قیمت خط تولید لبنیات

خط تولید لبنیات هیمورا + فیلم تجهیزات✅ مشاوره راه اندازی و ظرفیت سنجی

آنچه خواهید خواند …

چرا راه اندازی خط تولید لبنیات یک سرمایه گذاری امن و پر سود است؟

امروزه بسیاری از افراد به دنبال شروع یک کسب و کار مستقل هستند تا بتوانند آرزوها و رویاهای خود را بسازند. ولی شرایط کلی کشور باعث شده است که راه اندازی واحدهای تولیدی کمی پرریسک و ترسناک به نظر برسد. ولی این یک قانون کلی برای تمام واحدهای تولیدی نیست و سرمایه گذاری در برخی از زمینه ها، کار هوشمندانه ای است. احداث کارگاه لبنیاتی یکی از این کارهاست؛ زیرا سودی که از طریق تولید و عرضه محصولات لبنی با کیفیت می توانید بدست آورید، بسیار بیشتر از قیمت خط تولید لبنیات است.

آیا قبول دارید که مردم ما در مخارج هر بخش زندگی خود صرفه جویی کنند، در بخش خورد و خوراک بی محابا خرج می کنند؛ بخصوص که در برنامه های مختلف تلویزیونی و سایر برنامه هایی که موضوع آنها حفظ سلامتی است، استفاده روزانه مواد لبنی را به تمام افراد توصیه می کنند. به همین دلیل به سختی می توانید خانواده ای را بیابید که از محصولات لبنی مانند شیر، ماست، دوغ، کره، پنیر، خامه و … استفاده نکنند. یکی دیگر از نکات مثبت احداث کارگاه تولید مواد لبنی این است که شما برای شروع کار خود لازم نیست هزینه زیادی بپردازید؛ بلکه می توانید کار خود را از یک کارگاه کوچک شروع کرده و فقط دو یا 3 فرآورده لبنی را به بازار عرضه کنید.

اگر کیفیت محصولات تولیدی شما خوب باشد، به سرعت می توانید مشتریان زیادی بدست آورده و به مرور با خرید تجهیزات بیشتر، فرآورده های متنوع تری تولید و عرضه کنید. حال بیایید با هم با تعدادی از مهمترین تجهیزاتی که یک کارگاه لبنی باید داشته باشد، آشنا شویم.

قیمت خط تولید لبنیات
قیمت خط تولید لبنیات

توجه: بدون این تجهیزات نمی توانید یک کارگاه لبنی را شروع کنید!

بیایید فرض را بر این بگذاریم که شما شخصی هستید که تا بحال هیچ ارتباطی با فرآورده های لبنی نداشته اید و می خواهید یک کارگاه لبنی را از صفر شروع کرده و راه اندازی کنید. در این صورت آیا می دانید قیمت خط تولید لبنیات کامل چقدر است؟ یا داشتن چه تجهیزاتی برای تمام کارگاه های لبنی ضروری است؟ یا داشتن کدام تجهیزات برای مراکز تولید مواد لبنی ضروری نیست، ولی استفاده از آنها می تواند کیفیت محصولات تولیدی کارگاه شما را افزایش دهد؟ آیا دستگاه هایی را که می توانند بین فرآورده تولیدی کارگاه شما با رقبایتان تفاوت محسوسی ایجاد کنند، می شناسید؟ با ما همراه باشید تا با مهمترین تجهیزات نگهداری شیر، پخت و فرآوری آن آشنا شوید.

خشت اول راه اندازی کارگاه لبنیاتی

راستی آیا می دانید اولین قدم برای احداث کارگاه لبنیاتی چیست؟ درست است، پیدا کردن محل مناسبی که بتوانید در آن یک کارگاه لبنی راه اندازی کنید! از آنجا که فرآورده های لبنی بسیار فساد پذیرند و زود آلوده می شوند، وزارت بهداشت بشدت کارگاه های لبنی را تحت نظر دارد تا مبادا محصولاتی آلوده و غیر بهداشتی به بازار عرضه کنند. بنابراین ابتدا باید وزارت بهداشت را مطمئن کنید که محیط کارگاه شما بهداشتی و مورد اعتماد است. به همین دلیل کف و دیوارهای کارگاه شما مطابق قانون وزارت بهداشت، باید قابل شستشو باشد. اما شما برای اینکه بتوانید همه جای لبنیاتی و صد البته ظروف و تجهیزات خود را بشورید به آب گرم نیاز دارید!

بله درست شنیدید شما برای شروع فعالیت کارگاه لبنیاتی خود باید حتماً یک وسیله گرمایش آب تهیه کنید. توصیه ما به شما تهیه یک پکیج دوگانه سوز است؛ چراکه یک پکیج گرمایشی قدرتمند، علاوه بر تامین آب گرم برای شستشوی محیط و تجهیزات، می تواند آب گرم موردنیاز برای عملکرد تجهیزات لبنی را نیز تامین کند. از سوی دیگر دوگانه سوز بودن این نوع پکیج ها به شما این امکان را می دهد که اگر روزی گاز لوله کشی کارگاه شما قطع شد، بتوانید با استفاده از گازوئیل پکیج را روشن کرده و کارهای روتین کارگاه لبنی خود را مانند یک روز معمولی انجام دهید. البته خرید یک پکیج مناسب با قدرت گرمایشی بالا تاثیر چندانی در قیمت خط تولید لبنیات شما ندارد، ولی می تواند تاثیر بسیار چشمگیری در میزان کارآمدی دستگاه ها و بازدهی کلی کارگاه لبنی شما داشته باشد.

قیمت خط تولید لبنیات
قیمت خط تولید لبنیات

شما شیر تازه را چگونه می پزید؟ چرا طریقه پختن شیر مهم است؟

دستگاه دیگری که تمام کارگاه های لبنی باید داشته باشند، وسیله ای برای پخت شیر است. پختن شیر یکی از اولین مراحل تولید انواع محصولات لبنی است. مهم نیست که شما می خواهید ماست یا پنیر تولید کنید و یا بستنی و کشک درست کنید، در واقع حتی اگر بخواهید شیر خالص را درون ظرف مناسب ریخته و به فروش برسانید، باید حتماً قبل آن شیر را بپزید. پس داشتن یک تجهیز مناسب برای پخت شیر از ضروریات هر کارگاه لبنی است! در گذشته از دیگ های بزرگ برای پختن شیر استفاده می کردند؛ ولی استفاده از دیگ های قدیمی باعث می شد مقدار قابل توجهی از شیر بدلیل سر رفتن و یا تبخیر زیاد به هدر برود. به همین دلیل فعالان صنایع غذایی همواره به دنبال راهی بودند که بتوانند ضمن پخت راحت شیر، حجم و کیفیت اولیه آن را نیز بخوبی حفظ کنند.

نتیجه این تلاش ها، ساخت دستگاه پاتیل پخت شیر بود. پاتیل دستگاهی است که به شما این امکان را می دهد که بتوانید در کمترین زمان ممکن حجم زیادی از شیر را با استفاده از حرارت غیر مستقیم بپزید. مسلما اینکه شما کدام یک از دستگاه های پخت شیر را برای کارگاه خود خریداری می کنید، در قیمت خط تولید لبنیات راه اندازی شده تاثیر فراوانی دارد؛ ولی تفاوت بیشتری در کیفیت و تنوع محصولاتی که می توانید تولید کنید، ایجاد می کند. پس پیش از خرید خط تولید لبنیات حتماً مشخص کنید که قصد دارید چه محصولات لبنی تولید کنید، سپس تجهیز متناسب با هدف خود را شناسایی و خریداری کنید.

قیمت خط تولید لبنیات
قیمت خط تولید لبنیات

پروسس تانک، آچار فرانسه واحدهای تولید مواد لبنی!

مهندسان تولید تجهیزات مواد غذایی دستگاهی کارآمدتر و با بازدهی بالاتر از پاتیل پخت شیر می خواستند؛ به همین دلیل پروسس تانک ها را طراحی کردند. به جرات می توان گفت دستگاه پروسس تانک، حکم یک وسیله جادویی در کارگاههای لبنی را دارد که با کمک آن می توانید شیر خام را به شیر پاستوریزه، شیر پخته شده را به ماست، آب ماست را به قره قروت، دوغ را به کشک و … تبدیل کنید! می بینید، مهم نیست شما می خواهید چه ماده لبنی تولید و عرضه کنید، حتی اگر قصد دارید بستنی با طعم توت فرنگی تولید کنید، شما به یک پروسس تانک پخت بستنی نیاز دارید!

طراحی پروسس تانک ها بگونه ای است که می توانند شیر را با استفاده از حرارت غیر مستقیم بپزند. به این ترتیب شیر بدون اینکه به هدر برود، بصورت یکدست و یکنواخت پخته می شود. این دستگاه مجهز به همزن، امکان اتصال به سیستم گرمایشی و سرمایشی مجزا را دارد، بنابراین می تواند انواع فرآورده های لبنی را تولید کند. پس اگر می خواهید کارگاه تولید مواد لبنی پر سودی داشته باشید، حتماً دقت کنید که یک دستگاه پروسس تانک بادوام که بازدهی بالایی داشته باشد، برای کارگاه خود خریداری نمایید. البته خرید پروسس تانک پیشرفته می تواند باعث افزایش قیمت خط تولید لبنیات شما شود، ولی میزان سودآوری کارگاه شما را نیز بطرز چشمگیری افزایش خواهد داد.

قیمت خط تولید لبنیات
قیمت خط تولید لبنیات

چرا باید تولید ماست را در اولویت کارهای کارگاه لبنی خود قرار دهید؟

ماست یکی از محبوب ترین محصولات لبنی است که فروش خوبی دارد. لذا تهیه تجهیزاتی که با کمک آنها می توان ماست تولید کرد، برای هر کارگاه لبنی که می خواهد درآمد خوبی از طریق فروش محصولات لبنی بدست آورد، الزامیست. در حال حاضر می توان انواع ماست ها را با کیفیت و طعم های متنوع تولید کرد. جالب است بدانید تمام این ماست ها مشتریان پروپا قرص خود را دارند؛ به عنوان مثال شما می توانید شیر تازه پخته شده را فرآوری کرده و ماست معمولی تولید کنید. همچنین ماست خامه ای، ماست چکیده، ماست موسیر و ماست های طعم دار نیز امروزه مشتریان فراوانی دارند که شما به راحتی می توانید با تولید و فروش آنها کسب درآمد کنید.

به عبارت دیگر ماست فرآورده پایه ای لبنیات است که به راحتی می توانید آن را تولید و بسته بندی کرده و به بازار عرضه کنید. از سوی دیگر می توان ماست را به سایر فرآورده های لبنی مانند کره، دوغ، کشک، قره قروت تبدیل نمود. البته برای تولید تمام این فرآورده های جانبی ماست، باید چند دستگاه بیشتر از آنچه که در این متن نام برده شده است را خریداری کنید که طبیعتاً باعث افزایش قیمت خط تولید لبنیات شما خواهد شد، ولی خب اگر تمکن مالی خرید این تجهیزات را دارید، شک نکنید که خرید آنها یک سرمایه گذاری عالی است.

همانطور که می دانید می توان آب به ماست بست و کلی دوغ تولید کرد. البته راه بهتری برای تولید دوغ هم وجود دارد که در ادامه توضیح می دهیم. همچنین بهتر است که بدانید قیمت کره، کشک و قره قروت بیشتر از ماست است. پس اگر می خواهید کارگاه لبنی تان درآمد خوبی داشته باشد، حتماً تولید، عرضه و فرآوری ماست را جدی بگیرید.

قیمت خط تولید لبنیات
قیمت خط تولید لبنیات

بسته بندی شیر، ماست و دوغ، زود، تند، سریع و تمیز!

از جمله تجهیزات لازم برای یک کارگاه ماست بندی موفق، دستگاه پرکن است. به یاد داشته باشید که اگر شما بهترین و خوش طعم ترین ماست و دوغ جهان را هم تولید کنید، ولی میزان محتویات یکی از ظروف بیشتر و ظرف دیگر کمتر باشد، مشتریان شما هرگز از خرید خود راضی نخواهند بود. بماند که ممکن است لازم باشد شما در طول یک روز درون 50 بطری، دوغ بریزید و یا داخل 50 ظرف، شیر ولرم بریزید تا آماده تولید ماست شود؛ انجام این کار نه تنها بسیار وقت گیر است، احتمال اینکه شیر روی زمین بریزد و به هدر برود، بسیار بالا خواهد بود. شاید بنظر برسد که خرید پرکن ماست، افزایش قیمت خط تولید لبنیات را به همراه دارد، اما مطمئن باشید که هرگز از خرید این دستگاه احساس پشیمانی نخواهید کرد.

دستگاه پرکن ماست و مایعات لبنی بگونه ای طراحی شده است که شما می توانید از آن بصورت نیمه اتوماتیک و دستی استفاده کنید. این دستگاه به شما این امکان را می دهد که بتوانید میزان شیری را که درون هر ظرف ریخته می شود، تنظیم کنید. به این ترتیب درون تمام ظروف به یک میزان شیر ریخته خواهد شد و مشتریانتان هنگام انتخاب ظرف ماست یا بطری دوغ دودل نشده و حس بدی نخواهند داشت. با کمک دستگاه پرکن مرحله انتقال شیر و دوغ به ظروف موردنظر شما به سرعت انجام خواهد شد.

قیمت خط تولید لبنیات
قیمت خط تولید لبنیات

ماست شیرین یا ماست ترش، انتخاب با شماست!

معمولاً ماست شیرین مشتریان بیشتری دارد ولی واقعیت این است که ماست ترش هم مشتریان مخصوص به خود را دارد. پس شما پیش از فرآوری شیر، باید تصمیم بگیرید که می خواهید چه نوع ماستی را با چه هدفی، تولید کنید؟ آیا قصد دارید ماست تولیدی را بصورت مستقیم به مشتریان خود بفروشید؟ یا ماست را مورد فرآوری قرار داده و محصول بدست آمده را خواهید فروخت؟

در صورت فروش مستقیم ماست، باید یکسری تجهیزات را برای کارگاه خود تهیه کنید. یکی از این تجهیزات دستگاه گرمخانه ماست است. باید بدانید طعم و کیفیت بافت ماست تولیدی در کارگاه شما، کاملاً از دمای محلی که شیر مایه ماست زده شده تاثیر می پذیرد. بنابراین اگر می خواهید ماست خوش طعم تولید کنید، باید ظروف تولید ماست خود را در محلی قرار دهید که بتوانید دمای آن را به دقت تنظیم کنید و دمای آن در سراسر محیط یکسان باشد. آماده سازی چنین محلی بسیار مشکل است. لذا با توجه به اهمیتی که خوش طعم بودن ماست در جذب مشتری دارد، دستگاه های گرمخانه ماست طراحی شده اند. خرید گرمخانه ماست می تواند به شما کمک کند تا با تولید انواع ماست های با طعم و بافت مطلوب، هزینه پرداخت شده بابت قیمت خط تولید لبنیات خود را سریعتر جبران نمایید.

آیا می دانید اولین سنگر برای مقابله با میکروارگانیسم ها و حفظ کیفیت شیر چیست؟

همانطور که می دانید شیر تازه منبع غنی از انواع میکروارگانیسم ها هستند. برای اینکه سرعت فعالیت این میکروب ها در شیر کاهش یافته و کیفیت اولیه شیر حفظ شود، از دستگاه شیر سردکن کمک می گیرند. شیرسردکن ها تجهیزاتی هستند که از آنها برای خنک سازی شیر استفاده می کنند. البته شیر سرد کن بکار رفته در دامداری ها باید موتور و کمپرسور قدرتمندتری از دستگاه شیر سرد کن کارگاه های لبنی داشته باشد؛ چون شیر تازه دوشیده شده دمای بالاتری نسبت به شیری که به کارگاه ها تحویل داده می شود، دارد. گروه ماشین سازی هیمورا در ساخت شیر سردکن های خود از بادوام ترین قطعات استفاده می کند؛ لذا این تجهیزات طول عمر مفید زیاد و بازدهی بالایی دارند. همچنین شما می توانید با توجه به نیاز خود دستگاه شیر سردکن با قدرت سرمایش مناسب را انتخاب کنید.

شیرسردکن ها در 2 مدل تک مخزن و دو مخزن تولید می شوند. نا گفته نماند که شما می توانید از دستگاه شیر سرد کن برای خنک کردن و سالم نگه داشتن دوغ نیز استفاده کنید. به یاد داشته باشید که خرید یک شیر سرد کن دوقلو یا دو مخزن با کیفیت بالا و قدرتمند تفاوت چندان زیادی در قیمت خط تولید لبنیات شما بوجود نمی آورد، ولی این دستگاه می تواند تفاوت فاحشی در بازدهی و حتی تنوع محصولات کارگاه لبنی شما ایجاد کند. دستگاه های دوقلو به شما این امکان را می دهند که بتوانید دو مایع لبنی مختلف (به عنوان مثال شیر، دوغ و …) را در هر یک از مخازن دستگاه بصورت جداگانه و همزمان ذخیره کنید. خلاصه اگر هنوز برای کارگاه لبنی خود شیرسرد کن مناسب تهیه نکرده اید، بهتر است در مورد این تجهیزات تحقیق کرده و یک سیستم مناسب تهیه کنید.

قیمت خط تولید لبنیات
قیمت خط تولید لبنیات

اگر به دنبال افزایش درآمد کارگاه لبنی خود هستید، از خامه گیری غافل نشوید!

یکی از محبوب ترین فرآورده های لبنی، خامه است. یکی از مزایایی که تولید خامه دارد این است که می توان این فرآورده را بصورت مستقیم از شیر تازه بدست آورد. به همین دلیل فرآیند تولید خامه بسیار کوتاه است و به راحتی می توان شیر تازه تحویل گرفته شده را بعد از پخت (برای نگهداری شیر ضروری است) به دستگاه خامه گیر منتقل کنید. دستگاه خامه گیر می تواند در مدت زمان کوتاهی از حجم بالایی از شیر تازه خامه گیری کند. طریقه کار با این دستگاه بسیار آسان است، شیر را درون کاسه خامه گیر ریخته و دستگاه را روشن کنید. ناگفته نماند که شما می توانید با تنظیم فاصله بین کاسه های خامه گیری، میزان تولید خامه توسط دستگاه را تنظیم نمایید.

تجهیزات خامه گیری می توانند تا 85 درصد چربی شیر را بصورت خامه از بافت آن جدا کنند. البته تنها راه عرضه خامه، بصورت خامه صبحانه نیست؛ مگه چند مدل خامه داریم؟!!. شما می توانید با افزودن کمی خامه به فرآیند تولید ماست، ماست خامه ای تولید کنید. راستی اگر شما با کارشناسان هیمورا تماس بگیرید می توانید ضمن اطلاع از قیمت خط تولید لبنیات اطلاعات دقیقی در مورد انواع خامه گیرها، مزایا و معایب هر یک از آنها بدست آورید.

قیمت خط تولید لبنیات
قیمت خط تولید لبنیات

تولید کره محلی در 3 سوت!

کره گیری به روش سنتی فرآیندی بسیار وقت گیر و مشکل است؛ به همین دلیل با وجود اینکه بسیاری از افراد به شیر و ماست تازه دسترسی دارند، اما تعداد کمی از افراد به کره گیری از ماست می پردازند. امروزه با استفاده از دستگاه کره گیر صنعتی می توان در عرض نیم ساعت از حجم بالایی از ماست کره گیری کرد. همانطور که می دانید قیمت نیم کیلوگرم کره چندین برابر یک کیلوگرم شیر یا ماست است. پس اگر می خواهید از شیری که در اختیار دارید، پول بیشتری بدست آورید، تولید کره را در اولویت کارگاه لبنی خود قرار دهید. کره محلی نه تنها قیمت بالاتری نسبت به سایر مواد لبنی دارد، بلکه طرفداران زیادی داشته و به راحتی به فروش می رود.

البته کره باید داخل یخچال نگهداری شود. توصیه ما این است که با قرار دادن کره های تولیدی خود در داخل یخچال ویترینی، شرایطی را فراهم کنید که مشتریانتان ببینند که شما چه کره های محلی مرغوبی دارید و هوس خرید بکنند! کار با دستگاه کره گیری بسیار آسان بوده و کافیست فقط ماست را درون کره گیر بریزید و دستگاه را روشن کنید. حدود نیم ساعت بعد کره محلی شما آماده است. اگر به نظرتان قیمت خط تولید لبنیات بالاست، یادتان باشد که هرگز نباید در خرید دستگاه کره گیر صرفه جویی کرده و یا خساست به خرج دهید؛ زیرا تولید و فروش کره می تواند بهترین منبع درآمد کارگاه لبنی شما باشد.

قیمت خط تولید لبنیات
قیمت خط تولید لبنیات

یک تیر و دو نشان در تولید مواد لبنی!

همانطور که می دانید شما ماست تولیدی خود را فقط یک بار می توانید بفروشید، ولی چطور می توانید یک ظرف ماست را 2 بار به فروش برسانید؟

جالب است که اگر یک ظرف ماست را به کره تبدیل کنید، آن ماست را می توانید 2 بار بفروشید! یک ظرف ماست، بعد از کره گیری بصورت کره و بخش دیگر آن به عنوان دوغ به فروش می رسد. بنابراین میزان سود دهی کارگاه شما بطرز چشمگیری افزایش خواهد یافت. دوغی که پس از کره گیری باقی می ماند، رژیمی است و در دنیای امروز که همه می خواهند لاغر و لاغرتر شوند، بازار فروش دوغ های رژیمی داغ است. راستی شما با کمک یک دستگاه هموژنایزر تک هد می توانید دوغ تولیدی خود را هموژنیزه کنید تا بافتی یکدست و مطبوع تر داشته باشد. البته بطور کلی شما با کمک دستگاه هموژنایزر می توانید شیر، خامه و ماست هموژنیزه آماده کنید.

همانطور که می دانید فرآورده های لبنی هموژنیزه شده قیمت و مشتری بیشتری نسبت به فرآورده های معمولی دارند، پس تفاوت قیمت خط تولید لبنیات با هموژنایزر، یا بدون هموژنایزر در هنگام فروش محصولات جبران می شود. همچنین با استفاده از دستگاه پر کن ماست، می توانید طی مدت زمان کمی دوغ تولیدی خود را درون بطری های مناسب بسته بندی کنید. با عرضه دوغ تولیدی خود در ظروف مشتری پسند، می توانید میزان فروش دوغ خود را نیز بالا ببرید.

قیمت خط تولید لبنیات
قیمت خط تولید لبنیات

چرا استفاده از کولینگ تاور باعث افزایش سود دهی کارگاه لبنی می شود؟

همانطور که پیش از این گفته شد شما می توانید با کمک پروسس تانک، شیر را به شکل های مختلفی فرآوری کنید. حال اگر شما می خواهید شیر پاستوریزه، سر شیر یا مایه بستنی تولید کنید، باید پروسس تانک خود را به یک سیستم کولینگ تاور با قدرت متصل کنید. کولینگ تاور لبنیاتی، دستگاه مخصوصی است که می تواند آب گرم را در مسیری بسته به جریان درآورد تا شرایط برای خنک شدن فرآورده، فراهم شود. شما با کمک دستگاه کولینگ تاور می توانید شیر دریافتی خود را با سرعت پاستوریزه کنید تا هم زمان ماندگاری شیر افزایش یافته و هم میزان مصرف آب در کارگاه لبنی خود را کاهش دهید؛ اما چجوری؟

مشاوره مخصوص برای شما که می خواهید از حداقل امکانات بیشترین بهره را ببرید!

اگر می خواهید کسب و کار خود را شروع کنید و به شیر تازه دسترسی دارید، احداث یک کارگاه تولید محصولات لبنی می تواند یک سرمایه گذاری امن و عالی باشد. البته قبل از شروع هر کار تولیدی باید بازار هدف خود را شناسایی کنید تا متوجه شوید که در منطقه شما کدام یک از محصولات لبنی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. با این وجود تعدادی از فراورده های لبنی مانند خامه، کره، ماست در اکثر مناطق ایران پر طرفدار هستند. به همین دلیل ما در این مقاله تعدادی از تجهیزاتی را که شما می توانید با کمک آنها فراورده های لبنی محبوب را تولید کنید، به شما معرفی کردیم. یکی از مهمترین ویژگی های تجهیزاتی که در این متن نام برده شدند، آسان بودن شیوه کار با آنها و بازدهی بالای آنها است.

جالب است که بدانید اگر به نظر شما قیمت خط تولید لبنیات بیشتر از حد بودجه تان است، اصلاً مشکلی نیست؛ زیرا شما می توانید با انتخاب چند دستگاه پرکاربرد و ضروری، اقدام به  خرید خط تولید فراورده های لبنیاتی نمایید. به همین دلیل ما در این مقاله  مهمترین تجهیزاتی را که برای شروع یک کارگاه لبنی لازم است را نام بردیم. به این ترتیب شما می توانید پس از راه اندازی کارگاه لبنی خود و کسب در آمد کرده، به مرور سایر تجهیزات خط تولید لبنیات را خریداری کنید و به تنوع محصولات تولیدی خود تنوع ببخشید.

به یاد داشته باشید که بهترین راه برای افزایش سود یک کارگاه لبنی از مقدار شیری که در اختیار دارد (بدون اینکه مقدار شیر اولیه خود را افزایش دهد) این است که بر روی فرایندهای مختلفی را انجام داده و  فراورده های لبنی متنوعی تولید کند. هر چقدر  که تنوع و کیفیت فراورده های تولیدی شما بیشتر باشد، در آمد شما نیز بیشتر خواهد بود.

راهنمای کلی خرید تجهیزات تولید فراورده های لبنی!

به یاد داشته باشید که دستگاه های تولید مواد لبنی در واقع تجهیزات صنعتی هستن که قرار است شما هر روز آنها را روشن کرده و با استفاده از آنان حجم بالایی از مواد لبنی را مورد فراوری قرار دهید. پس دستگاه هایی را خریداری کنید، که از متریال های بادوام و مقاوم در برابر عوامل مختلف ساخته شده باشند. به این ترتیب احتمال اینکه مجبور شوید هزینه های بالایی را برای تعمیر تجهیزات خود بپردازید، کاهش می یابد.

در ضمن گاهی دیده می شود که برخی، اقدام به فروش خط تولید لبنیات دست دوم  و کارکرده با قیمت به صرفه تر می کنند. اما یادتان باشد که خرید خط تولید لبنیات نو که گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب دارد، می تواند به شما برای صرفه جویی در هزینه های نگهداری از کارگاه لبنیتان کمک کند. البته شاید در نگاه اول به نظرتان برسد که اگر تجهیزات کارگاه خود را به صورت دست دوم و از شخص ثالث بخرید، می توانید در قیمت خط تولید لبنیات خود صرفه جویی کنید. ولی دوست عزیز آیا شما مطمئنید که صاحب قبلی دستگاه از آن به درستی استفاده کرده و موتور دستگاه را نیمه سوز نکرده است؟

تجربه به همه ما نشان داده است که دستگاه های دست دوم معمولاً در طولانی مدت گران قیمت تر از تجهیزات نو و دست اول هستند! از سوی دیگر به یاد داشته باشید که فراورده های لبنی، عموماً بسیار فساد پذیرند، به همین دلیل کارشناسان وزارت بهداشت این تجهیزات را به دقت مورد بررسی قرار می دهند. پس حتماً دقت کنید که دستگاهی را خریداری کنید که تمام قطعات آن از متریال های مورد تایید وزارت بهداشت، ساخته شده باشد.

قیمت خط تولید لبنیات
قیمت خط تولید لبنیات

سوالاتی که پرسیده اید!

آیا تجهیزات خط تولید لبنیات هیمورا قابلیت سفارشی سازی دارند؟

برخی از دستگاه های خط تولید لبنیات، بله قابلیت سفارشی سازی دارند؛ به عنوان مثال شما می توانید با توجه به کاربری مورد نظر خود سفارش دهید که دستگاه کره گیر صنعتی یا دستگاه پروسس تانک شما به قطعات ویژه ای مانند موتور اینورتر و یا سردوش CIP و … مجهز شود.

(Visited 821 times, 1 visits today)

اگر من کره گیر 60 لیتری بخرم، یعنی در هر بار استفاده از این دستگاه می توانم از 60 لیتر شیر کره گیری کنم؟

خیر. دستگاه های کره گیر با استفاده از نیروی گریز از مرکز می توانند چربی شیر را از بافت آن جدا کنند. بنابراین همیشه باید مقداری شیر درون مخزن بریزید که شیر بتواند به راحتی داخل مخزن به چرخش در آید. پس هرگز بیشتر از 80 درصد ظرفیت دستگاه را استفاده نکنید تا شیر به بیرون از دستگاه سرریز نشود.

(Visited 821 times, 1 visits today)

شما خرید کدام یک از مدل های پروسس تانک را برای کارگاه لبنی که انواع مختلف مواد لبنی را تولید می کند، توصیه می کنید؟

برای کارگاه تولید مواد لبنی که تنوع محصولی بالایی دارد، مدل های مختلفی از دستگاه های پروسس تانک طراحی شده که از آن جمله می توان به پروسس تانک های پخت شیر و مایه بستنی، پروسس تانک های کشک ساز اشاره کرد. البته گروه ماشین سازی هیمورا انواع پروسس تانک های صادراتی را نیز تولید می کند. پروسس تانک های صادراتی امکانات بیشتری نسبت به سایر انواع پروسس تانک ها دارند.

(Visited 821 times, 1 visits today)
(Visited 821 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

نظر (2)

  1. بازتاب: lowest cost for viagra

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *