دستگاه سفره یکبار مصرف

خط تولید سفره یکبار مصرف

دستگاه سفره یکبار مصرف اتوماتیک را بهتر بشناسید

یکی از کاربردی ترین فرآورده‌های پلاستیکی، سفره های یکبار مصرف هستند که تولید آنها، فرآیند خاص خود را دارد. بهتر است به جای دستگاه سفره یکبار مصرف، از عبارت “خط تولید این رول پلاستیکی” استفاده کنیم. زیرا تولید این نوع سفره‌ها، فقط با یک دستگاه انجام نمی‌شود؛ بلکه خط تولیدی است که از چندین سیستم مجزا اما مرتبط به هم تشکیل شده است. پلی اتیلن گرانول، ماده اولیه مصرفی برای تولید سفره یکبار مصرف پلاستیکی است. البته کربن نیز ماده ای است که به مقدار کم، با این ماده پلاستیکی ترکیب می‌شود. البته این روزها جنس‌های مختلفی از سفره یکبار مصرف، در بازار موجود است که موجب تفاوت در مواد اولیه آنها می شود.

استفاده از سفره برای تناول غذا در وعده های مختلف و جمع شدن دور آن، یکی از سنت‌های دیرینه ما ایرانی‌ها بوده و هست. اما از آنجایی که تمام امور رو به سوی راحتی می‌رود، انواعی از سفره ها‌تولید شده‌اند که هم استفاده از آن آسان بوده و هم تسریع بخش امور باشد. این سفره‌ها معمولا به صورت متری و در رول‌هایی عرضه می‌شوند که فقط برای یکبار استفاده، طراحی شده‌اند. به همین جهت به آنها سفره یکبار مصرف گفته می‌شود. این روزها در موقعیت‌های مختلف از این سفره‌ها استفاده می‌شود. این روزها تناول غذا در اکثر اماکن و موقعیت‌ها روی میزهایی که سفره یکبار مصرف روی آن قرار دارد، انجام می‌شود. تولید این رول های پلاستیکی، توسط دستگاه سفره یکبار مصرف انجام می‌شود.

دستگاه سفره یکبار مصرف
دستگاه سفره یکبار مصرف

دستگاه‌های دخیل در تولید سفره یکبار مصرف

  • دستگاه میکسر و ترکیب مواد اولیه

همانطور که می‌دانید، هر نوع محصولی، نیاز به یکسری مواد اولیه دارد که ترکیب آنها با درصدهای مختلف با یکدیگر، منجربه تولید محصول نهایی می‌شود. ترکیبات تولید سفره یکبار مصرف، شامل یکسری مواد پلاستیکی است که اگر در حجم‌های زیاد تولید شود، می‌توان آن را به صورت دستی مخلوط کرد اما در تولیدات صنعتی و در گنجایش‌های زیاد، این مواد را با دستگاه میکسر ترکیب می‌کنند. تمام مواد به صورت یکنواخت در هم آمیخته شده تا آماده مصرف برای مراحل بعدی شوند. به این ترتیب، مواد اولیه آماده، به بخش تولید نایلون فرستاده می‌شوند. دستگاه سفره یکبار مصرف از انواع سیستم‌های مختلفی تشکیل شده است که در ادامه به معرفی انواع دیگر می‌پردازیم.

  • دستگاه تولید نایلون یا اکسترود

موادی که توسط دستگاه یا به صورت دستی میکس شده اند، به صورت توده‌ای هستند که برای مصرف نیاز به کاهش ضخامت آنها داریم. این کار توسط دستگاه اکسترود و با فشار زیاد انجام می‌شود. به این ترتیب، نایلون خام با ضخامت بسیار کم تولید می‌شود که همان سفره یکبار مصرف مورد استفاده شماست که باید یکسری تغییرات دیگر روی آن انجام شود.

  • دستگاه جرقه گیر

در این بخش، سفره آماده و خام را توسط یون‌ها، باردار می‌کنند. این کار، موجب دوام چاپ روی آن انجام می‌شود. با این کار، رنگ‌ها و اشکالی که در مرحله بعد، روی سفره چاپ خواهد شد، مدت زمان بیشتری ماندگار خواهند ماند.

  • دستگاه چاپ

در این بخش، سفره یکبار مصرف کاملا آماده است و باید برای جلوه دادن به آن، یکسری طرح‌ها و رنگ‌ها روی آن پیاده کنیم. باتوجه به نوع سفره، دستگاه‌های چاپ می‌توانند متفاوت باشند. عرض سفره، طرح و تعداد رنگ‌های به کار رفته در آن، در انتخاب نوع دستگاه چاپ موثر است. اگر تقاضای سفره یکبار مصرف بیشتر برای مصارف خانگی است، بهتر است از دستگاه‌های چاپ یک یا دو رنگ استفاده کنید. اما اگر درخواست خرید برای سفره مجلسی بیشتر است، باید دستگاه های 4 الی 6 رنگ را خریداری نمایید. لازم به ذکر است که قیمت دستگاه چاپ نوع اول، کمتر از نوع مجلسی است.

  • دستگاه پرفراژ نایلون

پنجمین سیستم از دستگاه سفره یکبار مصرف همان دستگاه پرفراژ می‌باشد. احتمالا روی سفره‌های یکبار مصرف، خطوط نقطه چین را مشاهده کرده باشید که در فاصله‌های مساوی از یکدیگر قرار دارند که موجب می‌شود بتوان سفره را به راحتی از بخش رولی جدا نمود. این خط برش، در برخی از سفره‌ها موجود و در برخی دیگر ناموجود است. اما اکثر افراد، به سبب راحتی، سفره پرفراژ دار را ترجیح‌دهند.

  • بسته بندی سفره

آخرین مرحله از مراحل تولید سفره یکبار مصرف، بسته بندی سفره می‌باشد که هم می‌تواند به صورت دستی و هم توسط دستگاه‌های شیرینگ انجام شود. این کار بیشتر به منظور حفظ ظاهر سفره، جلوگیری از باز شدن رول و رعایت نکات بهداشتی آن انجام می‌شود.

دستگاه سفره یکبار مصرف
دستگاه سفره یکبار مصرف

الزاماتی که تولید کنندگان سفره یکبار مصرف باید آن را رعایت کنند

  • بهداشتی بودن متریال مصرفی

از آنجایی که معمولا سفره با مواد خوراکی ارتباط مستقیم دارد، باید از متریال اولیه با کیفیت و بهداشتی برای تولید آنها استفاده کرد. در غیر این صورت، مجوز بهداشتی نخواهد گرفت. ترکیب مواد پلاستیکی با مقدار اندکی از کربن در تولید سفره داخل دستگاه سفره یکبار مصرف لازم است. اما برخی افراد سودجو، درصد این ترکیبات را بالا می‌برند که مضر و از نظر بهداشتی ممنوع می‌باشد.

  • نوع رنگ مصرفی

نوع رنگی که به عنوان طرح روی سفره‌ها استفاده می‌شود، باید مجاز و بهداشتی باشد. زیرا احتمال ورود رنگ غیر مجاز به بدن انسان از طریق خوراکی‌های روی سفره بالا می‌رود و این امر، بسیار مضر است. احتمال ترکیب رنگ با مواد غذایی گرم بالاست.

  • عرض سفره یکبار مصرف

سفره های یکبار مصرف، در عرض های مختلف تولید می‌شوند، با توجه به نوع نیاز مشتری و میزان تقاضا، باید دستگاهی را انتخاب نمایید که بیشترین سازگاری را با درخواست ها داشته باشد.

دستگاه پرفراژ نایلون

مشاوره رایگان و راهنمای خرید

اکثر شغل‌ها، برای شروع اولیه، نیاز به سرمایه‌های هنگفتی دارند. تهیه دستگاه سفره یکبار مصرف و خط تولید آن نیز مخارج زیادی دارد و اگر در خرید آن اشتباه کنیم، هزینه‌های صرف شده، به باد خواهند رفت. اگر اشتباه در خرید وسایل ارزان قیمت تر رخ دهد، ضرر وارده فقط مالی خواهد بود اما خطا در خرید دستگاه‌های صنعتی گران قیمت، علاوه بر ضرر مالی، مشکلات روحی ناشی از این قصور، نیز به خریدار تحمیل خواهد شد. برای جلوگیری از این شرایط، باید وقت زیادی را برای انتخاب دستگاه اختصاص دهید. اما همه افراد زمان کافی برای اینکار را ندارند. به همین سبب روشی را برایتان معرفی می‌کنیم که بتوانید در زمان کم، محصول را به خوبی بشناسید.

برای اینکار کافی است که با مشاوران هیمورا که شماره تماس آنها در پایین صفحه نوشته شده است، تماس بگیرید تا آنها تمام راهنمایی‌ها را در اختیارتان قرار دهند. همچنین می‌توانید قیمت محصول و جواب تمام سوالات خود را از آنها دریافت نمایید.

سوالات متداول

آیا برای تولید سفره های یکبار مصرف با جنس متفاوت، مواد اولیه و دستگاه های مختلف لازمه؟

همانطورکه گفته شد، سفره های یکبار مصرف، در جنس های مختلفی تولید می‌شوند که نیاز به مواد اولیه مختلفی دارند. هر ماده اولیه نیز باتوجه به ماهیتی که دارد، نیاز به دستگاه مختلفی خواهد داشت.

(Visited 167 times, 1 visits today)

مواد اولیه سفره یکبار مصرف رو از کجا میشه تهیه کرد؟

این مواد رو باید از فروشگاه های عرضه محصولات پتروشیمی تهیه کنید. بهتر است از فروشگاه های معتبری برای تهیه این مواد استفاده کنید چون کیفیت مواد اولیه در جنس سفره تولیدی تاثیر زیادی داره.

(Visited 167 times, 1 visits today)

برای تولید سفره یکبار مصرف، هیچ اوپراتوری لازم نیست؟

دستگاه های اتوماتیک، تعداد نیروی انسانی را کاسته‌اند ولی آنها را حذف نکرده اند. در عملیات تولید هر محصولی، وجود کاربر مورد نیاز است.

(Visited 167 times, 1 visits today)
(Visited 167 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *