده که جنس آن از استیل 304 نگیر است. مخزن کاربردی به دو عدد دستگیره مجهز شده که جابجایی دستگاه را آسان کرده است. استیل جزء متریال هایی است که کاربرد فراوانی در ساخت تجهیزات صنعتی دارد، شما با مطالعه مقاله « انواع گریدهای استیل » می توانید با استیل هایی که مخصوص مواد غذایی و لبنی هستند، آشنا شوید.

درب مخزن

درب مخزن حالت مخروطی شکل داشته که بخار بعد از تولید در این بخش جمع شده و به راحتی به سمت کندانسور هدایت می شود؛ مخروطی شکل بودن درب مخزن از افت فشار بخار نیز جلوگیری می کند. این درب بوسیله چفت های مخصوص فنردار، کاملاً روی مخزن کیپ می شود.

مشعل

از دیگر بخش های مهم دستگاه عرق گیری صنعتی غرقابی، مشعل بوده که وظیفه اصلی آن تامین حرارت لازمه برای پخت مواد داخلی دیگ است. با روشن کردن دستگاه، سوخت به سمت مشعل هدایت و در آنجا با هوا ترکیب و شعله تشکیل می شود. وجود مشعل در این دستگاه سبب شده نیازی به استفاده از اجاق گاز نباشد. از جمله مزیت های اصلی این عرق گیر می توان به این مورد اشاره کرد.

ترمومتر

بر روی بدنه این عرق گیرها از ترمومتر استفاده شده که بخش حسگر آن، به داخل مخزن منتهی شده است. نمایشگر این قطعه از صفحه و عقربه ای کوچک تشکیل شده که میزان دمای داخلی دیگ را نشان می دهد.

شیر تخلیه

از آنجایی که این عرق گیر ابعاد بزرگی داشته و تخلیه آب یا مواد داخلی مخزن، به راحتی امکانپذیر نیست. در ساخت آن از شیر تخلیه استفاده شده که حالت ضامن دار دارد؛ به همین دلیل ایمنی بالایی داشته و برخورد احتمالی به آن، سبب باز شدن شیر نمی شود.

کندانسور آبی

همانطور که در ابتدا هم گفته شد، عرق گیر غرقابی از دو بخش سرد کننده و گرم کننده تشکیل شده است. واحد سرد کننده این دستگاه عرق گیری صنعتی، همان کندانسور آبی بوده که بخار از لوله های داخلی آن عبور نموده و بواسطه آب سردی که لوله بیرونی را فرا گرفته، سرد می شود. جنس این کندانسور نیز از استیل 304 نگیر است که بوسیله مهره ماسوره به مخزن متصل می شود. توجه کنید که کندانسور مجهز به ورودی و خروجی ویژه ای می باشد که آب سرد از بخش ورودی به داخل آن منتقل شده و بعد از گرم شدن، از بخش خروجی خارج می گردد.

پایه ها

تمامی بخش های دستگاه، روی پایه ها جاسازی شده اند. پایه های کاربردی در این دستگاه به راحتی جدا می شوند و مقاومت بالایی در برابر وزن دستگاه دارند. پایه ها فاصله کافی بین سطح زمین و دستگاه ایجاد کرده اند؛ در نتیجه دستگاه عملکرد بهتری داشته و در حین استفاده لرزش نخواهد داشت.

دستگاه عرق گیری صنعتی
دستگاه عرق گیری صنعتی

نحوه کار با این عرق گیر و گلاب گیر صنعتی غرقابی هیمورا

عرق گیرهای غرقابی به راحتی قابل نصب و راه اندازی هستند و کار با آنها به آسانی عرق گیرهای کوچک است. برای شروع باید گیاهان پاک شده را داخل مخزن ریخته و به میزان لازم به آن آب اضافه کرد. سپس درب آن را بواسطه چفت های مخصوص و فنردار محکم بست. حالا مشعل دستگاه را به گاز شهری وصل نموده و آن را روشن کنید تا شعله تشکیل شود. بدین ترتیب مواد داخلی مخزن جوشانده شده و عصاره موجود از گیاه جدا و تبدیل به بخار می شود.

بخار، بالای مخزن و زیر درب مخروطی شکل جمع شده و بوسیله رابط متصل شده به درب، از مخزن خارج و وارد کانال های داخلی کندانسور می شود. از آنجایی که لوله بیرونی مملو از آب سرد است، جداره کانال های داخلی خنک شده و دمای بخار با عبور از آنها، کاهش می یابد؛ در نتیجه تقطیر صورت می گیرد. در پایین همین قسمت می توانید شماتیک کلی عرق گیری توسط دستگاه عرق گیر صنعتی غرقابی را بطور کامل مشاهده کنید.

معایب عرق گیرهای غرقابی 

  • اشغال فضای بیشتر بدلیل بزرگ بودن دستگاه
  • نیاز به آب فراوان برای خنک کاری بخار عرقیات

عرق گیر غرقابی چه مزایایی دارد؟

  • قابلیت تولید در ظرفیت های متنوع
  • مجهز به مخزنی استیل با خاصیتی ضدزنگ
  • تجهیز شده به چفت های مقاوم و فنردار، جهت کیپ کردن کامل درب
  • دارای دربی مقاوم و مخروطی شکل، جهت انتقال راحت تر بخار از مخزن به کندانسور
  • تجهیز شده به کندانسور آبی از جنس استیل، برای خنک سازی بخارات
  • دارای شیر تخلیه ضامن دار برای تخیه راحت و سریع تر مواد
  • امکان جداسازی پایه ها و کندانسور برای راحتی حمل دستگاه
  • اتصال مخزن و کندانسور بواسطه مهره ماسوره
  • قابلیت اتصال دستگاه به کولینگ تاور برای کاهش و صرفه جویی در مصرف آب

کاربردهای این دستگاه عرق گیری صنعتی

  • کارگاه ها و کارخانجات عرق گیری
  • مراکز تولید گلاب خالص
  • قابل استفاده در مراکز تولید آب مقطر و الکل

نگاهی اقتصادی به عرق گیر غرقابی هیمورا

استفاده از عرقیات گیاهی و گلاب در بین ایرانیان بسیار رایج است و دلیل این امر، فواید و خواص درمانی این محصولات بوده که مردم را علاقه مند به استفاده از آنها می کند. همین امر موجب شده تا بیشتر افراد یک کارگاه عرق گیری راه اندازی کنند و یا در خانه باغ و منزل، به تولید عرقیات گیاهی بپردازند. اغلب افراد به این روش عرق گیاهی مصرفی خود را تولید کرده یا درآمدزایی می کنند. برای این کار نیاز به یک عرق گیر ایده آل و مقاوم است تا عرقیات با کیفیت بالا و بصورت کاملاً بهداشتی به مرحله تولید برسند. همچنین با تجهیزات مستحکم می توان از دستگاه، سالیان طولانی بدون استهلاک استفاده کرد.

از آنجایی که عرق گیر غرقابی، دستگاهی استاندارد و مرغوب است و مطابق با اصول وزارت بهداشت طراحی شده، مورد پسند مشتریان زیادی واقع شده و توسط آن می توان عرقیاتی بهداشتی و خالص تولید کرد. همچنین این گلاب گیر صنعتی، طول عمر بالایی داشته و در برابر زنگ زدگی و ضربات احتمالی مقاومت بالایی دارد. از جمله مزیت های دیگر این عرق گیر صنعتی، قابلیت اتصال کندانسور دستگاه به سیستم تامین کننده آب، یعنی کولینگ تاور یا برج خنک کننده می باشد؛ بدین ترتیب میزان اتلاف آب بشدت کاهش یافته و در مصرف آن صرفه جویی می شود. با موارد ذکر شده می توان نتیجه گرفت که عرق گیرهای غرقابی از لحاظ اقتصادی و قیمت کاملا مقرون به صرفه هستند.

دستگاه عرق گیری صنعتی
دستگاه عرق گیری صنعتی

دستگاه های عرق گیری صنعتی غرقابی چه تفاوتی با دیگر سیستم های تقطیر دارند؟

عرق گیرهای غرقابی با امکانات ویژه ای طراحی شده اند و می توان از آنها بصورت صنعتی و نیمه صنعتی استفاده کرد، این در حالیست که عرق گیرهایی که دارای کندانسور برقی هستند، بیشتر بصورت خانگی استفاده می شوند. عرق گیرهای غرقابی ابعاد بزرگتری دارند و به شیر تخلیه کلاجی مجهز شده اند، ولی عرق گیرهای استیل و آلومینیومی برقی، از این امکان برخوردار نیستند. عرق گیرهای غرقابی برعکس سایر عرق گیرها، به مشعل گازسوز مجهز شده اند و برای تامین حرارت موردنیاز آنها، نیازی به اجاق گاز صنعتی و مجزا نیست.

از سوی دیگر کندانسور این دستگاه عرق گیری صنعتی، بواسطه مهره ماسوره به مخزن متصل شده و به راحتی از آن جدا می گردد؛ حتی پایه ها نیز قابل جداسازی هستند. پس در عین بزرگ بودن، حمل و جابجایی آنها به راحتی امکانپذیر خواهد بود. جالب تر اینکه، عرق گیرهای غرقابی برعکس دیگر عرق گیرها، دارای دربی مخروط مانند هستند و این امکان، انتقال بخار به کندانسور را راحت تر کرده است. با این عرق گیرها می توان الکل 60 درصد هم تولید کرد؛ البته در صورت نیاز به تولید الکل 90 درصد، بهتره از دستگاه های تقطیر و تولید الکل هیمورا استفاده کنید.

دستگاه عرق گیری صنعتی
دستگاه عرق گیری صنعتی

نکات مهم در خرید عرق گیرها

  • در خرید دستگاه عرق گیر، توجه به جنس آن اهمیت بالایی دارد؛ زیرا ممکن است در ساختش از متریال بی کیفیتی استفاده شده که احتمال زنگ زدگی بالا بوده و یا شستشوی آن به راحتی امکان پذیر نباشد.
  • عرق گیرها باید مطابق با استانداردهای مربوطه طراحی شوند و قطعات کاربردی در آنها از نوع مصرفی باشد؛ در غیر این صورت تعمیر و نگهداری پرهزینه ای خواهند داشت.
  • مشعل دار بودن دستگاه عرق گیری صنعتی بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا در صورت وجود مشعل، نیازی به اجاق گاز صنعتی نخواهد بود که عرق گیرهای غرقابی هیمورا از این امکان برخوردارند.
  • عرق گیرها باید در ظرفیت های مختلف قابل ساخت باشند تا امکان انتخاب ظرفیت موردنیاز برای کاربر فراهم باشد؛ عرق گیرهای هیمورا با امکان تولید در انواع ظرفیت ها می توانند گزینه مناسبی برای خرید دستگاه تولید انواع عرقیجات باشند.
  • در هنگام خرید عرق گیر، به این نکته باید توجه کرد که امکان اتصال آن به کولینگ تاور وجود دارد یا نه؟ زیرا در این حالت می توان از آن به عنوان سیستم مدار بسته استفاده کرد تا هیچگونه آبی هدر نرود.

راهنمای خرید و مشاوره رایگان

شاید براتون بارها پیش آمده که تصمیم به خرید وسیله ای با مشخصات خاص گرفته اید، اما این خرید، نیازهای شما را برطرف نکرده باشد. لذا تو این قسمت می خواهیم اطلاعاتی در اختیارتان بگذاریم تا چنین اتفاقی برایتان پیش نیاید. اگر یک وسیله صنعتی با ظرفیت بالا لازم دارید، سایت و صفحه درست را انتخاب کرده اید. شما عرق گیری صنعتی لازم دارید؟ اما محیط کاری تان طوری است که دستگاه را مرتب باید جابجا کرده و موقعیت آن را تغییر دهید. بهترین دستگاه عرق گیر غرقابی است؛ چون این دستگاه با وجود حجیم بودن، امکان جداسازی پایه های آن و کندانسور از بدنه اصلی عرق گیر را دارا می باشد.

با توجه به مطالب گفته شده، خریداران محترم باید به جنس بدنه عرق گیر، ظرفیت آن، تاییدیه های بهداشتی و گارانتی دستگاه نیز دقت نمایند. نکته اصلی که در این راهنمای خرید به مشتریان محترم گوشزد می شود این است که عرق گیرهای صنعتی کاربرد به نسبت بیشتری از مدل های کارگاهی یا خانگی دارند؛ زیرا این دستگاه ها در تمام فصول سال با توجه به نیاز بازار و حجم بالای تولید، مورد استفاده قرار می گیرند. لذا متریالی که برای ساخت مخزن، درب و اتصالات و کندانسور به کار برده می شود، باید از نوع مقاوم به زنگ زدگی و سایش و سایر موارد باشد.

ما به شما پیشنهاد می کنیم تا جنس دستگاه خود را از نوع استیل بهداشتی و ضدزنگ انتخاب کرده تا بتوانید سالیان سال از عرق گیر خود استفاده کنید. حال اگر با کلیه این مطالب، باز هم احساس می کنید، قانع نشده اید و نیاز به راهنمایی بیشتر دارید و یا می خواهید از قیمت دستگاه عرق گیری صنعتی غرقابی مطلع شوید، لطفا از طریق شماره های مندرج در سایت با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

دستگاه عرق گیری صنعتی
دستگاه عرق گیری صنعتی

جدول مشخصات فنی

کندانسور آبی

دارد
null

تولید در انواع ظرفیت ها

200 لیتر تا یک تن
null

گارانتی

یک سال
null

جنس مخزن دستگاه عرق گیری صنعتی غرقابی

استیل 304
null

ترمومتر

دارد
null

سیستم گرمایشی

مشعل گازی تعبیه شده در دستگاه
null

سوالات متداول

برای نصب ظرفیت یک تن عرق گیر غرقابی، به نصاب نیاز است؟

نصب این عرق گیر مانند ظرفیت های پایین راحت است، اما اگر با ساختار دستگاه آشنا نیستید نصب آن را به فردی که آشنایی کامل با ساختار آن دارد، بسپارید.

(Visited 164 times, 1 visits today)

آیا عرق گیر غرقابی، برای عرق گیری از کشمش و رازیانه مناسب است؟

قطعاً بله. شما می توانید از این دستگاه برای عرق گیری از هر نوع گیاه و حتی گل محمدی استفاده کنید.

(Visited 164 times, 1 visits today)

آیا جابجایی عرق گیر غرقابی راحت است؟ و دارای پایه های چرخ دار می باشد؟

این دستگاه دارای پایه های چرخ دار نیست، اما پایه ها و کندانسور بگونه ای طراحی شده تا جداسازی راحتی داشته باشند. پس نگران نباشید، هر زمان که نیاز به جابجایی باشد، می توانید پایه ها و کندانسور را جدا کنید.

(Visited 164 times, 1 visits today)

برای محکم کردن درب این عرق گیر، نیاز به خمیر بندی و یا استفاده از دستمال است؟

نخیر. خوشبختانه این دستگاه دارای دربی بسیار کیپ است که بواسطه چفت های فنردار می توان آن را محکم بست؛ بنابراین نیازی به خمیر بندی ندارد.

(Visited 164 times, 1 visits today)
(Visited 164 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *