دیگ عرق گیر استیل

عرق گیر استیل کندانسور آبی دفلگماتوردار

دیگ عرق گیری استیل دفلگماتوردار، مدرن و پربازده

با پیشرفت اطلاعات عمومی در عوارض جانبی داروهای شیمیایی مدرن، بسیاری از افراد ترجیح می دهند از روش های سنتی برای درمان بیماری های خود استفاده کنند. اصلی ترین شیوه مقابله با بیماری ها در طب سنتی، استفاده از عرقیات و جوشانده های گیاهان دارویی می باشد. طبق تحقیقات انجام شده در حال حاضر بیش از 130 نوع دارو که منشأ گیاهی دارند، در ایران تولید می شوند؛ این یعنی شما با استفاده از یک دیگ عرق گیری استیل می توانید یک شغل پردرآمد با بازار کار گسترده برای خود راه اندازی کنید.

البته کار عرق گیری در گذشته و با استفاده از دستگاه های عرق گیری قدیمی کاری دشوار و زمان بر بود؛ بطوریکه گاهی چندین نفر باید تمام طول روز را درحال آماده باش به سر می بردند تا بتوانند یک یا دو بطری عرق گیاهی تولید کنند. در آن زمان لحظه ای غافل شدن از فرآیند عرق گیری می توانست موجب ته گرفتن و سوختن گیاهان، یا سر رفتن بطری عرق و هدر رفتن عرق گیاهی شود. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می دهند بجای اینکه خود شخصاً عرق گیری کنند، عرق موردنیاز خود را از یک تولید کننده معتبر تهیه کنند.

بهتر است بدانید که فرآیند عرقگیری با استفاده از دستگاه های عرق گیری مدرن بسیار راحت بوده و شما با صرف کمترین میزان انرژی، وقت و آب ممکن می توانید از انواع مختلف گیاهان عرقگیری کنید. در ضمن عرق گیرهای مدرن هیمورا به قطعاتی مجهز شده اند که باعث می شوند کیفیت، عطر و طعم عرق تولیدی توسط این دستگاه ها به شدت افزایش یابد.

دیگ عرق گیر استیل

اجزای عرق گیر استیل مجهز به دفلگماتور

امروزه مدل های بسیار متنوعی از انواع دستگاه های عرق گیر طراحی و به بازار عرضه شده اند. البته ساختار کلی و اجزای اصلی اکثر عرق گیرها بسیار به یکدیگر شبیه بوده و اکثراً فقط در جزئیات طراحی با یکدیگر متفاوت هستند. البته این دستگاه، یعنی دیگ عرق گیری استیل که در این صفحه می خواهیم به شما معرفی کنیم به قطعه مخصوصی به نام دفلگماتور مجهز شده است که باعث می شود غلظت و عطر عرق تولید شده افزایش یابد.

دفلگماتور

دفلگماتور قطعه مخصوصی است که بعد از لوله خروجی بخار بر روی درب عرق گیر نصب می شود. این قطعه دارای لوله ورودی آب سرد و بخش خروجی آب گرم است. ساختار دفلگماتور بصورت دو عدد لوله استیل تودرتو بوده که لوله داخلی از تعدادی لوله های باریکتر تشکیل شده و بخار از داخل آن عبور می کند. عملکرد رفلگماتور به این شکل است که با عبور بخار از میان آن سبب جدا شدن و ریزش مواد زاید و آب شده و در نتیجه محصول تقطیری ما، خلوص و کیفیت بهتری خواهد داشت.

دفلگماتورها از جنس استیل ساخته شده اند و ظاهری لوله مانند دارند. در ضمن داخل دفلگماتور نیز از لوله های ریز فراوانی تشکیل شده است. بر روی این قطعه یک ترمومتر عقربه ای برای نشان دادن دمای بخاری که درون قطعه جریان دارد، نیز نصب شده است.

مخزن

به قسمت دیگ مانند عرق گیر که گیاهان دارویی و آب را درون آن می ریزند، مخزن دستگاه می گویند. با توجه به اینکه دیگ پخت با مواد اولیه عرق گیری در تماس است، باید از جنسی ساخته شود که کیفیت آن در برابر آب و حرارت تغییر نکرده و هیچ گونه تاثیری در روی طعم و مزه عرق تولید شده، نداشته باشد. به همین دلیل گروه صنعتی هیمورا از گرید استیل 304 که در برابر عوامل محیطی مختلف بسیار مقاوم است، برای ساخت دستگاه عرق گیر خود استفاده می کند. یکی دیگر از مزایای دیگ عرق گیر استیل شستشوی راحت و سریع مخزن است.

کندانسور آبی

بر روی درب دستگاه قطعه لوله مانندی وجود دارد که در واقع نقش کندانسور این دستگاه را بازی می کند. بخار گرم حاوی عرق گیاهی در داخل کندانسور در مجاورت آب دمای خود را از دست داده و به حالت مایع تغییر شکل می دهد. ساختار لوله مانند این کندانسور باعث می شود که دستگاه بتواند با صرف حداقل آب ممکن، دمای عرق تولید شده را کاهش دهد. در ضمن شیوه کار کردن با این مدل کندانسور نیز بسیار آسان بوده و تنها کافیست که شلنگ آب را به قسمت ورودی آب وصل کرده و شیر آب را باز کنید.

ترمومتر

بر روی عرق گیر استیل کندانسور آبی دفلگماتوردار، 2 ترمومتر عقربه ای مجزا نصب شده است. یکی از این ترمومترها بر روی درب دستگاه قرار داشته و دمای محتویات درون دیگ پخت را نشان می دهد. ترمومتر دیگر بر روی قطعه دفلگماتور نصب شده و دمای بخاری که درون این قطعه جریان دارد را نمایش می دهد.

واشر سیلیکونی و گیره های مخصوص برای محکم کردن درب 

بر روی بدنه عرق گیر مجموعه ای از گیره های فنردار مخصوص نصب شده است که درب مخزن را بر روی دهانه دیگ پخت محکم کرده و به همراه واشر نصب شده روی این قسمت مانع خروج بخار حاوی عرق می شوند. به این ترتیب دستگاه می تواند تمام بخاری را که از گیاهان خارج می شود بصورت عرق استخراج کند. ناگفته نماند که تعداد گیره های نصب شده بر روی این دیگ عرق گیری استیل را متناسب با ظرفیت و ابعاد دستگاه انتخاب می کنند. همچنین جنس واشر از نوع سیلیکونی انتخاب شده تا در برابر گرما مقاوم باشد.

سیستم حرارتی

برای اینکه کاربر بتواند در هزینه های خود صرفه جویی کند، برای این دستگاه ها سیستم گرمایشی طراحی نشده است و شما می توانید از هر شعله یا مشعلی که در اختیار دارین برای تامین گرمایش این دستگاه استفاده کنید. البته شعله شما باید با ابعاد دستگاه متناسب باشد تا دستگاه بیشترین بازدهی ممکن را داشته باشد.

دیگ عرق گیر استیل
دیگ عرق گیر استیل

آیا عرق گیری با این دستگاه تقطیر استیل مشکل است؟

خیر. مراحل عرق گیری با این دستگاه تقطیر استیل کندانسور آبی هیچ تفاوتی با سایر دستگاه های عرق گیر مدرن ندارد. به این ترتیب که کافیست گیاهان دارویی یا معطر خود را همراه با آب کافی درون دیگ عرق گیر استیل بریزید. یادتان باشد که همیشه یک سوم مخزن را خالی نگه دارید. به هر حال بعد از بستن درب دستگاه و محکم کردن گیره های اطراف درب می توانید شعله زیر دیگ را روشن کنید تا محتویات داخل مخزن به نقطه جوش برسند.

از سوی دیگر شلنگ آب کندانسور را به ورودی آب خنک متصل کرده و یک شلنگ نیز به قسمت خروجی دستگاه وصل نمایید. سر دیگر شلنگ را درون ظرف یا محلی که می خواهید آب گرم را آنجا تخلیه کنید، قرار دهید. سپس با کمک ترمومتری که بر روی دستگاه نصب شده است، دمای محتویات را تحت نظر بگیرید. هنگامی که به دمای مناسب رسید، میزان شعله را تنظیم کنید. در نهایت عرقیات گیاهی به حالت بخار در می آیند و داخل کندانسور در مجاورت آب خنک، به مایع تبدیل شده و داخل ظرفی که از قبل تعبیه کرده اید، می ریزند. در این میان دفلگماتور موجود روی دستگاه تقطیر ضمن بالا بردن خلوص عرقیات، کیفیت آنها را نیز بهبود می بخشد.

دیگ عرق گیر استیل
دیگ عرق گیر استیل

مزایای ساختاری دستگاه عرق گیری استیل هیمورا

  • دارای بدنه از جنس استیل 304، مقاوم در برابر انواع عوامل محیطی و مخرب
  • امکان تولید الکل با درصد خلوص بالا
  • مجهز به دفلگماتور برای افزایش عطر و طعم عرق و الکل تولیدی
  • تولید عرقیات گیاهی با درصد خلوص بالا و عطر و طعم عالی
  • عرق گیری سریع، آسان و بهداشتی توسط دیگ عرق گیری استیل
  • تخلیه و تعویض آب کندانسور بدون دخالت دست
  • مجهز به گیره های فنردار فلزیِ مخصوص برای پیشگیری از خروج بخار آب
  • دارای 2 دماسنج عقربه ای برای رصد دمای عرقگیری در مراحل مختلف
  • دارای یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش

چرا بهتر است عرق گیر استیل دفلگماتوردار با کندانسور آبی بخریم؟

امروزه بسیاری از افراد از طریق تولید و فروش عرقیات گیاهی کسب درآمد می کنند. البته در حالت کلی اقبال عمومی به عرقیات گیاهی به شدت افزایش یافته است و تقریباً تمام تولیدکنندگان، موفق به فروش عرقیات تولیدی خود می شوند. ولی اگر می خواهید عرق تولیدی خود را به قیمت مناسب و به راحتی به فروش برسانید، باید بتوانید عرقی با کیفیت، عطر و طعم بالا تولید کنید. در واقع در این بازار پر رقیب، عطر بهتر و بیشتر عرق تولیدی یک مزیت رقابتی عالی به حساب می آید. به همین دلیل اینکه مقداری هزینه بیشتری بپردازید و در عوض دستگاه عرق گیر دفلگماتوردار خریداری کنید، کار عاقلانه ای به نظر می رسد؛ چراکه عرقیاتی که توسط این مدل عرق گیرها تولید می شوند، عطر و طعم مطلوب تری داشته و می تواند به طرز چشمگیری تعداد مشتریان شما را افزایش دهد.

البته اگر شما فروشنده عرقیات گیاهی نیستید و فقط برای مصرف شخصی عرق گیری می کنید، باز هم خرید دیگ عرق گیر استیل دفلگماتوردار صرفه اقتصادی بالایی دارد؛ زیرا عرق گیری کار نسبتاً وقت گیر و هزینه بری است. شما که این وقت و هزینه را صرف تولید عرقیات گیاهی می کنید، پس چه بهتر عرقیاتی درجه یک با عطر و طعم فوق العاده که نشان دهنده سلیقه و مهارت شما باشد را تولید کنید! با یک بار خرید عرق گیر استیل کندانسور آبی دفلگماتوردار می توانید به راحتی و فقط با پر کردن دیگ پخت دستگاه با گیاهان مناسب، تا چندین دهه عرقیات گیاهی درجه یک، خوش عطر و زبانزد تولید و عرضه نمایید!

دیگ عرق گیر استیل
دیگ عرق گیر استیل

نصب دفلگماتور بر روی عرق گیرها چه مزایایی دارد؟

تولید عرقیات گیاهی از دیرباز در ایران رواج داشته و محبوبیت بالای برخی از انواع عرقیات در بین عموم مردم به حدی است که نمی توان یک خانه ایرانی را بدون آنها تصور کرد. از جمله عرقیات گیاهی محبوب در ایران می توان نعناع، گلاب، بیدمشک و … را نام برد. حتماً شما هم قبول دارید که هر چه عطر این عرقیات بیشتر باشد، نشانه مرغوبیت آن عرق است. این دقیقاً همان کاری است که دفلگماتور برای دیگ عرق گیر استیل انجام می دهد.

دفلگماتور شرایطی را فراهم می کند که عطر و طعم عرق تولید شده افزایش یابد. به عبارت دیگر عرقی که با دیگ عرق گیری استیل دفلگماتوردار تولید می شود، کیفیتی تقریباً معادل عرق دو آتشه بدست می آورد که همین نکته می تواند باعث محبوبیت و خواص عرق تولید شده توسط این دستگاه شود.

دستگاه عرقگیر باکیفیت را چگونه می توان تشخیص داد!

یادتان باشد که عرق گیر دستگاهی نیست که فقط یک یا دو بار از آن استفاده کنید. در ضمن دستگاهی هم نیست که آن را در گوشه ای از کارگاه، منزل، آشپزخانه نصب کنید و همانجا بماند (مگر اینکه شما واقعاً یک کارگاه بسیار بزرگ عرق گیری داشته باشید). عرقگیری اصولاً یک کار فصلی است، بنابراین باید دستگاهی را انتخاب کنید که به راحتی بتوانید آن را جابجا کرده و در گوشه ای از انبار جا دهید. پس دستگاه ضمن سبک بودن باید در برابر ضربه و سایر عوامل محیطی نیز مقاوم باشد. طبق استانداردهای بهداشتی بهترین گرید برای ساخت دستگاه عرق گیر و یا سایر تجهیزاتی که برای تولید مواد خوراکی و آشامیدنی مورد استفاده قرار می گیرند، استیل 304 است.

مسئله دیگری که در هنگام انتخاب دیگ عرق گیری استیل باید به آن دقت کنید، کارآیی دستگاه و میزان مصرف آب دستگاه است. طبیعی است که هر چقدر دستگاه آب کمتری مصرف کند، در طولانی مدت باعث صرفه جویی در هزینه ها و در نتیجه افزایش سود شما خواهد شد. البته هنگامی که در مورد کندانسور صحبت می کنیم، نباید فقط به کم مصرف کردن آب توجه کنیم، بلکه بسیار مهم است که کندانسور دستگاه بتواند با مصرف آب مناسب، عرقیات گیاهی را به بهترین حالت ممکن خنک کرده و به مایع تبدیل کند.

در ضمن باید به کیفیت، درجه خلوص و بهداشتی بودن عرق تولید شده نیز دقت کنید. در حالت کلی برای اینکه از خرید خود پشیمان نشوید، بهتر است دستگاه عرقگیر خود را از تولیدکننده معتبری که محصولات گارانتی دار عرضه می کند، خریداری کنید؛ چون برندهای معتبر در ساخت تجهیزات تولیدی خود تمام استانداردهای لازم را رعایت می کنند. به این ترتیب اگر از عملکرد دستگاه راضی نبودید، می توانید از گارانتی استفاده کرده و دستگاه را بازگردانید.

دیگ عرق گیر استیل
دیگ عرق گیر استیل

جدول مشخصات فنی

ترمومتر

دارد
null

ظرفیت های متنوع

دارد
null

گارانتی

دارد
null

جنس دیگ پخت عرق گیر

استیل 304
null

سیستم خنک کننده

کندانسور آبی
null

سیستم گرمایشی عرق گیر

ندارد
null

سوالات متداول

آیا با کمک این دستگاه عرق گیری می توان الکل نیز تولید کرد؟

بله. الکلی که توسط این دستگاه تولید می شود، درصد خلوص بالاتری نسبت به الکل هایی که توسط دستگاه های معمولی تولید می شوند، دارد.

(Visited 730 times, 1 visits today)

آیا این دستگاه ساختار پیچیده ای دارد؟ آیا این عرقگیر باید توسط نصاب ماهر نصب شود؟

خیر. این دستگاه ساختار ساده ای داشته و شما خودتان شخصاً می توانید قطعات مختلف آن را به یکدیگر متصل کرده و دستگاه را راه اندازی کنید.

(Visited 730 times, 1 visits today)

من کارگاه عرق گیری دارم و احساس می کنم دیگ این دستگاه کمی برام کوچیک باشه، آیا ظرفیت بزرگتر دارید؟

ظرفیت های موجود از این دستگاه شامل مخزن 20، 30، 40، 50 و 100 لیتر است. شما می توانید برای کارگاه خود به راحتی از ظرفیت های بالاتر استفاده کنید.

(Visited 730 times, 1 visits today)

سوال من اینکه اگر ظرفیت بزرگ این عرق گیر را بخرم مصرف آب برای کندانسور زیاد میشه، پیشنهادی دارین؟

دوست گرامی در اینجور مواقع اغلب، خریداران محترم می توانند از کولینگ تاور یا برج خنک کننده استفاده کنند که یک مدار بسته برای خنک سازی آب کندانسور است. با بکاربردن این دستگاه، مصرف آب به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند و حتی با مدیریت درست به صفر می رسد.

(Visited 730 times, 1 visits today)
(Visited 730 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *