قیمت دستگاه پلت ساز

دستگاه پلت ساز

معرفی دستگاه پلت به عنوان تکنولوژی جدید در صنعت کشاورزی

دستگاه پلت ساز حاصل پیشرفت علم و تکنولوژی و تلاش مهندسان هیمورا است. توسعه فناوری، اینبار دست روی صنعت کشاورزی گذاشته است تا با افزایش کمیت و کیفیت مواد اولیه، تاثیر فراوان بر روند تولید محصولات ثانویه داشته باشد. به این صورت، دستگاه پلت ساز پا به میدان گذاشت و خوراک دام، طیور و آبزیان برخلاف روش های قدیمی، با این دستگاه به صورت فشرده تامین شد. قیمت دستگاه پلت ساز، در قبال هزینه های سنگینی که روش های قدیمی و منسوخ شده داشتند، بسیار ناچیز است. دستگاه پلت خوراک دام هیمورا، علاوه بر اینکه از قطعات مستحکم و با کیفیت ساخته شده است، روی یک ورقه فلزی بادوام نیز قرار گرفته تا هنگام انجام عملیات پلت سازی، حرکتی نداشته باشد. این پلت سازها، به صورت 3 فاز طراحی شده اند و از انواع آنها می توان به دو منظور تهیه خوراک دام و طیور استفاده نمود.

پلت در لغت معنی متراکم و فشرده را دارد. پلت کردن در صنایع مختلف، به منظورهای یکسان اما با روش های مختلف انجام می شود و بیشتر برای متراکم سازی مواد غذایی کاربرد دارد. پلت ساز مرغ و یا سایر حیوانات، غذای متراکم شده را به شکل های هندسی خارج می کند. دستگاه پلت ساز، هم قابلیت فشرده سازی خوراک به صورت خشک و بدون رطوبت را دارد و هم می توان با اعمال بخار، آن را چسبنده تر هم نمود. خرید دستگاه پلت ساز، در ظرفیت های 250، 500 کیلوگرم و یک تنی امکان پذیر است. ارتباط با ما و اطلاع از قیمت دستگاه پلت ساز، از طریق شماره هایی که زیر صفحه ملاحظه می نمایید، انجام می شود.

قیمت دستگاه پلت ساز
قیمت دستگاه پلت ساز

کاربرد دای و رولر در دستگاه پلت ساز

دستگاه پلت ساز، یک سیستم پیچیده است که از اجزای مختلفی تشکیل شده؛ دای و رولر دو قطعه مهم و جدانشدنی هستند که کیفیت آن ها در بهبود عملکرد دستگاه پلت ساز تاثیر مستقیم دارد. دای یک صفحه مشبک است که اندازه  سوراخ های این صفحه، باتوجه به نوع حیوان، متفاوت است. برای تامین تغذیه آب زیان، از دای هایی با روزنه های ریز و برای تعلیف دام، از شبکه های بزرگ تری استفاده می شود. پس برای تهیه خوراک حیوانات مختلف، می توان از یک پلت ساز با چند دای مختلف استفاده کرد.

مواد پودری که داخل دستگاه ریخته می شوند، روی صفحه دای قرار میگیرد. رولر که نقش غلطک و فشرده سازی را در این دستگاه ها دارد، با حرکت و ایجاد فشار روی مواد پودری، آن ها را مجبور می کند که از روزنه های دای عبور کنند و از سمت دیگر خارج شوند. به این صورت عملیات پلت سازی انجام می شود. پس خوراک آسیاب شده مابین دای و رولر قرار گرفته، و فشار وارده، آن را به سمت شبکه ها میراند. با افزایش فشار و کم شدن فضا، خوراک متراکم تحویل داده می شود.

برای تحمل فشار و عدم آسیب پذیری در رطوبت، دای را از جنس کربن یا کروم می سازند؛ این دو ماده ضد زنگ بوده و دوام بسیار بالایی دارند. درمورد قیمت دستگاه پلت ساز هیمورا، در مطالب پایین بحث شده است. پیشنهاد هیمورا به شما، کسب اطلاعات دقیق تر از محصول مورد نظر و اطمینان از قیمت دستگاه پلت ساز، و درنهایت خرید آن کالاست.

چجوری از دستگاه پلت ساز مرغ استفاده کنیم؟

همانطور که گفته شد، امروزه برای تولید خوراک ترکیبی و کنسانتره، نیازی به نیروی انسانی زیاد و کارگر ماهر نداریم. این کار با کمک یک اپراتور غیر متخصص و یک دستگاه به راحتی انجام می شود. فقط کافی است که انواع خوراک مورد نیاز و پودر شده از طریق آسیاب را از دریچه قیفی شکل تعبیه شده، وارد پلت ساز نمایید، بقیه کار را خود دستگاه انجام می دهد. مواد غذایی ریز و درشت توسط غلتک هایی فشرده شده و به صورت قالب و حبه در اندازه معین، به بیرون فرستاده می شوند. دامپروری صنعتی، مرغداری های بزرگ، شیلات و … بیشترین استفاده را از این دستگاه ها می کنند تا حیوانات پرورشی خود را تغذیه نمایند.

دستگاه پلت ساز مورد بحث، به دو صورت تر و خشک کار می کند؛ در نوع اول، ترکیبات با بخار نیز مخلوط می شوند تا به واسطه چسبندگی بیشتر، تراکم بهتری حاصل شود؛ این نوع پلت ها بلافاصله بعد از قرار گرفتن در مجاورت هوا خشک می شوند. در نوع دوم نیز پلت ها کاملا خشک و بدون حرارت، فشرده سازی می شوند؛ مزیت این نوع پلت ها، این است که امکان ندارد ماده تر و نمداری داخل پلت باقی بماند و موجب فساد شود.

برای خرید دستگاه پلت ساز، حتما کیفیت و قیمت دستگاه خوراک دام هیمورا را با انواع مشابه مقایسه نمایید. قیمت دستگاه پلت ساز خوراک دام، هیچ تفاوتی با قیمت دستگاه پلت ساز طیور و آبزیان ندارد؛ زیرا همه آن ها یک دستگاه هستند و برای حیوانات مختلف، فقط قطعه دای را تعویض میکنیم.

چرا دستگاه های پلت ساز جایگزین روش های قدیمی شدند؟

دستگاه پلت ساز خوراک دام، با هدف بهبود شرایط تغذیه، طراحی و تولید می‌شد. در گذشته، تامین علوفه کار سخت و زمانبری به حساب می آمد. دام ها بعضی خوراک تهیه شده را به سبب سایز نامناسب، سفتی و مزه خاص مصرف نمی کردند و این موجب هدر رفتن علوفه می شد؛ در واقع یکی از اهداف فشرده کردن مواد غذایی، جلوگیری از مصرف انتخابی خوراک، توسط دام می باشد. همچنین برخی مواد مغذی مثل انواع ویتامین ها، با روش های سخت به چرخه غذایی حیوانات راه می یافت. با به روی کار آمدن این دستگاه ها، همه مشکلات تعلیفی حل شد؛ چراکه پلت ساز، تمام انواع مواد غذایی را با ترکیبات مغذی مورد نیاز مخلوط و فشرده می کند و مقدار ثابت و همگنی از هر خوراک، سهم حیوانات می شود.

علوفه ای که در گذشته و به روش سنتی جمع آوری و نگهداری می‌شد، فضای زیادی را اشغال می کرد؛ از طرفی امکان نفوذ آلودگی و آنزیم به داخل آن بسیار زیاد بود. با روی کار آمدن این پلت ها، دیگر مشکلات ذکر شده، حل شد.

برای اطلاع از قیمت دستگاه پلت ساز می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

قیمت دستگاه پلت ساز
قیمت دستگاه پلت ساز

معایب

  • شاید تنها عیبی که می توان برای این دستگاه بیان کرد، هزینۀ خرید آن باشد.

برتری، مزیت و قیمت دستگاه پلت ساز

  • خوراک کنسانتره، یک ترکیب متعادل و همگن از تمام مواد غذایی است که نسبت به انواع پودری و گرده، خوش طعم تر بوده و دام به راحتی آن را مصرف می کند که در نهایت منجربه افزایش محصول تولیدی شده و راندمان بالا می‌شود.
  • برخی مواد مغذی، قابل اکسید شدن با اکسیژن هستند که در این صورت، اثر نتیجه بخش خود را از دست می دهند اما با پلت شدن، هوا نمی تواند داخل حبه فشرده جریان پیدا کند؛ در نتیجه اکسیداسیون انجام نمی شود و کیفیت خوراکی ثابت می ماند.
  • خوراک تهیه شده از دستگاه پلت ساز، قابل هضم تر است؛ زیرا با استفاده از بخار داغ، حالت فرآوری شده پیدا کرده است.
  • علوفه پلت شده، با وجود جرم زیاد، حجم کمتری اشغال می کنند که در نتیجه راحت تر انبار شده و حمل می شوند. همچنین امکان جذب میکروب و گرد و خاک در آن ها و در نتیجه انتقال بیماری به حیوان کمتر است.
  • قیمت دستگاه پلت ساز باتوجه به کارایی هایی که دارد، بسیار ارزان و مقرون به صرفه است.
  • دستگاه پلت ساز هیمورا، سرعت بالایی در ترکیب و فشرده سازی دارد.
  • با خرید دستگاه پلت ساز دام، میتوانید برای طیور و آبزیان خود نیز خوراک فشرده شده تامین نمایید؛ یعنی با یک دستگاه می توان غذای چند نوع حیوان را تهیه کرد؛ فقط یکبار قیمت دستگاه پلت ساز را بپرازید اما از آن برای آماده سازی غذای انواع دام ها استفاده کنید.
  • باکتری سالمولنا که در اکثر غلات وجود دارد و مانع از رشد دام می شود، در پلت های تولید شده از بین می رود؛ بنابراین دام تغذیه سالمی خواهد داشت.
  • دستگاه پلت خوراک دام، مجهز به سیستم رطوبت زن، برای افزایش چسبندگی در خوراک می باشد.

فرآیند پلت زنی با افزودن چه موادی انجام می شود؟

غذای مصرفی دام، طیور و آبزیان باتوجه به فصول مختلف، متفاوت است. تهیه غذای مرغوب و نحوه تغذیه این حیوانات در صورت پرورشی بودن، از دغدغه های دامداران و کشاورزان بوده؛ و این مشکل تا زمانی ادامه داشت که دستگاه های پلت زن پا به عرصه گذاشتند. دیگر آنها می توانستند تمام خوراکی های مجاز برای تغذیه جانوران پرورشی را همراه با مواد مغذی مورد نیاز آنها ترکیب نمایند. دام معمولا با علوفه و غلات و  طیور با انواع دانه ها، و آبزیان با نان خشک، آرد و غیره تغذیه می شود. هریک از این مواد غذایی می توانند به صورت ترکیبی یا جداگانه استفاده شوند؛ اما نوع اول، یعنی همان ترکیبی، کارایی بیشتری دارد زیرا دام تمام مواد مغذی را کسب می نماید.

همانطور که گفته شد، تنها مواد غذایی خرد و پودر شده را می توان باهم ترکیب کرد؛ زیرا وجود جسم درشت، موجب ورود هوا و از هم گسیختگی پلت می شود. مواد پودری در مجاورت بخار آب قرار میگیرند؛ در این حالت فاصله بین ذرات بسیار کم می شود و حالت متراکم تری نسبت به پودر خشک پیدا می کنند. در این فرآیند، تنها بخار آب نمی تواند چسبندگی کافی را بین ذرات ایجاد نماید بنابراین یک ماده همبند نیز به ترکیبات پلت اضافه می شود. این مواد می تواند خاک رس کلوئیدی، ملاس، بنتونیت و غیره باشد. همچنین برای جلوگیری از رشد قارچ و برخی باکتری ها، مواد افزودنی قارچ کش نیز به داخل پلت اضافه می شود. در نهایت یک پلت مرطوب به دست می آید که باید سریعا خشک شود. برای این کار از دستگاه کمپرسور هوا استفاده می شود تا کل ترکیب خشک شود.

قیمت دستگاه پلت ساز
قیمت دستگاه پلت ساز

میشه درمورد خرید پلت ساز هیمورا راهنماییم کنید؟

کارایی دستگاه پلت ساز هیمورا و نحوه استفاده از آن تو متن توضیح داده شد. پس الان دیگه میدونید برای چی دارید این محصول رو میخرید ولی اگه فکر می کنید که هنوز هم مواردی وجود داره که براتون قابل هضم نیست و یا سوالایی تو ذهنتون مونده که نتونستین جوابشو بگیرین، با کارشناسان هیمورا تماس بگیرید تا بهتر و بیشتر راهنماییتون کنن. همچنین اونا در مورد قیمت دستگاه پلت ساز هم بهتون توضیح میدن؛ با کسب اطلاعات از افراد کاردان هیمورا، دیگه هیچ نگرانی بابت خرید محصول نامتناسب با نیازتون نخواهید داشت.

ناگفته نماند، هیمورا برای جلب رضایت مشتری، طرحی در نظر گرفته که تمام محصولاتشو با یکسال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش در اختیار خریدار قرار میده تا شما بتونید تو این مدت، هر مشکلی برای دستگاه پیش اومد با مشاورین ما تماس بگیره و با راهنمایی اونا، مشکل رو حل کنه. این افراد به صورت روزانه، آماده مشاوره و خدمات دهی به مشتریان عزیز می باشند.

قیمت دستگاه پلت ساز
قیمت دستگاه پلت ساز

جدول مشخصات فنی

دای قابل تعویض

دارد
null

رطوبت زن

دارد
null

الکتروموتور

امبراکو
null

گارانتی

یک سال
null

قیف ورودی مواد

یک عدد
null

جنس بیرونی دستگاه

430 خش دار
null

جنس داخلی دستگاه

304L
null

تابلو کنترلی

دارد
null

سوالات متداول

دستگاه پلت ساز با برق کار میکنه؟

بله، این دستگاه با داشتن الکتروموتور، از نیروی برق استفاده می کند.

(Visited 190 times, 1 visits today)

پلت سازهارو باید تو فضای سربسته استفاده کنیم؟

هیچ محدودیتی برای استفاده از دستگاه تو مکان خاص نداریم. این دستگاه ها هم تو فضای بسته و هم تو فضای باز قابل استفاده هستند. فقط باید نزدیک منبع برق باشند.

(Visited 190 times, 1 visits today)

میشه خوراک رو بدون پودر کردن بریزیم و پلت کنیم؟

نه اصلا امکان نداره. چندین بار هم گفتیم که مواد ورودی دستگاه پلت، حتما باید از قبل پودر شده باشه چون خود دستگاه قابلیت آسیاب کردن نداره.

(Visited 190 times, 1 visits today)

میتونم یک دستگاه پلت ساز خریداری کنم ولی هم غذای مرغارو تامین کنم و هم غذای گوسفندارو؟

بله میشه. فقط کافیه قطعه مشبک داخلشو عوض کنی تا سایز پلت ها متناسب با نوع حیوان باشه.

(Visited 190 times, 1 visits today)
(Visited 190 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *