قیمت شوک فریزر

دستگاه شوک فریزر

شوک فریزر یا بلاست چیلر چیست؟

تهیه خوراک و غذا و نگهداری آن، جزء مهمترین دغدغه های انسان از گذشته تاکنون بوده است. با مشاهده فساد و خرابی مواد غذایی در فصول گرم، مردم به دنبال راه هایی بودند که مواد غذایی را در مکان های خنک و تاریک نگه دارند تا با کاهش رشد باکتری های مخرب، از خرابی آنها جلوگیری کنند. به این ترتیب، از یخ ها، زیرزمین، یخچال های اولیه و غیره در طول زمان استفاده می کردند. این یخچال های محافظ مواد غذایی، به همان شکل باقی نماندند بلکه روزبه روز پیشرفت کردند؛ بطوریکه به مدل های امروزی درآمدند. در ادامه با جدیدترین مدل فریزرها یعنی شوک فریزر و قیمت شوک فریزر آشنا خواهید شد.

اما از دستگاه شوک فریزر چه می‌دانید و چه کارایی دارد!  این سیستم ها که با نام بلاست چیلر هم شناخته می شوند، قابلیت تنظیم در دمای بسیار پایین را دارند؛ یعنی دمایی که سایر فریزرها قادر به پشتیبانی آن نیستند. مواد غذایی با قرارگیری در مخازن آنها، شروع به انجماد سریع می کنند. این نوع یخزدگی، مانع از آسیب به بافت می شود؛ چراکه انجماد سریع، از کریستالی شدن جلوگیری می کند. اگر به آب یخ بسته در فریزر معمولی نگاه کنید، متوجه حالت کریستالی آن می شوید که نتیجه انجماد در مدت زمان طولانی می باشد. تشکیل این کریستال ها در مواد غذایی، تخریب بافت و ماهیت آن را به دنبال دارد؛ اما استفاده از بلاست فریزر و انجماد سریع در مدت کم، مانع از آن می شود. برای اطلاع از ساختار و ویژگی های شاک فریزر با ما همراه باشید.

قیمت شوک فریزر
قیمت شوک فریزر

نگاهی کامل تر به دستگاه شاک فریزر

همه مواد غذایی، حاوی مقداری آب هستند که انجماد آن، تولید کریستال را به همراه دارد. اما هرچه دما پایین تر باشد، مدت زمان موردنیاز برای انجماد کمتر است و این اتفاق سریع تر رخ می‌دهد؛ درنتیجه کریستال های ریزتری تشکیل می شود. این نوع کریستال ها، برخلاف بلورهای درشت، آسیب کمتری به بافت، رنگ و مزه مواد خوراکی، میوه ها و دیگر اغذیه وارد می کنند. هرچه ساختار محصول سالم تر بماند، دور ریز آن کمتر می شود. بنابراین استفاده از یک دستگاه شوک فریزر در فروشگاه ها یا رستوران ها، می تواند از لحاظ اقتصادی بصرفه باشد. شوک فریزرها قابلیت تغییر دما دارند؛ چراکه دمای مناسب برای انجماد سریع هر محصول می تواند بر اساس ماهیت، اندازه، ضخامت و وزن آن، متغیر باشد.

اگر به دنبال موارد تاثیرگذار بر قیمت دستگاه شوک فریزر هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید. کابین داخل دستگاه بصورت چندین طبقه طراحی شده است که بتوان مواد غذایی را روی آن ها قرار داد. با توجه به اندازه محصول موردنظر، فاصله طبقات نیز می تواند، متغیر باشد. شوک فریزر بستنی یکی از انواع دستگاه های کاربردی در مراکز تولید است که مایه بستنی را به بستنی منجمد و عاری از آلودگی تبدیل می نماید.

ویژگی های شوک فریزرهای ساخت هیمورا

بازه تغییر دما

در شوک فریزر هیمورا، دما می تواند از 10 درجه سانتیگراد بالای صفر تا 50 درجه سانتیگراد زیر صفر تغییر نماید. اما از آنجایی که این دستگاه را صرفا برای انجماد سریع استفاده می کنند، بهتر است آن را در دماهای پایین تری تنظیم نماییم؛ چراکه خنک نگه داشتن در دمای بالای صفر یا یخ بستن در مدت طولانی را یخچال فریزرهای معمولی نیز می توانند، انجام دهند. اصلا به همین علت است که برای قیمت شوک فریزر هزینه می کنیم.

جنس بدنه

تمام قطعات و ورق های ساخت دستگاه، از جنس استیل می باشند. استیل، آلیاژی است که به راحتی شسته و تمیز می شود و آلودگی را به خود جذب نمی کند؛ پس مناسب ترین گزینه برای استفاده در ساخت دستگاه هایی است که با خوراکی و مواد غذایی در تماس مستقیم هستند. از طرفی با توجه به ضدزنگ بودن این آلیاژ، امکان اکسیداسیون آن در ترکیب با هوا و مواد غذایی وجود ندارد. از سایر مزایای استیل می توان به بادوام و کیفیت ساخت بالای آن نیز اشاره نمود. قیمت دستگاه شوک فریزر با توجه به استفاده از بهترین متریال ها در ساخت آن، بسیار مناسب و مقرون بصرفه می باشد.

برق مصرفی

دستگاه های بلاست فریزر هیمورا، معمولا با برق تک فاز کار می کنند و بر همین اساس هم ساخته می شوند. اما خریدار می‌تواند با توجه به نوع برق محل کار، این دستگاه را با برق سه فاز نیز سفارش دهد. البته تکفاز یا سه فاز بودن می تواند در قیمت شوک فریزر تاثیرگذار باشد.

دارای ترموستات دیجیتالی

این دستگاه کاربردی، برای نشان دادن دمای داخل فریزر، مجهز به یک ترموستات دیجیتالی است. با این قسمت می توانید به راحتی از میزان دمای کابین مطلع شوید و در صورت نیاز آن را کم و زیاد نمایید.

قابلیت ها

همانگونه قبلا نیز اشاره شد، مهم ترین وظیفه و قابلیت این دستگاه ها، انجماد سریع مواد غذایی و جلوگیری از آسیب به بافت آن ها می باشد. سرمای داخل کابین از طریق فن آکسیالی که در آن تعبیه شده، در فضای دستگاه پخش می شود. غذاهای منجمدی که به این روش یخ بسته و نگهداری می شوند، کیفیت و تازگی اولیه خود را حفظ می کنند. دستگاه شوک فریزر برند هیمورا را می توانید در ظرفیت های گوناگون یعنی 4، 10 و 15 سینی سفارش داده و خریداری نمایید. قیمت شوک فریزر با ظرفیت های مختلف نیز متفاوت است.

قیمت شوک فریزر
قیمت شوک فریزر

مزیت هایی که بهتون میگه چرا شوک فریزر رو انتخاب کنین!

یکی از بهترین روش ها برای نگهداری مواد غذایی به مدت زیاد، منجمد کردن آن هاست. ولی انجماد، روی خاصیت و کیفیت محصول تاثیر می‌گذارد و در بسیاری از موارد با افت کیفی آن همراه است. اما با روش انجماد سریع می توان از این امر پیشگیری نمود و ماده مورد انجماد را در شرایط استاندارد و به دور از آسیب پذیری نگهداری کرد. بیشترین کاربرد شوک فریزر، در آشپزخانه های صنعتی، رستوران ها، قنادی ها و بستنی فروشی ها و بطور کلی هر مکانی است که با مواد غذایی سروکار دارد. مواد غذایی پخته شده، مستعد جذب میکروب و آلودگی هستند؛ اما با روش ذکر شده، دیگر فرصتی برای این کار باقی نمی ماند، بنابراین سریعا بدون جذب آنزیم مخرب، سرد می شوند.

این دستگاه بلاست چیلر، چندکاره بوده و می توان از آن در صورت نیاز به عنوان یخچال نیز استفاده کرد؛ این قابلیت را تنظیم دمای بالای صفر امکان پذیر می کند. خرید این دستگاه بسیار باصرفه است؛ چرا که مواد غذایی موردنیاز را می توانید به مدت طولانی داخل این تجهیزات بدون آسیب به بافت آنها نگهداری نمایید. این امر به نوعی صرفه جویی در زمان نیز محسوب می شود. از زمان ورود شوک فریزرها به بازار، دیگر مقدار ضایعات و دور ریزهای مواد کاهش چشمگیری داشته است. از سایر مزایای این دستگاه ها می توان به قیمت شوک فریزر اشاره کرد که با توجه به کارایی بالا، دارای قیمت بسیار مناسبی نیز می باشد.

قیمت شوک فریزر
قیمت شوک فریزر

چگونه می توان با دستگاه شوک بستنی کسب درآمد کرد؟

همانطورکه گفته شد، یکی از کاربردهای مهم بلاست فریزر یا همان بلاست چیلر، در خط تولید بستنی است. هیمورا تولید کننده خط کامل تولید مایه بستنی پاستوریزه و هموژنیزه شده است تولیدکنندگان این دسر خوشمزه، در مراحل پایانی فرآیند، یعنی خروج بستنی از بارسفت کن، آن را به داخل دستگاه بلاست فریزر انتقال می دهند. همانطور که می دانید، سرد شدن تدریجی، هم بافت بستنی را از لحاظ یکدستی، دچار مشکل می کند و هم ممکن است اثرات هموژنیزه و پاستوریزه آن را از بین ببرد. پس بهترین روش، استفاده از دستگاه شوک بستنی است. خط تولید مایه بستنی شامل مجموعه دستگاههای پروسس تانک، پکیج حرارتی، هموژنایزر، آیس بانک، کولینگ تاور و شیرسردکن است. شما در کنار این خط تولید با خرید یک شوک فریزر بستنی می توانید با عرضه بستنی های باکیفیت، درآمد فروش خود را چندین برابر کنید.

قیمت شوک فریزر
قیمت شوک فریزر

بهترین راه حل برای خرید کالاهای هیمورا

همیشه شعار هیمورا به مشتریانش، در خصوص محصولات، شناخت قبل از خرید است؛ چراکه بدون آن، هیچ خریدی موفقیت آمیز نخواهد بود. معمولا از یک وسیله برقی و صنعتی پیشرفته و تازه وارد، کپی برداری های زیادی می شود و به این ترتیب تعداد بیشماری از آنها وارد بازار می شوند. برخی از این محصولات مشابه، حتی از نوع اصل و اولیه نیز با کیفیت ترند. اما بسیاری فقط ظاهر را حفظ کرده اند و در طراحی آنها کمیت به کیفیت ترجیح داده شده است. شناسایی این موارد، فقط از عهده متخصصان و کارشناسان این زمینه بر می آید. به همین جهت است که گفته می شود اول از کیفیت محصول مطمئن شوید، سپس آن را خریداری کنید.

همچنین حتی اگر اطمینان کافی و لازم از اصل بودن یا باکیفیت بودن محصولات یک برند هم داشته باشید، نمی توانید تشخیص دهید از میان مدل های مختلف آن محصول، کدام یک بیشترین کاربرد و استفاده را برای شما دارد. پس مشاوره گرفتن از یک کارشناس، بهترین راهکار است. در این مورد، هیمورا افراد خبره ای را به شما معرفی کرده و شماره های آنها را زیر همین صفحه در اختیار شما قرار داده است تا با رهنمودهای مشاوران، بهترین ها را انتخاب کنید. در کنار راهنمایی شما می توانید آخرین قیمت دستگاه شاک فریزر را نیز از همین مشاوران جویا شوید.

جدول مشخصات فنی شوک فریزر

ترموستات دیجیتالی

دارد
null

فن آکسیال

دارد
null

گارانتی

یک سال
null

جنس بدنه و داخل دستگاه

استیل
null

بازه تنظیم دما

از 10+ تا 50- درجه
null

انرژی مصرفی

برق تکفاز یا سه فاز
null

سوالات متداول

آیا دستگاه شوک فریزر مناسب خانه هم هست؟

نخیر این دستگاه جزء تجهیزات صنعتی محسوب میشه و در ظرفیت های مختلف، مناسب برای صنایع و مشاغل مختلف طراحی شده است.

(Visited 283 times, 1 visits today)

تضمینی برای خرید این دستگاه ها هست؟

بله. تمام دستگاه های هیمورا دارای یک سال گارانتی بی قید و شرط و 10 سال خدمات پس از فروش می باشند.

(Visited 283 times, 1 visits today)

دستگاه بلاست چیلر با فریزر معمولی چه تفاوتی داره؟

در بلاست چیلرها می توان دما را تا مقادیر بسیار پایین نیز کاهش داد؛ درحالیکه بازه دمایی فریزر معمولی کمتر بوده و محصولات غذایی را آهسته فریز می کند.

(Visited 283 times, 1 visits today)
(Visited 283 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *