دستگاه کره بادام زمینی

ارده گیر صنعتی

با دستگاه ارده گیر هیمورا آشنا شوید!

ارده گیر دستگاهی برای تولید ارده و کره از کنجد، بادام زمینی و پودر نارگیل است، البته می توان از آن برای کره گیری از فندق، پسته، بادام درختی و گردو نیز استفاده کرد. این دستگاه بگونه ای طراحی شده که میزان غلظت کره خروجی را می توان به دلخواه تنظیم کرد که این کار بواسطه پیچ داخلی ماردون امکانپذیر می باشد. دستگاه ارده گیری هیمورا ساختاری کاملاً استاندارد دارد و جنس آن از استیل ضدزنگ است. دستگاه کره بادام زمینی بصورت صنعتی طراحی شده و ظرفیت آن 30 کیلوگرم در ساعت می باشد؛ یعنی در هر ساعت از قابلیت تولید 30 کیلوگرم کره و ارده برخوردار است. این دستگاه با برق تک فاز (220 ولت) کار می کند؛ بنابراین خریداران دغدغه تامین برق سه فاز را نخواهند داشت.

دستگاه ارده ساز یا دستگاه کره بادام زمینی نسبت به ارده گیرهای سنتی، ابعاد کوچکتری داشته و سرعت تولید ارده و کره در آن بسیار بالاست. این دستگاه گزینه ای مناسب برای استفاده در کارگاه ها، مغازه ها و فروشگاه ها می باشد. کره تولیدی توسط این دستگاه، بافت بسیار نرمی داشته و می توان به آن افزودنی های خوش طعم از جمله کاکائو، اسانس های خوراکی و … اضافه کرد (بدلخواه). شستشوی این دستگاه بسیار راحت است و جهت این کار کافیست تیغه و ماردون را باز کرد. در ادامه سراغ معرفی خواص ویژه ارده و کره بادام زمینی، کنجد و پودر نارگیل می رویم.

خاصیت ارده و کره کنجد، بادام زمینی و پودر نارگیل

ارده و کره تولیدی از بادام زمینی، کنجد و پودر نارگیل خواص زیادی دارند. این محصولات فاقد هر گونه مواد افزودنی از جمله نمک، شکر، اسانس، روغن افزوده و مواد نگهدارنده هستند و در افزایش انرژی بسیار موثرند؛ بگونه ای که در هر 100 گرم بادام زمینی حدود 20 گرم کربوهیدرات (با 6 گرم فیبر)، 25 گرم پروتئین و 50 گرم چربی نهفته است. در صورتی که کره بادام زمینی با طعم کنجد مخلوط شود، خواص آن بیشتر نیز می شود.

ارده و کره کنجد فواید زیادی دارد و معمولاً از آنها به عنوان میان وعده یا صبحانه ای مغذی استفاده می گردد. کره و ارده کنجد حاوی مقدار زیادی ویتامین و املاح موردنیاز بدن هستند و در بهبود عملکرد مغز تاثیرگذارند. از دیگر خواص این ماده می توان به درمان کم خونی، کاهش استرس، افزایش مقاومت پوست در مقابل آفتاب، تقویت تراکم استخوان و سلامت قلب و عروق اشاره کرد. از آنجایی که نارگیل منبعی غنی از کلسیم، روی، مس، منیزیم و فیبر است و در آن مقدار زیادی پتاسیم، فولات و تیامین وجود دارد، کره گرفته شده از نارگیل، فواید زیادی برای بدن دارد.

دستگاه کره بادام زمینی
دستگاه کره بادام زمینی

بررسی قطعات کاربردی در دستگاه ارده گیر هیمورا

مخزن

دستگاه کره بادام زمینی یا ارده گیر مجهز به مخزن استیل و مقاوم است که حالتی قیفی شکل دارد؛ یعنی دهانه آن گشاد بوده و به راحتی می توان محصول را به داخل مخزن ریخت. بخش جلوی مخزن حالت شیشه ای داشته که این عامل سبب می شود، کاربر به راحتی بتواند عبور کنجد، بادام زمینی را به بخش ارده گیری مشاهده کند.

خروجی ارده و کره

این خروجی پس از ماردون و تیغه نصب شده و ارده یا کره تولیدی از این بخش استخراج می شود. جنس خروجی این دستگاه از استیل است.

کلید روشن و خاموش

بر روی بدنه دستگاه تولید ارده از دو کلید مجزای روشن و خاموش استفاده شده که بوسیله آنها می توان دستگاه را در حالت روشن یا خاموش قرار داد.

دستگاه کره بادام زمینی

بدنه

در ساخت بدنه دستگاه ارده گیر از آلیاژ استیل استفاده شده که با اصول وزارت بهداشت مطابقت دارد. بر روی بدنه این دستگاه از شبکه هایی استفاده شده که هوای موردنیاز برای خنک کاری موتور را تامین کرده و گرمای ناشی از کارکرد الکتروموتور از طریق آن خارج می شود.

تیغه

دستگاه ارده ساز به تیغه ای مجهز شده که جنس آن از استیل ضدزنگ می باشد. قطر این تیغه 60 میلیمتر و کالیبر آن 40 میلیمتر است. تیغه کاربردی کنجد، بادام زمینی و پودر نارگیل را خرد و ریز می کند.

الکتروموتور

الکتروموتور اصلی ترین بخش تشکیل دهنده دستگاه کره بادام زمینی هیمورا است که وظیفه آن تامین نیرو برای به حرکت درآمدن ماردون می باشد. نیروی موردنیاز الکتروموتور از طریق انرژی الکتریکی تامین می گردد، برق مصرفی این دستگاه از نوع تک فاز (220 ولت) است.

ماردون

ماردون از دیگر اجزای این دستگاه ارده گیری است که شکلی مارپیچ مانند دارد و با ایجاد حرکات دورانی، سبب می شود کنجد به سمت تیغه هدایت شود. تامین نیروی موردنیاز ماردون بر عهده الکتروموتور است. در داخل ماردون، پیچی وجود دارد که از طریق آن می توان میزان غلظت کره را تنظیم کرد.

پایه ها

دستگاه ارده گیر مجهز به 4 عدد پایه است که کاربری آن را آسان کرده اند، همچنین این پایه ها در حفظ فاصله دستگاه از کف تاثیرگذارند.

چگونگی تولید ارده و کره با دستگاه ارده

با دستگاه تولید ارده می توان به راحتی از کنجد، بادام زمینی و پودر نارگیل، ارده و کره گرفت و جهت استفاده از آن، به تخصص خاصی نیاز نیست. کنجد لازم برای ارده گیری می تواند از نوع خام و یا بو داده باشد. دستگاه کره بادام زمینی، عمل ارده و کره گیری را با کوبیدن و له کردن محصولات توسط تیغه انجام می دهد.

برای ارده گیری با این دستگاه، ابتدا باید مکان قرارگیری آن را مشخص و سیم رابط آن را به برق وصل کرد. در این مرحله می توان ماده موردنظر را داخل مخزن ریخت. با روشن کردن دستگاه، عملیات ارده و کره گیری آغاز شده و الکتروموتور نیروی لازم برای به حرکت درآوردن ماردون را تامین می کند. بدین ترتیب محصول به سمت بخش ارده گیری منتقل و توسط تیغه خرد و له می شود، تا حدی که حالت خمیری به خود بگیرد. در نهایت ارده یا کره از بخش خروجی دستگاه استخراج می شود که کاربر باید از یک ظرف یا مخزن جداگانه، جهت جمع آوری محصول تولیدی استفاده کند.

دستگاه کره بادام زمینی
دستگاه کره بادام زمینی

مزایای استفاده از این دستگاه ارده ساز

  • قابلیت تولید ارده و کره از کنجد، بادام زمینی و پودر نارگیل
  • قابلیت تولید کره از پسته، بادام درختی، گردو و فندق
  • قابلیت تنظیم غلظت کره خروجی
  • مجهز به تیغه ای ضدزنگ و مقاوم
  • استخراج 30 کیلوگرم ارده و کره در یک ساعت
  • مجهز به بدنه و مخزن استیل و مقاوم (بخش جلوی مخزن از شیشه است)
  • شستشوی آسان و بی دردسر (بعلت باز شدن آسان تیغه و ماردون)
  • دارای دکمه on و Off (جهت روشن و خاموش کردن راحت)
  • قابل استفاده با برق تکفاز (220 ولت)
دستگاه کره بادام زمینی
دستگاه کره بادام زمینی

آیا ارده گیر هیمورا از لحاظ اقتصادی توجیه پذیر است؟

دستگاه ارده گیری هیمورا کاربردی دوگانه دارد؛ یعنی می توان از آن جهت تولید ارده و کره از محصولات مختلف از جمله: کنجد، پودر نارگیل و بادام زمینی و … استفاده کرد؛ لذا نقش موثری در درآمدزایی دارد. امروزه این دستگاه گزینه ای مناسب برای استفاده در فروشگاه ها و عطاری هاست. البته مصارف خانگی نیز دارد و افراد خانه دار می توانند با کمترین هزینه، شغل مختص به خود را داشته باشند.

از سوی دیگر در ساخت این ارده گیر از بدنه استیل استفاده شده که مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی داشته و تیغه کاربردی در آن نیز خاصیتی ضدزنگ دارد؛ این عوامل در افزایش طول عمر این دستگاه موثرند. دستگاه کره بادام زمینی با برق تک فاز کار می کند، بنابراین امکان استفاده از آن در هر مکانی وجود دارد. با توجه به موارد ذکر شده می توان گفت این دستگاه توجیه اقتصادی بالایی دارد. شما نمونه های دیگری از دستگاه های روغن گیری را می توانید با مراجعه به سایت هیمورا مشاهده کنید.

دستگاه کره بادام زمینی
دستگاه کره بادام زمینی

جدول مشخصات فنی

اندازه قطر تیغه دستگاه

60 میلیمتر
null

اندازه کالیبر تیغه دستگاه

40 میلیمتر
null

گارانتی

یک سال
null

ظرفیت ورودی دستگاه

30 کیلوگرم در ساعت
null

جنس بدنه دستگاه

استیل
null

انرژی مصرفی

برق تکفاز
null

سوالات پر تکرار

با ارده گیر صنعتی هیمورا میشه از فندق و پسته هم کره گرفت؟

بله. با این دستگاه امکان تولید کره از فندق و پسته نیز وجود دارد.

(Visited 109 times, 1 visits today)

ارده گیر هیمورا در هر ساعت، چقدر ارده و کره تولید می کند؟

با این دستگاه امکان تولید 30 کیلوگرم ارده و کره در یک ساعت وجود دارد.

(Visited 109 times, 1 visits today)

ارده گیر هیمورا را می توان بصورت خانگی هم استفاده کرد؟

بله این امکان وجود دارد و بیشتر افراد از آن به عنوان تجهیزی درآمدزا در منزل استفاده می کنند.

(Visited 109 times, 1 visits today)

میزان غلظت ارده و کره را در این دستگاه چگونه تنظیم می شود؟

تنظیم غلظت ارده و کره در این دستگاه، بوسیله پیچ داخلی مارپیچ امکانپذیر است.

(Visited 109 times, 1 visits today)

آیا بعد از استفاده امکان شستشوی دستگاه ارده گیر وجود دارد؟

بله. شستشوی این دستگاه به آسانی امکانپذیر است؛ جهت اینکار کافیست تیغه مارپیچ را باز کرده و بخش های مختلف آنها را بشورید.

(Visited 109 times, 1 visits today)
(Visited 109 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *