دستگاه بوجاری بادام

دستگاه بوجاری بادام

با دستگاه بوجاری بادام و علت ورود آن به صنعت کشاورزی آشنا شوید

امروزه استفاده از دستگاه های پیشرفته، فقط به بخش صنعتی و کارخانه ها اختصاص داده نمی شود، بلکه همه قسمت های زندگی انسان را درگیر خود کرده است. به طوری که زندگی بدون برخی از آن ها امکان پذیر نیست؛ درحالی که در گذشته همه آن ها بصورت دستی انجام میشد. این وابستگی به دستگاه ها، در صنعت کشاورزی نیز به وضوح مشاهده می شود. امروزه دیگر کمتر کشاورزی را می شود یافت که کارهای مزرعه خود را به صورت دستی انجام دهد؛ چراکه این روش کاملا قدیمی و زمانبر می باشد. یکی از تجهیزات نوین و پیشرفته در صنعت باغبانی و همچنین صنعت فرآوری میوه و خشکبار، دستگاه بوجاری بادام است که امروزه در باغ های بادام، برای جداسازی مغز بادام از پوست شکسته آن استفاده می شود.

دستگاه بوجاری بادام هیمورا، در مدل ها، ظرفیت ها و انواع مختلف در بازار موجود می باشد. نحوه کار این دستگاه کاملا اتوماتیک می باشد و جداسازی ضایعات از مغز مورد استفاده، با کمترین میزان خطا انجام می شود. در ساخت این دستگاه پیشرفته، از قطعات و مواد اولیه مستحکم و مرغوب استفاده شده است. انواع بادام، از سری آجیل های پرمصرف هستند که فرآوری صحیح آن ها با روش های اصولی و امروزی، نقش مهمی در انتخاب مصرف کننده و فروش محصول دارد.

دستگاه بوجاری بادام
دستگاه بوجاری بادام

بوجاری و نحوه انجام آن در گذشته و امروزه

بوجاری، روش های مختلفی دارد که موجب جداسازی دو ماده مخلوط و غیر همگن از یکدیگر می شود. در گذشته، از بوجاری به منظور جداسازی پوست غلات از یکدیگر استفاده می کردند؛ این کار با روش های باد دادن، الک کردن و غیره انجام می شد. اما امروزه، دستگاه های مخصوصی برای این کار طراحی شده اند. دستگاه بوجاری بادام نیز به همین منظور، یعنی جداسازی پوست از مغز استفاده می شود. برای این کار، مخلوط بادام و پوست آن را که معمولا توسط دستگاه بادام شکن صنعتی به دست آمده است، داخل این دستگاه می ریزند. به محض راه اندازی و روشن کردن دستگاه، سیستم تعبیه شده در داخل آن، اقدام به تفکیک پوست ها کرده و مغز درسته را خارج می کند.

دستگاه بوجاری بادام انواع مختلفی دارند که به دو بخش مجزا تقسیم می شوند. قسمت اول، دمیدن باد به مخلوط است که موجب جداسازی ضایعات سبک می شود و بخش بعدی، نوعی الک مکش است که ناخالصی ها را می زداید.

دستگاه بوجاری بادام از چه اجزا و قطعاتی تشکیل شده است؟

ورودی قیفی شکل مواد

از این بخش مخلوط مغز بادام و پوست آن وارد می شود. این قسمت به حالت قیفی طراحی شده است تا محصولات به راحتی وارد آن شوند.

فن مکنده

از مهم ترین بخش های دستگاه بوجاری بادام، این قسمت می باشد. این فن به صورتی طراحی شده است که هوای داخل دستگاه را به خود می مکد و در نتیجه، تمام ذرات ریز سبک، و گرد و خاک توسط آن کشیده شده و از مخلوط جدا می شوند.

سرند دستگاه

این قطعه، برای دومین مرحله جداسازی طراحی شده است. سرند، یک نوع الک با سوراخ های درشت تر و متناسب با محصول ورودی است. در دستگاه بوجاری بادام، اندازه این سوراخ ها متناسب با این آجیل طراحی شده است. محصول بادام با پوسته چوبی شکسته، روی این قطعه فلزی روزنه دار، ریخته می شود و با تکان های مداوم، پوسته ها جدا شده و خود بادام می ماند.

خروجی دستگاه

این دستگاه دارای دو خروجی است؛ خروجی اول، پوست بادام و ضایعات آن و خروجی دوم، مغز بادام آماده شده را به بیرون هدایت می کند.

الکتروموتورها

دستگاه بوجاری بادام دارای دو الکتروموتور مجزا می باشد؛ الکتروموتور سرند و استریم.

الکتروموتور سرند، برای ایجاد حالت لرزشی این قطعه، داخل دستگاه تعبیه شده است؛ در واقع الکتروموتور قطعه ای است که نیروی لازم برای تکان های متعدد و ویبره سرند را تامین می نماید. الکتروموتور استریم نیز نیروی بقیه بخش های دستگاه را تامین می نماید؛ قدرت مکش فن نیز از همین الکتروموتور تامین می شود.

محفظه باد

این بخش از دستگاه همانند یک کانال طراحی شده است که فن مکنده به یک سر آن متصل است و باد در داخل آن جریان دارد. قدرت و شدت باد ورودی از این محفظه، بستگی به نوع محصول و وزن آن دارد که میزان آن را می توان از طریق کشوی ویژه ای که روی آن طراحی شده است، تنظیم نمود.

تابلو فرمان

این قسمت از دستگاه بوجاری بادام ، صفحه الکترونیکی آن می باشد. کلیدهای مدیریتی اعم از روشن و خاموش کردن دستگاه، کلید فعال کردن فن و غیره روی آن ها قرار دارند. در واقع از طریق تابلو فرمان است که می توانید تغییرات لازم را روی دستگاه اعمال نمایید.

دستگاه بوجاری بادام
دستگاه بوجاری بادام

با خرید یک دستگاه بوجاری، در آمدت رو چند برابر کن!!!

همانطورکه گفته شد، الان دیگه تو باغ های بزرگ که هدف از کاشت محصولات در اونا تجارت و کسب درآمده، هیچ کاری بصورت دستی انجام نمیشه. با اومدن دستگاه های مخصوص کشاورزی سرعت تولید محصولات و کیفیت اونا خیلی بالا رفته؛ بنابراین اکثر کارها به صورت اتوماتیک و خودکار انجام میشه. تو این نوع مزارع، دیگه نیازی به نیروی انسانی زیاد نیست؛ پس خطا به کمترین میزان ممکن میرسه. پس هم هزینه جبران خطا و هم کارگر کاهش پیدا میکنه و کاملا به صرفه اس. تو باغ های پرورش درخت بادام، فقط چینش این میوه بر عهده کارگره؛ بقیه عملیات از جمله پوست کنی، پوست شکنی، بوجاری و غیره از طریق دستگاه های مخصوص انجام می شه. اگه مایلین بدونین که برای فرآوری بادام از چه دستگاه هایی استفاده میشه مقاله « تجهیزات فرآوری بادام » کاملا راهنمایی تون میکنه.

به وسیله دستگاه های بوجاری، مقادیر زیادی بادام در مدت کم، بوجاری و جداسازی خواهد شد؛ پس راندمان کار با این دستگاه ها بسیار بالاس. از طرفی دستگاه بوجاری بادام هیمورا، دستگاهیه که برای یک عمر میتونین ازش استفاده کنین؛ یعنی کیفیت قطعات و متریال اولیه دستگاه به قدری بالاس که موجب شده این سیستم ها طول عمر بالایی داشته باشن. هرچه کیفیت یک محصول بالا باشه، مستحکم تر بوده و در نتیجه باصرفه تره.

دستگاه بوجاری بادام
دستگاه بوجاری بادام

قبل از خرید دستگاه صنعتی بوجاری حتما به این نکات توجه داشته باشید!

دستگاه بوجاری بادام، یک وسیله صنعتی یا نیمه صنعتی است؛ پس ابعاد نسبتا بزرگ و غیرخانگی دارد. پس قبل از خرید این دستگاه باید جای مناسبی برای آن در نظر بگیرید و نوعی از آن را تهیه کنید که متناسب با متراژ فضای شما باشد. از طرفی همانطور که گفته شد، تمام تجهیزات این دستگاه با نیروی حاصل از الکتروموتور کار می کنند، که کارکرد آن نیاز به نیروی برق دارد. پس محلی که برای نصب دستگاه انتخاب می شود، باید برق کشی شده و نزدیک به پریز باشد.

با وجود اینکه ورود دستگاه ها، کاهش نیاز به نیروی انسانی را به همراه داشته است، اما سبب حذف آن ها نشده است. یک اپراتور نیاز است که کارهای اولیه مثل پر کردن مخزن، راه اندازی دستگاه و نظارت بر تمام مراحل را انجام دهد. همچنین از آنجایی که این دستگاه با محصولات خوراکی و غذایی در ارتباط است، بهداشت محیط و دستگاه باید در هر مرحله ای بررسی و رعایت شود. لذا توجه به این امر بسیار ضروری است که خود دستگاه بوجاری بادام دارای مخزن جمع آوری نیست. پس باید قبل از شروع به عملیات بوجاری، یک سطل در مقابل خروجی مخزن ضایعات و یکی دیگر در مقابل خروجی محصول اصلی قرار دهیم.

چجوری میتونم یک خرید موفق داشته باشم؟

شناخت ویژگی های یک محصول، از مراحل قبل از خرید آن است. این مرحله، فقط با مشاهده ظاهر دستگاه میسر نمی شود بلکه نیاز به بررسی های جزئی و دقیق تر دارد. کیفیت و نوع قطعات، در عملکرد آن تاثیر مستقیم دارد. پس اولین قدم در مرحله شناخت، انتخاب آن از برندهای معتبر است؛ زیرا تولیدکنندگان معروف، به هیچ عنوان کیفیت را فدای کمیت نمی کنند. بعد از انتخاب بهترین و درست ترین برند، نوبت به خود محصول می رسد. آشنایی با محصول، یک امر تخصصی است و از عهده خریداران بسیاری بر نمی آید؛ به همین جهت، هیمورا چندین راه در زمینه افزایش آگاهی از محصول، در اختیار مصرف کنندگان قرار داده است.

ویدیو معرفی محصول، تصاویری از تمام بخش ها و اجزا و ارائه شناخت بصری، متن و محتوایی که بالاتر در خصوص تمام ویژگی های دستگاه بوجاری بادام توضیح داده شد. همه این راهها شما را در انتخاب و گزینش درست یاری می رسانند اما اگر به هر دلیلی نتوانستید اطلاعات لازم را بدست آورید و یا نیاز به راهنمایی های بیشتری داشتید، پیشنهاد ما به شما تماس با کارشناسان مربوطه است. این افراد، در هر ساعتی از تایم کاری، آماده خدمات رسانی و مشاوره دهی به شما مشتریان محترم می باشند. همچنین می توانید از آن ها قیمت دستگاه بوجاری بادام را نیز جویا شوید.

جدول مشخصات فنی

تعداد موتور ویبره

1 عدد
null

تعداد موتور مکش

1 عدد
null

گارانتی

1 سال
null

انرژی مصرفی

برق تکفاز
null

تعداد موتور استریم

2 عدد
null

قدرت موتور استریم

1 اسب
null

سوالات متداول

دستگاه بوجاری بادام، کار سورتینگ میوه جات هم انجام میده؟

نخیر دستگاه سورتینگ میوه جات یک دستگاه مجزا است.

(Visited 183 times, 1 visits today)

در صورت نارضایتی از دستگاه امکان برگشتش وجود داره؟

نخیر. امکان مرجوع کالا وجود ندارد. فقط در صورت خرابی و نیاز به تعمیر، دستگاه دارای 10 سال خدمات پس از فروش و یک سال گارانتی بی قید و شرط می باشد.

(Visited 183 times, 1 visits today)

این دستگاه برای بوجاری گردو هم مورد استفاده قرار می گیره؟

هر میوه ای دستگاه مخصوص به خودشو داره و این با توجه به اندازه اون طراحی میشه.

(Visited 183 times, 1 visits today)
(Visited 183 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *