دستگاه پوست گیر کنجد

دستگاه پوست گیر کنجد

معرفی دستگاه های پوست کن کنجد هیمورا

کنجد از دسته فرآورده هاییست که خواص غذایی بالایی دارد؛ به همین دلیل امروزه کاربردهای مختلفی داشته و در پخت شیرینی، غذاهای مختلف و جهت تولید ارده و حلوا شکری استفاده می شود. همچنین روغن کنجد در پخت بسیاری از غذاها بکار می رود. اما قبل از هر اقدامی، باید کنجدها پوست گیری شوند. سوال اینجاست که چگونه می توان پوست این دانه های بسیار ریز را بدون آسیب به بافتشان گرفت؟ برای اینکار چه دستگاهی مناسب است؟

تولیدکنندگان با طراحی و ساخت ابتکاری دستگاهی نظیر پوست گیر کنجد، این کار را بسیار راحت کرده اند. دستگاه پوست گیر کنجد انواع مختلفی دارد که با برق سه فاز تغذیه می شود. نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک جزو محبوب ترین پوست گیرهایی هستند که هر کدام ویژگی منحصر بخود را دارند. این دو دستگاه پوست کن کنجد، عملیات پوست گیری را به بهترین شکل انجام می دهند. در نوع اتوماتیک نیازی به دخالت دست نیست و تمامی عملیات بصورت خودکار اجرا می گردد؛ یعنی جداسازی پوسته از دانه هم بر عهده دستگاه است. اما در نوع نیمه اتوماتیک، برخی عملیات باید بصورت دستی صورت گیرد؛ مثلاً برای جدا کردن پوسته از دانه های کنجد باید از تجهیزی جداگانه استفاده شود.

دستگاه پوست گیر کنجد
دستگاه پوست گیر کنجد

آشنایی با قطعات پوست گیرهای کنجد

مخزن

دستگاه پوست گیر کنجد به مخزنی از جنس استیل مجهز شده که کنجدها را به قصد پوست گیری، داخل آن می ریزند. از آنجایی که جنس این مخزن از استیل است، شستشوی آن به راحتی امکان پذیر بوده و از سطح مقاومت بالایی برخوردار می باشد.

الکتروموتور و همزن

الکتروموتور و همزن جزو قطعات اصلی پوست گیرهای کنجد هستند که همزن بواسطه نیروی تامین شده توسط الکتروموتور، به حرکت در می آید. همین عامل سبب شده عملیات پوست گیری، بدون چسبیدن کنجدها به جداره دستگاه اجرا گردد.

کنترل پنل

پوست گیرهای کنجد دارای بخشی به عنوان کنترل پنل هستند که تمامی بخش های الکتریکی در داخل آن نصب شده اند و کلیدهای کنترلی روی آن قرار دارند. برای تنظیم عملکرد دستگاه پوست کنی کنجد، باید از کلیدهای مذکور استفاده شود. در نوع تمام اتوماتیک، دستگاه مجهز به سیستم های هوشمند با قابلیت برنامه ریزی بوده ولی مدل نیمه اتوماتیک از این امکان بی بهره است. البته کلیدهای روشن و خاموش دستگاه در صفحه کنترل پنل هر دو مدل اتوماتیک و نیمه اتوماتیک وجود دارند.

دریچه تخلیه

در طراحی این دستگاه پوست گیر کنجد از دریچه ای جهت تخلیه راحت تر کنجدها، بعد از پوست کنی استفاده شده که جنس آن از استیل است. دهانه این دریچه، اندازه مناسبی داشته و تخلیه مواد به راحتی صورت می گیرد.

قطعاتی که صرفاً در پوست کن کنجد اتوماتیک وجود دارد!

PLC

یکی از ویژگی های اصلی پوست گیرهای کنجد اتوماتیک هیمورا مجهز بودن آنها به سیستم کنترل قابل برنامه ریزی یا همان PLC است که باعث می شود تمامی عملکردهای دستگاه بصورت اتوماتیک و بدون دخالت دست اجرا گردد؛ یعنی عملیات های پوست گیری، انتقال کنجدها به بخش جداسازی پوسته از دانه، برداشتن کنجدهای پوست کنده شده و هدایت آنها به بخش تخلیه، بصورت اتومات صورت می گیرد. البته گفتنی است که عملیات باز شدن دریچه خروجی مخزن نیز تحت کنترل سیستم PLC بوده و در زمان معین باز می شود. وجود این وسیله، سبب شده قیمت دستگاه پوست کن کنجد اتوماتیک گران تر از نوع نیمه اتوماتیک باشد.

حوضچه نمک

پوست گیرها به حوضچه ای مجهز هستند که جایگاه آب شور است و عمل جداسازی پوسته از دانه های کنجد در این حوضچه صورت می گیرد. اثرات آب نمک بر روی پوسته دانه و مغز دانه ها، بگونه ای است که پوسته ها در آب شور ته نشین و دانه کنجدها در سطح شناور می گردند. این عملیات اساس جداسازی در فرآیند پوست گیری کنجد می باشد.

صفحه مشی

برای جمع کردن کنجدها از سطح آب شور، از صفحه ای مش مانند استفاده شده که حالت متحرک داشته و حرکت آن به دستور PLC انجام می شود.

دستگاه پوست گیر کنجد
دستگاه پوست گیر کنجد

نحوه پوست کنی کنجد توسط دستگاه

برای کار با این پوست گیر، باید کنجدها را از قبل آماده و اضافات را از آنها جدا کرد. سپس این مواد داخل مخزن ریخته شده و درب آن محکم بسته شود. در این مرحله بهتر است تنظیمات لازم روی دستگاه اعمال شود که برای اینکار می توان از کلیدهای روی پنل کنترلی استفاده کرد. در دستگاه پوست گیر کنجد اتوماتیک، امکان سوئیچ آن از حالت اتوماتیک به حالت دستی وجود دارد؛ اما این امکان در نوع نیمه اتوماتیک وجود ندارد. با روشن کردن دستگاه الکتروموتور، همزن به حرکت درآمده و پوست کنجدها کنده می شود. در این مرحله، درب مخزن در نوع اتوماتیک، به دستور PLC باز شده و کنجدها وارد حوضچه نمک می شوند و پوست و دانه از هم جدا می شوند. سپس دانه ها به سطح منتقل شده و پوسته ها به ته حوضچه منتقل می گردند.

PLC دستور حرکت صفحه مشی را صادر می کند تا به سمت کنجدها حرکت نموده و آنها را جمع آوری کند. در نهایت کنجدها به بخش تخلیه هدایت می شوند. اما در نوع نیمه اتوماتیک، بعد از عمل پوست کنی کنجدها، حوضچه نمک وجود ندارد؛ بنابراین برای اینکار لازم است تا خود فرد حوض نمک درست کرده و از استفاده کند. همچنین برای برداشتن کنجدها می توان از صافی مناسبی استفاده کرد. کاربر می تواند کنجدهای پوست کنده شده را برای تولید ارده آماده کند و یا آنها را به واحد بسته بندی منتقل کند.

می خواهید یک وسیله برای رونق کسب و کارتان به شما معرفی کنم؟ شما بسادگی می توانید با تبدیل دانه های کنجد به ارده با استفاده از دستگاه ارده گیر هیمورا یک منبع درآمد دوم داشته باشید. کلیه اطلاعات لازم در مورد ارده گیر صنعتی را می توانید با کلیک روی اسم دستگاه بدست آورید!!

معایب پوست کن های کنجد هیمورا 

  • مدل های نیمه اتوماتیک فاقد حوضچه نمک و سیستم PLC می باشند.
  • مدل های اتوماتیک ابعاد بزرگتری دارند.

مزایای این دستگاه ها

  • قابل تولید در دو حالت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک
  • استفاده از سیستم PLC و حوضچه نمک استیل در ساخت نوع اتوماتیک
  • امکان تولید در مدل ها و ظرفیت های مختلف
  • قابلیت کنترل پوست کن اتوماتیک بصورت دستی و اتوماتیک
  • دارای دریچه ای جهت تخلیه کنجدها
  • مجهز شده به الکتروموتور پرقدرت و همزن استیل
  • تولید شده مطابق با استانداردهای جهانی
  • یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش

کاربردهای پوست گیر کنجد هیمورا

  • کارگاه ها و کارخانجات
  • مراکز تولید حلوا شکری
  • مراکز تولید و بسته بندی کنجد
  • صنایع تولید ارده و روغن کنجد

بررسی اقتصادی پوست گیرهای کنجد هیمورا

پوست گیرهای کنجد هیمورا، جزو دستگاه های به صرفه ای هستند که با تکنولوژی روز طراحی شده اند. بواسطه آنها می توان پوست کنجدها را به راحتی از آنها جدا کرد. این دستگاه ها دارای قطعاتی استاندارد هستند و عمل پوستی کنی را بسیار راحت کرده اند؛ بخصوص در نوع اتوماتیک که جهت جداسازی پوسته و دانه، به تجهیز دیگری نیاز نیست. استیل بودن جنس این دستگاه ها، بر مرغوبیت آنها افزوده و آنها را از لحاظ کیفیت تضمین کرده است؛ زیرا استیل جزو آلیاژهای ضدزنگ و مقاوم به حساب می آید. پس می توان از آنها با عنوان دستگاه هایی با طول عمر بالا یاد کرد. این دستگاه ها، سرعت پوستی کنی را بشدت افزایش داده اند و جهت کار با آنها به نیروی انسانی زیادی نیاز نیست. پس در زمان و هزینه های نیروی انسانی و کارگری نیز صرفه جویی می شود.

دستگاه پوست گیر کنجد
دستگاه پوست گیر کنجد

سایر پوست گیرهای هیمورا

گروه صنعتی هیمورا علاوه بر دستگاه پوست گیر کنجد، از قابلیت تولید انواع پوست گیر سیر، بادام، گردو، پسته، فندق و سایر دستگاه های پوست کنی برخوردار است. تمامی این دستگاه ها به الکتروموتوری قدرتمند و گیربکس دار مجهز شده اند و شاسی آهنی کاربردی، نقش موثری در افزایش مقاومت آنها دارد. جالب است بدانید، این تجهیزات با رنگ الکترواستاتیک کوره ای پوشش داده شده اند که علاوه بر ایجاد جلوه ظاهری زیبا، در افزایش مقاومتشان نیز تاثیرگذار است. دستگاه های پوست گیری بسته به نوع میوه یا محصولی که قرار است پوست گیری شود، ساختار و قطعات متفاوتی دارند. البته همانطور که گفته شد کار همگی آنها پوست گیری است. در پوست گیرهای هیمورا قطعات کاربردی از نوع مرغوب انتخاب شده تا میزان استهلاک دستگاه کاهش یافته و عمر آن بالاتر باشد. ساختار مناسب و نسبتا ساده این تجهیزات، تعمیر و نگهداری آنها را بسیار کم هزینه کرده است.

راهنمای خرید و مشاوره

برای خرید یک پوست گیر کنجد مناسب، باید آن را از تمام جوانب بررسی و قطعات سازنده آن را از لحاظ برند، جنس و سایر موارد آنالیز کرد. بیشتر مشتریان قبل از خرید، بدلیل وجود انواع دستگاه ها با مارک های مختلف نمی توانند، انتخاب درستی انجام دهند. ما در این مطلب آنچه را که نیاز است یک تولید کننده بداند و اقدام به خرید کند، توضیح داده ایم. حال اگر باز جای مورد یا سوالی برای مشتریان محترم باقی مانده است، می توانند با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته یا بصورت غیرحضوری از طریق چت آنلاین با مشاوران فروش هیمورا ارتباط برقرار کرده و هر آنچه در این زمینه لازم است را کسب کنند؛ همچنین طی تماس با کارشناسان فروش هیمورا نیز می توانند از آخرین قیمت دستگاه پوست گیر کنجد نیز مطلع شوند.

البته توجه به چند نکته علاوه بر موارد گفته شده می تواند شما را در یک انتخاب هوشمندانه کمک کند. اولین نکته توجه به برند دستگاه است. سازنده ای که از کیفیت محصول تولیدی خود مطمئن باشد آن را بصورت گارانتی دار و همراه با خدمات پس از فروش در اختیار کاربران قرار می دهد. همچنین توجه به جنس بدنه و قطعات سازنده پوست کن ها اهمیت دارد. مخزنی که جنسی از استیل دارد نسبت به دیگر مدل ها، استحکام بیشتری داشته و سال های طولانی برای شما کار خواهد کرد. اگر نمی خواهید که هزینه های تولیدی بیشتری را متحمل شوید و توان خرید مدل اتوماتیک را دارید، توصیه می کنیم مدل پوست کن اتوماتیک را خریداری کنید؛ در غیر اینصورت کار شما با مدل نیمه اتوماتیک نیز راه خواهد افتاد.

دستگاه پوست گیر کنجد
دستگاه پوست گیر کنجد

جدول مشخصات فنی

پوست گیر کنجد نیمه اتوماتیک

جنس مخزن

استیل 304L
null

سیستم plc

ندارد
null

حوضچه نمک

ندارد
null

انرژی مصرفی

برق سه فاز
null

ظرفیت های قابل تولید

100 تا 500 کیلو
null

گارانتی

یک سال
null

پوست گیر کنجد اتوماتیک

جنس مخزن و حوضچه نمک

استیل 304L
null

سیستم plc

دارد
null

حوضچه نمک

دارد
null

انرژی مصرفی

برق سه فاز
null

ظرفیت های قابل تولید

100 تا 500 کیلو
null

گارانتی

یک سال
null

سوالات متداول

چطور میشه پوست گیر کنجد اتوماتیک را به حالت دستی تغییر داد؟

برای اینکار کافیه کلید مخصوص حالت دستی را از بخش کنترل پنل انتخاب کنید.

(Visited 181 times, 1 visits today)

میشه در ساخت پوست گیر نیمه اتوماتیک هم از PLC استفاده کرد؟

نخیر. این امکان فقط در نوع تمام اتوماتیک وجود دارد.

(Visited 181 times, 1 visits today)

ظرفیت 300 کیلویی پوست گیر اتوماتیک را میشه در حالت تکفاز طراحی کرد؟

نه دوست عزیز، این دستگاه فقط بصورت سه فاز طراحی می شود.

(Visited 181 times, 1 visits today)

از پوست گیر نیمه اتوماتیک کنجد، می توان برای پوست کنی محصولات دیگر استفاده کرد.

نخیر. این دستگاه مخصوص پوست کنی کنجد است، شما می توانید پوست گیر مخصوص هر محصول را از گروه صنعتی هیمورا سفارش دهید.

(Visited 181 times, 1 visits today)
(Visited 181 times, 1 visits today)

شما ممکن است علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *