دستگاه آبگیری پنیر

دستگاه آبگیری پنیر مهمترین دستگاه در خط تولید✅+ مشاوره تخصصی هیمورا

فیلم تجهیزات مرتبط (روی تصاویر زیر کلیک کنید)

پلت سلز دام وطیور
ارده گیر صنعتی
فراوری بادام
پلت سلز دام وطیور ارده گیر صنعتی فراوری بادام

ارزش مطالعه این مقاله !

انتخاب، از میان انواع مختلف  دستگاه آبگیری پنیر موجود در بازار امری دشوار است که گاهی در اثر بی اطلاعی منجر به گزینشی اشتباه می شود. شاید بروز اشتباه در خرید برخی از وسایل روزمره، ضررهای مالی و جانی بالایی را متحمل نشود اما تجلی این خطا در دستگاه های مرتبط با تجارت و راه اندازی کسب و حرفه، می تواند تمام سرمایه یک خریدار را به باد دهد. پس خرید باید هوشمندانه و با اطلاعات کامل باشد. برای عدم نمایان شدن چنین اشتباهاتی در خرید از گروه صنعتی هیمورا، پیشنهاد می شود متنی را که صرفا جهت آگاهی بیشتر و تکمیلی خریدار تهیه شده است، مطالعه بفرمایید.

تمام اطلاعات، برپایه داده های رسیده از سازنده و مطابق با ویژگی های آن است. پس به راحتی می توانید اطلاعات لازم درخصوص دستگاه آبگیری پنیر و کاربرد آن را تنها با کمی صرف وقت برای مطالعه این مقاله به دست آورید.

خصوصیات دستگاه آبگیری پنیر که تا به حال نمی دانستید!

یکی از لبنیات رایج و پرمصرف در تمام کشورهای دنیا، پنیر است. با وجود اینکه ذائقه مردم ساکن در آن منطقه و عادات غذایی، دخیل در نوع پنیر تولیدی هستند، همه مراکز تولیدی برای تهیه این نوع ماده لبنی از یک اصول کلی استفاده می کنند. تفاوت در نوع پنیر، به سبب تفاوت در برخی جزئیات است. در تولید تمام انواع پنیرها، شیر را به روش هایی دلمه می کنند و پس از آبگیری از آن، با روش های مختلف، آماده و بسته بندی می شود. در کنار تمام دستگاه هایی که در تولید پنیر و طی مراحل مختلف آن مورد استفاده قرار می گیرند، دستگاه آبگیری پنیر کاربرد فراوانی دارد.

در اثر افزودن مواد اسیدی به شیر، بریده می شود. این دلمه های تشکیل شده در داخل آب پنیر غوطه ورند و برای جدا کردن این دو از یکدیگر، بهترین راه حل، گذراندن از صافی های ریز است. دستگاه آبگیری پنیر نیز هم با نام وت، نقش یک آبگیر در ابعاد و کاربرد صنعتی را بر عهده دارد.

دستگاه آبگیری پنیر

اطلاعات جزئی و کلی در مورد نحوه عملکرد دستگاه آبگیری پنیر

دستگاه آبگیری پنیر را می توان به یک ظرف مکعبی شبیه سازی کرد که کف آن توسط توری روزنه دار پوشیده شده است. اندازه این سوراخ ها به قدری ریز هستند که فقط آب قابلیت عبور از آن را دارد. به این ترتیب هنگامی که ترکیب پنیر و آب آن درون محفظه ریخته می شود، آب پنیر از سوراخ ها عبور کرده و مایه پنیر درون مخزن باقی می ماند. به این ترتیب به راحتی می توان این دو ماده را از یکدیگر جدا کرد. فقط لازم است پس از ریختن مواد درون مخزن دستگاه آبگیری پنیر ، اندکی زمان داشته باشیم تا آب پنیر کامل خارج شود.

آب پنیر خارج شده از توری، در محفظه زیر آن نگهداری می شود که می توانید با باز کردن شیر تعبیه شده روی دستگاه آبگیری پنیر این آب را خارج کرده و برای موارد دیگر استفاده کنید. آب پنیر، فواید بسیار زیادی داشته و برای تهیه بسیاری از مواد غذایی کاربردی و به صرفه است. پس با داشتن یک وت پنیرسازی، می توان دو محصول جداگانه تولید کرد که موارد مصرف هریک متفاوت می باشد.

👇 برای راهنمای خرید و مشاوره تخصصی دمگیر کشمش با گروه هیمورا تماس بگیرید. 👇

مزایا

  • دارای پایه های مستحکم و چرخدار که آن را به یک سیستم پرتابل و قابل حمل تبدیل نموده است.
  • جنس تمام بخش ها و قطعات از متریال ضدزنگ و نچسب، که در نمونه های تولیدی از گروه صنعتی هیمورا، استیل نگیر 304 بیشترین کاربرد را دارد. این جنس، علاوه بر ویژگی های ذکر شده، بهداشتی نیز می باشد و در ارتباط با مواد غذایی موجب بروز هیچ مشکلی نخواهد شد.
  • قابل سفارش در ابعاد مختلف و براساس میزان تولیدات مرکز لبنیاتی
  • دارای روزنه های ریز برای عبور آب پنیر
  • طراحی شده براساس استانداردهای روز
دستگاه آبگیری پنیر

تاریخچه پنیر لبنیاتی در کوهستان

پنیر را می توان بهترین نوع لبنیات معرفی کرد که از هر شیری قابل تهیه و تولید است. به طورکلی پنیر از انعقاد تمام انواع شیرها به دست می آید. همانطورکه گفته شد، بهترین مواد برای انعقاد و دلمه بستن شیر، مواد اسیدی هستند. احتمال می رود برای اولین بار وقتی شیر را در ظروفی نگه می داشتند، در اثر افزوده شدن خود به خودی موادی، یا فعالیت باکتری ها که به موجب افزایش دمای شیر بود، شیر دلمه می بست. این دلمه ها به تدریج فرآوری شده و به شکل امروزی که با نام پنیر شناخته می شود، درآمده است. به طوریکه امروزه از سیستم های متنوع مثل دستگاه آبگیری پنیر استفاده می شود.

شاید نتوان گفت اولین پنیرها دقیقا مربوط به چه دوره ایست و در کدام منطقه تولید می شده است؛ اما براساس نظریاتی، اهالی مصر، یونان و روم بیشترین مصرف کنندگان این ماده لبنی بودند. اما شاید نحوه بهره برداری و مصرف به شکل امروزی نبوده است.

نظریه دیگری نیز وجود دارد که به پیدایش پنیر توسط چوپانان برمی گردد. در زمان های دور، پوست و اعضای بدن حیوانات، محل خوبی برای نگهداری مواد غذایی به مدت نسبتا طولانی تر بودند. شکم خالی، تمیز و خشک شده بز، وسیله ای برای حمل شیر محسوب می شد. احتمالا چوپانانی که شیردوشیده شده را درون این ظرف طبیعی به سمت خانه حمل می کردند، اولین بار با شیر دلمه شده مواجه شدند. زیرا برخی آنزیم های بدن بز، با شیر ترکیب شده و گرمای هوای وارده به دلمه بستن آن شدت می بخشید. به این ترتیب چوپان با شیری مواجه می شد که شکل اولیه خود را از دست داده بود. جدا کردن آب پنیر از دلمه نیز احتمالا با دستمال یا برخی گیاهان انجام می شده است که امروزه به شکل دستگاه آبگیری پنیر درآمده است.

دستگاه آبگیری پنیر

سایر دستگاه های دخیل در تولید پنیر

پایه و اساس تولید پنیر، شیر است. یعنی برخی عملیات و فرآوری ها روی شیر انجام می شود تا به شکل نهایی یک پنیر درآید. در مرحله اول، شیری که توسط دستگاه شیردوش دوشیده شده است، به پاتیل پخت شیر انتقال پیدا می کند. پاتیل دستگاه دو کاره ای ایست که هم می توان از آن برای گرم کردن شیر و از بین بردن میکروب ها و هم به عنوان افزایش دهنده دما برای رسیدن به بهترین دمای دلمه بستن استفاده کرد. البته برای این کار پروسس تانک نیز می تواند گزینه مناسبی باشد. در هر دو دستگاه، شیر خام مناسب پنیر سازی، به صورت غیر مستقیم گرم شده و به دمای ایده آل می رسد با این تفاوت که پروسس تانک، با داشتن قابلیت سرد کردن غیر مستقیم، شیر را پاستوریزه هم می کند.

پکیج و کولینگ تاور هم از دستگاه های مکملی هستند که می توانند آب گرم و سرد مورد نیاز پروسس تانک و پاتیل را تولید کنند. در نهایت هنگامی که شیر عاری از آنزیم های بیماری زا به دمای مناسب مایه زنی رسید، مایه مورد نظر اضافه شده و پس از دلمه بستن، به دستگاه آبگیری پنیر منتقل می شود.
برای راهنمایی برای راه اندازی یک خط تولید پنیر به این لینک مراجعه کنید.

معرفی خط تولید پنیرسازی

صرفه جویی در هزینه ها با دستگاه آبگیری پنیر

کاربرد دستگاه آبگیری پنیر بدون نیاز به نیروی برق است. پس قابل نصب در هر مکانی است؛ حتی اماکنی که از نیروی برق بی بهره اند. استیل بودن قطعات آن، موجب دوام و طول عمر بالای این سیستم ها می شود. سابقه استفاده از این سیستم ها نشان داده است که قطعات آن تا سال ها بدون معیوب شدن قابل استفاده هستند. دستگاه آبگیری پنیر موجب صرفه جویی در وقت نیز می شود؛ به این صورت که آب پنیر به راحتی و در زمان کم از دلمه جدا می شود. درحالی که اگر این کار را به آبگیرهای ساده بسپارید، زمان زیادی را برای انجام این کار باید صرف کنید.

دستگاه آبگیری پنیر جایگزین روش های قدیمی و سنتی است که آن را با دستمال های غیر بهداشتی یا آبکش های غیر استاندارد انجام می دادند. با ورود وت پنیرسازی به سیستم لبنیاتی، با افزایش تولید پنیر و پاسخ به نیاز متقاضیان روبرو هستیم.

همچنین با جدا کردن دلمه و آب پنیر از یکدیگر به صورت بهداشتی، می توان آب پنیر را به فروش رساند و یا از آن برای تولید سایر لبنیات استفاده کرد.

راهنما و مشاوره تخصصی

خرید، امری ضروری و اجتناب ناپذیر در زندگی روزمره ماست. اما نحوه و شرایط خرید برخی کالاها با توجه به ویژگی های آنها متفاوت بوده و باید طبق برخی اصول پیش رفت. انتخاب و خرید دستگاه آبگیری پنیر جزء همین دسته است که باید از اصول خاصی برای خریداری آن پیروی کنید. این اصول از سوی مرکز فروش آن دستگاه تعیین می شود که برای اطلاع از آنها باید با کارشناسان فروش آن مجموعه در ارتباط باشید. در خصوص خرید از گروه صنعتی هیمورا، باید در نظر داشته باشید که با وجود مشترک بودن برخی شرایط فروش در تمام دستگاه ها، بعضی دیگر متفاوت بوده و هر دوی آنها باید از سوی کارشناس فروش، به صورت تکمیلی توضیح داده شوند. البته وظیفه این افراد، فقط به ارائه اطلاعات درخصوص نحوه فروش یا خرید محدود نمی شود.

خریدار می تواند با اطمینان خاطر، تمام سوالات و ابهاماتی را که تا به اینجا در خصوص مجموعه هیمورا یا دستگاهی که قصد خرید آن را دارد، از این مشاوران دریافت نماید. کاربرد دستگاه، کارایی آن در موقعیت های مختلف، نحوه راه اندازی، شرایط خرید و غیره همگی از مواردی هستند که در توسط کارشناسان پاسخ داده می شوند.

👆 برای راهنمای تخصصی با گروه صنعتی هیمورا 👆

گارانتی و خدمات پس از فروش

با خرید از مجموعه هیمورا، ضمانت نامه ای به صورت کتبی ارائه می شود که نشان دهنده میزان کیفیت کالاست. به این معنی که، مواردی در آن اظهارنامه ارائه شده است که مجموعه فروش، در صورت عدم اطمینان از کیفیت کالا، نمی تواند ضمانتی بابت آنها ارائه دهد. تعویض یا تعمیر رایگان کالا و تامین برخی لوازم یدک در طی مدت مشخص، از موارد درج شده در برگه بوده و دال بر عملکرد صحیح دستگاه و کیفیت بالای آن است. تصور خریدار از کالا با گارانتی این است که محصول سالم است و عملکرد مناسبی دارد. پس صرف هزینه برای خرید آن، صحیح است.

ضمانت مجموعه هیمورا، برای تمام کالاها به این صورت است که شامل 12 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می شود. به این معنا که در طی این مدت، هرگونه مشکلی برای دستگاه پیش آید، به طور رایگان حل می شود. این مشکل، چه با تعمیر کالا همراه باشد و چه با تعویض قطعه، هیچ هزینه ای برای خریدار نخواهد داشت.

سوالات متداول

سوراخ های ورق های مش در چه اندازه ای است؟

این صفحه در دو نوع ورق سوراخ دار وارداتی و یا صفحه استیل پانچ شده طبق نیاز مشتری قابل سفارشی سازی است.

(Visited 99 times, 1 visits today)

حجم وت آبگیری پنیر چقدر است ؟

از حجم 100 کیلو گرم تا 3 تن قابل سفارش ساخت هستن.

(Visited 99 times, 1 visits today)

ایا سایر دستگاه های لازم در خط تولید پنیر را می‌توانیم از هیمورا تهیه کنیم؟

بعله گروه ماشین سازی هیمورا صفر تا صد خط تولید پنیر و انواع لبنیات را به صورت سفارشی با توجه به نیاز مشتری با بالاترین درجه کیفی با قطعات وارداتی اصلی و با کیفیت تولید می‌کند.

(Visited 99 times, 1 visits today)
(Visited 99 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *