گرمخانه ماست بندی

گرمخانه ماست برقی

شناخت کلی گرمخانه ماست برقی هیمورا

گرمخانه ماست دستگاهی است که توسط آن می توان، شیر پخته شده را با استفاده از دمای مناسب گرمخانه ماست بندی تبدیل به ماست پرچرب یا کم چرب کرد (مطابق با چربی موجود در شیر). این دستگاه مدل های مختلفی داشته و در ظرفیت های متعدد قابل ساخت است. امروزه استفاده از گرمخانه ماست در لبنیاتی ها، کارگاه ها و کارخانجات تولید ماست و فرآورده های لبنی رواج یافته است. هیمورا در ساخت گرمخانه ماست از برترین تکنیک های روز استفاده کرده و امکان تولید این دستگاه، بصورت سفارشی نیز وجود دارد. این دستگاه ماست بند، بهترین شرایط دمایی را برای تولید ماست ایجاد می کند؛ لذا محصول نهایی (ماست) کیفیت و غلظت لازم را خواهد داشت.

در ساخت گرمخانه ماست بندی از قفسه های متحرک استفاده شده که با فاصله ای مناسب از هم در داخل دستگاه تعبیه شده اند. کاربر می تواند ماست ها را توسط دستگاه پرکن، داخل ظروف ریخته و بعد از مایه زنی، آنها را بر روی قفسه ها قرار دهد. گرمخانه ماست هیمورا با برق کار می کند و عملیات حرارت دهی در این دستگاه، بر عهده المنت ها بوده که دمای آنها را با ترموستات می توان کنترل کرد. در ادامه به بررسی بیشتر این دستگاه می پردازیم.

گرمخانه ماست بندی
گرمخانه ماست بندی

بررسی قطعات دستگاه ماست بندی

بدنه

گرمخانه ماست برقی هیمورا دارای بدنه ای مقاوم بوده که از بخش های داخلی دستگاه در برابر عوامل بیرونی محافظت می کند. جنس بدنه این دستگاه از ورق گالوانیزه ضدزنگ است و برای مقاومت بیشتر بدنه، آن را با رنگ کوره ای الکتروستاتیک پوشش داده اند.

درب ها

دستگاه ماست بندی فوق، به درب های بسیار مقاوم و عایق بندی شده مجهز شده که به راحتی باز و بسته می شوند. کیپ بودن درب های کاربردی از هدررفت انرژی و حرارت جلوگیری می کند؛ به همین دلیل ماست ها بصورت مطلوب به مرحله تولید می رسند.

قفسه های داخلی

در طراحی این گرمخانه لبنیات سنتی یا همان گرمخانه ماست بندی از قفسه هایی استفاده شده که ظروف حاوی ماست را روی آنها قرار می دهند. تعداد این ظروف، برحسب ظرفیت دستگاه متغیر است. قفسه های کاربردی بصورت صفحات مشبک طراحی شده اند که باعث می شود هوای گرم به راحتی از داخل آنها به جریان در آمده و میزان دما در تمامی نقاط گرمخانه، یکسان باشد. در نتیجه ماست سریع تر بسته خواهد شد.

پایه ها

هیمورا برای جابجایی راحت گرمخانه ماست، آن را مجهز به پایه های چرخ دار کرده است؛ به همین دلیل حمل و جابجایی آن به راحتی امکانپذیر می باشد.

المنت ها

گرمخانه ماست به المنت هایی مجهز شده که وظیفه آنها تامین حرارت است؛ در واقع المنت ها، رشته سیم هایی دارای مقاومت هستند که با دریافت انرژی الکتریکی، انرژی حرارتی تولید می کنند و قدرت گرم شوندگی بسیار بالایی دارند. المنت های مورد استفاده در ساخت گرمخانه ماست بندی، متناسب با ظرفیت و ابعاد این تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرند.

ترموستات

در ساخت گرمخانه ماست بندی می توان متناسب با ظرفیت آن (تعداد کابین)، از یک یا دو عدد ترموستات استفاده کرد. دمای مناسب گرمخانه ماست بندی، ارتباط مستقیمی با ترموستات دارد؛ یعنی می توان دمای المنت ها را بوسیله ترموستات در محدوده معینی تنظیم کرد تا در حین کار، نیازی به تنظیم دستی دما نباشد. نکته قابل توجه اینکه در گرمخانه های ماست هیمورا دمای هر کابین توسط ترموستات جداگانه قابل تنظیم است.

گرمخانه ماست بندی
گرمخانه ماست بندی

مراحل تولید ماست

برای تولید ماست، ابتدا باید شیر دوشیده شده توسط دستگاه شیردوش را به مرحله پخت رساند. برای پخت شیر خام می توان از پاتیل پخت شیر و یا پروسس تانک استفاده کرد و بعد از پخت، آن را توسط دستگاه پاستوریزاتور، پاستوریزه کرد. توجه کنید که پروسس تانک های هیمورا، بدلیل قابلیت تامین گرمایش و سرمایش شیر، قادر به پاستوریزه کردن شیر نیز می باشند. بعد از پخت و پاستوریزه کردن شیر، باید آن را داخل دستگاه پرکن ماست ریخت. با کمک این دستگاه شما می توانید ظروف ماست را به یک اندازه پر کنید؛ مزیت این دستگاه پرکن داشتن نازل هایی است که میزان خروجی مواد را کنترل می کنند.

بعد از ریختن شیر به داخل ظروف و افزودن مایه مخصوص ماست اکنون باید ماست را به جایی با گرمای مناسب منتقل کرد تا عملیات ماست بندی انجام شود. برای این کار دستگاه گرمخانه ماست را به برق متصل کرده و ظروف حاوی شیر مایه زده شده را بصورت مرتب، بر روی قفسه های داخلی گرمخانه قرار می دهند. حالا باید درب گرمخانه ماست بندی را بست. البته دقت داشته باشید که از قبل دمای المنت ها بوسیله ترموستات ها تنظیم شده اند. بدین ترتیب المنت ها به دمای مناسب گرمخانه ماست بندی رسیده و حرارت در بخش داخلی گرمخانه پخش می شود؛ در نتیجه ماست ها از حالت مایع درآمده و بسته می شوند. حال باید ظروف ماست را از گرمخانه لبنیات سنتی خارج و به داخل یخچال های مخصوص منتقل کرد.

گرمخانه ماست بندی
گرمخانه ماست بندی

گرمخانه ماست چه معایبی دارد؟

  • از آنجایی که این دستگاه با برق کار می کند، استفاده مداوم از آن سبب افزایش هزینه برق می شود.
  • این دستگاه حجیم بوده و در مکان های کوچک باعث اشغال فضا می شود.

مزایای گرمخانه ماست برقی هیمورا

  • استفاده از المنت های حرارتی جهت تامین گرمایش موردنیاز
  • دارای پایه های چرخ دار (موثر در حمل و نقل راحت تر)
  • قابلیت تولید در مدل ها و ظرفیت های مختلف (امکان تولید گرمخانه ماست بندی، بصورت سفارشی وجود دارد)
  • مجهز به درب های مقاوم با قابلیت باز و بسته شدن راحت
  • استفاده از ورق گالوانیزه ضدزنگ در ساخت بدنه
  • عایق کاری کل بدنه جهت جلوگیری از اتلاف و صرفه جویی در مصرف انرژی
  • مجهز به قفسه های متحرک جهت قرار دادن ظروف ماست روی آنها
  • قابلیت استفاده از ترموستات جهت تنظیم اتوماتیک دمای المنت ها
  • قابل استفاده در لبنیاتی ها، کارگاه ها و کارخانجات تولید فرآورده های لبنی و سایر مراکز مرتبط
  • دارای یک سال گارانتی به همراه 10 سال خدمات پس از فروش

آیا دستگاه گرمخانه ماست برقی توجیه اقتصادی دارد؟

ماست از دسته فرآورده های لبنی محبوب در بین ایرانیان است که در گذشته برای تولید آن، از روش سنتی استفاده می شد. این کار در صنایع، کاری غیرممکن است و علاوه بر زمان بر بودن، به نیروی انسانی زیادی نیز نیاز دارد. امروزه دستگاهی نظیر گرمخانه ماست طراحی شده که با استفاده از آن می توان در کمترین زمان، مقدار زیادی ماست، تولید و آن را به بازار عرضه کرد. جهت تولید ماست با این گرمخانه ماست بندی، به نیروی انسانی زیادی نیاز نیست. کافیست شیر را توسط پرکن ماست، به داخل ظرف ها ریخت و بعد از مایع زدن، آنها را داخل گرمخانه قرار داد تا بدون نیاز به دخالت دست، تبدیل به ماست شوند؛ در نتیجه در هزینه های کارگری و زمان صرفه جویی می گردد.

مواردی مانند عایق بندی بدنه دستگاه توسط عایق پشم شیشه و کیپ بسته شدن درب ها باعث راندمان کاری بالای دستگاه و پایین بودن پرت حرارتی آن شده است. از سوی دیگر درست است که این دستگاه با برق کار می کند و احتمال دارد استفاده مداوم از آن، سبب افزایش هزینه برق شود، اما بدلیل استفاده از قطعاتی نظیر ترموستات در آن، از مصرف بی رویه برق جلوگیری می شود؛ زیرا زمانیکه دما به حد متعادل رسید، ترموستات دستور خاموشی را صادر می کند و این عامل، اصلی ترین دلیل کاهش مصرف برق است. این گرمخانه با حرارت دهی مطلوب به ماست، سبب خوش طعم شدن، افزایش کیفیت و حفظ ماهیت اصلی آن شده و ماست به اندازه کافی سفت خواهد شد. از سوی دیگر قیمت گرمخانه لبنیات هیمورا، نسبت به سایر گرمخانه ها مناسب تر می باشد.

گرمخانه ماست بندی
گرمخانه ماست بندی

انواع گرمخانه ماست برقی هیمورا

همانند دیگر تجهیزات صنعتی، گرمخانه های ماست نیز تنوع بالایی دارند و باید گفت قیمت دستگاه گرمخانه ماست بندی با توجه به امکانات موجود آن تعیین می شود. گروه صنعتی هیمورا، این تجهیزات را براساس درخواست مشتری می تواند در مدل های تک کابین، دو کابین یا چهار کابین طراحی و تولید نماید که هر یک دارای کاربری جداگانه می باشند. همچنین داخل کابین گرمخانه های ماست از لحاظ تعداد و ارتفاع طبقات قابل سفارشی سازی است؛ بگونه ای که خریدار می تواند ارتفاع طبقات داخل کابین این گرمخانه ها را با فواصل ضریب 15 یعنی 15، 30 یا 45 سانتیمتری سفارش دهد.

مژده! مژده!

دامداران و تولید کنندگان محترم، اگر تصمیم دارید خط تولید ماست یا دیگر محصولات لبنی را راه اندازه کنید، به این نکته جالب توجه نمایید. شما برای خرید و تهیه تجهیزات مورد استفاده به منظور تولید ماست یا سایر محصولات لبنی لازم نیست، فروشگاه را بگردید؛ زیرا گروه صنعتی هیمورا توانسته تمام دستگاه ها و تجهیزات موردنیاز این صنعت را با کیفیت مورد تایید، ساخته و در اختیار کاربران قرار دهد. کافی است، شما در این سایت بخش صنعت لبنیات را کلیک کرده و لیست این تجهیزات به همراه فیلم های معرفی و تمامی اطلاعات مربوط به قطعات و عملکرد آنها را مطالعه کنید. البته مقالات مربوط به این صنعت با نام مجموعه دستگاه های ماست بندی و … نیز قابل ارجاع می باشند.

مشاوره رایگان

امروزه بیشتر خرید و فروش ها بصورت اینترنتی صورت می گیرد و با ورود به وب سایت های مختلف، می توان انواع گرمخانه ماست را مشاهده کرد. همین عامل قوه انتخاب را برای خریداران سخت کرده و سبب سردرگمی آنها می شود؛ بنابراین بهترین کار مشاوره شدن قبل از خرید است. اما چگونه باید مشاوره شد؟ و آیا مشاوره شدن مستلزم پرداخت هزینه است؟

در جواب باید گفت شرکت هیمورا برای رضایت مندی مشتریان و افزایش سطح فروش محصولات خود، خدمات فوق العاده ای ارائه داده که یکی از آنها، مشاوره رایگان مشتری است. جالب است بدانید برای مشاوره شدن، نیازی به رزرو وقت نیست و می توانید فقط با یک تماس و بدون نیاز به حضور فیزیکی مورد مشاوره قرار گیرید. کارشناسان در مورد قیمت گرمخانه ماست بندی نیز کاملاً شما را راهنمایی خواهند کرد، البته توجه کنید که قیمت دستگاه گرمخانه ماست بندی متغیر بوده و متناسب با ظرفیت آن تعیین می شود. شما برای خرید گرمخانه ماست، همین حالا می توانید با استفاده از شماره های مندرج در این سایت با کارشناسان هیمورا تماس بگیرید.

جدول مشخصات فنی

امکان جابجایی

با چرخ
null

امکان سفارشی سازی

دارد
null

گارانتی

یک سال
null

جنس بدنه گرمخانه ماست بندی

گالوانیزه ضدزنگ
null

انرژی مصرفی

برق
null

نوع عایق بکار رفته

پشم شیشه

null

سوالات متداول

در دستگاه گرمخانه لبنیات سنتی یا ماست بندی چگونه می توان دمای المنت ها را تنظیم کرد؟

دستگاه مجهز به ترموستات دیجیتالی است که می توان از طریق آن دمای داخل کابین گرمخانه را بدلخواه تنظیم کرد.

(Visited 363 times, 1 visits today)

امکان چینش قفسات داخلی گرمخانه با فاصله دلخواه وجود دارد؟

بله. قفسه ها حالت متحرک دارند و فاصله آنها را می توان بدلخواه تعیین کرد؛ البته قابلیت سفارشی سازی نیز وجود دارد.

(Visited 363 times, 1 visits today)

گرمخانه ماست بندی ابعاد بزرگی دارد، برای جابجایی آن چیکار باید بکنیم؟

برای راحتی کاربر، این گرمخانه به پایه های چرخدار مجهز شده است تا جابجایی و حمل آن به راحتی صورت گیرد.

(Visited 363 times, 1 visits today)

با گرمخانه ماست، آیا مشکلی در تولید ماست بوجود نمی آید؟ راندمان آن در چه حدی است؟

از آنجایی که کل بدنه دستگاه عایق کاری شده و دمای مناسب گرمخانه ماست بندی تنظیم و درب های این دستگاه کاملاً کیپ هستند و احتمال خروج حرارت داخلی وجود ندارد؛ بنابراین راندمان کاری دستگاه در حد بالایی می باشد.

(Visited 363 times, 1 visits today)

دمای ماست بسته شده توسط گرمخانه ماست را چگونه کاهش دهیم و آیا کاهش دما با این دستگاه امکانپذیر است؟

دوست عزیز این دستگاه فقط عملیات گرمایشی را بر روی ماست اعمال می کند. بعد از بسته شدن ماست ها، باید آنها را به داخل یخچال های لبنیاتی منتقل کرد.

(Visited 363 times, 1 visits today)
(Visited 363 times, 1 visits today)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *